Az Audi RS modellek immár 26 éve sorozataik csúcsmodelljei, a tökéletes mindennapos használhatóság mellett kínált kiemelkedő teljesítmény, a presztízs és az exkluzivitás képviselőiként. Az Audi RS Q8 az Audi valaha készült legerősebb SUV-kupéjaként a sportosság és az inspiratív mérnöki teljesítmény új mércéjéül szolgálhat.
Alacsony gyártási darabszámaikkal és innovatív műszaki újdonságaikkal az Audi RS modellek mindig is különösen vonzónak bizonyultak, miközben sokan közülük úttörőnek számítanak piaci szegmensükben és a műszaki fejlesztések előfutárai. Mindez egyaránt érvényes volt 20 évvel ezelőtt, az Audi RS 4 Avant és mély benyomást keltő, V6-os biturbo-motorja, valamint az Audi Sport napjainkban kínált Audi RS Q8 nagyteljesítményű SUV-kupéja esetében. A Q-sorozat csúcsmodellje az RS-modellek menetteljesítményeit a prémium-kupék eleganciájával és az SUV-modellek sokoldalúságával ötvözi.
"Az Audi RS-modellek 26 éves történelme során első ízben jelenünk meg a vérbeli nagyteljesítményű sportautók génjeit hordozó SUV-kupéval az utakon" - emelte ki Julius Seebach, az Audi Sport GmbH ügyvezető igazgatója. "V8-as biturbo-benzinmotorjával az Audi RS Q8 (üzemanyag-fogyasztás, kombinált*: 12,1 l/100 km; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált*: 277-276 g/km; Az említett felszereltségek kizárólag Németországra érvényesek, és nem alkalmazhatók más régiókra.) az RS-modellcsalád újabb különlegessége."
Az Audi RS Q8 "szíve" igazán mély benyomást keltő erőforrás, amely leginkább impozáns teljesítményadataival jellemezhető: 4,0 literes, V8-as TFSI-motor (üzemanyag-fogyasztás, kombinált*: 12,1 l/100 km; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált*: 277-276 g/km; Az említett felszereltségek kizárólag Németországra érvényesek, és nem alkalmazhatók más régiókra.) 441 kW (600 LE) teljesítménnyel és a 2200 és 4500 percenkénti fordulatszám közötti tartományon 800 newtonméter maximális forgatónyomatékkal. Turbófeltöltésű és közvetlen befecskendezésű benzinmotorja álló helyzetből mindössze 3,8 másodperc alatt gyorsítja fel az SUV-kupét 100 kilométer/órás tempóra, a 0 - 200 kilométer/órás sprint pedig 13,7 másodpercet igényel. Végsebességét alapkivitelben 250 kilométer/órára határolja le az elektronika, az opcionális Dinamikacsomaggal pedig 305 kilométer/órára emelhető.
A hajtáslánc legkorszerűbb konstrukciós megoldásai gondoskodnak e tekintélyes erő továbbításáról. A 4,0 TFSI motor (üzemanyag-fogyasztás, kombinált*: 12,1 l/100 km; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált*: 277-276 g/km; Az említett felszereltségek kizárólag Németországra érvényesek, és nem alkalmazhatók más régiókra.) teljesítménye a szériafelszereltséghez tartozó nyolcfokozatú tiptronic sebességváltón át jut el a quattro állandó összkerékhajtásig. A kerekenkénti forgatónyomaték-szabályzás tovább javítja az Audi RS Q8 agilis és biztos irányíthatósági tulajdonságait, a dinamikus kanyarvételek során pedig az extrafelszerelésként rendelhető quattro sport-differenciálmű osztja el igény szerint a forgatónyomatékot a hátsó kerekek között - aktív forgatónyomaték-eloszlásról gondoskodva a színvonalas vonóerőátadási képességek, stabilitás és menetdinamikai tulajdonságok szolgálatában.
Igényes és kifinomult futómű-konstrukció juttatja a megfelelő mennyiségben a vonóerőt az útfelületre. Az alapfelszereltséget bővítő és csillapítás-szabályzással kiegészített Adaptív sport-légrugózás (adaptive air suspension sport) a rugók és lengéscsillapítók optimális hangolásával ötvözi a magasfokú dinamikát és kényelmet, különösen széles tartományt biztosítva a hangsúlyosan kényelmes és a már extrém sportos karakterisztika között. Az extrafelszerelésként rendelhető elektromechanikus Oldalirányú billenésstabilizálás minimálisra mérsékli a karosszéria oldalirányú mozgásait a gyors kanyarvételek során.
Az alapkivitelhez tartozó összkerékkormányzás ugyancsak nagymértékben megkönnyíti a nagyméretű gépkocsik irányítását. Kis sebességeknél a hátsó kerekek akár öt fok bekormányzási szög alatt az első kerekekkel ellentétes irányban elfordulva fokozzák az autó agilitását, míg a gyors sávváltások során az első kerekekkel megegyező irányban legfeljebb 1,5 foknyit befordulva növelik a menetstabilitást.
Az Audi által valaha gyárilag szerelt legnagyobb gumiabroncsoAz Audi RS Q8 alapkivitelében 22 col peremátmérőjű, 10-küllős "Stern" dizájn szerinti könnyűfém keréktárcsákkal készül, amelyekre 295/40 méretű gumiabroncsokat szerelnek - a legnagyobbakat, amelyek valaha gyárilag Audi-modellre kerültek. E kerekek azonban nem csupán megjelenésükkel keltenek mély benyomást, hanem mindenekelőtt hatékonyan továbbítják a hatalmas vonóerőt az útfelületre. Emellett extrafelszerelésként 23 col peremátmérőjű, 5 Y-küllős "Rotor" dizájn szerinti alumíniumöntvény keréktárcsák is szerepelnek különböző színekben az Audi RS Q8 kínálatában. A gyorsulás és a vonóerő kezelése mellett a lassítás is fontos tényező az RS-modellek uralhatóságában, a nagyméretű kerekek mögött ezért belső szellőzésű féktárcsákkal (elöl 420, hátul 370 milliméter átmérővel) szerelt RS-fékek rendszere dolgozik. Tízdugattyús féknyergeik alapkivitelben feketék, kívánságra pedig vörösre is fényeztethetők. Az extrafelszerelésként kínált RS-kerámiafékek féknyergei igény szerint szürke, piros vagy kék színben rendelhetők, féktárcsáik átmérője elöl 440, hátul 370 milliméter.
Az Audi RS Q8 már fejlesztése során is meggyőzően igazolta, hogy menetteljesítményei korántsem csupán számokban és műszaki adatokban léteznek. 2019 őszén az SUV-kupét 18 ezer kilométeres tartósteszt során vizsgálták a Nürburgring Nordschleife szakaszán, amely során Frank Stippler tesztpilóta a sorozatgyártású SUV-modellek új Nordschleife-körrekordját állította fel vele. A 20,832 kilométeres távon elért hét perc 42 másodperces idő jól érzékelteti a nagyteljesítményű SUV-modell különleges képességeit, még a határtartományokban is kiváló irányíthatóságát, valamint futómű-rendszerei optimális hangolását.
Digitális OLED-technika
A fény az Audi modelljei esetében jóval több puszta világításnál: a fényszórók meghatározó formai elemként a digitális technika megtestesítői.
Úton a hosszú távon fenntarthatóbb gyártás felé
A hosszú távon fenntartható működés korunk egyik legnagyobb kihívása, s e változásokat segítő minden hozzájárulás sokat számít.