FőoldalInnovációquattro
  • quattro
  • Audi connect
  • e-tron / Audi elektromos autói
  • E-Mobilitás
  • g-tron
  • Plug-in Hybrid
  • Audi ismertető videók
Meghatalmazott szerviz
Spirit Auto Kaposvár
  • Kulcsszó
  • Főoldal
  • Hírek
    • Aktuális hírek
  • Szerviz
    • Mobilitásgarancia
    • Szervizszolgáltatások
    • Garancia
    • Átvizsgálás és karbantartás
    • Digitális szervizfüzet
    • Információk szervizeknek és pályázóknak
    • Aktuális szervizajánlataink
    • Tartozék Trend Katalógus
    • Szerviz információk
  • Innováció
    • quattro
    • Audi connect
    • e-tron / Audi elektromos autói
    • E-Mobilitás
    • g-tron
    • Plug-in Hybrid
    • Audi ismertető videók
  • Finanszírozás
    • Biztosítás
    • Lízing
    • Operatív lízing
Meghatalmazott szerviz
Spirit Auto Kaposvár
Menu
Modellek
quattro
  • Főoldal
  • Innováció
  • quattro
    quattro
    Audi connect
    e-tron / Audi elektromos autói
    E-Mobilitás
    g-tron
    Plug-in Hybrid
    Audi ismertető videók
FőoldalInnovációquattro
  • quattro
  • Audi connect
  • e-tron / Audi elektromos autói
  • E-Mobilitás
  • g-tron
  • Plug-in Hybrid
  • Audi ismertető videók

Aki ismeri az Audit, tudja, mi a quattro.

S aki valaha is közlekedett már a quattro hajtással, aligha akar mással járni. Miért? Mert oly meggyőzően juttatja a motor teljesítményét az útra. A quattro vérbeli csúcstechnikaként dinamikát és biztonságot kínál, miközben a vezetés exkluzív és egyedülálló élményével is szolgál. A quattro összkerékhajtással szerelt Audi ott is biztonságosan és problémamentesen haladhat tovább, ahol a kétkerékmeghajtású járművek már elvesztik vonóerőátadási képességeiket - például síkos útfelületen vagy a műutakról letérve.

Minden modellhez testreszabott megoldásként az Audi különböző kivitelekben kínálja quattro hajtását. A kompakt modellsorozatok keresztben beépített motorral hajtott tagjai hátsó tengelyén elektronikus szabályzású és hidraulikus működtetésű, többlamellás tengelykapcsoló dolgozik, amely a középmotoros R8 sportkocsiban az első tengelyen található. Ezen aktív rendszerek a pillanatnyi menethelyzetnek megfelelően, változó arányban osztják el a forgatónyomatékot a két tengely között.

A számos, hosszirányban beépített orrmotorral készülő Audi-modellben alkalmazott önzáró központi differenciálmű tisztán mechanikus bolygóműves konstrukció, amely alapesetben 40:60 arányban osztja el a forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között.

A néhány csúcs-motorváltozathoz a hátsó tengely sport-differenciálműve is rendelkezésre áll, amely elektrohidraulikus, többlamellás tengelykapcsolókkal működtetett két áthidaló fokozata segítségével aktívan oszthatja el a forgatónyomatékokat a hátsó kerekek között. Extrém esetben a nyomaték csaknem teljes egészében az egyik kerékre irányulhat, s a rendszer az autót valósággal a kanyarívre préselve már a kezdetektől megszünteti az alulkormányozottságot.

Immár 40 éve fejleszti az Audi a quattro technikát, s több mint nyolcmillió quattro összkerékhajtással készült modelljével világszerte az állandó összkerékhajtású gépkocsik legsikeresebb prémiumgyártója - s az Audi hold quattro révén talán hamarosan a Holdon is. quattro összkerékhajtásával az Audi mérföldkőnek számít az autóipar történetében, egyetlen más gyártó sem kínált ugyanis 1980-ban nagysebességű és könnyű összkerékhajtást nagysorozatú gyártásban.

A technika az 1980-as Genfi Autószalonon, az úgynevezett Ős-quattro modellben mutatkozott be. 1986-ban az Audi az első generáció manuálisan zárható központi differenciálművét a Torsen-differenciálműre cserélte, amely már változó arányban oszthatta el a forgatónyomatékot, 2005-ben pedig aszimmetrikus-dinamikus nyomaték-alapelosztással a bolygóműves konstrukció is megjelent. Az Audi mind a mai napig folyamatosan fejleszti önzáró központi differenciálműveit, amelyek igen csekély tömeg mellett szolgálhatnak a vonóerőátadási és menetdinamikai képességek mércéjéül.

A quattro összkerékhajtás az Audi egyik alappillére, amely most még tovább erősíti a márkát - új modellekkel és új technikákkal. Az elektromos hajtásrendszerek quattro összkerékhajtása a jövő mobilitásának teljesen új koncepcióját képviseli.

Ügyfeleknek
Das WeltAuto
Bemutató és fiatal autók
Szerviz
Finanszírozás
Biztosítás
Audi Magazin
myAudi
Innováció
quattro
Audi e-tron
  • Kapcsolat
  • Kontakt
  • myAudi
  • myAudi
  • Kontakt
  • Impresszum
  • Adatvédelem és adatkezelés
  • Cookie tájékoztató

© 2021. Audi Magyarország. Minden jog fenntartva.