-
Kulcsszó
Hagyjon mindent maga mögött – Az Audi R8 Spyder V10 quattro
Háta mögött a V10-es atmoszférikus motor tekintélyt parancsoló döreje, feje felett pedig a nyílt nyári égbolt - az Audi R8 Spyder V10 quattro exkluzív életstílussal ötvözi a versenysport közelségét. Két ígéret, amelyekhez egyaránt hű marad e nagyteljesítményű sportautó.
Aligha marad nyitott kívánság – a vászontető
Az Audi R8 vérbeli nagyteljesítményű sportkocsiként elkötelezett a könnyűszerkezetes építés elve iránt. Az Audi R8 Spyder V10 quattro vászonteteje mindössze 44 kilogrammjával nem csupán a kiváló teljesítmény/tömeg-arányhoz járul hozzá, hanem az autó tömegközéppontjának alacsony helyzetéhez is, ami az Ön számára mindenekelőtt fokozott kanyarstabilitást jelent. Elektrohidraulikus rendszer hajtogatja össze - 50 kilométer/órás tempóig akár menet közben is - mindössze 20 másodperc alatt a tetőt egy szénszálerősítésű műanyag (CFK) fedél alá. A hátsó homlokfalba süllyeszthető hátsó ablak szintén gombnyomása mozgatható.
V10-es atmoszférikus motor – belső erő középről
Az Audi R8 szíve az első és a hátsó tengely között elhelyezett V10-es atmoszférikus
erőforrása. Az 5,2 literes FSI-aggregát óriási erejével még határozottabbá teszi az
autó karakterét - 6200-as percenkénti fordulatszámnál 560 newtonméter maximális
forgatónyomaték áll rendelkezésre. E motor a versenysport csúcstechnikáival közeli
rokonsága számos helyen mutatkozik meg egyértelműen, szárazkarteres kenési
rendszere például különösen mély beépítési pozíciót tesz lehetővé, ami szintén
kedvező hatást gyakorol az Audi R8 minden menethelyzetben rendkívül pontos
irányíthatóságára. A tízhengeres erőforrás különleges gyújtási sorrendje abszolút
karakteres, mélyen süvítő és dörgő hanghatásokban nyilvánul meg - ami elsősorban
nyitott tető mellett szolgálhat útjai egyedülálló akusztikai aláfestéséül.
419 kW (570 LE) a középmotor teljesítménye, amellyel mindössze 3,5 másodpercet
igényel a 100 kilométer/órás tempó elérése, ahonnan további 222 kilométer/óra a
végsebesség elérése. Mindeközben az új fejlesztésű, sportosan szűk fokozatosztású
hétfokozatú S tronic sebességváltó és az optimalizált quattro összkerékhajtás
kíséri, amely minden pillanatban optimális forgatónyomaték-elosztásról gondoskodva
biztosít döntő előnyt a vonóerőátadási képességek, a dinamika és a biztonság terén.
Soundcheck – indítás
Futómű – precizitás minden tekintetben
A teljesítmény nagysága mellett örök kérdés a versenysportban, hogy milyen pontosan
és közvetlenül adható át az útfelületre. A válasz döntőrészt a futóműben rejlik: az
Audi R8 mind a négy kerekét kettős alumínium háromszög-keresztlengőkarok vezetik.
Az Audi R8 már alapfelszerelésként kínálja a négy üzemmóddal szolgáló Audi drive
select menetdinamikai szabályzórendszert fedélzetén, az Audi magnetic ride
formájában pedig extraként áll rendelkezésre a csillapítás-szabályzás, amely
pontosan az Ön vezetési stílusához és az út jellegéhez illeszti a lengéscsillapítók
karakterisztikáját - mégpedig minden keréken önállóan és ezredmásodperces
ütemben.
Az új hangolású kormányrásegítés még közvetlenebbül közvetíti az Ön
kormánymozdulatait és különösen pontos visszajelzésekkel szolgál az útfelület
felől, a kívánságra rendelhető dinamikus kormányzás pedig a bekormányzási szöget a
pillanatnyi sebességhez igazítva tesz lehetővé extrém agilis irányíthatósági
tulajdonságokat. A lendületet már alapkivitelben perforált és belső szellőzésű acél
féktárcsák segítik visszafogni, miközben feltűnő Wave-dizájnjuk jól érzékelteti,
mennyire komolyan alkalmazza az Audi az R8 minden részletében könnyűszerkezetes
konstrukcióit. A féknyergek gyárilag feketére fényezve, kívánságra pedig vörösben
tűnnek fel.
Forma és vonzerő – a dizájn
Zárt állásában a vászontető az Audi R8 Spyder V10 quattro atletikus összhatását
hangsúlyozza, míg lenyitva az erőteljesen domborodó kerékjáratokra irányítja a
figyelmet. Ezek az Audi versenysport-történetének utalásai, akárcsak a Singleframe
hűtőrács feletti keskeny nyílások.
Hangsúlyosan vízszintes és mély vonalvezetése eleje szélességét hangsúlyozza, az
Audi R8 így még laposabb és sportosabb hatást kelt. Hátulján a magasra húzott
diffúzor, a levegő-kilépőnyílások teljes szélességben húzódó rácsozata és az új,
ovális kipufogóvégcsövek gondoskodnak sportos, hatásos lezárásról. Az alapkivitel
19 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsái kívánságra marással készült, új
tervezésű 20 colos tárcsákkal helyettesíthetők, amelyek 5 V-küllős "Dynamik"
dizájnnal és háromféle felülettel szerepelnek a kínálatban.
Bővebben a dizájnról
Egyéni kialakítás – exkluzív kézjegy
Vegyen részt Ön is az Audi R8 külső megjelenésének kialakításában - az Audi exkluzív egyéni árnyalatú külső fényezésre kínál lehetőséget, míg a kontraszt hatására a vászontető esetében három, az oldalsó pengeelemeken (Blade) pedig öt színvariáció és az egyéni fényezés áll rendelkezésre. Az Ön választása szerinti logó vagy felirat formájában első ízben nyílik lehetősége arra, hogy jól láthatóan egyéni jelével lássa el Audi R8 modelljét
Utastér – összpontosítás és elegancia
A versenysport közelsége az Audi R8 utasterében is jól érzékelhető. Közvetlenül Ön előtt széles és pontosan kidolgozott ív fogja össze vizuálisan az összes kezelőelemet, a monoposto-versenygépek pilótára összpontosító formavilágát idézve. A fűthető és elektromosan, illetve pneumatikusan állítható sportüléseket Feinnappa bőr borítja, amely az Audi R8 Spyder V10 quattro kínálatában újdonságként pasztellezüst színben, sziklaszürke kontrasztárnyalatú díszvarrásokkal, valamint palominobarna árnyalatban, acélszürke varrásokkal és feketében, utópiakék varrásokkal is rendelhető. Természetesen az Ön egyéni kívánságainak sem szabunk határokat, s az Audi Exkluzív számos igényes szín- és anyagkombinációval szolgál.
Az Audi virtual cockpit – minden szem előtt
Az utastér alapkoncepciója - amely a vezető lehető legintenzívebb összpontosítását hivatott segíteni - az MMI Navigációs rendszer plusz és az Audi virtual cockpit szériafelszerelésként kínált kombinációjával immár digitálissá vált. A teljes kezelési koncepció annak jegyében született, hogy Ön anélkül kezelhessen minden fontos funkciót, hogy kezeit le kellene vennie a volánról, illetve tekintetét az útról. Az Audi virtual cockpit 12,3 col átmérőjű kijelzőfelületén a fordulatszámmérő áll a középpontban, körülötte pedig olyan további teljesítményközpontú adatok rendezhetők el, mint a forgatónyomaték, a nehézségi gyorsulással (g) kifejezett tömegerők, a köridők, a motor- és a sebességváltóolaj hőmérséklete, illetve a gumiabroncsok légnyomása és hőmérséklete. Az MMI kezelési rendszer intelligens beszédfelismeréssel működik és alapvetően szintén anélkül vezérelhető, hogy Önnek el kellene engednie a kormánykereket.