Az Audi az A6 modellcsaládját egy klasszikus business Sedannal bővíti. Ez a modell új mércét állít fel a dizájn és az aerodinamika terén, és a prémium felső kategória innovációját és kényelmét minden részletében kézzelfoghatóvá teszi. A 0,23-as légellenállási együttható a belső égésű motorral felszerelt sorozatgyártású modellek közül a legjobb érték az Audi történelmében. A modern benzin- és dízelmotorok az MHEV plus mild hibrid technológiával fokozott hatékonyságot és jobb teljesítményt biztosítanak. A kifinomult futómű-technológiákkal kombinálva az A6 Sedan* lenyűgöző tulajdonságokat kínál mindennapi és hosszú távú vezetéshez: az adaptív légrugózás és az összkerékkormányzás egyaránt a legmagasabb szintű vezetési kényelmet és agilis kezelhetőséget biztosítják.
Az új A6 Sedan* karosszériája letisztult és funkcionális. A letisztult, márkára jellemző dizájn az eleganciát és sportosságot ötvözi. Az ablakok felső kontúrjának íve teremti meg az áramvonalas karosszéria különleges karakterét. A feltűnő homlokrészt a karcsú fényszórók és a hangsúlyosan elhelyezett Audi-karikák mellett a nagyméretű, alacsonyan elhelyezett Singleframe hűtőrács emeli ki. Mögötte egy kifinomult légáramlási koncepciórejlik. Az első rész aerodinamikájának legfontosabb elemei az oldalsó légbeömlők, amelyeket forma és funkció szempontjából is optimalizáltak. Az úgynevezett légfüggönyök javítják a légáramlást, és erőteljes megjelenést kölcsönöznek a business sedannak. Ezenkívül az első lökhárítóban található első spoiler csökkenti az első tengely emelkedését, és az alvázon lévő burkolatokkal együtt biztosítja a jármű alatti szabályozott légáramlást.
Akárcsak a jármű homlokrésze, a megnyújtott és enyhén felfelé ívelő hátsó rész is tekintélyt sugároz. A két hátsó lámpa részletgazdag grafikájával és az összefüggő fénycsíkkal, valamint a függőleges féklámpával együtt markáns karaktert kölcsönöz az új A6 Sedan* modellnek.
A lépcsőshátú karosszéria különleges formája szintén jelentősen hozzájárul a jármű kiemelkedő aerodinamikájához. A csomagtérajtó élesen ívelt vonala az előtte található mélyedéssel együtt optimális légáramlást biztosít. A nagyméretű, széles diffúzorral kombinálva, ideális egyensúlyt teremt a hátsó tengelyen jelentkező felhajtóerő és a légellenállás között, ami fokozza a menetdinamikát.
Az opcionális adaptív légrugózással az A6 Sedan* tökéletesen ötvözi a sportosságot és a kényelmet. Ez a légrugórendszer a karosszériamagasság és a lengéscsillapítás szabályozásán túl, további aerodinamikai előnyöket is kínál. A normál felfüggesztéshez képest a jármű normál módban 20 milliméterrel (0,79 hüvelykkel) alacsonyabb. Dynamic módban a menetmagasság további 10 milliméterrel (0,39 hüvelykkel) csökken a sportos vezetési élmény érdekében. Hogy csökkentse a légellenállást, az A6 Sedan* még nagyobb sebességnél is alacsony szintre süllyed Balanced és Efficiency módban.
Az opcionális összkerékkormányzás agilis kezelhetőséget és precíz manőverezést biztosít. A feszesebb, progresszív kormányművel párosítva jelentősen javult és gyorsabb lett a kormányvisszajelzés, fokozott visszajelzéssel az útfelületről. Alacsony sebességnél az összkerékkormányzás a hátsó kerekeket akár öt fokkal az első kerekekkel ellentétes irányba fordítja, ezzel javítva a manőverezhetőséget városi forgalomban és szűk kanyarokban. Közepes és nagyobb sebességnél a hátsó kerekek azonos irányba fordulnak, így a jármű stabilabb, és pontosabban irányítható.
A lágy hibrid technológiával (MHEV plus) működő hajtás nagyban hozzájárul a kiemelkedő vezetési élményhez. A 2.0 TDI négyhengeres motor mellett, amely 150 kW (204 lóerő) teljesítményt nyújt (100 kilométerre jutó kombinált üzemanyag-fogyasztás literben: 5,6–4,8 (42,0–49,0 amerikai mérföld gallononként); kilométerenkénti kombinált szén-dioxid-kibocsátás grammban: 146–126(235,0–202,8 g/mérföld); CO2-osztály: E–D), a 3.0 TFSI hathengeres motor 270 kW (367 lóerő) teljesítménnyel (100 kilométerre jutó kombinált üzemanyag-fogyasztás literben: 7,8–6,7 (30,2–35,1 amerikai mérföld gallononként); kilométerenkénti kombinált szén-dioxid-kibocsátás grammban: 177–153 (284,9–246,2 g/mérföld); CO2-osztály: G–E), szintén rendelkezik ezzel a fajta részleges villamosítással. Az MHEV plus rendszerhozzájárul a belső égésű motor hatékonyabb működéséhez, javítja a jármű teljesítményét és a vezetési kényelmet, valamint csökkenti a szén-dioxid-kibocsátást. Lehetővé teszi a tisztán elektromos parkolást és manőverezést. Az A6 Sedan* városi közlekedésben, dugóban araszolva vagy városon kívül, egy közeli falu felé gurulva is képes elektromos hajtással közlekedni. Ezenkívül az MHEV plus technológia induláskor vagy előzéskor akár további 230 newtonméter nyomatékot és akár 18 kW (24 lóerő) teljesítményt biztosít. Lassításkor akár 25 kW energia is visszanyerhető.
Az A6 Sedan* hangszigetelése az elődjéhez képest akár 30 százalékkal javult, ami még inkább hozzájárul a vezetési kényelemhez. A szorosabban záródó ablakok és az optimalizált ajtótömítések kellemesebb akusztikát biztosítanak a belső térben; a csomagtérajtó tömítése pedig jelentősen csökkenti a szélzajt. Ezenkívül minden 19 colos vagy annál nagyobb gumiabroncs úgynevezett zajcsillapítóval van ellátva. Az újonnan fejlesztett motor- és váltótartó bakok szintén simább és csendesebb vezetési élményt biztosítanak. Az új A6 Sedan* Neckarsulmban fog készülni, és világszerte fogják értékesíteni. 2025 április közepétől lesz rendelhető. Belépő szintű TFSI 150 kW (kombinált üzemanyag-fogyasztás l/100 km: 7,8-6,9 (30,2-34,1 amerikai mérföld gallononként); kilométerenkénti kombinált szén-dioxid-kibocsátás grammban: 177–157 (284,9–252,7 g/mérföld); CO2-osztály: G–F) motorral az A6 limuzin* ára 23.772.790 forinttól indul. Az ügyfelek számára már elkezdődött az értékesítés.