Az Audi Csoport a kihívásokkal teli piaci környezet ellenére is stabil teljesítményt nyújtott a 2024-es pénzügyi évben. Az elmúlt tizenkét hónapban az árbevétel 64,5 milliárd eurót tett ki, a működési eredmény 3,9 milliárd euró volt, a működési árrés pedig 6 százalék. A nettó cash flow elérte a 3,1 milliárd eurót. Az Audi 2025-ben is folytatja sikersorozatát – modellről modellre haladva előre. Az év végére a vállalat a piaci szegmenseiben a legfiatalabb modellkínálattal fog rendelkezni.
„A globális gazdasági változások és a fokozódó nemzetközi verseny komoly kihívások elé állítják az Audit és az egész iparágat. „Bátran nézünk szembe ezzel a helyzettel, és készek vagyunk új utakat keresni, miközben hagyományos erősségeinkre is magabiztosan támaszkodunk” – mondta Gernot Döllner, az Audi vezérigazgatója. A vállalat 2024-ben megteremtette ennek alapjait, és sikeresen teljesítette az első fontos mérföldköveket. „2025-ben is kitartunk a megújulás mellett, és következetesen haladunk tovább a kijelölt úton. Ennek során elsősorban arra összpontosítunk, hogy számos új modellel frissítsük fel kínálatunkat. Kiemelt figyelmet fordítunk továbbá arra is, hogy megerősítsük pozíciónkat a kulcsfontosságú kínai és észak-amerikai piacokon. Ezzel párhuzamosan azon dolgozunk, hogy a vállalat egészében hatékonyabb struktúrákat alakítsunk ki, lehetővé téve, hogy innovációink minél gyorsabban eljussanak az utakra.”
Annak érdekében, hogy a németországi telephelyek a jövőben is versenyképesek és felkészültek maradjanak, az Audi Igazgatótanácsa és üzemi tanácsa közös megállapodást kötött a jövőre vonatkozóan. A cél egyértelmű: nagyobb termelékenység, gyorsaság és rugalmasság elérése Ingolstadtban és Neckarsulmban. A megállapodás részeként az Audi 2033. december 31-ig meghosszabbítja a munkahelyek védelmére vonatkozó tervét, csökkenti a személyi jellegű költségeket, és úgy alakítja át németországi telephelyeit, hogy azok stabilan és rugalmasan álljanak készen az elektromos mobilitásra való átállásra.
A tavalyi átadások számait kedvezőtlen gazdasági körülmények, kiélezett piaci verseny, valamint helyenként korlátozott szállítási kapacitások befolyásolták. Összességében a Progressive márkacsoport**, amely az Audit, a Bentley-t, a Lamborghinit és a Ducatit foglalja magában, 1 692 548 járművet (2023-ban: 1 918 912) és 54 495 motorkerékpárt (2023-ban: 58 224) adott át ügyfeleinek. Az Audi márka kiszállított modelljeinek száma 11,8 százalékkal csökkent, 1 671 218 darabra. Ez a szám 164 480 teljesen elektromos járművet tartalmaz (-7,8 százalék).
Számos új elektromos modelljével, valamint a rendkívül hatékony belső égésű motorral szerelt járművek és hálózatról tölthető hibridek új generációjával az Audi már most felkészül a jövőre, és következetesen halad a teljesen elektromos modellkínálat felé vezető úton. 2024-ben és 2025-ben az Audi több mint 20 új modellel újítja meg termékportfólióját, amelyek fele teljesen elektromos lesz. Az év végére a vállalat a versenytársai közül a legfiatalabb modellkínálattal fog rendelkezni. 2025-ben a hangsúly két fontos modellsorozat, az A6 és a Q3 megújításán lesz. A hónap elején az Audi bemutatta az A6 Avant* modellt, amely az A6-os család első tagja, és amelyet hamarosan további modellek követnek. Az új Audi Q3 2025 nyarán debütál. Az Audi már 2024 végén elindította hálózatról tölthető hibrid offenzíváját az A3 Sportback TFSI e* és az A3 allstreet TFSI e* modellekkel. Így összesen tíz új hálózatról tölthető hibrid modell kerül piacra 2025 végéig.
Az Audi továbbra is piacspecifikus regionális stratégiákat követ. A vállalat azt tervezi, hogy a világ második legnagyobb járműpiacán, az Egyesült Államokban tíz új modell bevezetésével és további termékfejlesztésekkel erősíti meg piaci pozícióját a következő év végéig. Az Audi Q6 e-tron* már elérhető az amerikai piacon, 2025-ben pedig érkezik az A6 e-tron, valamint a népszerű Q5, A5 és A6 modellek új generációja is, belső égésű motorral szerelt változatokban.
Kínában az Audi továbbfejlesztette termékstratégiáját két partnerével, a FAW-val és a SAIC-kal együttműködve, és fokozatosan bővíti a helyben elérhető elektromos modellek kínálatát. Az Audi és a FAW együttműködésében 2024 végén megkezdődött az Audi Q6L e-tron gyártása az újonnan létesített Audi FAW NEV Company csangcsuni üzemében. További, kifejezetten a kínai piacra szánt modellek gyártása 2025 közepétől indul ugyanitt. Az Audi a SAIC-cal együttműködve intelligens és hálózatba kapcsolt elektromos járműveket fejleszt kifejezetten a kínai piac számára.
Az Audi Csoport árbevétele64 532 millió eurót tett ki (-7,6 százalék) a 2024-es pénzügyi évben. A kiszállítások visszaesése mellett ezt részben az is okozta, hogy számos modellváltás és új termékbevezetés történt, amelyek csak fokozatosan fejtik majd ki kedvező hatásukat a bevételre és a nyereségre. Az EU taxonómiájához igazított árbevétel aránya 10,2 százalék volt (2023: 16,3 százalék).
Az Audi Csoport működési eredménye 3 903 millió eurót tett ki 2024-ben (2023: 6 280 millió euró). Ez az összeg tartalmazza a brüsszeli telephely termelésének megszüntetésével kapcsolatos átszervezési költségeket. A működési árrés 6,0 százalék volt (-3,0 százalékpont).
Az Audi a 2024-es kihívásokkal teli év során nyújtott munkájuk elismeréseként részesedést biztosít dolgozóinak a vállalat nyereségéből. Például egy németországi gyárban dolgozó szakmunkás esetében az Audi által fizetett nyereségrészesedés 2024-ben 5310 eurót volt (2023-ban: 8840 euró). A nyereségrészesedés a munkaügyi megállapodásban rögzített képlet alapján kerül meghatározásra, amely többek között figyelembe veszi a működési eredményt is.
A Bentley 10 643 járművet szállított ki a 2024-es pénzügyi évben (2023: 13 560). Az árbevétel 2 648 millió eurót tett ki (2023: 2 938). A működési árrés 14,1 százalék volt, 373 millió eurós működési eredménnyel (2023: 589).
A Lamborghinitovább folytatta az elmúlt évek pozitív teljesítményét: a jelentési időszakban 10 687 járművet szállított ki (2023-ban: 10 112), ami az előző év erős eredményéhez képest 5,7 százalékos növekedést jelent. Az árbevétel 16,2 százalékkal, 3 095 millió euróra nőtt. A működési eredmény 15,5 százalékkal, 835 millió euróra emelkedett. A működési árrés 27,0 százalékkal az előző év szintjén maradt (2023: 27,2 százalék).
A Ducati tavaly 54 495 motorkerékpárt szállított ki (2023: 58 224). Az árbevétel 1 003 millió eurót tett ki (2023: 1 065). A működési eredmény 91 millió euró volt, ami elmaradt a rekordot jelentő 2023-as év szintjétől (112 millió euró), míg a működési árrés 9,1 százalékot ért el (2023: 10,5 százalék).
Az Audi Csoport pénzügyi eredménye a 2024-es pénzügyi évben 1097 millió euró volt (2023: 1423). Ez tartalmazza a kínai üzleti tevékenységből származó 651 millió eurót (2023: 915). Az adózott eredmény 4 189 millió eurót tett ki (2023: 6 260). A nettó cash flow 3 072 millió euró volt (2023: 4 740). Ez a csökkenés az alacsonyabb eredménynek és a forgótőke negatív alakulásának tudható be a jelentési év során.
„A nehéz környezet, az erősödő verseny és a lassuló gazdaság ellenére 2024-ben is pályán tartottuk az Audit, és pénzügyileg stabil alapokon zártuk az évet” – mondta Jürgen Rittersberger pénzügyi igazgató. „Azonban még mindig nehéz út áll előttünk. Annak érdekében, hogy nyereségességi céljainkat fenntartható módon teljesíteni tudjuk, továbbra is következetesen folytatjuk vállalatunk átalakítását.”
Egyszerűsítjük a struktúrákat és folyamatokat, és ahol csak lehet, csökkentjük a komplexitást. A Performance Program 14 révén megteremtjük az alapokat a jelenlegi és jövőbeni beruházásokhoz, és biztosítjuk jövedelmezőségünket.”
Az Audi arra számít, hogy 2025 ismét nehéz pénzügyi év lesz, amelyet továbbra is változékony és kihívásokkal teli piaci környezet jellemez majd. A vállalat arra számít, hogy a globális gazdasági teljesítmény 2025-ben összességében valamivel gyengébb növekedést mutat majd 2024-hez képest. Enyhe gazdasági növekedést feltételezve az Audi Csoport 67,5 és 72,5 milliárd euró közötti árbevételt vár a 2025-ös pénzügyi évre. A működési árrés várhatóan 7 és 9 százalék között lesz. A vállalat nettó cash flow-ja várhatóan 3 és 4 milliárd euró között alakul. A jövőre vonatkozó megállapodás pénzügyi következményeinek vizsgálata jelenleg is zajlik, ezért ezek ebben az összegzésben még nem szerepelnek.
2024 | 2023 | |
---|---|---|
Márkacsoport átadások | 1 692 548 | 1 918 912 |
Audi márka átadások | 1 671 218 | 1 895 240 |
Bevételek millió euróban | 64 532 | 69,865 |
Működési eredmény millió euróban | 3,903 | 6,280 |
Működési árrés százalékban | 6,0 | 9,0 |
Nettó cash flow millió euróban | 3,072 | 4,740 |
Pénzügyi eredmény millió euróban | 1,097 | 1,423 |
Adózott eredmény millió euróban | 4,189 | 6,260 |
Az EU-taxonómiához igazodó bevételek százalékban | 10,2 | 16,3 |
2025 | |
---|---|
Bevételek millió euróban | 67 500–72 500 |
Működési árrés százalékban | 7–9 |
Nettó cash flow millió euróban | 3 000–4 000 |
** A Progressive márkacsoport magában foglalja az Audi Csoportot az Audi, Bentley, Lamborghini és Ducati márkákkal. Az „Audi Csoport”, a „Progressive márkacsoport” és a „márkacsoport” kifejezéseket szinonimaként használjuk.
További információk az éves sajtótájékoztatóról az Audi MediaCenterben érhetők el.
Audi A6 Avant
100 kilométerre jutó kombinált üzemanyag‑fogyasztás literben: 8,0–5,0 (29,4–47,0 amerikai mérföld gallononként);
kilométerenkénti kombinált szén‑dioxid‑kibocsátás grammban: 181–130 (291,3–209,2 g/mérföld);CO2-osztály: G–D
Audi A3 Sportback TFSI e
Üzemanyag-fogyasztás (súlyozott, kombinált): 0,4-0,3 l/100 km (588,0-784,0 amerikai mérföld/gallon); energiafogyasztás (súlyozott, kombinált): 16,6-14,6 kWh/100 km; CO2-kibocsátás (súlyozott, kombinált): 9-6 g/km (14,5-9,7 g/mérföld); CO2-osztály (súlyozott, kombinált): B;
Üzemanyag-fogyasztás lemerült akkumulátorral (kombinált): 5,4-4,9 l/100 km (43,6-48,0 amerikai mérföld/gallon); CO2-osztály lemerült akkumulátorral: D-C
Audi A3 allstreet TFSI e
Üzemanyag-fogyasztás (súlyozott, kombinált): 0,4-0,3 l/100 km (588,0-784,0 amerikai mérföld/gallon); energiafogyasztás (súlyozott, kombinált): 16,0-15,0 kWh/100 km; CO2-kibocsátás (súlyozott, kombinált): 8-7 g/km (15,9-11,3 g/mérföld); CO2-osztály (súlyozott, kombinált): B;
Üzemanyag-fogyasztás lemerült akkumulátorral (kombinált): 5,3-5,0 l/100 km (44,4-47,0 amerikai mérföld/gallon); CO2-osztály lemerült akkumulátorral: D-C
Audi A6 Avant/Sportback e-tron
100 kilométerre (62,1 mérföldre) jutó kombinált elektromos energiafogyasztás kilowattórában: 17,5-13,6;
kilométerenkénti (mérföldenkénti) kombinált CO2-kibocsátás grammban: 0; CO2-osztály: A
Audi Q6 SUV/Sportback e-tron
100 kilométerre (62,1 mérföldre) jutó kombinált elektromos energiafogyasztás kilowattórában: 19,8-15,6;
kilométerenkénti (mérföldenkénti) kombinált CO2-kibocsátás grammban: 0; CO2-osztály: A