Az Audi A6 e-tron concept¹ formájában az elektromos felsőkategória tanulmánymodelljét mutatja be az Audi: elegáns formavilág, magasfokú mindennapos használhatóság, jövőbemutató technika.
Az Audi A6 e-tron concept¹ tökéletes arányokkal testesíti meg az Audi elektromos formai nyelvezetét. Az itt bemutatott jármű koncepciómodell, amely nem kapható sorozatgyártású kivitelben.
A tisztán elektromos hajtásrendszerű, négyajtós prémium Sportback a közép- és felsőkategória jövőbeni elektromos hajtású, sorozatgyártású Audi-modelljeire kínál betekintést.
Az Audi A6 e-tron concept1 következetesen folytatja mindazt, amit az Audi RS e-tron GT tökéletes arányaival és újszerű formai nyelvezetével elindított. A hosszú tengelytáv, a rövid karosszéria-túlnyúlások és a nagyméretű kerekek felett alacsonyan kiformált utastér a dinamikusan ívelő kupétetővel és a kifejezően "lágyan" domborodó "quattro-izmokkal" közösen erőteljes, impresszív karosszériatestet alkotnak. Az autó szíve, az akkumulátor helye, kontrasztárnyalattal kiemelve karcsú és dinamikus oldalnézetet kölcsönöz az autó számára.
A karosszéria felületeit határozott élek nélkül formálták meg, ami lágy árnyékátmeneteket biztosít domború és homorú részei között. Az Audi A6 e-tron concept1 elölnézetét markáns arculata határozza meg, áramlástanilag kedvező módon nagyrészt zárt kialakítású és vizuálisan fordított elrendezésű Singleframe hűtőráccsal. Hátulján a tanulmánymodell felül aerodinamikailag optimálisan kidolgozott, és a far teljes szélességében ívelő légterelő peremet, míg alul technikai hatású, funkcionális diffúzorelemet hordoz.
Ezzel az Audi A6 e-tron concept1 esetében is jól érzékelhető, hogy az aerodinamika nem csupán immár hagyományosan Audi-szakterület, hanem kulcsfontosságú formatervezési jellemző is. E rendkívül vonzó elektromos modell így a forma és a funkció színvonalas ötvözetével szolgál: az Audi A6 e-tron concept1 0,22-os légellenállási együtthatója (cw) döntően hozzájárul a hosszú elektromos hatótávjához.
Audi RS e-tron GT - Elektromosenergia-fogyasztás, kombinált*: 20,2-19,3 kWh/100km (NEDC); 22,6-20,6 kWh/100km (WLTP); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált*: 0 g/km
A Singleframe hűtőrács áramlástanilag kedvező módon nagyrészt zárt kialakítású. Az itt bemutatott jármű koncepciómodell, amely nem kapható sorozatgyártású kivitelben.
Az Audi A6 e-tron concept¹ digitális Matrix-LED fényszórói akár videojátékot is vetíthetnek az autó előtti falra. Az itt bemutatott jármű koncepciómodell, amely nem kapható sorozatgyártású kivitelben.
A progresszív karakter a fényszórók különösen karcsú rajzolatában folytatódik, akárcsak a letisztult vonalvezetésű farkialakításban, amit a hátsó ablakba integrált fénycsík határoz meg. A digitális OLED-egységek új generációja itt egyfajta kijelzőként működik, amellyel - a személyes ízlés szerint - digitális fénygrafikák és dinamikus fényanimációk számos egyéni változata valósítható meg.
A digitalizáció és a világítástechnika fejlődése az orrkialakításon is tükröződik. Az Audi A6 e-tron concept1 digitális Matrix-LED fényszórói a töltési szünetekben az Audi formatervezői által kifejlesztett videojátékot vetíthetnek az autó előtti falfelületre, mégpedig több méter szélesen. A vezető és utasai a műszerfali képernyő helyett a jármű mellett vagy akár közvetlenül előtte állva, óriási méretben élvezhetik a játékot.
A LED-projektorok vetíthetnek veszélyt jelző szimbólumokat a talajra, például az ajtónyitásra figyelmeztetve. Az itt bemutatott jármű koncepciómodell, amely nem kapható sorozatgyártású kivitelben.
Az Audi A6 e-tron concept1 azonban egy másik különlegességgel is rendelkezik: A karosszéria mindkét oldalába három-három kisméretű, mégis nagyfelbontású LED-projektort építettek, amelyek az ajtók kinyitásakor dinamikus fényanimációkkal fogadják az utasokat, mégpedig a saját nyelvükön megjelenő feliratokkal kiegészítve. A projektorok figyelmeztető szimbólumokat is vetíthetnek a talajra, például a kerékpárosok számára az ajtók kinyitását megelőzően. Az autó négy sarkába építve további LED-projektorok működnek, amelyek az irányjelző változtatható kivetített jeleivel szintén adhatnak különböző figyelmeztető jelzéseket.
Ezek a LED projektorok immár a járművön túlra is kiterjesztik a kommunikációs tartományt. Az Audi A6 e-tron concept1 a járműbeli intelligens hálózatba kapcsolás segítségével vizuális jelzésekkel küldhet információt a közlekedés többi résztvevője számára.
Az aerodinamika, mint meghatározó tervezési szempont: légbeömlő nyílásokon - az úgynevezett Air Curtain elemeken - keresztül vezetik a levegőt szorosan a jármű mellett célzottan a kerékjáratok felé. Az itt bemutatott jármű koncepciómodell, amely nem kapható sorozatgyártású kivitelben.
Az Audi A6 e-tron concept1 teljes egészében új fejlesztésű műszaki architektúrára, az úgynevezett Prémium elektromos platformra (Premium Platform Electric; PPE) épül, amelyet kizárólag és kifejezetten a tisztán elektromos, akkumulátorhajtású modellek számára terveztek, így maradéktalanul kiaknázhatja e technika minden előnyét. Központi eleme a tengelyek közötti akkumulátormodul, amely az Audi A6 e-tron concept1 esetében 100 kWh energiát tárolhat. A jármű teljes alapjának kihasználásával az akkumulátor viszonylag lapos kialakítást kaphatott.
A Prémium elektromos platform (Premium Platform Electric; PPE) mindent kínál, ami az Audi modelljeire jellemző, azaz egyaránt prémiumtechnikát a hajtásrendszer, a futómű, az elektronika számára és természetesen prémium minőséget. Az Audi A6 e-tron concept1 esetében ez azt is jelenti: quattro összkerékhajtás. Az első és a hátsó tengely egy-egy elektromos motorja együttesen 350 kW összteljesítményt és 800 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál.
Az Audi A6 e-tron concept1 hosszúsága 4,96, szélessége 1,96, míg magassága 1,44 méter, amivel a jelenlegi Audi A6, illetve A7 méreteinek felel meg. Az Audi A6 e-tron concept1 azonban az elektromos modellekre jellemző bőséges térérzettel is meggyőzőnek bizonyul, hosszabb tengelytávja és az elmaradó kardánalagút tágas belteret tett lehetővé.
Az Audi A6 e-tron concept1 hajtástechnikájának szíve a 800 voltos technika, amely immár egy rövid kávészünettel megtoldott, hagyományos tankolásnak megfelelő töltési időket tesz lehetővé a gyorstöltő-állomásokon. Mindössze tíz perc is elegendő egy bő 300 kilométeres távhoz szükséges töltéshez, kevesebb mint 25 perc alatt pedig 5-ről 80 százalékra növelhető az Audi A6 e-tron concept1 100 kWh kapacitású akkumulátorának töltöttségi szintje. Hajtásrendszer-változattól és teljesítménytől függően a kupé a WLTP-szabvány szerint akár több mint 700 kilométer hatótávot is kínálhat.
Mindezek olyan, a mindennapos használatra abszolút alkalmas értékek, amelyeket a belsőégésű motoroktól megszokhattunk. Ezzel az Audi A6 e-tron concept1 kompromisszumok nélkül léphet elő a háztartás első számú autójává, egyedüli családi autóvá vagy az autós mindennapok ideális mindenesévé - legyen szó napi használatról, hétvégi tevékenységekről vagy hosszú utazásokról.
Formai nyelvezet és digitalizáció: a sárvédő "quattro-izom" motívuma digitális OLED-fénykijelzőbe megy át.
¹ Az itt bemutatott jármű koncepciómodell, amely nem kapható sorozatgyártású kivitelben.
* A megadott üzemanyag-/elektromosenergia-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket az előírás szerinti mérési eljárások során határozták meg. 2017. szeptember 1. óta bizonyos új gépkocsik típusengedélyezése már a Személygépkocsik és Könnyű Haszonjárművek Világszerte Összehangolt Teszteljárása (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure; WLTP) alapján történik, amely az üzemanyag-/elektromosenergia-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás valósághűbb mérését szolgálja. 2018. szeptember 1-től a WLTP fokozatosan felváltja az Új Európai Menetciklust (NEDC). A valósághűbb mérési körülmények eredményeképpen a WLTP során felvett üzemanyag-/elektromosenergia-fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási értékek számos esetben magasabbra adódnak, mint az NEDC szerint mért értékek, ennek következtében 2018. szeptember 1-jétől a gépjárműadózásban is ennek megfelelő változások adódhatnak. További információ a WLTP és az NEDC közötti eltérésekről: www.audi.de/wltp
A műszaki adatokra vonatkozó piacspecifikus információk, amelyek eltérőek is lehetnek, az Audi adott országbeli internetes oldalán találhatók.
Egyelőre az NEDC-értékeket kötelező megadni, a már a WLTP szerint engedélyezett új gépkocsik esetében pedig a vonatkozó NEDC-értékeket a WLTP-értékekből kell származtatni. A WLTP kötelező érvényű használatáig igény szerint a vonatkozó WLTP-értékek is megadhatók. A tartományként megadott NEDC-értékek nem egy adott járműre vonatkoznak és nem képezik ajánlat részét, csupán a különböző járműtípusok közötti összehasonlítás célját szolgálják. A további felszerelések és tartozékok (például kiegészítő elemek, eltérő gumiabroncsméret) megváltoztathatják a jármű bizonyos paramétereit - például saját tömegét, gördülési ellenállását és aerodinamikai tulajdonságait - és az időjárási, illetve forgalmi viszonyok, valamint az egyéni vezetési stílus mellett befolyásolhatják üzemanyag- illetve elektromosenergia-fogyasztását, szén-dioxid-kibocsátását és menetteljesítményeit.