-
Kulcsszó
Sportautó-szív limuzin-testben
A versenysport szülötte a mindennapok autózására - az Audi RS 3 Limousine
a látszólag összeegyezhetetlent ötvözi: a versenypályák innovatív technikája és
menetteljesítményei találkoznak a limuzinok kényelmével és formavilágával, az
eredmény pedig maga a tömény erő. A 2.5 TFSI aggregát karakteres hangja
mellett mély benyomást keltő menetteljesítményekkel szolgál, az
RS 3 Limousine ugyanis álló helyzetből mindössze 4,1 másodperc alatt
gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra.
Az RS 3 Limousine egyelőre nem konfigurálható. A magyar piacon várható
megjelenésének pontos idejéről időben tájékoztatást nyújtunk.
Motor - színtiszta sportosság
294 kW (400 LE) teljesítmény, 480 newtonméter forgatónyomaték, 0 -
100 km/h 4,1 másodperc alatt és 250 kilométer/óra végsebesség: a
2.5 TFSI már nem csupán motor, sokkal inkább ígéret. A csúcssebesség
kívánságra 280 kilométer/óráig is emelhető, miközben az 1-2-4-5-3 gyújtási sorrendű
öthengeres erőforrás fokozza tovább a vezetés intenzív érzelmeket ébresztő
élményét. A 2.5 TFSI aggregát teljesítményét a rendkívül gyors működésű,
hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós S tronic sebességváltó továbbítja a quattro
összkerékhajtás felé. Az alapkivitelt bővítő Audi drive select menetdinamikai
szabályozórendszer segítségével a vezető számos főegység - köztük a
kormányberendezés és a motormenedzsment - működését igazíthatja egyéni vezetési
stílusához.
Az összkerékhajtás munkáját a kerekenkénti forgatónyomaték-szabályozás teszi
teljessé. E technika a tempós kanyarok belső ívén gördülő, csökkenő terhelésű
kerekek enyhe fékezési beavatkozásaival gondoskodik még lágyabb és stabilabb
irányíthatósági tulajdonságokról. A kihívást jelentő kanyarokban is pontosabb
irányíthatósági tulajdonságokat biztosít a progresszív kormányzás, amely mindenkor
a pillanatnyi bekormányzási szögnek megfelelően alakítja áttételét. Mindemellett az
RS-specifikus hangolású elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) ellenőrzött
driftet is lehetővé tévő, RS-specifikus sport-üzemmódot is kínál - döntő előny,
mindenfajta útfelületen.
Egyedi RS-dizájn
Az RS 3 Limousine sportos karakterét hűtőrácsától egészen hátuljáig RS-specifikus stílusjegyek sokasága emeli ki. A Singleframe hűtőrács hangsúlyosan háromdimenziós hatású, méhsejt-mintázatú rácsozata alsó részén "quattro" feliratot hordoz. Alatta az első légterelő perem (blade) az orr teljes szélességében, egészen a szélső légbeömlő nyílásokig húzódik. A LED-technikájú fényszórók a szériafelszereltséget bővítik, opcióként pedig Matrix-LED fényszórók is rendelkezésre állnak. A fart az RS-kipufogórendszer nagyméretű, ovális végcsöveivel közösen a függőleges bordákkal kiformált, hangsúlyos hátsó diffúzorbetét zárja le.
Nem csupán a versenyzők körében áhított rajthely
Míg más autókban cockpit, az RS 3 Limousine volánja mögött valóságos vezérlőközpont várja a vezetőt, akit már alapkivitelben "RS 3" feliratot hordozó, megvilágított küszöblécek fogadnak. A fekete Feinnappa bőrrel bevont, RS logóval díszített sportülések a szériakivitelhez tartoznak, s opcióként integrált fejtámlával még határozottabban kiformált RS sportülések is rendelkezésre állnak. Alul egyenesített karimával készült és sebességváltó-kapcsolóbillentyűkkel kiegészített, bőrbevonatú RS sportkormány gondoskodik arról, hogy a pilóta mindenkor kézben tarthassa az irányítást. Az extrafelszerelésként kínált Audi virtual cockpit minden fontos információt közvetlenül a vezető látóterében jelenít meg. Háromféle nézet választható, amelyek egyike a speciális RS-képernyő, ahol a fordulatszámmérő áll a középpontban. Az RS 3 Limousine vezetői segédrendszerei kínálatával is kategóriája élvonalához tartozik, egyaránt újdonság a közlekedési torlódás asszisztens, a vészhelyzet-asszisztens, illetve a hátsó keresztirányú forgalom asszisztens.