Nyilvános töltés
Élne a szabadsággal, hogy a hosszú túrákra is elektromos autóval induljon útnak vagy a rugalmas útközbeni töltés lehetőségével, amikor egyébként is pihenőt tartana? Vagy egyszerűen vonzó alternatívát keres, ha otthon nem rendelkezik saját töltési lehetőséggel? Legyen bármelyik fontos Önnek - mindhárom esetben döntő a nyilvános töltőinfrastruktúra. A nyilvános töltőállomások igénybevételéhez az Audi már az alapkivitelhez is kínálja az e-tron töltőszolgáltatást (Audi Charging) és egy 3-as típusú (Mode 3) töltőkábelt.
Hozzáférés több mint 177 ezer nyilvános töltőponthoz
Az e-tron töltőszolgáltatás (Audi Charging) egységes hozzáférést kínál Önnek Európa egyik legszéleskörűbb nyilvános töltőhálózatához:
Annak érdekében, hogy Ön teljes mértékben kihasználhassa Audi e-tron4 modellje hosszú távú képességeit, az Audi az európai főközlekedési utak mentén működő, nagyteljesítményű töltőállomások hálózatának kiépítésében is részt vesz. Az IONITY vállalat 25 európai országban telepít és üzemeltet a gyorsforgalmi utak és autópályák mellett működő gyorstöltő-állomásokból álló hálózatot. A gyorstöltő-állomások kizárólag tisztán elektromos gépkocsikhoz vehetők igénybe.
A hosszú utazások során különösen nagy jelentőségű az akkumulátorhajtású gépkocsik számára a kifejezetten gyors töltés lehetősége. Az Audi e-tron 55 quattro és az Audi e-tron Sportback 55 quattro⁴ rendkívül rövid töltési megállókat tesz lehetővé, mivel az akkumulátor akár 80 százalékos töltöttségi szintjéig (SOC) is tarthatják a 150 kilowattos maximális töltőteljesítményt. Ezzel a nagy teljesítményű töltőállomásokon (High Power Charging; HPC) e modellek mindössze 30 percet igényelnek akkumulátoruk 5-ről 80 százalékig tartó, szokásos feltöltéséhez, ha pedig a maximális hatótáv kihasználása érdekében 100 százalékig kívánják tölteni, az átgondolt akkumulátormenedzsment-rendszernek köszönhetően csupán további 20 perc szükséges. A töltőteljesítmény az alkalmazott hálózati csatlakozó, az adott országra jellemző hálózati feszültség, a rendelkezésre álló elektromos hálózat fázisainak száma és az ügyfélspecifikus otthoni infrastruktúra függvénye, ezért egyedileg kisebbre is adódhat. Az ipari elektromos csatlakozóval ellátott hálózati kábel és a töltőrendszer kezelőegysége egymással összhangban működik és adott töltőteljesítményt tesznek lehetővé. A hálózati csatlakozókábel másik ipari csatlakozóra történő későbbi cseréje technikailag lehetséges ugyan, adott esetben azonban kisebb töltőteljesítményt is eredményezhet.
Vetélytársai körében mércéül szolgálhat az Audi e-tron 55 quattro és az Audi e-tron Sportback 55 quattro⁴ töltőteljesítménye. A 150 kilowattos töltőkarakterisztika tartósan magas futásával tűnik ki, amelynek alapjául a töltőáramot a lítiumion-cellák kímélése, s ezzel élettartamuk biztosítása érdekében megfelelően mérséklő, intelligens akkumulátor-menedzsment szolgál. Ez meghatározó különbséget jelent más koncepciókkal összevetve, amelyek többnyire csupán rövid időre (Peak) érik el legmagasabb teljesítményüket és már a 70 százalékos küszöb előtt egyértelműen leszabályoznak. Az Audi e-tron 55 quattro és az Audi e-tron Sportback 55 quattro⁴ 80 százaléknál még 100 kW felett tölt, ami alapvető használati értéket jelent a mindennapok során: mintegy 100 kilométer újabb hatótávhoz ideális esetben kevesebb, mint 10 percet kell töltenie az ügyfélnek a töltőállomáson.