Az Audi egy nagy hatótávolságú belépőszintű modellváltozattal erősíti a Q4 e-tron sorozatot. A tisztán elektromos hajtású prémiummodell átfogó alapfelszereltséggel, 412 kilométeres hatótávolsággal (Sportback: 423 kilométer) és 165 kW egyenáramú töltési kapacitással rendelkezik. A manuális akkumulátor-előkondicionálással és a megelőző karbantartásra vonatkozó emlékeztetőkkel a Q4 40 e-tron* még nagyobb kényelmet és még egyszerűbb használatot biztosít a mindennapi közlekedés során. A 63 kWh-s akkumulátorral rendelkező belépő modell február közepétől rendelhető.
A nagyobb hatótávolság nagyobb biztonságot is jelent. Ezért az Audi nagyobb akkumulátorral látja el a belépőszintű Q4 e-tron és Q4 Sportback e-tron modelleket, amelyek még kényelmesebbé teszik a mindennapokat és a pihenést. Februártól kezdve a kompakt SUV 63 kWh-s (nettó 59 kWh-s) akkumulátorral lesz elérhető. Ez akár 412 kilométeres elektromos hatótávolságot biztosít (256,0 mérföld) (Sportback: 423 kilométer, 262,8 mérföld). Ideális körülmények között az akkumulátor töltöttségi szintje (SoC) mindössze 24 perc alatt 10 százalékról 80 százalékra nő gyorstöltő-állomás használata esetén. Akár 150 kilométer (93,2 mérföld, Sportback: 155 kilométer, 96,3 mérföld) hatótávolságra is feltölthető tíz perc alatt. A maximális egyenáramú töltési teljesítmény 165 kW.
A Q4 40 e-tron* mindössze 8,1 másodperc alatt képes 0-ról 100 km/h (62,1 mph) sebességre gyorsulni (kombinált elektromos energiafogyasztás kWh/100 km: 18,4-16,0 (WLTP); kombinált CO2 kibocsátás g/km-ben: 0; CO2-osztály: A). Végsebessége 160 km/h (99,4 mph). A hátsó tengely meghajtását egy 150 kW (204 lóerő) teljesítményű, állandó gerjesztésű szinkronmotor (PSM) biztosítja, amely magas hatásfokkal és kiváló teljesítményleadással rendelkezik. Mindkét modelltípus vontatási kapacitása 1000 kilogramm (2205 font) tizenkét százalékos emelkedő esetén, és 1200 kilogramm (2645 font) nyolc százalékos emelkedő esetén.
A Q4 család más modelljeihez hasonlóan a Q4 40 e-tron is gyorsabban tölthető.* Ez még abban az esetben is igaz, ha az intelligens útvonaltervező és az ahhoz csatlakoztatott automatikus akkumulátor-előkondicionáló funkció nincs használatban.
Akik szeretnék maguk megtervezni a töltési megállóikat, mostantól manuálisan is bekapcsolhatják az akkumulátor-előmelegítést. Az úgynevezett manuális előkondicionálás az MMI-n keresztül történik, amely megmutatja, hány kilowatt áll rendelkezésre a nagyfeszültségű akkumulátor gyorstöltéséhez, valamint azt, hogy mennyi plusz töltési teljesítményt biztosít az előkondicionált akkumulátor. Az akkumulátor manuális előkondicionálása így minden töltőállomáson a lehető legjobb töltési eredményt biztosítja.
A myAudi alkalmazásban mostantól az új megelőző karbantartásra vonatkozó figyelmeztetéseknek köszönhetően könnyedén megtekinthetők a karbantartást igénylő alkatrészek. A színkódolt jelzéseknek köszönhetően az ügyfelek bármikor pontosan láthatják járművük és annak alkatrészeinek állapotát. Például információk hívhatók le a fékbetétekről, a 12 voltos akkumulátorról vagy az elsősegély-készlet tartalmáról. Amikor az ügyfél aktiválja a megelőző karbantartásra vonatkozó figyelmeztetést a myAudi alkalmazásban, az előzetesen kiválasztott márkakereskedő felveszi vele a kapcsolatot időpont-egyeztetés céljából. Az Audi ezzel a megoldással még gördülékenyebbé tette a karbantartást.
Csakúgy, mint a Q4 sorozat többi változata esetében, az Audi alkalmazásbolt az MMI-n keresztül a Q4 40 e-tron* esetében is elérhető. Segítségével okostelefon használata nélkül is hozzáférhet a népszerű alkalmazások széles és egyre növekvő választékához, a hírektől és podcastoktól kezdve a sporton és a játékokon át a videókig és a szórakozásig. A szolgáltatás igénybevételéhez egy egyéves, 25 GB-os adatcsomag biztosított, amely a Cubic Telecom** rendszerén keresztül aktiválható. A jármű külső antennája közvetlenül biztosítja az adatkapcsolatot, ezáltal erősebb jelet nyújt és meghosszabbítja az okostelefon üzemidejét.
Az átfogó navigációs adatoknak köszönhetően az ügyfelek teljes pontossággal tervezhetik meg a járművük töltését. A szűrők segítségével beállítható a kívánt akkumulátorszint a célállomáson, valamint kiválaszthatók a preferált töltőállomások, például az IONITY. Az okostelefon-interfész összeköti az okostelefont a járművel, és annak tartalmát zökkenőmentesen közvetlenül az MMI érintőkijelzőre varázsolja. Bizonyos tartalmak, mint például a navigáció, a telefon, a zene és a kiválasztott harmadik féltől származó alkalmazások vezeték nélkül vagy USB-C kábelen keresztül is átvihetők.
A ChatGPT számos olyan lehetőséget kínál, amelyek túlmutatnak a korábbi hangvezérléses funkciókon. A továbbfejlesztett hangvezérlés lehetővé teszi az infotainment, a navigáció és a klíma irányítását, valamint a mindennapi kérdések megválaszolását. Mivel az információ normál, hétköznapi nyelven is lekérhető, a vezetés biztonságosabb, hiszen a járművezető mindig az úton tarthatja a szemét.
A ChatGPT szolgáltatását az Azure OpenAI Service biztosítja. Az Audi vásárlóknak szánt új funkció alapját a Cerence Inc. által kínált járműipari szintű ChatGPT integrációval rendelkező Chat Pro modul képezi.
Az elektromobilitás prémium szegmensébe a belépő változat a Q4 e-tron* modellek esetében 20.326.350 forintnál kezdődik. A Q4 Sportback 40 e-tron* ára 21.440.140 forinttól indul. A széles körű felszereltséghez tartozik többek között az Audi MMI navigation plus, az Audi Connect navigációs és infotainment rendszer, valamint a teljesen digitális, 10,25 colos Audi virtuális cockpit. A csomagtérajtó szintén alapfelszereltségként elektromos, amely az opcionális komfortkulccsal lábmozdulattal is nyitható. Az első ülésfűtés is alapfelszereltség. Mindkét karosszéria verzió február közepétől rendelhető.
A Q4 e-tron és Q4 Sportback e-tronmodellek már konfigurálhatóak Magyarországon.