A hosszú távon fenntartható működés korunk egyik legnagyobb kihívása, s e változásokat segítő minden hozzájárulás sokat számít.
Világosan megfogalmazott vízió mutatja be, hogyan fest majd a jövő az Audinál: a vállalat célja, hogy 2050-re már szén-dioxid-semleges mérleg mentén működjön. E célkitűzés megvalósítása során a jármű életciklusának minden szakaszát megvizsgáljuk - s ez nem csupán a gyártást érintő intézkedésekre terjed ki, hanem már a megelőző folyamatokra, például a beszállítói láncolatra is. Mindennek alapjául a természeti erőforrások felelős felhasználását, a szén-dioxid-kibocsátás következetes csökkentését és az elektromos mobilitás bővítését célzó terv szolgál. 2025-ig például az Audi a teljes termék-életciklusra vonatkozóan mintegy 30 százalékkal kívánja csökkenteni járműpalettájának szén-dioxid- lábnyomát a 2015-ös referenciaévhez viszonyítva és ennek érdekében fokozottan az elektromos mobilitásra összpontosít.
A 2025-ös év szintén fontos mérföldkő az Audi Mission:Zero környezetvédelmi programjában - amelynek célja a hosszú távú fenntarthatóság erősítése a termelési hálózatban -, ekkorra ugyanis már az Audi összes gyárának szén-dioxid-semleges mérleg mentén kell működnie. A brüsszeli és a győri üzemeket már ma szén-dioxid-semleges mérleg jellemzi. Fontos elemei ennek a geotermikus energia felhasználása - amely például az Audi Hungary esetében alapvető szerepet tölt be -, valamint a napelemes rendszerek (PV) telepítése, Brüsszelben például a napelemes rendszer összfelülete mintegy 107 ezer négyzetméter. A belgiumi telephely hőellátását biogáz-tanúsítványokkal fedezik, a megújuló forrásokból származó energiahordozókkal jelenleg még nem megelőzhető egyéb kibocsátásokat pedig az Audi Brussels úgynevezett karbonkredit-projektekkel egyenlíti ki.
A vállalat székhelye szintén jó úton jár a mérleg szerint szén-dioxid-semleges működés felé, az ingolstadti Audi-gyár ugyanis már 2012 eleje óta kizárólag zöld elektromos áramot használ autógyártásához. A megújuló forrásból származó energiát többek között összesen mintegy 23 ezer négyzetméter felületű napelem-modulok biztosítják, valamint a környező külső ipari létesítmények - például finomító - is szén-dioxid-szegény maradékhővel látják el e termelési helyszínt.
Mindemellett 2019-ben egy új membrán-bioreaktoros üzemivíz-ellátó központot állítottak üzembe Ingolstadtban annak érdekében, hogy a szennyvízből a megfelelő tisztítási szakaszokon keresztül ismét kiváló minőségű ipari vizet állítsanak elő, jelentősen csökkentve a termelés frissvíz-igényét. Mindezeken túl Audi Environmental Foundation alapítványával az Audi már 2009 óta elkötelezett a környezet hatékonyabb védelme irányában.
Az Audi a Global Battery Alliance több érdekelt felet is tömörítő (Multi-Stakeholder) kezdeményezés tagja, amelynek célja a hosszú távú fenntarthatóság meghatározása az akkumulátorok teljes értékteremtési láncolatában. A szövetség egyebek mellett az emberi jogok és a társadalmi normák a nyersanyagok bányászata során biztosított védelmére, valamint a lítiumion-akkumulátorok újrafelhasználását szolgáló megoldások kidolgozására összpontosít.
A termelés területén a körkörös gazdaság elve is meghatározó szempont, ami többek között a vízfelhasználást is érinti. A mexikói San José Chiapa gyára jól érzékelteti, milyen lehet majd ebben a tekintetben az Audi termelési helyszíneinek jövője, itt ugyanis már teljes egészében szennyvízmentes a gyártás: megfelelő eljárásokkal az összes szennyvizet megtisztítják és még a helyszínen újra felhasználják.
Az Audi a beszállítói láncolatok területén is új ötletekkel tekint a jövő felé. A vállalat konstruktív párbeszédet folytat az érintett beszállítókkal, alvállalkozókkal és partnerekkel, s a 2018-ban elindított "Szén-dioxid-program" keretében közösen dolgozzák ki a szén-dioxid-kibocsátás csökkentését célzó intézkedéseket. A középpontban a különösen energiaigényesen előállítható anyagok, mint az alumínium és az acél, valamint az akkumulátor-komponensek állnak. A vonatkozó workshopok során már születtek olyan intézkedések, amelyek a beszállítói láncolattal együtt akár 1,2 tonna szén-dioxid kibocsátását is megelőzhetik a teljes modellpalettán. A megállapodás szerinti intézkedések végrehajtásának a jövőben minden új szerződés szerves részét kell képeznie. A zöld elektromos áram használata például már 2018 óta az egyik ilyen feltétel a nagyfeszültségű akkumulátorcellák gyártóival kötött beszállítói szerződésekben.
Az Alumínium zárt körfolyamat (Aluminium closed loop) szintén része a beszállítókkal kötött megállapodásoknak, amely mögött az alumíniumlemezek üzemi megmunkálásának hatékony körfolyamata áll. Az alumíniumlemezek a présüzemben keletkező darabolási hulladéka közvetlenül a beszállítóhoz kerül vissza, aki feldolgozza és új terméket állít elő belőle, az Audi pedig felhasználja az így gyártott alumíniumlemezeket a gyártásban. E rendszer neckarsulmi és ingolstadti bevezetése óta az Audi ily módon mintegy 350 ezer tonna mérleg szerinti szén-dioxid-kibocsátást takarított meg. Az Alumínium zárt körfolyamatot (Aluminium closed loop) jövőben további termelési helyszínekre is ki kívánják terjeszteni.
Alumíniumot használnak például az Audi e-tron modellek akkumulátorházainak gyártásában. Az akkumulátorházak hosszú távon fenntartható gyártásáért az Audi elnyerte az Aluminium Stewardship Initiative (ASI) hosszú távú fenntarthatósági tanúsítványát (forrás: aluminum-stewardship.org).
Digitális OLED-technika
A fény az Audi modelljei esetében jóval több puszta világításnál: a fényszórók meghatározó formai elemként a digitális technika megtestesítői.
Audi Sport
Az Audi RS Q8 az Audi által valaha készített legerősebb SUV-kupéként egyaránt új mércét állít a sportosság és a különösen inspiratív mérnöki teljesítmény terén.