Az elektromos mobilitás világszerte a hosszú távon fenntarthatóbb mobilitás kulcsa. Ezért tűztük ki célul magunk elé, hogy 2025-re már harminc legalább részben elektromos hajtásrendszerű gépkocsit kínáljunk, amelyek közül húsz elektromos üzemmódjában helyi szinten szén-dioxid-kibocsátás nélkül üzemelő, tisztán elektromos modell. Számunkra az elektromos mobilitás a hosszú távon még fenntarthatóbb és klímakímélőbb közlekedési rendszer központi eleme.
Hálózatról tölthető hibrid (Plug-in Hybrid) modelljeink mellett 2019 márciusa óta immár tisztán elektromos hajtásrendszerű gépkocsiként kínáljuk Audi e-tron modellünket, a következő lépés pedig egy elektromos SUV-kupé, az Audi e-tron Sportback piaci bevezetése. Mindemellett azonban felelősséget vállalunk e téma a járműveken túlmutató szemléletmódjáért is - s a vállalatunk egészére kiterjedő hosszú távú fenntarthatósági ütemtervünkkel azon célkitűzést fogalmaztuk meg, hogy a gépkocsijaink teljes életciklusát - az Audi modellek gyártásától üzemeltetésükön át, egészen újrahasznosításukig - szén-dioxid-kibocsátás-semleges mérleg* jellemezze.
Az Audi Mission: Zero környezetvédelmi programja részeként 2025-re az Audi minden termelési helyszínének szén-dioxid-semleges mérleg* mentén kell működnie, ami brüsszeli gyárunkban már meg is valósult. Megújuló forrásokból származó energia használatával évente akár 40 ezer tonna szén-dioxid kibocsátása is megelőzhető. Az Audi már 2012 óta használ zöld-áramot Brüsszelben, 2013-ban pedig a régió legnagyobb napelem-rendszerét telepítette. 2017-ben e létesítmény tovább bővült, s immár 89 ezer négyzetméteres - nagyjából 12,5 futballpályányi - felületén mintegy 1500 négyszemélyes háztartás éves szükségletének megfelelő zöld-áramot termel. Mindemellett az üzem hőigénye biogáz-tanúsítványok beszerzésével szén-dioxid-semleges mérleg* mentén biztosított. Az üzemanyagok, a fűtőolaj vagy az oldószer-égetés által termelt minden további emissziót úgynevezett karbonkredit-projektek egyenlítik ki a mérlegben.
Legyen szó hosszú túrák lehetőségéről az elektromos autók volánja mögött, esetleg rugalmas töltésről, amikor egyébként is szünetet tartana, vagy egyszerűen alternatíváról arra az esetre, ha nem rendelkezik otthoni saját töltőberendezéssel - bármi is fontos Önnek személy szerint, mindhárom esetben döntő jelentőségű a nyilvános töltőinfrastruktúra.
A nyilvános töltőállomások használatához az Audi e-tron töltőszolgáltatást (Audi Charging) kínálja az Audi, illetve már szériafelszerelésként a 3-as típusú (Mode 3) töltőkábelt. Az e-tron töltőszolgáltatással Ön 21 európai országban több százezer töltőpontot vehet igénybe.
Első tisztán elektromos modellünk, az Audi e-tron kínálatával párhuzamosan nem csupán otthoni és útközbeni töltési megoldásokat mutattunk be - mivel a hosszú távokra készült modellünk megbízható töltőhálózatot is igényel.
Az Audi a IONITY program résztvevője, mégpedig annak biztosítására, hogy elegendő töltőállomás álljon rendelkezésre az Ön elektromos gépkocsijához az autópályán, e vállalat ugyanis az Európai autópályák mentén működteti töltőállomásai hálózatát. 2020 végére az IONITY 25 ország autópályáin mintegy négyszáz nagyteljesítményű töltőállomáson (HPC) tesz lehetővé gyors töltést. Az Audi e-tron töltőszolgáltatással (Audi Charging) az ügyfelek kedvezményes díjszabással vehetik igénybe az IONITY hálózatát, s mindössze egyetlen kártyával használhatják Európa összes töltőállomásának többségét.