A 22 kW töltőteljesítményű e-tron connect töltőrendszer integrációja előreláthatólag 2020. 48. naptári hetétől jelenik meg a kínálatban.
Jelenleg egyedül Ausztriában több mint 5300 gyorstöltő-állomás működik. A környékbeli töltőállomások a navigációs rendszer vagy a MyAudi App segítségével kereshetők, és a szükséges töltéseket is magában foglaló útvonalterv is lehívható. Az e-tron töltőszolgáltatással (Audi Charging) és az Audi-töltőkártyával egyszerűen és gyorsan aktiválhatók a szolgáltatásba integrált töltőállomások. Az e-tron töltőszolgáltatás (Audi Charging) az Európai Unió több mint 25 országában összesen bő 155 ezer töltőállomáshoz biztosít hozzáférést. A nagyteljesítményű töltők (High Power Charger) folyamatosan bővülő hálózata minden jelentős autópálya-csomópontra kiterjed, így Ön 30 percen belül gond nélkül nekivághat a hosszú túrák következő szakaszának.
A töltőinfrastruktúra egész Európában folyamatosan bővül, a myAudi App pedig mindenkor a töltőállomások kínálatának aktuális napi állásával szolgál, míg a gépkocsi rendszere online navigációs térképfrissítés során negyedévente kapja meg a legújabb információkat. Amint a frissítés rendelkezésre áll, értesítés érkezik az Ön MMI-rendszerére. Ezen időkülönbség eltéréseket okozhat a myAudi App és a jármű navigációs rendszerének információi között.
A töltőállomásokra vonatkozó információk a myAudi App vagy az MMI-rendszer adatállományában a "Navigáció" (max. 750 méteres skála) menüpont alatt találhatók. A myAudi App töltőállomás-információi napi aktualitásúak, míg az MMI-rendszeréi negyedévente online navigációs térképfrissítéssel aktualizálhatók (amint a frissítés rendelkezésre áll, értesítés érkezik az Ön MMI-rendszerére). A különböző frissítési gyakoriság következtében előfordulhat, hogy a myAudi App adatai eltérnek a jármű MMI-rendszerének navigációs információitól.
Az itt említett pontok mellett minden vonatkozó információ és útmutatás megtalálható a fedélzeti kezelési útmutató (Bordbuch) "Nagyfeszültségű akkumulátor - Töltés - Töltés indítása" menüpontjában.
Jelenleg a gépkocsi egy 11 kilowattos fedélzeti töltőberendezéssel (On Board Charger; OBC) rendelkezik, a második OBC az e-tron 55 számára várhatóan 2020. 48., az e-tron 50 számára pedig 2021. 21. naptári hetétől feláras extrafelszerelésként jelenik meg a kínálatban. Két fedélzeti töltőberendezéssel (OBC) már a 22 kW teljesítményű töltés is lehetővé válik, egyenáramú (DC) töltéssel pedig az Audi e-tron már alapkivitelében is akár 150 kW teljesítménnyel tölthető.
A váltakozóáramú töltőcsatlakozók a 2-es típusba tartoznak, amely az európai térségben a legelterjedtebb és szabványban rögzített csatlakozótípus. A gyorstöltéshez úgynevezett CCS-csatlakozó használható, amely két teljesítményérintkezővel kiegészített, 2-es típusú csatlakozó.
Az otthoni töltés valamelyik Audi-töltőrendszer és egy szabványos erősáramú vagy háztartási elektromos csatlakozó segítségével végezhető. A mellékelt töltőrendszer tartalmazza a megfelelő adaptert és a helyszíni adottságokhoz, illetve a csatlakozás teljesítményéhez illeszthető. További információ itt található.
Az Audi e-tron a szokásos háztartási elektromos csatlakozóról is feltölthető. További információ az "e-tron a mindennapokban" témáról itt található.
A töltési folyamat időtartama a rendelkezésre álló teljesítmény függvénye. A 16 amperes erősáramú csatlakozónak megfelelő 11 kW teljesítménnyel az Audi e-tron egy éjszaka alatt teljesen feltölthető. A teljes töltés mintegy 8-8,5 órát vesz igénybe. Nagyteljesítményű töltő (High Power Charger) segítségével az e-tron akár 150 kW teljesítménnyel is tölthető. 30 perces töltéssel 80 százalékos hatótáv érhető el, biztosítva a hosszú túrákra való alkalmasságot.
A töltés esőben és nedves időben is minden további nélkül elvégezhető. Az akkumulátorok, a csatlakozók és a töltőállomások szigorú szabványok és előírások szerint készülnek, emellett mindenkor csupán a jármű és az állomás közötti kifogástalan csatlakozás esetén folyik áram.
Az e-tron töltőszolgáltatás (Audi Charging) segítségével az Európai Unió 25 országa összesen mintegy 177 ezer töltőállomásán igazolható a jogosultság. A szabványos 2-es típusú csatlakozó beépítése eredményeképpen a külföldi töltőállomások túlnyomó része igénybe vehető. A töltőállomások áttekintése
A rekuperáció folyamata során a jármű energiát táplál vissza. Az elektromos hajtásrendszer ekkor generátorüzemben dolgozik, és a mozgási energia jelentős részét elektromos energiává alakítja, amelyet a nagyfeszültségű akkumulátor tárol. A belsőégésű motorral hajtott gépkocsik motorfékhatásához hasonlóan az energia-visszatáplálás (rekuperáció) lassítja a járművet. A funkció automatikusan lép működésbe, ha Ön a D menetfokozatban a fékpedálra lép vagy felengedi a menetpedált. Amikor Ön a fékpedálra lép, az energia-visszatáplálás (rekuperáció) lép működésbe a jármű lassítására és csupán szükség esetén aktiválódik a fékberendezés, így visszafogott vezetési stílus mellett akár röviddel a megállás előtti tempóig is lefékezhet kizárólag rekuperációval, alig veszítve energiát, illetve hatótávot a kerékfékek használatával.
Egyaránt lehetőség nyílik automatikus és manuális rekuperációra: 1. Az automatikus használat során az elektromos fékrásegítő automatikusan osztja el a szükséges fékteljesítményt az elektromos gépek és a tárcsafékek között. Elvileg 3 m/s2 lassulásig minden fékezési folyamat kizárólag energia-visszatáplálással zajlik. 2. Az automatikusan változó rekuperációs funkció a pillanatnyi menethelyzet függvényében csökkenti a sebességet energia-visszatáplálással, például amikor az elöl haladó jármű fékez, vagy épp a rendelkezésre álló útvonaladatok alapján, például kanyart vagy lakott terület kezdetét jelző táblát ismeri fel. Ez a funkció az MMI-rendszerben kapcsolható be- illetve ki. 3. Alternatív megoldásként az energia-visszatáplálás (rekuperáció) fékhatása manuálisan is szabályozható. Három rekuperációs fokozat áll rendelkezésre, amelyek a kormánykerék kapcsolóbillentyűivel állíthatók be. A bal billentyű meghúzásával növekszik, míg a jobb oldali meghúzásával csökken a rekuperációs fékhatás.
Az állóhelyzeti légkondicionálás használatával igény szerint még indulás előtt lehűthető, illetve felmelegíthető az utastér, már beszálláskor tökéletes klímakomfortról gondoskodva. Programozása, illetve aktiválása az MMI-rendszer jármű-menüjében vagy kényelmesen a myAudi App használatával történhet, függetlenül attól, hogy a jármű éppen töltés alatt áll-e. Ön az azonnali beindítás és a timer-funkció közül választhat, emellett a jármű rádiótávirányítású kulccsal történő kireteszelésekor rövid klimatizálás is indítható. A "Komfort állóhelyzeti légkondicionálás" feláras opció segítségével a kívánt hőmérséklet is kiválasztható, s az ülésfűtés, illetve -szellőztetés, valamint a kormánykerék és az üvegfelületek fűtése egyaránt még indulás előtt aktiválható.
A hatótáv-kijelzőn megjelenő érték az akkumulátor-töltöttségi szint, a pillanatnyi hőmérsékleti viszonyok és a legutóbbi fogyasztási értékek alapján számítódik. A jármű és az elektromos hajtás magasfokú gazdaságossága következtében mindennemű menetellenállás hatása fokozottan jelentkezik a belsőégésű motorral hajtott gépkocsikhoz viszonyítva. Az Ön járművének egyedi fogyasztásértékét a myAudi App "Felszereltségi részletek/Műszaki adatok/Fogyasztás" menüpontja alatt tekintheti meg. A hatótávot elsősorban az alábbi tényezők befolyásolják: - Hőmérsékleti viszonyok (hideg/meleg) - Vezetési stílus/sebesség - Gumiabroncsok (például téli gumiabroncsok) - Útviszonyok (nedves, havas) - A további elektromos fogyasztók (például fűtés, ülésfűtés, hátsó szélvédő fűtés, légkondicionálás) - Terhelés (utasok, csomagok) - Oldal-, illetve ellenszél
Az Ön járművének fogyasztási értékeit a myAudi App "Felszereltségi részletek/Műszaki adatok/Fogyasztás" menüpontja alatt tekintheti meg.
Az akkumulátor pontos százalékos töltöttségi szintjét az MMI-rendszer "Jármű/Töltés és gazdaságosság" menüjében a "Töltés…" menüpont alatt tekintheti meg. Itt jelenik meg a kívánt töltöttségi szint megadására szolgáló állítócsúszka is. Ez az almenü tartós megnyomással a gyorselérési (Shortcut) menüben és a mobiletelefonos alkalmazásban (a legfelső menüszinten) is rögzíthető.
A WLTP mérési ciklus szerint az Audi e-tron 55 quattro 436 kilométer, az e-tron 50 quattro pedig 336 kilométer hatótávval rendelkezik. Az e-tron Sportback 55 quattro hatótávja 446, míg az e-tron Sportback 50 quattro változaté 346 kilométer.
Télen szintén a hosszú utakra is alkalmas hatótáv áll az Audi e-tron volánja mögött az Ön rendelkezésére. A gépkocsi klimatizálása nyáron és télen egyaránt csupán csekély hatást gyakorol az Audi e-tron összesített hatótávjára.
A nagyfeszültségű (HV) akkumulátorok számos értékes nyersanyagot tartalmaznak, mint például kobalt, lítium és nikkel.
Az AUDI AG nyolc év, illetve 160 ezer kilométer garanciát nyújt az új gépkocsik nagyfeszültségű akkumulátorára, ami minden anyag- és szerelési (gyártási) hibára kiterjed. Igen, megfelelően képzett szakemberek (nagyfeszültség-szakértő) által a nagyfeszültségű (HV) akkumulátor adott esetben javítható.
Az elektromos autó "szíveként" akkumulátoraink a prémium minőség és a biztonság jegyében, a jármű teljes élettartamára készülnek. A például a hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) modelljeinkből vagy az Audi e-tron előszériás példányaiból visszaérkező akkumulátorok újrahasznosítását jelenleg különböző újrahasznosító vállalatoknál az adott piacokra vonatkozó jogszabályi előírások szerint végezzük.
1Hozzáférés a hálózathoz: az elérhető töltőpontok száma folyamatosan nő.
Az e-tron töltőszolgáltatás (Audi Charging) kizárólag az Audi e-tron ügyfelek részéről vehető igénybe (feltétel: járműazonosító szám). Hozzáférés Európa-szerte: az e-tron töltőszolgáltatás (Audi Charging) jelenleg 25 európai országban áll rendelkezésre, de további országokbeli kínálat is szerepel a tervekben. Az e-tron töltőszolgáltatás (Audi Charging) árai országonként eltérhetnek. A kínált töltőpontok száma országspecifikus és a rendelkezésre álló infrastruktúra függvénye. Egy-egy országban nem garantált minden egyes töltőpont elérhetősége. Az Audi AG nem vállal felelősséget a töltőinfrastruktúra üzeméért és elérhetőségéért. A töltőpontok számára vonatkozó helyszín-információk folyamatosan frissülnek, a teljesség igénye nélkül. Az e-tron töltőszolgáltatás (Audi Charging) ügyfélkártyája csak 24 órával aktiválását követően vehető igénybe a teljes hálózatban, az első 24 óra alatt a kártya adott esetben helyi korlátozásokkal használható. A myAudi App segítségével végzett azonosítás (QR-kód a töltőponton) aktív rádió- és internetkapcsolatot igényel. E hitelesítési módszer nem áll minden töltőponton rendelkezésre.
2Ez esetben myAudi regisztráció és főfelhasználói szerződés kötése szükséges, valamint a jármű MMI-rendszerében meg kell nevezni a főfelhasználót. A főfelhasználóként történő jogosultságellenőrzés és bejelentkezés biztosít lehetőséget a jármű-távirányítási funkciók - például a zárak ki- és bereteszelése okostelefonos alkalmazás útján - használatára. A főfelhasználó megnevezése a jármű MMI-rendszerében - vagyis az Ön myAudi Account fiókjának és Audijának összerendelése - az indulási időpont alkalmazásbeli megadásához és az Ön Audijának rendszerére továbbításához szükséges.
3A töltőteljesítmény az alkalmazott hálózati csatlakozó, az adott országra jellemző hálózati feszültség, a rendelkezésre álló elektromos hálózat fázisainak száma és az ügyfélspecifikus otthoni infrastruktúra függvénye, ezért egyedileg kisebbre is adódhat. Az ipari elektromos csatlakozóval ellátott hálózati kábel és a töltőrendszer kezelőegysége egymással összhangban működik és adott töltőteljesítményt tesznek lehetővé. A hálózati csatlakozókábel másik ipari csatlakozóra történő későbbi cseréje technikailag lehetséges ugyan, adott esetben azonban kisebb töltőteljesítményt is eredményezhet.
4Elektromosáram-fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási értékek:
Audi e-tron 50:
Elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km)*: 21,9-24,3 (NEDC); 22,4-26,6 (WLTP); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0
Audi e-tron 55:
Elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km)*: 21,0-23,1 (NEDC); 22,4-26,4 (WLTP); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0
e-tron 50 Sportback:
Elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 23,9-21,4 (NEDC); 26,3-21,7 (WLTP); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0
Audi e-tron 55 Sportback:
Elektromosáram-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 20,6-22,7 (NEDC); 21,9-26,0 (WLTP); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0
Az üzemanyag-/elektromosáram-fogyasztási és a szén-dioxid-kibocsátási adatok a megadott tartományban a jármű választott felszereltsége függvényeként alakulnak.