Az új A6 Sedan már a kiskereskedelmi helyszíneken is elérhető lesz
Ez a modell új mércét állít fel a dizájn és az aerodinamika terén, és a prémium felső kategória innovációját és kényelmét minden részletében kézzelfoghatóvá teszi. Egyedülállóan alacsony, 0,23-as légellenállási együtthatója a belső égésű motorral felszerelt sorozatgyártású modellek esetében a legkiemelkedőbb érték az Audi történelmében.
Minél kisebb a légellenállás, annál nagyobb a hatékonyság. Minél jobb az aeroakusztika, annál nagyobb a vezetési kényelem. Az A6 Sedan* mindkét területen kiemelkedő, hiszen az Audi számára az aerodinamika és a háttérzaj kombinációja kulcsszerepet játszik a járműfejlesztésben. Az Audi mindkét területen ugyanúgy törekszik az esztétikai kiválóságra. Az előrelépés a részletek aprólékos megfigyelésében rejlik, és mindenekelőtt a formatervezők és az aerodinamika-szakértők szoros együttműködésének eredménye. Csapatmunkájuk garantálja, hogy a forma és a funkció tökéletes harmóniában egyesülhessenek.
Sebastian Weiper, aerodinamika-fejlesztő így magyarázza: „Egy jármű aerodinamikai minőségét elsősorban az alapformája határozza meg. Az alacsonyabb, így aerodinamikusabb karosszériájuknak és megnyújtott tetővonaluknak köszönhetően a sedanok ezen a téren egyértelmű előnyt élveznek. Emellett számos egyéb lépést is megtettünk, hogy elérjük a kiemelkedő, 0,23-as légellenállási együtthatót.”
Francesco d’Amore, külső formatervező hozzáteszi: „Az új Audi A6 Sedan* karosszériadizájnja letisztult és funkcionális. Minimalista dizájnja az eleganciát és a sportosságot ötvözi. A legfontosabb dizájnelem az ablakok felső élének íve, amely elegánsan és lendületesen fut végig az első oldalsó ablakoktól egészen a rögzített hátsó ablakig. Ez a tipikus Audi-megjelenés, ami kiemeli az A6 Sedan* áramvonalas karosszériaformáját.”
A széles felületek és dinamikus vonalak, amelyek a vállrésznél erőteljesen kiemelkedő quattro domborításokat alkotják, az Audi formavilágának alapelemei. Ezek a jellemzők a széles nyomtávval kombinálva testesítik meg a sportosságot.
Légfüggönyök: a legfontosabb aerodinamikai elem az orr részen
A jármű elejének karakterét a nagyméretű, alacsonyan elhelyezett Singleframe hűtőrács adja meg, amely az első lökhárító alsó széléig ér, és kiváló aerodinamikai tulajdonságokat biztosít. Ezenkívül az első lökhárítóban található első spoiler csökkenti az első tengely emelkedését, és jobb légáramlást biztosít az alváz körül.
A formatervezők és az aerodinamika-szakértők együttműködésének kiváló példája az első oldalsó légbeömlők, az úgynevezett légfüggönyök kialakítása. Ezek a légfüggönyök gondoskodnak arról, hogy a levegő áramlása az első kerekek és a jármű oldala mentén a lehető legoptimálisabb legyen. Ez az elv önmagában nem újdonság, de a fejlesztők jelentősen optimalizálták a nagyméretű légfüggönyöket, amelyek formailag és funkcionálisan is harmonikusan illeszkednek az A6 Sedan* orr-részéhez. A markáns légbeömlők háromdimenziós kialakítása javítja a légáramlást, és sportos, erőteljes megjelenést kölcsönöz az A6 Sedannak*.
Sebastian Weiper hozzáteszi: „Aerodinamikai szempontból a légfüggönyök jelentik a legfontosabb elemet az orr részen. Az adatokat a Design csapattól kapjuk, és szükség esetén funkcionális okokból közösen optimalizáljuk őket. Ez egy párhuzamos folyamat. Ha már egy ideje együtt dolgozunk, pontosan tudjuk, mire van szüksége a másik csapatnak a folyamat során, és azt is, mely megoldások lesznek egyszerre népszerűek és hatékonyak is.”
A járműfejlesztés alapja az aerodinamika-mérnökök, alkatrészfejlesztők és formatervezők szoros együttműködése. A korai, aktív kommunikáció elengedhetetlen. Ez magában foglalja a hajtás, a futómű és a kerekek arányainak és koncepcióinak meghatározását. Az iteratív folyamatok során a jármű karosszériáját optimalizálják – először szimulációk segítségével, majd később fizikai modellel a szélcsatornában. A Stracknál – amely a Design és a Konstrukciós részleg közötti híd – digitálisan készül el az összes felület pontos geometriai leképezése, századmilliméteres pontossággal. A számítógépes szimulációk lehetővé teszik a teljes jármű körüli légáramlási mintázatok elemzését és vizualizálását. A szélcsatornában végzett fejlesztés a fizikai modellen, valamint a 3D szimulációk kiegészítő eszközként szolgálnak.
A csomagtérajtóba integrált perem az optimális leválásért
A tipikus Audi-stílusú, hosszúkás hátsó rész az A6 Sedan* esetében különösen progresszív. Kiemelkedő Audi-gyűrűivel és széles fénycsíkjával a presztízst testesíti meg. A hátsó rész különlegessége, hogy a vége enyhén felfelé ível. Ez a kialakítás az A6 Sedan* kiemelkedő aerodinamikájának kulcsfontosságú tényezője. Az előtte található mélyedéssel együtt a hátsó perem éles szöge optimális leválást biztosít.
A nagy, széles diffúzorral kombinálva a légörvények – vagyis a hátsó részen és a mögötte keletkező turbulenciák – minimálisra csökkennek, és az aerodinamika szempontjából tökéletes tartományban maradnak. Az eredmény: ideális egyensúly a hátsó tengelyen jelentkező felhajtóerő és a légellenállás között, ami fokozza a menetdinamikát.
Rejtett részletek
A nyilvánvaló funkcionális elemek mellett számos rejtett aerodinamikai megoldás is található. Például a Singleframe hűtőrács mögötti két külön szabályozható hűtőlevegő-beömlő nyílás is a kifinomult aerodinamikai koncepció része. Ezek biztosítják az optimális légáramlást a motortér körül. A technológia maximális kihasználása érdekében az Audi optimalizálta a lökhárító és a hűtőegység közötti tömítést, így akár 70%-kal csökkenthető a légáramlási veszteség ezen a területen. Ennek érdekében a légterelő elemeket lényegesen merevebbre tervezték. A légbeömlő és a motorhűtés egységes felülete szintén hozzájárul a jobb légáramláshoz a karosszéria körül.
Továbbá, az alvázon található panelek gondoskodnak a szabályozott és harmonikus légáramlásról. Ide tartoznak a kerékspoilerek, valamint a váltóalagút és a hátsó tengely speciális burkolatai.
Az opcionális adaptív légrugózással további aerodinamikai előnyt kínál az A6 Sedan*. A normál felfüggesztéshez képest a jármű normál módban (Balanced, Efficiency és Comfort mód) 20 milliméterrel (0,79 hüvelykkel) alacsonyabb. Dynamic módban a menetmagasság további 10 milliméterrel (0,39 hüvelykkel) csökken a sportos vezetési élmény érdekében. A légellenállás csökkentése érdekében a karosszéria nagyobb sebességnél még Balanced és Efficiency módban is automatikusan alacsonyabbra süllyed.
Csökkentett szél- és menetzaj, nagyobb kényelem
Az aerodinamika és az aeroakusztika párhuzamos fejlesztése pozitívan hat a vezetési kényelemre: a kisebb szélzaj fokozza a jó közérzetet a fedélzeten. Például az A6 Sedan* hangszigetelése az előző modellhez képest akár 30 százalékkal is javult. A szorosabban záródó ablakok és az optimalizált ajtótömítés kellemesebb akusztikát biztosítanak a belső térben, így növelve a jó közérzetet. A hátsó ajtóablakokhoz és az első oldalablakokhoz az akusztikus üvegezés opcionális választéka is hozzátartozik. Az A6 Sedan* csomagtérajtó tömítése az elődjéhez képest jelentősen csökkenti a szélzajt is.
Ezenkívül minden 19 colos vagy annál nagyobb gumiabroncs zajcsillapítóval van ellátva. Ez azt jelenti, hogy a gumiabroncs belsejében található habgyűrűk csökkentik a levegőrezgéseket, így pozitívan befolyásolják a jármű zajszintjét. Az újonnan fejlesztett motor- és váltótartó bakok is a simább és csendesebb vezetési élményről gondoskodnak. A sebességváltó fogazat kialakítását is optimalizálták, ami az S tronic akusztikáját is javítja.
Az új A6 Sedan már konfligurálható. Az alábbi linken elérhető.
Számos prémium minőségű felszereltség növeli a fedélzeti jó közérzetet, többek között az állítható panoráma üvegtető, a Bang & Olufsen 3D hangzású prémium hangrendszer, a négyzónás automata klímaberendezés, valamint a légminőség-csomag ionizátorral és finompor-érzékelővel.