Audi
Az Audi globálisan összehangolt modellnevekkel könnyíti meg az ügyfelek eligazodását.

Az Audi globálisan összehangolt modellnevekkel könnyíti meg az ügyfelek eligazodását.

Egységes nemzetközi rendszer és könnyű tájékozódás az ügyfelek számára. Az Audi továbbfejleszti a betűk és számok kombinációján alapuló névadási rendszerét. A továbbiakban ez a rendszer világos és egységes módon fogja jelezni az egyes modellek méretét és besorolását a nemzetközi piacon. A korábbi rendszer, amely a modellnévben szereplő szám alapján különböztette meg az elektromos és a belsőégésű motoros járműveket, már nem érvényes.

"Hosszas egyeztetések eredményeként született meg ez a döntés, amely egyaránt tükrözi ügyfeleink elvárásait és nemzetközi márkakereskedőink visszajelzéseit" - mondta Marco Schubert, az AUDI AG igazgatótanácsának értékesítésért és marketingért felelős tagja. „Névadási gyakorlatunk mostantól világszerte minden ügyfelünk számára intuitív eligazodást tesz lehetővé a kínálatunk tekintetében. Névadási rendszerünk célja, hogy az adott modell mérete és kategóriája azonnal egyértelmű legyen.”

A jövőben minden modellnév egy vagy több betűből és egy számból fog állni. Az A és Q betűk továbbra is az alacsonypadlós és a magaspadlós járművek közötti különbséget jelzik. A jelenlegi, egytől nyolcig terjedő számozás pedig lehetővé teszi a modellek egyértelmű kategorizálását, függetlenül a hajtáslánctól. Ez a változás eltörli azt a rendszert, amelyben a különböző hajtásláncokat a páros, illetve páratlan számok jelölték.”

Az új rendszerben a kategorizálás méret és piaci pozíció alapján történik, így az elektromos modellek és a hagyományos motorral szerelt járművek ugyanazt a betű- és számkombinációt kaphatják. A modellek és modellváltozatok között szükséges megkülönböztetést a kivitel (például Avant, Sedan vagy Sportback), valamint a már ismert hajtáslánckód (például e-tron, TFSI e, TFSI vagy TDI) biztosítja.

Ezt az elnevezési rendszert először a belső égésű motorral szerelt Audi A6 esetében alkalmazzuk. Ez a modell, melynek világpremierje március 4-én lesz, a márka normál méretű járművek kategóriájában elért sikereit képviseli. A hajtásláncra utaló kódnak köszönhetően például az A6 Avant TFSI egyértelműen megkülönböztethető lesz a teljesen elektromos A6 Avant e-trontól. A már forgalomban lévő modellek esetében nincs terv az utólagos névváltoztatásra.