-
Kulcsszó
Újraértelmezett prémiummobilitás
Az Audi skysphere concept¹ a márka koncepciómodelljeinek új családjának első tagja, amely egyetlen cél jegyében született: megalkotni az autózás olyan jövőjét, ahol a jármű immár egyfajta élménytérré és az "élmények eszközévé" ("Experience Device") lép elő. Az elektromos hajtásrendszerű, kétajtós roadster az automatizált² vezetés vízióját, a belső tér forradalmian újszerű kialakítását és a teljeskörű digitális ökoszisztémát egyesíti magában.
Az Audi skysphere concept¹ – itt éppen Grand Touring üzemmódjában, 5,19 méter hosszúsággal – elektromos hajtásrendszerű, felsőkategóriájú roadster, amely újraértelmezi a progresszív luxus élményét.
Az automatizált² vezetés Grand Touring üzemmódjában a kormánykerék és a pedálok már nem is látható pozícióba állnak át, s mindkét utas olyan mozgásszabadságot és lábteret élvezhet, ami egyébként csak a repülőgépek első osztályáról lehet ismerős.
Az ajtók hátul felfüggesztett kialakításúak, az autó eleje karosszéria- és vázszerkezet-elemeinek 25 centiméteres hosszirányú eltolását is lehetővé téve. A manuális vezetésű Sports üzemmódban az Audi skysphere concept¹ 4,94 méter hosszú, agilis sportkocsivá alakul.
A szélcsatornában optimalizált farkialakítás hagyományosan áramvonalas vonalvezetéssel ötvözi a speedster modellek jellegzetes elemeit a nagy üvegfelületekkel.
Akárcsak elöl, a far formavilágát is az autó teljes szélességében ívelő, digitális vezérlésű LED-felület határozza meg. A fényhatások egyebek mellett azt is jelzik, melyik üzemmódjában közlekedik épp a koncepciómodell.
A középkonzol monitorpaneljének kezelőelemei csak a Sports üzemmódban szükségesek, a Grand Touring móduszban elegánsan a műszerfalba süllyednek.
A Sports üzemmódban a kormánykerék és a pedálok személyre szabott pozícióban állnak a cockpitban a vezető rendelkezésére, s a műszerfali kezelőelemek és a középkonzol monitorpanelje is újra megjelennek.
A járműrendszerek és az infotainment-funkciók működtetésére a műszerfalon és a középkonzol felső részén húzódó nagyméretű érintőfelületek szolgálnak.
Az Audi skysphere concept¹ világpremierjének különlegességei
A dizájn és az élmény az Audi skysphere concept alkotta izgalmas együttesét alapjaiban határozta meg az ingolstadti formatervezők és konstruktőrök és a malibui Audi Design Loft csapatának fizikai és virtuális együttműködése. Ebből pedig már egyértelműen adódott, hogy a tanulmány ünnepélyes leleplezése, azaz a "Fejlődés ünnepe" ("Celebration of Progress") alkalmával is találkozik e két világ. Élje át ismét, amint Hildegard Wortmann, az igazgatótanács tagja, Henrik Wenders, az AUDI brand igazgatója és Gael Buzyn, a malibui Audi Design Loft igazgatója bemutatja az elsőt a márka három új koncepciómodellje közül.
Az ötlettől a koncepcióig: így született az Audi skysphere concept¹
Az Audi skysphere concept¹ megalkotása hagyományos kézi munkával ötvözte a digitális formatervezést. A dokumentumfilmből kiderül, hogyan zajlott a fejlett 3D-technológia alkalmazásával a tervezési folyamat, a malibui Audi Design Loft csapata és ingolstadti kollégák között sok ezer kilométer távolságból. Az újszerű beltér kialakításába és elkészítésébe is betekintést kínál a koncepciómodell, amely sportautó és limuzin is egyben.
Előttünk a jövő
Az Audi skysphere concept¹ csupán a kezdet - azon tanulmánymodellek és ötletek sorában, amelyekkel az Audi kívánja újraértelmezni a mobilitás jövőjét.
Bővebben
Az itt bemutatott jármű koncepciómodell, amely nem kapható sorozatgyártású kivitelben.
¹Az itt bemutatott jármű koncepciómodell, amely nem kapható sorozatgyártású kivitelben.
²Az itt bemutatott jármű koncepciómodell, amely nem kapható sorozatgyártású kivitelben. A bemutatott automatizált vezetési funkciók jelenleg fejlesztés alatt álló technikák, amelyek nem érhetők el sorozatgyártású modellekhez és csak a rendszerek működési határain belül alkalmazhatók. A műszaki rendszerek és funkciók minden bemutatott alkalmazási lehetősége csupán egy lehetséges koncepciót képvisel és az adott ország jogszabályi előírásainak függvénye.