Az Audi elérkezett egy mérföldkőhöz, és továbbra is ösztönzi a körforgásos gazdaság előbbre vitelét az autóiparban. Ahol ez technikailag megvalósítható, és ökológiai és gazdasági szempontból is logikus, a vállalat növelni kívánja a másodlagos anyagok használatát a járművekben. Az a cél, hogy a nyersanyagokat új célokra használják fel, miután eredeti küldetésük véget ért. Az Audi ezért 2023 óta teszteli ennek a megvalósítási lehetőségeit a MaterialLoop program keretein belül. Miután kezdetben a technikai megvalósíthatóságra összpontosított, a vállalat most partnerével, a TSR Resource-szal együtt, az járműgyártók közül elsőként fejlesztett ki és valósított meg egy gazdaságilag életképes újrahasznosítási koncepciót a használt járművekből származó újrahasznosított anyagok számára. Ebben a folyamatban a járművek életciklusuk végén keletkező acélhulladékát minőségi, fogyasztás utáni másodlagos anyaggá alakítják, és lehetővé teszik, hogy továbbra is felhasználásra kerüljenek az autóipari ellátási láncban.
A bővítés első szakaszában, 2025-től kezdődően, az Audi több ezer előgyártott járművet bocsát újrahasznosításra. Ezeket a TSR Resource szétzúzza és minőségi újrahasznosított nyersanyagokká dolgozza fel további felhasználásra az autóiparban. Cserébe az Audi hozzáférést kap az ezekből a járművekből nyert másodlagos anyagokhoz, amelyeket egy úgynevezett digitális anyagszámlán írnak jóvá. A potenciális anyag- és alkatrész-beszállítók pályázati eljárás keretében férhetnek hozzá ehhez a jóváíráshoz. Ezáltal az Audi potenciális szerződéses partnerei kizárólagos hozzáférést kapnak minőségi újrahasznosított acél nyersanyagokhoz, amelyek egyébként jelentős ár-ingadozásoknak lehetnek kitéve.
Az Audi ezt a folyamatot a további anyagáramlás és járművek érdekében tervezi bevezetni. Minden nyersanyag, amelyet az Audi jelenleg vásárol vagy a jövőben, kötelező érvényű újrahasznosított anyag tartalommal vásárolni fog járműveihez, megfelelő minőségű. Az újrahasznosítási koncepció lehetővé teszi a vállalat számára, hogy a piaci költségingadozásoktól függetlenebbül szerezze be ezeket a nyersanyagokat.
Ez hosszú távon ellenállóbbá teszi az ellátási láncot. De ugyanakkor, az Audi ösztönzi a minőségi újrahasznosítást és a minőségi járművek fenntarthatóbb gyártását. Ezen felül az Audi már most úgy pozicionálja magát, hogy jövőbiztos legyen a külső kihívásokkal szemben.
Renate Vachenauer, az Audi beszerzésért felelős igazgatótanácsának tagja: „Az újrahasznosítás hatalmas lehetőségeket rejt magában. Folyamatosan azon dolgozunk, hogy járműveinkben növeljük az újrahasznosított anyagok arányát. A digitális anyagszámlával az Audi úttörő rendszert vezet be az autóiparba, amelyen keresztül értékes újrahasznosított nyersanyagforrásokat szerezhet be függetlenül a piactól. Az Audi bebizonyítja, hogy a fenntarthatóság és a gazdaságosság kéz a kézben jár.”
Az Audi számára központi szerepet játszik a nyersanyagok felelős felhasználása a jövőorientált gépjárműgyártásban. Ehhez jelentős mértékben hozzájárul az Audi körforgásos gazdasági stratégiája azáltal, hogy újrahasznosítja az úgynevezett fogyasztás utáni másodlagos anyagokat. Ezek olyan anyagok, amelyeket korábban más célra használtak, majd újrahasznosítottak. Az Audi már bemutatta, hogyan működik ez a gyakorlatban a MaterialLoop program keretein belül, például azáltal, hogy minőségi újrahasznosított fogyasztás utáni másodlagos anyagokat használt fel az Audi Q4 e-tron szélvédőjéhez (GlassLoop) és az Audi Q6 e-tron külső tetőszakaszához (SteelLoop). Az Audi most egy lépéssel még tovább megy a fogyasztás utáni másodlagos anyagok újrahasznosítási koncepciójával. Szerződéses partnerével, a TSR Resource-szal – a használt járművek újrahasznosításának szakértőjével – együtt az Audi az első járműgyártó, amely biztosítja, hogy az újrahasznosított anyagokat újra feldolgozzák az ellátási láncban történő további felhasználásra. Ebben a konkrét esetben ezek minőségi újrahasznosított nyersanyagok, mint például az előgyártott járművekből és más forrásokból származó acél.
Christian Blackert, a TSR Resource ügyvezető igazgatója: „Örömmel dolgozunk együtt az Audival a körforgásos gazdaság egy újabb fontos mérföldkövének kitűzésén az autóiparban. Ez a projekt lenyűgöző példája annak, hogy miket tesz lehetővé az iparágágak közötti partnerség. Nagyobb mértékben függetlenítjük magunkat a törékeny ellátási láncoktól, és nagy erőkkel növeljük a globális piacok által támasztott kihívásokkal szembeni ellenálló képességünket.”
Az anyagkörforgások lezárása az iparban általában több vállalat együttműködését igényli. Ez minden érintett számára számos előnnyel jár: az újrahasznosító partner hasznot meríthet a kiszámítható beérkező használt járműáramokból és a másodlagos anyag potenciális vásárlóiból. A potenciális beszállítók hozzáférést kapnak az autóipar számára alkalmas, magas minőségű újrahasznosított anyagokhoz, stabil feltételek mellett – és ezeket továbbadhatják az Audinak. Cserébe az Audi javuló gazdasági feltételek mellett stabilizálhatja nyersanyag-ellátási láncait.
Ez lehetővé teszi a fogyasztás utáni másodlagos anyagok arányának növelését az új járművek esetében – a minőség vagy a költségek csorbítása nélkül. Azáltal, hogy újrahasznosítja az azokból a járművekből származó minőségi másodlagos anyagokat, amelyek elérték életciklusuk végét, az Audi bemutatja, hogyan lehet a forrásokat stratégiai, költséghatékony és fenntartható módon a körforgásban tartani.