Audi
A 2024-es pénzügyi év: Az Audi tovább halad az átalakulással és a modelloffenzívával

A 2024-es pénzügyi év: Az Audi tovább halad az átalakulással és a modelloffenzívával

Az Audi Csoport a kihívásokkal teli piaci környezet ellenére is stabil teljesítményt nyújtott a 2024-es pénzügyi évben. Az elmúlt tizenkét hónapban az árbevétel 64,5 milliárd eurót tett ki, a működési eredmény 3,9 milliárd euró volt, a működési árrés pedig 6 százalék. A nettó cash flow elérte a 3,1 milliárd eurót. Az Audi 2025-ben is folytatja sikersorozatát – modellről modellre haladva előre. Az év végére a vállalat a piaci szegmenseiben a legfiatalabb modellkínálattal fog rendelkezni.

„A globális gazdasági változások és a fokozódó nemzetközi verseny komoly kihívások elé állítják az Audit és az egész iparágat. „Bátran nézünk szembe ezzel a helyzettel, és készek vagyunk új utakat keresni, miközben hagyományos erősségeinkre is magabiztosan támaszkodunk” – mondta Gernot Döllner, az Audi vezérigazgatója. A vállalat 2024-ben megteremtette ennek alapjait, és sikeresen teljesítette az első fontos mérföldköveket. „2025-ben is kitartunk a megújulás mellett, és következetesen haladunk tovább a kijelölt úton. Ennek során elsősorban arra összpontosítunk, hogy számos új modellel frissítsük fel kínálatunkat. Kiemelt figyelmet fordítunk továbbá arra is, hogy megerősítsük pozíciónkat a kulcsfontosságú kínai és észak-amerikai piacokon. Ezzel párhuzamosan azon dolgozunk, hogy a vállalat egészében hatékonyabb struktúrákat alakítsunk ki, lehetővé téve, hogy innovációink minél gyorsabban eljussanak az utakra.”

Annak érdekében, hogy a németországi telephelyek a jövőben is versenyképesek és felkészültek maradjanak, az Audi Igazgatótanácsa és üzemi tanácsa közös megállapodást kötött a jövőre vonatkozóan. A cél egyértelmű: nagyobb termelékenység, gyorsaság és rugalmasság elérése Ingolstadtban és Neckarsulmban. A megállapodás részeként az Audi 2033. december 31-ig meghosszabbítja a munkahelyek védelmére vonatkozó tervét, csökkenti a személyi jellegű költségeket, és úgy alakítja át németországi telephelyeit, hogy azok stabilan és rugalmasan álljanak készen az elektromos mobilitásra való átállásra.

1,7 millió átadás 2024-ben

A tavalyi átadások számait kedvezőtlen gazdasági körülmények, kiélezett piaci verseny, valamint helyenként korlátozott szállítási kapacitások befolyásolták. Összességében a Progressive márkacsoport**, amely az Audit, a Bentley-t, a Lamborghinit és a Ducatit foglalja magában, 1 692 548 járművet (2023-ban: 1 918 912) és 54 495 motorkerékpárt (2023-ban: 58 224) adott át ügyfeleinek. Az Audi márka kiszállított modelljeinek száma 11,8 százalékkal csökkent, 1 671 218 darabra. Ez a szám 164 480 teljesen elektromos járművet tartalmaz (-7,8 százalék).

A legfiatalabb termékportfólió a versenytársak között

Számos új elektromos modelljével, valamint a rendkívül hatékony belső égésű motorral szerelt járművek és hálózatról tölthető hibridek új generációjával az Audi már most felkészül a jövőre, és következetesen halad a teljesen elektromos modellkínálat felé vezető úton. 2024-ben és 2025-ben az Audi több mint 20 új modellel újítja meg termékportfólióját, amelyek fele teljesen elektromos lesz. Az év végére a vállalat a versenytársai közül a legfiatalabb modellkínálattal fog rendelkezni. 2025-ben a hangsúly két fontos modellsorozat, az A6 és a Q3 megújításán lesz. A hónap elején az Audi bemutatta az A6 Avant* modellt, amely az A6-os család első tagja, és amelyet hamarosan további modellek követnek. Az új Audi Q3 2025 nyarán debütál. Az Audi már 2024 végén elindította hálózatról tölthető hibrid offenzíváját az A3 Sportback TFSI e* és az A3 allstreet TFSI e* modellekkel. Így összesen tíz új hálózatról tölthető hibrid modell kerül piacra 2025 végéig.

Piacspecifikus regionális stratégiák

Az Audi továbbra is piacspecifikus regionális stratégiákat követ. A vállalat azt tervezi, hogy a világ második legnagyobb járműpiacán, az Egyesült Államokban tíz új modell bevezetésével és további termékfejlesztésekkel erősíti meg piaci pozícióját a következő év végéig. Az Audi Q6 e-tron* már elérhető az amerikai piacon, 2025-ben pedig érkezik az A6 e-tron, valamint a népszerű Q5, A5 és A6 modellek új generációja is, belső égésű motorral szerelt változatokban.

Kínában az Audi továbbfejlesztette termékstratégiáját két partnerével, a FAW-val és a SAIC-kal együttműködve, és fokozatosan bővíti a helyben elérhető elektromos modellek kínálatát. Az Audi és a FAW együttműködésében 2024 végén megkezdődött az Audi Q6L e-tron gyártása az újonnan létesített Audi FAW NEV Company csangcsuni üzemében. További, kifejezetten a kínai piacra szánt modellek gyártása 2025 közepétől indul ugyanitt. Az Audi a SAIC-cal együttműködve intelligens és hálózatba kapcsolt elektromos járműveket fejleszt kifejezetten a kínai piac számára.

Árbevétel a várt tartományon belül

Az Audi Csoport árbevétele64 532 millió eurót tett ki (-7,6 százalék) a 2024-es pénzügyi évben. A kiszállítások visszaesése mellett ezt részben az is okozta, hogy számos modellváltás és új termékbevezetés történt, amelyek csak fokozatosan fejtik majd ki kedvező hatásukat a bevételre és a nyereségre. Az EU taxonómiájához igazított árbevétel aránya 10,2 százalék volt (2023: 16,3 százalék).

A működési eredményt átszervezési költségek terhelték

Az Audi Csoport működési eredménye 3 903 millió eurót tett ki 2024-ben (2023: 6 280 millió euró). Ez az összeg tartalmazza a brüsszeli telephely termelésének megszüntetésével kapcsolatos átszervezési költségeket. A működési árrés 6,0 százalék volt (-3,0 százalékpont).

Az Audi a 2024-es kihívásokkal teli év során nyújtott munkájuk elismeréseként részesedést biztosít dolgozóinak a vállalat nyereségéből. Például egy németországi gyárban dolgozó szakmunkás esetében az Audi által fizetett nyereségrészesedés 2024-ben 5310 eurót volt (2023-ban: 8840 euró). A nyereségrészesedés a munkaügyi megállapodásban rögzített képlet alapján kerül meghatározásra, amely többek között figyelembe veszi a működési eredményt is.

Márkacsoport: újabb rekordév a Lamborghini számára

A Bentley 10 643 járművet szállított ki a 2024-es pénzügyi évben (2023: 13 560). Az árbevétel 2 648 millió eurót tett ki (2023: 2 938). A működési árrés 14,1 százalék volt, 373 millió eurós működési eredménnyel (2023: 589).

A Lamborghinitovább folytatta az elmúlt évek pozitív teljesítményét: a jelentési időszakban 10 687 járművet szállított ki (2023-ban: 10 112), ami az előző év erős eredményéhez képest 5,7 százalékos növekedést jelent. Az árbevétel 16,2 százalékkal, 3 095 millió euróra nőtt. A működési eredmény 15,5 százalékkal, 835 millió euróra emelkedett. A működési árrés 27,0 százalékkal az előző év szintjén maradt (2023: 27,2 százalék).

A Ducati tavaly 54 495 motorkerékpárt szállított ki (2023: 58 224). Az árbevétel 1 003 millió eurót tett ki (2023: 1 065). A működési eredmény 91 millió euró volt, ami elmaradt a rekordot jelentő 2023-as év szintjétől (112 millió euró), míg a működési árrés 9,1 százalékot ért el (2023: 10,5 százalék).

Pénzügyi eredmény, adózott eredmény, nettó cash flow

Az Audi Csoport pénzügyi eredménye a 2024-es pénzügyi évben 1097 millió euró volt (2023: 1423). Ez tartalmazza a kínai üzleti tevékenységből származó 651 millió eurót (2023: 915). Az adózott eredmény 4 189 millió eurót tett ki (2023: 6 260). A nettó cash flow 3 072 millió euró volt (2023: 4 740). Ez a csökkenés az alacsonyabb eredménynek és a forgótőke negatív alakulásának tudható be a jelentési év során.

Kilátások a 2025-ös pénzügyi évre

„A nehéz környezet, az erősödő verseny és a lassuló gazdaság ellenére 2024-ben is pályán tartottuk az Audit, és pénzügyileg stabil alapokon zártuk az évet” – mondta Jürgen Rittersberger pénzügyi igazgató. „Azonban még mindig nehéz út áll előttünk. Annak érdekében, hogy nyereségességi céljainkat fenntartható módon teljesíteni tudjuk, továbbra is következetesen folytatjuk vállalatunk átalakítását.”

Egyszerűsítjük a struktúrákat és folyamatokat, és ahol csak lehet, csökkentjük a komplexitást. A Performance Program 14 révén megteremtjük az alapokat a jelenlegi és jövőbeni beruházásokhoz, és biztosítjuk jövedelmezőségünket.”

Az Audi arra számít, hogy 2025 ismét nehéz pénzügyi év lesz, amelyet továbbra is változékony és kihívásokkal teli piaci környezet jellemez majd. A vállalat arra számít, hogy a globális gazdasági teljesítmény 2025-ben összességében valamivel gyengébb növekedést mutat majd 2024-hez képest. Enyhe gazdasági növekedést feltételezve az Audi Csoport 67,5 és 72,5 milliárd euró közötti árbevételt vár a 2025-ös pénzügyi évre. A működési árrés várhatóan 7 és 9 százalék között lesz. A vállalat nettó cash flow-ja várhatóan 3 és 4 milliárd euró között alakul. A jövőre vonatkozó megállapodás pénzügyi következményeinek vizsgálata jelenleg is zajlik, ezért ezek ebben az összegzésben még nem szerepelnek.

Az Audi Csoport főbb mutatóinak áttekintése

20242023
Márkacsoport átadások1 692 5481 918 912
Audi márka átadások1 671 2181 895 240
Bevételek millió euróban64 53269,865
Működési eredmény millió euróban3,9036,280
Működési árrés százalékban6,09,0
Nettó cash flow millió euróban3,0724,740
Pénzügyi eredmény millió euróban1,0971,423
Adózott eredmény millió euróban4,1896,260
Az EU-taxonómiához igazodó bevételek százalékban10,216,3

Audi Csoport előrejelzések

2025
Bevételek millió euróban67 500–72 500
Működési árrés százalékban7–9
Nettó cash flow millió euróban3 000–4 000

** A Progressive márkacsoport magában foglalja az Audi Csoportot az Audi, Bentley, Lamborghini és Ducati márkákkal. Az „Audi Csoport”, a „Progressive márkacsoport” és a „márkacsoport” kifejezéseket szinonimaként használjuk.

További információk az éves sajtótájékoztatóról az Audi MediaCenterben érhetők el.

A fent említett modellek üzemanyag-/elektromos fogyasztási és kibocsátási értékei:

Audi A6 Avant

100 kilométerre jutó kombinált üzemanyag‑fogyasztás literben: 8,0–5,0 (29,4–47,0 amerikai mérföld gallononként);

kilométerenkénti kombinált szén‑dioxid‑kibocsátás grammban: 181–130 (291,3–209,2 g/mérföld);CO2-osztály: G–D

Audi A3 Sportback TFSI e

Üzemanyag-fogyasztás (súlyozott, kombinált): 0,4-0,3 l/100 km (588,0-784,0 amerikai mérföld/gallon); energiafogyasztás (súlyozott, kombinált): 16,6-14,6 kWh/100 km; CO2-kibocsátás (súlyozott, kombinált): 9-6 g/km (14,5-9,7 g/mérföld); CO2-osztály (súlyozott, kombinált): B;

Üzemanyag-fogyasztás lemerült akkumulátorral (kombinált): 5,4-4,9 l/100 km (43,6-48,0 amerikai mérföld/gallon); CO2-osztály lemerült akkumulátorral: D-C

Audi A3 allstreet TFSI e

Üzemanyag-fogyasztás (súlyozott, kombinált): 0,4-0,3 l/100 km (588,0-784,0 amerikai mérföld/gallon); energiafogyasztás (súlyozott, kombinált): 16,0-15,0 kWh/100 km; CO2-kibocsátás (súlyozott, kombinált): 8-7 g/km (15,9-11,3 g/mérföld); CO2-osztály (súlyozott, kombinált): B;

Üzemanyag-fogyasztás lemerült akkumulátorral (kombinált): 5,3-5,0 l/100 km (44,4-47,0 amerikai mérföld/gallon); CO2-osztály lemerült akkumulátorral: D-C

Audi A6 Avant/Sportback e-tron

100 kilométerre (62,1 mérföldre) jutó kombinált elektromos energiafogyasztás kilowattórában: 17,5-13,6;

kilométerenkénti (mérföldenkénti) kombinált CO2-kibocsátás grammban: 0; CO2-osztály: A

Audi Q6 SUV/Sportback e-tron

100 kilométerre (62,1 mérföldre) jutó kombinált elektromos energiafogyasztás kilowattórában: 19,8-15,6;

kilométerenkénti (mérföldenkénti) kombinált CO2-kibocsátás grammban: 0; CO2-osztály: A