Új szabvány az üzemanyag-fogyasztás mérésére
Közelebb a valósághoz – a WLTP váltja fel az Új Európai Menetciklust (NEFZ)
2017. szeptember 1-jétől már egy új eljárás, a WLTP-szabvány alkalmazásával állapítják meg az újonnan a piacra érkező személygépkocsik üzemanyag-fogyasztási értékeit, 2018. szeptember 1-jéig így már minden új gépkocsit a WLTP szerint kell homologizálni. A WLTP (Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) világszerte összehangolt és egységes teszteljárás az üzemanyag-fogyasztási és a károsanyag-kibocsátási értékek megállapítására. Itt megtudhatja, mit jelent mindez az Ön és Audija számára.
Mi a WLTP?
Új autó vásárlásakor mind nagyobb jelentőségűek az ügyfelek számára az üzemanyag-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékek. Itt megtudhatja, hogyan határozzák meg ezeket a jövőben, az új teszteljárás során.
Jó okok a WLTP bevezetésére
Világszerte felvett, valós üzemi adataival a WLTP jóval reálisabb üzemanyag-fogyasztási értékekkel szolgálhat a jövőben. Tekintse át, mi változik a teszteljárás bevezetésével!
Az NEFZ és a WLTP
Az NEFZ mérési eljárást 2017 őszétől váltotta fel a WLTP, amely új tesztparaméterekkel gondoskodik reálisabb eredményekről. Az egyes folyamatok eltéréseiről itt olvashat bővebben.
Az oldal tartalma
NEFZ kontra WLTP
Összehasonlítás
Minden személygépkocsi és könnyű haszonjármű esetében a szabványos NEFZ-menetciklust alkalmazzák, amelyet 1992-ben az Európai Unió vezetett be az üzemanyag-fogyasztás és a járműspecifikus károsanyag-kibocsátás mérésére, illetve ezek egymással összevethető értékeinek meghatározására. A mérések alapjául szolgáló keretfeltételek rövid áttekintése:
Az új mérési eljárás céljai
A WLTP menetciklus újradefiniálja az üzemanyag-fogyasztás és károsanyag-kibocsátás megállapítására szolgáló paramétereket. Előnyeinek áttekintése:
Átláthatóság
A jövőben pontosabban becsülhetővé válik egy-egy gépkocsi mindennapos használat során adódó, valódi üzemanyag-fogyasztása. A WLTP a mindennapokhoz közelebb álló menetprofilt alkalmaz, mint az eddigi NEFZ-szabvány, utóbbi ugyanis leginkább a szintetikus labortesztekhez áll közel, s elsősorban a különböző járművek összehasonlíthatóságát szolgálja. Míg a fogyasztási értékeket eddig elvont laborkörülmények között mérték, az új eljárás a továbbfejlesztett tesztparamétereinek köszönhetően a járművek valós üzemanyag-fogyasztásának pontosabb előrejelzését teszi lehetővé. A WLTP célja valóságközeli menethelyzetek szimulációja, s ezzel jóval reálisabb eredmények meghatározása.
Szabványok
A WLTP-eljárás egyik fő célja a különböző - például benzin-, dízel és földgázüzemű vagy akár elektromos - hajtásrendszerek kipufogógáz-emissziójának és energiafelhasználásának egységes meghatározása. Ugyanazon járműtípusnak így - a WLTP-ciklus mérési előírásainak pontos betartása esetén - a világ minden részében és minden időpontban ugyanazon eredményeket kell produkálnia. Egyebek mellett e feltétlenül szükséges összehasonlíthatóság is elkerülhetetlenné teszi a laboratóriumi mérést. Az üzemanyag-fogyasztást és a károsanyag-kibocsátást ezért dinamikus menetprofilt alkalmazva, megbízható és reprezentatív módon görgős próbapadon állapítják meg.