Audi Logo

Pillantás a jövőbe

Az Audi A6 e-tron concept¹ formájában az elektromos felsőkategória tanulmánymodelljét mutatja be az Audi: elegáns formavilág, magasfokú mindennapos használhatóság, jövőbemutató technika.

Az Audi A6 e-tron concept¹ tökéletes arányokkal testesíti meg az Audi elektromos formai nyelvezetét. Az itt bemutatott jármű koncepciómodell, amely nem kapható sorozatgyártású kivitelben.

A tisztán elektromos hajtásrendszerű, négyajtós prémium Sportback a közép- és felsőkategória jövőbeni elektromos hajtású, sorozatgyártású Audi-modelljeire kínál betekintést.

Lélegzetelállító dizájn

Az Audi A6 e-tron concept1 következetesen folytatja mindazt, amit az Audi RS e-tron GT tökéletes arányaival és újszerű formai nyelvezetével elindított. A hosszú tengelytáv, a rövid karosszéria-túlnyúlások és a nagyméretű kerekek felett alacsonyan kiformált utastér a dinamikusan ívelő kupétetővel és a kifejezően "lágyan" domborodó "quattro-izmokkal" közösen erőteljes, impresszív karosszériatestet alkotnak. Az autó szíve, az akkumulátor helye, kontrasztárnyalattal kiemelve karcsú és dinamikus oldalnézetet kölcsönöz az autó számára.

A karosszéria felületeit határozott élek nélkül formálták meg, ami lágy árnyékátmeneteket biztosít domború és homorú részei között. Az Audi A6 e-tron concept1 elölnézetét markáns arculata határozza meg, áramlástanilag kedvező módon nagyrészt zárt kialakítású és vizuálisan fordított elrendezésű Singleframe hűtőráccsal. Hátulján a tanulmánymodell felül aerodinamikailag optimálisan kidolgozott, és a far teljes szélességében ívelő légterelő peremet, míg alul technikai hatású, funkcionális diffúzorelemet hordoz.

Ezzel az Audi A6 e-tron concept1 esetében is jól érzékelhető, hogy az aerodinamika nem csupán immár hagyományosan Audi-szakterület, hanem kulcsfontosságú formatervezési jellemző is. E rendkívül vonzó elektromos modell így a forma és a funkció színvonalas ötvözetével szolgál: az Audi A6 e-tron concept1 0,22-os légellenállási együtthatója (cw) döntően hozzájárul a hosszú elektromos hatótávjához.

Audi RS e-tron GT - Elektromosenergia-fogyasztás, kombinált*: 20,2-19,3 kWh/100km (NEDC); 22,6-20,6 kWh/100km (WLTP); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált*: 0 g/km

A Singleframe hűtőrács áramlástanilag kedvező módon nagyrészt zárt kialakítású. Az itt bemutatott jármű koncepciómodell, amely nem kapható sorozatgyártású kivitelben.

Az A-oszlop tövénél elhelyezett, kecses formájú, kameraalapú virtuális külső visszapillantó tükrök jelentős hatást fejtenek ki az aerodinamikai tulajdonságokra. Az itt bemutatott jármű koncepciómodell, amely nem kapható sorozatgyártású kivitelben.

Lélegzetelállító formavilág, amelyben meghatározó tervezési szempont az aerodinamika

Az Audi A6 e-tron concept¹ digitális Matrix-LED fényszórói akár videojátékot is vetíthetnek az autó előtti falra. Az itt bemutatott jármű koncepciómodell, amely nem kapható sorozatgyártású kivitelben.

Progresszív világítástechnika

A progresszív karakter a fényszórók különösen karcsú rajzolatában folytatódik, akárcsak a letisztult vonalvezetésű farkialakításban, amit a hátsó ablakba integrált fénycsík határoz meg. A digitális OLED-egységek új generációja itt egyfajta kijelzőként működik, amellyel - a személyes ízlés szerint - digitális fénygrafikák és dinamikus fényanimációk számos egyéni változata valósítható meg.

A digitalizáció és a világítástechnika fejlődése az orrkialakításon is tükröződik. Az Audi A6 e-tron concept1 digitális Matrix-LED fényszórói a töltési szünetekben az Audi formatervezői által kifejlesztett videojátékot vetíthetnek az autó előtti falfelületre, mégpedig több méter szélesen. A vezető és utasai a műszerfali képernyő helyett a jármű mellett vagy akár közvetlenül előtte állva, óriási méretben élvezhetik a játékot.

A LED-projektorok vetíthetnek veszélyt jelző szimbólumokat a talajra, például az ajtónyitásra figyelmeztetve. Az itt bemutatott jármű koncepciómodell, amely nem kapható sorozatgyártású kivitelben.

Az Audi A6 e-tron concept1 azonban egy másik különlegességgel is rendelkezik: A karosszéria mindkét oldalába három-három kisméretű, mégis nagyfelbontású LED-projektort építettek, amelyek az ajtók kinyitásakor dinamikus fényanimációkkal fogadják az utasokat, mégpedig a saját nyelvükön megjelenő feliratokkal kiegészítve. A projektorok figyelmeztető szimbólumokat is vetíthetnek a talajra, például a kerékpárosok számára az ajtók kinyitását megelőzően. Az autó négy sarkába építve további LED-projektorok működnek, amelyek az irányjelző változtatható kivetített jeleivel szintén adhatnak különböző figyelmeztető jelzéseket.

Ezek a LED projektorok immár a járművön túlra is kiterjesztik a kommunikációs tartományt. Az Audi A6 e-tron concept1 a járműbeli intelligens hálózatba kapcsolás segítségével vizuális jelzésekkel küldhet információt a közlekedés többi résztvevője számára.

Az aerodinamika, mint meghatározó tervezési szempont: légbeömlő nyílásokon - az úgynevezett Air Curtain elemeken - keresztül vezetik a levegőt szorosan a jármű mellett célzottan a kerékjáratok felé. Az itt bemutatott jármű koncepciómodell, amely nem kapható sorozatgyártású kivitelben.

A hátsó légterelő fontos aerodinamikai funkcióval rendelkező, a légáramlás optimális leválását segítő peremként jelenik meg. Az itt bemutatott jármű koncepciómodell, amely nem kapható sorozatgyártású kivitelben.

Jövőbemutató elektromos platform

Az Audi A6 e-tron concept1 teljes egészében új fejlesztésű műszaki architektúrára, az úgynevezett Prémium elektromos platformra (Premium Platform Electric; PPE) épül, amelyet kizárólag és kifejezetten a tisztán elektromos, akkumulátorhajtású modellek számára terveztek, így maradéktalanul kiaknázhatja e technika minden előnyét. Központi eleme a tengelyek közötti akkumulátormodul, amely az Audi A6 e-tron concept1 esetében 100 kWh energiát tárolhat. A jármű teljes alapjának kihasználásával az akkumulátor viszonylag lapos kialakítást kaphatott.

A Prémium elektromos platform (Premium Platform Electric; PPE) mindent kínál, ami az Audi modelljeire jellemző, azaz egyaránt prémiumtechnikát a hajtásrendszer, a futómű, az elektronika számára és természetesen prémium minőséget. Az Audi A6 e-tron concept1 esetében ez azt is jelenti: quattro összkerékhajtás. Az első és a hátsó tengely egy-egy elektromos motorja együttesen 350 kW összteljesítményt és 800 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál.

Több mint 700 kilométeres hatótávjával az Audi A6 e-tron concept¹ kompromisszumok nélkül alkalmas a mindennapos használatra

Meggyőző mindennapos használhatóság

Az Audi A6 e-tron concept1 hosszúsága 4,96, szélessége 1,96, míg magassága 1,44 méter, amivel a jelenlegi Audi A6, illetve A7 méreteinek felel meg. Az Audi A6 e-tron concept1 azonban az elektromos modellekre jellemző bőséges térérzettel is meggyőzőnek bizonyul, hosszabb tengelytávja és az elmaradó kardánalagút tágas belteret tett lehetővé.

Az Audi A6 e-tron concept1 hajtástechnikájának szíve a 800 voltos technika, amely immár egy rövid kávészünettel megtoldott, hagyományos tankolásnak megfelelő töltési időket tesz lehetővé a gyorstöltő-állomásokon. Mindössze tíz perc is elegendő egy bő 300 kilométeres távhoz szükséges töltéshez, kevesebb mint 25 perc alatt pedig 5-ről 80 százalékra növelhető az Audi A6 e-tron concept1 100 kWh kapacitású akkumulátorának töltöttségi szintje. Hajtásrendszer-változattól és teljesítménytől függően a kupé a WLTP-szabvány szerint akár több mint 700 kilométer hatótávot is kínálhat.

Mindezek olyan, a mindennapos használatra abszolút alkalmas értékek, amelyeket a belsőégésű motoroktól megszokhattunk. Ezzel az Audi A6 e-tron concept1 kompromisszumok nélkül léphet elő a háztartás első számú autójává, egyedüli családi autóvá vagy az autós mindennapok ideális mindenesévé - legyen szó napi használatról, hétvégi tevékenységekről vagy hosszú utazásokról.

Formai nyelvezet és digitalizáció: a sárvédő "quattro-izom" motívuma digitális OLED-fénykijelzőbe megy át.

¹ Az itt bemutatott jármű koncepciómodell, amely nem kapható sorozatgyártású kivitelben.

* A megadott üzemanyag-/elektromosenergia-fogyasztási és károsanyag-kibocsátási értékeket az előírás szerinti mérési eljárások során határozták meg. 2017. szeptember 1. óta bizonyos új gépkocsik típusengedélyezése már a Személygépkocsik és Könnyű Haszonjárművek Világszerte Összehangolt Teszteljárása (Worldwide Harmonized Light Vehicles Test Procedure; WLTP) alapján történik, amely az üzemanyag-/elektromosenergia-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás valósághűbb mérését szolgálja. 2018. szeptember 1-től a WLTP fokozatosan felváltja az Új Európai Menetciklust (NEDC). A valósághűbb mérési körülmények eredményeképpen a WLTP során felvett üzemanyag-/elektromosenergia-fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási értékek számos esetben magasabbra adódnak, mint az NEDC szerint mért értékek, ennek következtében 2018. szeptember 1-jétől a gépjárműadózásban is ennek megfelelő változások adódhatnak. További információ a WLTP és az NEDC közötti eltérésekről: www.audi.de/wltp

A műszaki adatokra vonatkozó piacspecifikus információk, amelyek eltérőek is lehetnek, az Audi adott országbeli internetes oldalán találhatók.

Egyelőre az NEDC-értékeket kötelező megadni, a már a WLTP szerint engedélyezett új gépkocsik esetében pedig a vonatkozó NEDC-értékeket a WLTP-értékekből kell származtatni. A WLTP kötelező érvényű használatáig igény szerint a vonatkozó WLTP-értékek is megadhatók. A tartományként megadott NEDC-értékek nem egy adott járműre vonatkoznak és nem képezik ajánlat részét, csupán a különböző járműtípusok közötti összehasonlítás célját szolgálják. A további felszerelések és tartozékok (például kiegészítő elemek, eltérő gumiabroncsméret) megváltoztathatják a jármű bizonyos paramétereit - például saját tömegét, gördülési ellenállását és aerodinamikai tulajdonságait - és az időjárási, illetve forgalmi viszonyok, valamint az egyéni vezetési stílus mellett befolyásolhatják üzemanyag- illetve elektromosenergia-fogyasztását, szén-dioxid-kibocsátását és menetteljesítményeit.