Az Audi az új A5 családdal nyitja meg sikeres középkategóriájának következő fejezetét.
Az Audi most bemutatja a sikertörténet legújabb generációját: íme, a minden eddiginél modernebb és dinamikusabb Q5.
Az Audi A6 Sportback e-tron 0,21-es légellenállási együtthatójával az Audi eddigi legáramvonalasabb modellje, amely aerodinamikai szempontból felülmúlja a Volkswagen-csoporton belül a szegmensében szereplő összes járművet.
Ismét visszatért júliusban Balatonfüredre az Audi, a Kékszalag fő mobilitási partnereként. Július 18-a hihetetlen izgalmakkal teli befutót, és hangos sikert hozott az Audi által is szponzorált, Józsa Márton vezette Fifty-Fifty csapatának. Másnap délután pedig már megszokott módon az Audi Speed Challange-en versenghettek az idei mezőny leggyorsabb hajósai.
Újdonságai egész sorával az új Audi S3 jóval több puszta termékfrissítésnél: megnövelt teljesítmény, hátsó kerekekre jutó forgatónyomaték-szabályzás (Torque Splitter), illetve számos további műszaki különlegesség gondoskodik erőteljes menetteljesítményekről és agilis irányíthatósági tulajdonságokról. Megjelenésében e kompaktmodell egyebek mellett kifejező orrkialakításával, sportos diffúzorával és négy csőben végződő, nagyteljesítményű kipufogórendszerével kelt még dinamikusabb összhatást. Az Audi S3 Sportback és Limousine változatában 2024 második negyedévében érkezik a márkakereskedőkhöz, alapára 18 978 460 forint.
Minden dizájn egyedi: az Audi e-tron 2018-as bemutatkozása óta a négykarikás márka egyéni stílusú – úgynevezett Livery Design – fóliázással borítja prototípusait és modelljeinek egyedi példányait, legutóbb például az S1 Hoonitron és a Formula–1 bemutatóautó esetében. Immár több mint húsz járművét mutatta be az Audi ilyen különleges külsővel, mégpedig mindegyiket Marco dos Santos tervei nyomán, aki a Design Branding területéért felel az Audinál. Legújabb víziója az Audi Q6 e-tron prototípust díszíti. Marco dos Santos e legfrissebb munkája kapcsán vallott a kifejező dizájn mögött meghúzódó filozófiáról, s arról is, mi köze mindehhez a férfiöltönyöknek, illetve mi nyugtalaníthatja adott esetben a formatervezőt.
Továbbra is folyamatosan fejleszti RS Q e-tron versenyautóját az Audi: harmadik Dakar Rali bevetése előtt több területen is módosul a nagyfeszültségű akkumulátorral és energiaátalakítóval működő, jövőbemutató elektromos hajtásrendszerrel készült rali-prototípus. Az Audi pilóták és navigátorok Mattias Ekström/Emil Bergkvist, Stéphane Peterhansel/Edouard Boulanger és Carlos Sainz/Lucas Cruz alkotta csapata így 2024 januárban számos részletfejlesztés előnyeit élvezheti majd. Az új ötletek révén az RS Q e-tron biztonságosabbá, megbízhatóbbá, kényelmesebbé és némileg könnyebbé is vált, a szerelőcsapat számára pedig rövidült a karbantartás időigénye.
Immár harmadik Dakar Ralijára készül az Audi RS Q e-tron, az Audi Sport csapata pedig részletes fejlesztőmunkával tökéletesítette tovább energiaátalakítóval és nagyfeszültségű akkumulátorral működő, elektromos hajtásrendszerű, úttörő rali-prototípusát az év legkeményebb raliversenyére. A három versenyzőpáros – Mattias Ekström/Emil Bergkvist, Stéphane Peterhansel/Edouard Boulanger és Carlos Sainz/Lucas Cruz – egyaránt optimizmussal, egyben tisztelettel tekint az év legnehezebb feladata elé.
Következetesen halad tisztán elektromos modelljei kínálatának növekedési pályáján az Audi. A most megújult Q4 e-tron sorozat a 2024-es modellévre áthangolt futóművel, tovább fokozott gazdaságossággal, karakteres hanggal és bővített alapfelszereltséggel érkezik. A továbbfejlesztett hajtáskoncepció és a megnövelt töltőteljesítmény mellett az Audi a vezetéstámogató rendszerek funkciókörét is bővíti, az extrafelszerelésként rendelhető Adaptív menetasszisztens (Adaptive Cruise Assist) például már a sávváltást is támogatja.
Letisztult formavilággal és továbbfejlesztett technikával frissíti fel Q-családja zászlóshajóját az Audi. Átdolgozott külső dizájnja új első és hátsó lökhárítóval hangsúlyozza az SUV-kupé erőteljes karakterét. Az extrafelszerelésként rendelhető S line külső optikai csomag az ügyfelek sportosság iránti igényeit hivatott még jobban kielégíteni. Az Audi első alkalommal kínálja Q8 modelljét lézeres kiegészítő távolsági fénnyel szerelt HD-Matrix LED-fényszórókkal, amelyek választható fénygrafikával megjelenő, digitális nappali menetfénnyel is rendelkeznek. A fejlett világítástechnikák bővített programját igény szerint négyféle hátsó fénygrafikával szolgáló, digitális OLED hátsó lámpák teszik teljessé. A Q-modellek sorában elfoglalt csúcspozíciót új keréktárcsák, színek, dekorbetétek, illetve kontrasztárnyalatú díszvarrásokkal készült ülések is hangsúlyozzák.
A világ legjelentősebb sivatagi ralija inspirálta az Audi Q8 e-tron edition Dakar születését. A különleges modellváltozat magasabbra emelt karosszériájával és extraként rendelhető fóliázásával már külső megjelenésében is - az energiaátalakítóval kiegészített elektromos hajtásrendszerrel - kifejezetten a Dakar Ralira tervezett RS Q e-tron versenyautót idézi. Az exkluzív SUV-modell terepjáró képességei és azonnal rendelkezésre álló, bőséges forgatónyomatéka tökéletes együttest alkot mindazok számára, akik a műutaktól távol is szeretnének elektromosan közlekedni és nyitottak a kalandokra.
Történelmet írt az Audi: a világ legkeményebb sivatagi raliján az Audi RS Q e-tron révén először győzött egy elektromos hajtással, nagyfeszültségű akkumulátorral és energiaátalakítóval ellátott, kis károsanyag-kibocsátású prototípus. A Carlos Sainz/Lucas Cruz spanyol páros körülbelül 7900 kilométer után egy óra húsz perc előnnyel szerezte meg az Audi első győzelmét a Dakar Ralin. Mattias Ekström/Emil Bergkvist szintén célba ért.
Letisztult dizájnnal és továbbfejlesztett technikával frissítette ismét családi SUV-modelljei zászlóshajóját az Audi: új orr- és farkialakítás emeli ki még jobban az elsőosztályú variálhatóságot és az akár hét üléssel is rendelhető, tágas utasteret kínáló Q7 sorozata erőteljes karakterét. Első ízben kínálnak e modell lézeres kiegészítő távolsági fénnyel szerelt HD Matrix-LED fényszórói igény szerint választható fénygrafikájú, digitális nappali menetfényt, miközben négyféle hátsó fénydizájnnal ugyancsak digitális, OLED-technikájú hátsó lámpák teszik teljessé a világítási kínálatot. Mindemellett új könnyűfém keréktárcsák, színek, dekorbetétek és kontrasztárnyalatú díszvarrásokkal készült ülések gondoskodnak még szélesebb egyéni kialakítási lehetőségekről a Q-modellek legsokoldalúbb SUV-tagja számára.
Modernebb, nagyobb, egyszerűbb: 2024 közepén jelentős frissítést kap az Audi Q2. A kompakt SUV-modell infotainment-rendszere széleskörű technikai fejlesztésben részesül, és a 12. héttől kezdődően minden új Audi Q2 az Audi virtuális műszeregységgel (Audi virtual cockpit) és az MMI-rendszer központi kezelőegységeként 8,8 col képátlójú érintőképernyővel készül. Megszűnik az eddigi forgató-/nyomógomb, helyére praktikus tárolórekesz kerül. Az Audi Q2 alapára 12 243 980 forint.
Az Audi Q6 e-tron az első, Premium Platform Electric, prémium elektromos platformra (PPE) épülő szériamodell, amely a vállalat számára a következő meghatározó lépést jelenti a prémium elektromobilitás felé vezető úton. Az elektromos SUV terméksajátosságaival „A haladás technikáját” testesíti meg. A modellt a lenyűgöző menet- és töltési teljesítmény mellett megnövelt hatékonyság és nagy hatótáv is jellemzi. Az Audi Q6 e-tron az Audira jellemző SUV formavilágot testesíti meg az e-tron-specifikus dizájn konzekvens továbbfejlesztésével. A modell belső terében debütáló új designfilozófia és jövőbe mutató technológiák a négykarikás márkánál az elektromobilitás új fejezetét képviselik, és minden nap átélhetővé teszik „A haladás technikáját”. Az Audi Q6 e-tron modellsorozattal az elektromobilitás megérkezett a vállalat központjába, Ingolstadt gyártósoraira, míg a modell elektromos hajtásai Győrben, az Audi Hungariánál készülnek.
Sikeresen lezajlott az 55. Kékszalag Raiffeisen Nagydíj, amelynek idén is a négykarikás márka volt a hivatalos mobilitási partnere. Az Audi számára hatalmas dicsőség, hogy a márka által támogatott MLS Raiffeisen 5050 Fifty-Fifty szédületeset javított tavaly felállított rekordján: sikerült csaknem két órával gyorsabban teljesíteniük a Kékszalag távját. A 2022-es 7 óra 13 perc 21 másodperces verseny után Józsa Márton és legénysége idén mindössze 5 óra 3 perc 56 másodperc alatt teljesítette a Nagydíjat. Mindemellett pedig az MLS Raiffeisen 5050 Fifty-Fifty teljesítette leggyorsabban az Audi Speed Challenge távját is, vagyis kettős győzelemmel százszázalékosan teljesített a Kékszalag során.
A hagyományokhoz híven idén júliusban is visszatér Balatonfüredre az Audi, az 55. Kékszalag fő mobilitási partnereként. A négykarikás márka nem csupán támogatóként szerepel a sportág ünnepévé vált versenyen, hanem aktív közreműködőként számos programelemmel is színesíti a rajtnak otthont adó Balatonfüred vitorlás forgatagát.
Markáns és nemes megjelenéssel lép a 2024-es modellévbe az Audi A6 és az Audi A7, illetve S-változataik. Az elöl és hátul egyéni dizájnelemekkel kialakított, új tervezésű felszereltségi szintek mellett erőteljes külső és belső színekkel, új keréktárcsa-dizájnváltozatokkal és még gazdagabb szériafelszereltséggel érkezik a két felsőkategóriájú modell.
Idén 30 éve jelent meg a prémium autószegmens márkái közül elsőként gyártókapacitással az Audi Magyarországon – minden versenytársánál hamarabb felismerve a hazánkban rejlő potenciált, regionális- és globális szinten egyaránt. Így lett Magyarország minden prémium autómárkát megelőzve, immár 30 éve „Az Audi hazája” („The land of Audi”). Ebben a jubileumi évben egyedülálló kezdeményezést indított útjára fiatal művészi tehetségek támogatására, valamint különleges üzenete megismertetésére kizárólagos hazai forgalmazóként a Porsche Hungaria Audi márkája, valamint a győri AUDI HUNGARIA Zrt. Közösen keresték azokat a fiatal művészeket, akiknek kreatív munkái mostantól a Liszt Ferenc Nemzetközi Repülőtérre érkező utasokat köszönthetik az Audi nevében.
Teljes mértékben elkötelezett az elektromos mobilitás mellett az Audi: 2026-tól a négykarikás márka kizárólag tisztán elektromos új modellekkel kíván megjelenni a világpiacon, 2033-ig pedig fokozatosan leállítja belsőégésű motorral készülő modelljeinek gyártását. Ezen egyértelmű döntése alapján és „Vorsprung 2030” vállalati stratégiája keretében az Audi lépésről-lépésre minden termelési helyszínét az elektromos autók gyártására készíti elő.
Széleskörű frissítés a sikermodell számára: az A3 – amellyel az Audi 1996-ban megalapította a prémium-kompaktkategóriát – immár sportosabb, kényelmesebb és méginkább digitális, mint valaha. Progresszívebb dizájnja mellett jelentősen kibővített alapfelszereltség, valamint új anyagok és ajánlatok gondoskodnak minderről, miközben a közvetlenül az autó képernyőjén igénybe vehető alkalmazások, a választható fénygrafikával működő nappali menetfény és a rugalmasan utólag is megrendelhető funkciók széleskörű egyéni kialakítási lehetőségeket kínálnak. Teljes egészében új fejlesztésként jelenik meg a piacon az A3-család markáns crossover-tagja, az A3 allstreet, amely karakteres offroad-megjelenésével, az A3 Sportback változatéhoz képest három centiméterrel megnövelt szabadmagasságával és megemelt üléspozíciójával a vezetés a SUV-modelleket idéző élményét és magasfokú funkcionalitást kínál.