Audi Logo

„Az elektromos mobilitás a jövő”

Ken Block, professzionális raliversenyző és internet-szupersztár, Neuburg an der Donauban, az Audi Sport otthonában tett egy kört az Audi RS e-tron GT volánja mögött. Az elektromos mobilitásról, a haladásról és az Audival folytatott együttműködéséről beszélgettünk.

Audi RS e-tron GT - Elektromosenergia-fogyasztás, kombinált*: 20,2-19,3 kWh/100 km (NEDC); 22,5-20,6 kWh/100 km (WLTP); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált*: 0 g/km Az Audi RS e-tron GT sorozatgyártású gépkocsi, amely nem versenypálya- vagy rali-alkalmazásra készült, s nem is alkalmas ezekre.

Amikor múlt és jövő találkozik: Ken Block ralisztár a legendás Audi quattro S1 E2 és a tisztán elektromos Audi RS e-tron GT modellekkel Neuburg an der Donauban (Németország), az Audi Sport otthonában

Audi RS e-tron GT - Elektromosenergia-fogyasztás, kombinált*: 20,2-19,3 kWh/100 km (NEDC); 22,5-20,6 kWh/100 km (WLTP); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált*: 0 g/km Az Audi RS e-tron GT sorozatgyártású gépkocsi, amely nem versenypálya- vagy rali-alkalmazásra készült, s nem is alkalmas ezekre.

Ken, Önt igazi "benzinvérűnek" tartják. Most az Audi RS e-tron GT vezetésére is lehetősége kínálkozott. Mire gondolt beszálláskor?

Valójában meglepett az Audi RS e-tron GT. A különleges dizájn természetesen mindjárt szembetűnő, az Audi jól láthatóan a legapróbb részletekig átgondolt mindent. Az eredmény pedig igazán figyelemreméltó autó. Ami pedig a vezetési élményt illeti, valóban mély benyomást keltett bennem. Az autó rendkívül gyors, fantasztikus menettulajdonságokkal, alacsony tömegközéppontjával pedig kimondottan agilisnak is bizonyul. Az Audi RS e-tron GT igazán élvezetes vezetést kínál.

Hogyan vélekedik általában az elektromos autókról?

Érdekel a technika és alapvetően minden, ami jobbá teszi jövőnket. Meglátásom szerint az elektromos járművek társadalmi szinten is óriási előrelépést jelentenek, mivel nem csupán a károsanyag-kibocsátás csökkentéséhez járulnak hozzá, hanem mindennapos használhatóságuk és menetteljesítményeik tekintetében is meggyőzőek. Egyelőre egy pickuppal járok, azonban már alig várom, hogy elektromos autóm  legyen. A jövő az elektromos mobilitásé, amely a következő fejlődési lépcső mindabban, ahogyan mi, emberek, mozgunk a világban. Izgalmasnak találom az olyan autókat, mint az Audi RS e-tron GT, mert nagyszerű dizájnnal ötvözik bőséges teljesítményüket.

Audi RS e-tron GT - Elektromosenergia-fogyasztás, kombinált*: 20,2-19,3 kWh/100 km (NEDC); 22,5-20,6 kWh/100 km (WLTP); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált*: 0 g/km Az Audi RS e-tron GT sorozatgyártású gépkocsi, amely nem versenypálya- vagy rali-alkalmazásra készült, s nem is alkalmas ezekre.

"Ha gyorsan mehetek és jól szórakozhatom - ott a helyem"

Ken Block

Ken Block rali-pályafutása 2005-ben vette kezdetét, a mára 54 éves versenyző azonban számos más sportágban - mint például a motokrossz és a snowboard - is versenyzett, napjainkra pedig már az autósport-közösség sztárja

Ken Block első útja az Audi RS e-tron GT volánja mögött

"A következő lépés az autók elektromossá alakítása"

Ken Block

Miben tér el az elektromos hajtásrendszer a hagyományostól egy profi pilóta szemszögéből?

Aligha ültethető át teljes egészében az elektromos hajtásrendszerekre, ahogyan az évek során a belsőégésű motorral és sebességváltóval szerelt autókat vezettem. Új beállítások, másként programozva - sok elektromos versenyautóban pedig már sebességváltó sincs. Ezek az autók már egészen másként alkalmazzák a versenypályán a technikát és a gépészetet, mi pedig profitálhatunk ebből. Magam is jelen voltam, illetve részt vettem néhány újdonság kifejlesztésében, így első kézből ismerem őket. Alig várom már, hogy tovább dolgozhassak rajtuk, új technikákat tesztelhessek, és kipróbálhassam, mi minden lehetséges velük.

Mindig a jobb megoldás módját keresem. Az autók elektromossá alakítása immár egy fejlettebb műszaki megvalósítása mindannak, amit annyira szeretek - ez pedig nem más, mint a vezetés, akár versenypályán, akár másutt.

Ken Block örömmel tárja fel az Audival közösen az elektromos autókban rejlő lehetőségeket

Audi RS e-tron GT - Elektromosenergia-fogyasztás, kombinált*: 20,2-19,3 kWh/100 km (NEDC); 22,5-20,6 kWh/100 km (WLTP); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált*: 0 g/km

Az Audi RS e-tron GT sorozatgyártású gépkocsi, amely nem versenypálya- vagy rali-alkalmazásra készült, s nem is alkalmas ezekre.

"Szórakoztató formában szeretnénk kínálni a mobilitást és a hajtásrendszerek elektromossá alakítását"

Ken Block

Anélkül, hogy egyelőre túl sokat árulnánk el, mire számíthatunk Öntől és az Auditól a jövőben?

Újszerű, szórakoztató formában szeretnénk kínálni a mobilitást és a hajtásrendszerek elektromossá alakítását, különböző szituációkban tesztelve az elektromos autókat. Az Audi rendkívül sikeresen készítette fel modelljeit a jövőre, s magam is ehhez szeretnék hozzájárulni. Ugyanakkor remélem, nagyon élvezetes is lesz.

Különleges műszaki ötleteivel mindig is nagy hatással volt rám az Audi. A nyolcvanas években például egyik kedvenc szakterületemen, a rali-világbajnokságon bizonyult meghatározónak a márka, számomra különösen inspiratív módon uralva e sportágat. Mindvégig csodálattal kísértem figyelemmel az évek során, mi mindent ért el az Audi a versenysportban - a múltban éppúgy, mint napjainkban. Mindig is mély benyomást keltett bennem, ahogyan a haladást és a fejlődést értelmezik, s hogy mindig előre tekintenek.

Ha már a haladásról beszélünk: milyen szerepet játszik ebben az elektromos mobilitás?

Számomra a haladás szó szerint előrelépést jelent, legyen akár szó fejlesztésről, módszertanról vagy technikáról. Tulajdonképpen mindenkor az a cél, hogy jobban oldjunk meg dolgokat - egyaránt kedvezőbben a társadalom és az egyén számára. A haladás tehát a jobb megoldásra irányuló fejlesztést jelenti, függetlenül attól, hogy versenyzésről, a mindennapok közlekedéséről vagy általában a technikáról beszélünk. Társadalomként sem szabad soha leállnunk a fejlődéssel. Bárhol, ahol csak előreléphetünk, különösen a mobilitás területén, a közösség fejlődését kell szolgálnunk. Csakis így érhetjük el céljainkat.

Üdvözöljük az Audi csapatának új tagját - Ken Blockot!

 

Tapasztalja meg az Audi RS e-tron GT kínálta élményt!

A tisztán elektromos Audi RS e-tron GT új korszakot nyit az Audi számára. Tudjon meg többet is e rendkívüli autó erényeiről!

Audi RS e-tron GT - Elektromosenergia-fogyasztás, kombinált*: 20,2-19,3 kWh/100 km (NEDC); 22,5-20,6 kWh/100 km (WLTP); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált*: 0 g/km Az Audi RS e-tron GT sorozatgyártású gépkocsi, amely nem versenypálya- vagy rali-alkalmazásra készült, s nem is alkalmas ezekre.