A tisztán elektromos vagy hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) hajtásrendszerű gépkocsik kényelmes otthoni töltése: az e-tron töltőrendszerek kínálatával az Audi nagyteljesítményű, átgondolt és teljeskörű töltési koncepciót kínál.
Az akkumulátor szükséges töltési ideje különböző tényezőktől függően változhat, mint például a környezeti hőmérséklet, más országspecifikus csatlakozók használata és az előzetes légkondicionálási funkció (például az autó távirányítású légkondicionálása) igénybevétele. Háztartási csatlakozó használatakor az e-tron töltőrendszer korlátozza a töltőteljesítményt. A töltési idő kalkulátor az Audi e-tron és az Audi e-tron Sportback értékeit veszi tekintetbe.
Az elektromos gépkocsik hatótávja fontos szerepet játszik az elektromos mobilitás sikerében. Folyamatos fejlesztésének köszönhetően ez az alternatív hajtási forma immár a hosszú utazások során is alkalmazható, amit többek között az Audi e-tron is bizonyít - konkrét betekintést nyújtva az Audi tisztán elektromos jövőjére. Az Audi e-tron a gyorstöltőállomásokon akár 150 kilowatt töltőteljesítménnyel is "tankolható", így nem egészen 30 perc alatt készen állhat a következő távolsági etapra. A cél a jövőben e töltési idők további mérséklése.
kW
Töltőteljesítmény
km
Maximális hatótáv, Audi e-tron Sportback 55 quattro
perc
Töltöttségi szint 5-ről 80 százalékra
Meddig juthatok el városi forgalomban, országúton vagy autópályán? Milyen eltéréseket tapasztalhatok az efficiency üzemmódban? Mindezekre választ kínál az Audi e-tron és az Audi e-tron Sportback hatótáv-kalkulátora. Az itt jelzett hatótávok az Audi-portfólióhoz illeszkedő olyan ügyfél-menetciklusok alapján felvett eredményeket tükröznek, ahol a bekapcsolt légkondicionáló berendezés a WLTP-ciklustól eltérően alapfeltétel. Különösen energiatakarékos vezetési stílussal (például állandó közepes sebesség, légkondicionálás nélkül) nagyobb hatótávok is elérhetők. A menetprofilok esetében nem feltétel az állandó sebesség. A különösen valósághű profilok érdekében a gyorsítási és lassítási fázisokat minden esetben a városban, országúton, illetve autópályán felvett tapasztalati értékek alapján alakították ki.
A tisztán elektromos hajtás az energia-visszatáplálás lehetőségét is kínálja. Míg fékezéskor a legtöbb hagyományos jármű mozgási energiája a fékekben szinte teljes egészében hővé alakul és hasznosítatlan marad, az elektromos gépkocsikban megfordítható az energiaátalakítás iránya. Gyorsításkor a rendszer elektromos energiával látja el az elektromos gépet, amiből az mozgási energiát állít elő. Lassításkor viszont a jármű mozgási energiája mechanikusan hajtja a gépet, amely így elektromos energiát nyerhet vissza, ami a jármű töltéstárolójába visszatáplálva a későbbiekben ismét hajtásra használható fel. Ezt a folyamatot rekuperációnak nevezzük. Az energia-visszatáplálás lehetősége nemcsak a menetpedál felengedésekor áll rendelkezésre, hanem a fékezések során is, az első tisztán elektromos hajtásrendszerű Audi például a fékpedál lenyomásakor is a legtöbb esetben rekuperatív úton lassul. Az elektronikus szabályzású fékberendezés (Brake-by-Wire) kerékfékjeiben ekkor a fékbetétek nem préselődnek a féktárcsákhoz, a fékezés kizárólag elektromos úton zajik.
Munkánk során még komolyabb kihívást jelent, hogy az elektromos autók esetében még fontosabbak az alacsony légellenállás jellemezte, kedvező aerodinamikai tulajdonságok. Alapvető tény, hogy itt jól érzékelhetően kevesebb a rendelkezésre álló teljes energiamennyiség, mint a belsőégésű motorral szerelt gépkocsik esetében, ezért minden területen optimális gazdaságosságra kell törekedni. Különösen érvényes ez a légellenállásra az állandó sebességű haladás, például autópálya-közlekedés során
Hagyományos külső visszapillantó tükrökkel az Audi e-tron légellenállási együtthatója 0,28, míg az extrafelszerelésként rendelhető virtuális külső visszapillantó tükrökkel már csupán 0,27. A fejlett aerodinamika jelentősen hozzájárul a hatótáv növeléséhez és az autó szinte minden részére kihat.
Ezekre és sok más kérdésre is válaszolunk széleskörű GYIK-összeállításunkban.
Az elektromos mobilitás világszerte a hosszú távon fenntartható mobilitás kulcsa. Ezért azt a célt tűztük ki magunk elé, hogy 2025-ig harminc legalább részben elektromos hajtásrendszerű modellt kínálunk, amelyek közül húsz tisztán elektromos gépkocsiként helyi szinten szén-dioxid-kibocsátás nélkül közlekedhet majd. Számunkra az elektromos mobilitás a még fenntarthatóbb és klímakímélőbb közlekedési rendszer központi eleme.
*Elektromosáram-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékek:
Audi e-tron 50:
Elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km)*: 21,9-24,3 (NEDC); 22,4-26,4 (WLTP); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0
Audi e-tron 55:
Elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km)*: 21,0-23,1 (NEDC); 22,4-26,4 (WLTP); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0
Audi e-tron 55 Sportback:
Elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 20,6-22,7 (NEDC); 21,9-26,0 (WLTP); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0
Az üzemanyag-/elektromosáram-fogyasztási és a szén-dioxid-kibocsátási adatok a megadott tartományban a jármű választott felszereltségének függvényeként alakulnak.