Mennyit fogyaszt egy-egy gépkocsi? Az egységesített WLTP-menetciklus alkalmazásával az Audi mostantól jóval pontosabban megválaszolhatja ezt a kérdést. Az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás mérésére szolgáló új eljárás ugyanis jóval közelebb áll a mindennapos közlekedéshez, s 2017. szeptemberétől felváltja a jelenlegi NEFZ-szabványt.
A WLTP (Könnyű Gépjárművek Világszerte Összehangolt Teszteljárása; Worldwide Harmonized Light-Duty Vehicles Test Procedure) szabványát világszerte gyűjtött menetadatok alapján fejlesztették ki, és a belvárosi forgalomtól egészen az autópálya-szakaszokig magában foglalja a különböző menethelyzeteket. Az NEFZ-vel szemben a WLTP jóval dinamikusabb, mivel elődjénél jóval több gyorsítási és fékezési fázist tartalmaz, emellett az adott modell egyedi felszereltségének a saját tömegre, az aerodinamikai tulajdonságokra, valamint a fedélzeti elektromos hálózat áramfelvételére (készenléti állapot áramfelvétele) kifejtett hatását is tekintetbe veszi.