Audi Logo

A jövő Avantja

Egy kis ízelítő a közeli jövőből: Audi A6 Avant e-tron concept¹ tanulmányával az Audi megalkotta a forma és a funkció harmonikus szintézisét - mégpedig tisztán elektromos hajtásrendszerrel.

¹Az itt bemutatott jármű koncepciómodell, amely nem kapható sorozatgyártású kivitelben.

A homorú és domború felületei közötti lágy átmenetek jellemzik a tisztán elektromos Audi A6 Avant e-tron concept¹ formavilágát.

¹Az itt bemutatott jármű koncepciómodell, amely nem kapható sorozatgyártású kivitelben.

A tisztán elektromos hajtásrendszerű Audi A6 Avant e-tron concept¹ a jövőbeli, immár elektromos Audi A6 család legújabb hírnöke. A 2021-ben bemutatott Audi A6 e-tron concept¹ Sportback-változathoz képest a most megjelent tanulmány - amint az Avant név is sugallja - az elegáns mindennapos használhatóságra fektet még nagyobb hangsúlyt.

Formavilág – családi ügy

Az Audi A6 Avant e-tron concept¹ formái jól érzékeltetik szoros kapcsolatát az aktuális Audi A6 családdal, s megmutatják hogyan transzformálhatók az e-tron korszakba a nagysikerű Audi A6 sorozat stíluselemei. Ezek között említhető például - az alsó részén a hajtásrendszer, az akkumulátor és a fékek hűtésére szolgáló, mélyen fekvő légbeömlő nyílások által közrefogott - nagyrészt zárt felületű Singleframe hűtőrács, illetve a far teljes szélességében ívelő fénysáv.

Az Audi A6 Avant e-tron concept¹ formavilágában nincs helye határozott éleknek, homorú és domború felületei között lágy átmenetek láthatók, ugyancsak enyhe árnyékkontúrokkal. 22 col peremátmérőjű kerekei, rövid karosszéria-túlnyúlásai, alacsony utastere és hosszan ívelt Avant-tetővonala sportos arányokkal ruházzák fel. Jellegzetes megoldás az erősen megdöntött D-oszlophoz csatlakozó, enyhén ereszkedő tetőív. A 4,96 méter hosszú, 1,96 méter széles és 1,44 méter magas koncepciómodellt külső méretei is a luxuskategóriába sorolják.

Az Audi A6 Avant e-tron concept¹ légellenállását szélcsatornás tesztek alapján finomhangolták. A sportos arányok és vonalak a márkára jellemző Avant-farkialakítással együtt a tökéletes elegancia elegancia mellett is 0,24-os légellenállási tényezőt (cw) tesznek lehetővé - ami a jellegzetes, hosszan ívelő Avant-tetővonal ellenére is mindössze két századdal haladja meg a Sportback értékét. A kis légellenállás csökkenti az energiafelhasználást, ami pozitív hatást fejt ki a hatótávra.

¹Az itt bemutatott jármű koncepciómodell, amely nem kapható sorozatgyártású kivitelben.

A zárt kialakítású Singleframe hűtőrács alsó részén légbeömlő nyílások szolgálják a hajtásrendszer, az akkumulátor és a fékek hűtését ...

… emellett éppolyan jellegzetes e-tron dizájn-stílusjegynek számít, mint a far teljes szélességében húzódó digitális OLED-technikájú fénysáv.

Az Audi A6 Avant e-tron concept¹ jól érzékelteti, mekkora elektromos hatótávot várhatunk a jövőben.

¹Az itt bemutatott jármű koncepciómodell, amely nem kapható sorozatgyártású kivitelben.

Az Audi A6 Avant e-tron concept¹ oldalán a kerékjáratok között - a küszöbborítások felett -végigfutó fekete betét mutatja az akkumulátor pozícióját.

¹Az itt bemutatott jármű koncepciómodell, amely nem kapható sorozatgyártású kivitelben.

Az elektromos platformmal már lehetséges

Az elektromos mobilitás jelenlegi neuralgikus pontján az Audi A6 Avant e-tron concept¹ bemutatja, milyen elektromos hatótáv érhető el a jövőben a sorozatgyártású modellekkel. A hajtásrendszertől- és modellváltozattól függően az Audi A6 Avant e-tron concept¹ tanulmányon alapuló sorozatgyártású változat akár több mint 700 kilométeres hatótávot is kínálhat (a WLTP-szabvány szerint). Az Audi A6 Avant e-tron concept¹ 800 voltos elektromos rendszerrel rendelkezik és akár 270 kW töltőteljesítményt is lehetővé tesz. Az innovatív megoldások alapja az új PPE műszaki platform. Ennek központi eleme - amint az Audi A6 Avant e-tron concept¹ esetében is - a tengelyek között elhelyezkedő akkumulátormodul, amely különböző méretekben építhető be és az adott motorváltozathoz illeszthető: az alacsonyabb teljesítményszintű modellek kisebb és könnyebb akkumulátorral szerelhetők. A jármű teljes alapjának kihasználásával az akkumulátor viszonylag lapos kialakítású, ami a dinamikus architektúra jellemezte modellekhez szükséges. Ez az elrendezés a quattro összkerékhajtást is lehetővé teszi. Kívül a kerékjáratok között - a küszöbborítások felett -húzódó fekete betét mutatja az akkumulátor pozícióját.

¹Az itt bemutatott jármű koncepciómodell, amely nem kapható sorozatgyártású kivitelben.

Felettébb izgalmas látványt nyújt a digitális OLED-elemek háromdimenziós, vagyis térhatású architektúrája.

Rövid karosszéria-túlnyúlások, alacsony utastér és hosszan ívelő Avant-tetőív kölcsönöz sportos arányokat a koncepciómodell számára.

Az Audi A6 Avant e-tron concept¹ digitális Matrix-LED fényszórói kivetítőként is használhatók.

¹Az itt bemutatott jármű koncepciómodell, amely nem kapható sorozatgyártású kivitelben.

„Megvilágosító” világítástechnika

A fényszórókban és a hátsó lámpákban digitális Matrix-LED, illetve digitális OLED-technika produkál kis felületen is intenzív fényerőt és eddig sosem látott funkcionalitást, miközben személyre szabott fénygrafikákat is lehetővé tesznek. A karosszériába épített három-három nagyfelbontású LED-projektor a talajra vetített fényanimációval fogadhatja az utasokat, illetve különböző szimbólumokkal adhatnak figyelmeztető jelzéseket a közlekedés többi résztvevője számára. Az autó sarkaiba épített további összesen négy LED-projektor az irányjelző változtatható kivetített jeleit állítja elő. Ha az Audi A6 Avant e-tron concept¹ például töltés közben fal előtt áll, a vezető és utasai videojátékkal múlathatják az időt, amit a digitális Matrix-LED fényszórók vetítenek a falfelületre. A tanulmánymodell hátulján a digitális OLED-egységek új generációja a far teljes szélességében ívelő fénycsík formájában egyfajta kijelzőként működik, amellyel digitális fénygrafikák és dinamikus fényanimációk számos egyéni változata valósítható meg. A digitális OLED-elemek háromdimenziós, vagyis térhatású architektúrája különleges megjelenést biztosít a fényanimációk számára.

¹Az itt bemutatott jármű koncepciómodell, amely nem kapható sorozatgyártású kivitelben.