Audi Logo
Audi
Erőteljes, mozgékony és kifejező – Az új Audi S3

Újdonságai egész sorával az új Audi S3 jóval több puszta termékfrissítésnél: megnövelt teljesítmény, hátsó kerekekre jutó forgatónyomaték-szabályzás (Torque Splitter), illetve számos további műszaki különlegesség gondoskodik erőteljes menetteljesítményekről és agilis irányíthatósági tulajdonságokról. Megjelenésében e kompaktmodell egyebek mellett kifejező orrkialakításával, sportos diffúzorával és négy csőben végződő, nagyteljesítményű kipufogórendszerével kelt még dinamikusabb összhatást. Az Audi S3 Sportback és Limousine változatában 2024 második negyedévében érkezik a márkakereskedőkhöz, alapára 18 978 460 forint.

Még nagyobb teljesítmény – 2.0 TFSI 333 lóerővel

245 kW (333 LE) teljesítménnyel és 420 newtonméter forgatónyomatékával minden eddiginél erősebb kivitelében érkezik az S3 (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 8,7-8,1; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 198-185; CO2-osztály: G). A 2.0 TFSI erőforrás teljesítménye 23 lóerővel, míg forgatónyomatéka 20 newtonméterrel emelkedett a termékfejlesztés során, az eredmény pedig mindenkor magabiztos vonóerő és erőteljes gyorsulás. Az S3 (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 8,7-8,1; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 198-185; CO2-osztály: G) álló helyzetből mindössze 4,7 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, maximális forgatónyomatéka pedig széles, a 2100 és 5500 percenkénti fordulatszám közötti tartományon áll a vezető rendelkezésére. Végsebességét 250 kilométer/óránál szabályozza le az elektronika. Mindemellett motorja és sebességváltója sportosabb hangolást is kapott: megfelelően előterhelt turbófeltöltője a részterhelési tartományokon – folyamatos haladáskor, illetve az enyhe és közepes gyorsítások során – mindvégig optimális fordulatszámon marad, ami a motorfék-fázisok alatt nyitott állású fojtószeleppel közösen jelentősen fokozza a menetteljesítményeket. A hétfokozatú S tronic sebességváltó megnövelt induláskori forgatónyomaték-szintjével még közvetlenebb kigyorsítást tesz lehetővé. Mindezeken túl teljes terhelésnél mintegy felére csökkent a fokozatváltások időszükséglete, a részterhelési tartományokon pedig a tervezők megemelték a motor D menetfokozathoz tartozó fordulatszámát, ami különösen érzékeny gázadási reakciókat biztosít.

Még dinamikusabb – quattro összkerékhajtás és Torque Splitter

Egyszerre gondoskodik fokozott mozgékonyságról és menetstabilitásról a hátsó kerekekre jutó forgatónyomaték-szabályzás (Torque Splitter) rendszere, amely az RS3 után az S3 hátsó kerekei esetén is, változó forgatónyomaték-elosztást tesz lehetővé. E technika egy-egy elektronikus szabályzású, többtárcsás tengelykapcsolót alkalmaz a féltengelyeken, a pillanatnyi menethelyzet és az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer éppen választott menetüzemmódja szerint mindenkor optimálisan osztva el a hátra érkezőforgatónyomatékot a kanyar belső, illetve külső ívén gördülő kerék között.

Még több érzelem – az Audi drive select szabályzórendszer dynamic plus menetüzemmóddal

Az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer összesen hat különböző menetüzemmódot kínál, amelyek széles skálán – a különösen kényelmestől a kifejezetten dinamikusig – kínálják a vezetés élményét. A jól ismert auto, comfort, dynamic, individual és efficiency menetprofilok mellett az S3 modellfrissítésével az új dynamic plus menetüzemmód is bemutatkozik, amely nevéhez híven különösen magas színvonalú menetdinamikai képességeket tesz lehetővé. Ennek jegyében lehetőség szerint eleve bőséges forgatónyomaték irányul a hátsó tengelyre, amit a hátsó kerekekre jutóforgatónyomaték-szabályzás (Torque Splitter) rendszere túlnyomórészt a külső kanyaríven gördülő hátsó kerékre juttat, némileg túlkormányzottságra hajlamos menettulajdonságokat eredményezve. Az Elektronikus menetstabilizáló rendszer (Electronic Stability Control; ESC) ekkor automatikusan aktív sport-üzemmódjában működik, és megfelelően adagolt beavatkozásai a vezetés még intenzívebb és érzelemdúsabb élményéről gondoskodnak az útfelületkülönböző súrlódási tényezői mellett. A motor és a sebességváltó karakterisztikái ekkor szintén kifejezetten a dynamic plus menetüzemmódhoz alkalmazkodnak. A 2.0 TFSI erőforrás alapjárati fordulatszáma a dynamic menetprofiléhoz képest 200 percenkénti fordulattal 1300-ra emelkedett, ami szintén az intenzívebb indulási menetteljesítményeket szolgálja. A gázreakciók ekkor még közvetlenebbül alakulnak, a sebességváltó pedig a rövidebb fokozatváltások mellett későbbi fel-, illetve korábbi visszakapcsolásokkal is hozzájárul a fokozott dinamizmushoz.

Még nagyobb pontosság – futóműoptimalizálás

A merevebb ágyazásokhoz és új tervezésű függőcsaphoz csatlakozó keresztlengőkarok nagyobb negatív kerékdőlést tesznek lehetővé, és érzékenyebb kormányzási reakciókról és határozottabb oldalvezetésről gondoskodva eredményeznek a kanyarokban hatékonyabb tapadási és fokozott menetdinamikai képességeket. Ezekhez illeszkedik az optimalizált progresszív kormányzás is, amellyel még pontosabban irányítható a fordulókban az S3. A bekormányzási szög függvényében változó áttételével különösen a középállás környékén bizonyul még központosabbnak e kormányberendezés karakterisztikája, ami az irányíthatósági tulajdonságok előnyére válik.

Az S3 modellek alapfelszereltségének része az S-sportfutómű is, amely az A3 változatokéhoz képest 15 milliméterrel közelíti az aszfalthoz a karosszériát. Ugyanez érvényes az adaptív lengéscsillapítókkal működő, extrafelszerelésként rendelhető S-sportfutóműre is, amelyet célzottan a hátsó kerékre jutó forgatónyomaték-szabályzás (Torque Splitter) technikájára, illetve az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer különböző menetüzemmódjaira hangoltak.

Mindezeken túl az Elektronikus menetstabilizáló rendszer (Electronic Stability Control; ESC) új generációja is bemutatkozik. Az elektronikus hátsó kerekekre jutó forgatónyomaték-szabályzást – amely a sportos kanyarvételek alkalmával enyhén fékezi a belső íven gördülő két kereket – szintén továbbfejlesztették a tervezők, akárcsak a vonóerőátadási és lassulási képességeket. Összességében a futóműszabályzó rendszerek S3-specifikus hangolása még dinamikusabb bekormányzási és menettulajdonságokat eredményez, a kedvezőbb irányíthatósági tulajdonságokhoz pedig a menetdinamikai határhelyzetekben mutatkozó hatékonyabb stabilitás párosul.

Még hatékonyabb tapadás – két új, 19 colos gumiabroncs

Az Audi S3 alapkivitelében 18 col peremátmérőjű, 225/40 méretű gumiabroncsokon gördül. Extraként kétféle 19 colos, 235/35 méretű gumiabroncs is kapható, amelyek közül az egyik optimalizált száraz irányíthatósági és fokozott lassulási képesség jellemezte, nagyteljesítményű performance-kivitel. Újdonság a kínálatban a Falken sportabroncsa, amely elsősorban száraz útfelületen biztosít kiemelkedő tapadási és pontos iránytartási jellemzőket. Mindemellett e D-besorolású gumiabroncsot teljes sebességtartományán rendkívül pontos irányíthatósági tulajdonságok jellemzik.

Még intenzívebb lassulás – nagyobb féktárcsák

A megnövekedett menetdinamikai képességek a fékek fokozott igénybevételét is jelentik, az S3 modellfrissítésével ezért az első kerekeken nagyobb belső szellőzésű és – egyfajta vizuális különlegességként is – perforált féktárcsákat alkalmaztak a tervezők. A 18 colos acél féktárcsa így már 357 milliméter átmérőjű, 34 milliméteres szélessége pedig négy milliméterrel haladja meg a korábbit. Szintén újak az első fékek kétdugattyús féknyergei, amelyek éppúgy a fékteljesítményt hivatottak fokozni, mint a fékbetétek és a féktárcsák megnövelt súrlódási felülete. Utóbbiakat lényegesen nagyobb hőkapacitás, s ezzel fokozott terhelhetőség jellemzi.

Még kifejezőbb – progresszív dizájn

Modellfrissítését követően az Audi S3 még sportosabb és feszesebb karakterrel jelenik meg az utakon. Keret nélküli, hatszögletű Singleframe hűtőmaszkja az új struktúrával jól érzékelhetően alacsonyabbá és szélesebbé vált. Az L-alakú dizájnelemek a tekintélyes méretű hűtőrácsot hangsúlyozzák, amely éppolyan egyértelműen jelzi az S3 dinamikus karakterét, mint a nagyméretű és szögletes kialakítású szélső légbeömlő nyílások. Utóbbiak között a versenysportot idéző két függőleges bordával kiformált, markáns első légterelő teremt kapcsolatot, vizuálisan tovább közelítve az S3 karosszériáját a talaj felé.

Az új lökhárítóval a farkialakítás is dinamikusabb, mint valaha. A hátsó lökhárító diffúzoreleme feletti fényes fekete felületen a feltűnő L-alakzatokkal kialakított Singleframe-struktúra tükröződik. A lökhárító S-specifikus módon két részre osztva és az RS modellek dizájnelemeiként ismert, függőleges állású oldalsó fényvisszaverőkkel kiegészülve különösen sportos megjelenésű. A dinamikus fellépést négy kipufogóvégcső teszi teljessé, ami szintén az S-modellek jellegzetessége. Az extrafelszerelésként rendelhető, különösen telt hangzású Performance-kipufogórendszer titán hátsó hangtompítókkal készül.

Új és kifejező külső színek emelik ki még jobban a progresszív dizájnt, köztük a District-zöld, az Ascari-kék és a Progresszív-vörös metálfényezésekkel. Első ízben rendelhető a Daytona-szürke árnyalat matt kivitelben is.

Még sokrétűbb – nappali menetfény akár négyféle grafikával

Az új tervezésű Singleframe hűtőmaszkhoz hasonlóan a fénydizájn is jóval karcsúbb alakzatokkal hangsúlyozza az Audi S3 szélességét. A LED- és a Matrix-LED fényszórók digitális nappali menetfényét alkotó egyaránt 24 pixelelem most három sorban, a fényszóróház felső peremén helyezkedik el. Első ízben választható, illetve kapcsolható át az MMI-rendszerben akár négyféle digitális fénygrafika az A3-sorozat nappali menetfénye számára. „Ezzel még széleskörűbb egyéni kialakítási lehetőségeket kínálunk ügyfeleinknek, akik így bármikor megváltoztathatják autójuk megjelenését. Az egyes fénygrafikák más-más módon interpretálják e modellek magabiztosságát és agilitását” – mutatott rá Cesar Muntada, az AUDI AG Design Light Experience vezetője. „Mindez a Hazavezető fény (Coming Home/Leaving Home Function) fényanimációira is érvényes, amelyeket minden egyes fénygrafikához egyedileg alakítottunk ki.” A hátsó lámpákat szintén progresszív fénydizájn és a Hazavezető fény funkció új fényanimációja jellemzi.

Még erősebb kisugárzás – karakteresebb belső tér

A még markánsabb külsővel összhangban a beltér is egyértelműen karakteresebbé vált, számos újdonságot sorakoztat fel – a menetmódválasztó kapcsoló (Shifter) kialakításától a légbefúvó nyílásokon át, egészen a textil dekorbetétekig és az új belső világításig. Minden elemet egészen a részletekig precíz kidolgozás jellemez, miközben a progresszív, „technikai” összhatást emelik ki.

Az alapfelszereltséghez tartozó Plusz hangulatvilágítás-csomag egyaránt kiemeli a menetmódválasztó kapcsoló (Shifter) előtti tárolórekeszt, az ajtókat és a lábteret, amit a modellfrissítéssel a középkonzol kontúrvilágítása és a megvilágított pohártartók egészítenek ki. Az első ajtók tekinteteket vonzó új dizájneleme nagyméretű megvilágított felületük, amelynek szövetkárpitját háromszáz ponton vágták meg lézerrel. Az ajtókárpitba épített fényforrás öt különböző szegmenst világíthat meg, amelyek eltérő méretükkel – az ajtók ki- és bereteszelésekor is – egyfajta dinamikus mozgás hatását kelthetik, a megvilágított szövetmező így különleges dizájnélménnyel szolgál.

Az S3 modellek belterét sötét színek határozzák meg, néhány ezüstszínű stílusjeggyel. A fekete tetőkárpit, a nemesacél pedálborítások, az alumíniumbetétekkel és S-logóval kidolgozott, megvilágított küszöblécek és az alumíniumhatású beltér-elemek egyaránt a sportos karaktert hangsúlyozzák. A műbőrbevonatú kartámaszok mellett a kétzónás komfort automatikus légkondicionáló berendezés is az alapfelszereltség része. A háromküllős, alul egyenesített karimájú, bőrbevonatú sportkontúr-kormánykerék multifunkciós gombokat és új krómozott kapcsolóbillentyűket is kínál. Az integrált fejtámlákkal és határozottan kiformált oldalpárnákkal ellátott sportülések optimális oldaltartásról gondoskodnak. A dekorbetétek anyagaként a mikroszálas Dinamica anyag mellett egy új „technikai” struktúrájú szövet, illetve alumínium és szénszálerősítésű műanyag (karbon) is rendelkezésre áll.

Még funkcionálisabb – alkalmazásintegráció és Functions on Demand

Az S3 digitális és hálózatba kapcsolt – a számos connect-szolgáltatás, a Functions on Demand és az alkalmazásbolt révén. A DAB+ digitális rádió és a 10,1 col képátlójú érintőképernyő mellett már az Audi virtual cockpit műszeregység és az okostelefon induktív töltési lehetősége is az alapfelszereltséghez tartozik. A középkonzolon elöl található két USB-C töltőcsatlakozón túl hátul két további aljzat is az alapkivitel része.

Extraként az MMI Navigációs rendszer plusz is rendelkezésre áll, a teljes connect-portfólióval és az alkalmazásbolthoz kínált hozzáféréssel, amellyel számos alkalmazás közvetlenül az autó képernyőjén vehető igénybe. A választott tartalmakat ekkor az okostelefontól függetlenül az S3 infotainment-rendszerére telepíti a rendszer. Az alkalmazásokkal hangutasítások útján is folytatható kommunikáció. Magasfokú rugalmasságot kínál a Functions on Demand koncepciója, amellyel – akár az autó megvásárlását követően is – a myAudi alkalmazáson keresztül online-úton, egyenként is megrendelhető öt infotainmentet érintő és kényelmi funkció.

A megadott felszereltségek, adatok és árak a magyarországi modellkínálatra érvényesek. A változtatás és a tévedés joga fenntartva!