-
Kulcsszó
Vonzerő a legfrissebb állás szerint – Az Audi R8 Coupé V10 quattro
A versenysport közelsége, a teljesítmény szenvedélye és kompromisszumot nem tűrő formák - egyetlen más modell sem testesíti meg olyan következetesen ezen Audi-géneket, mint az Audi R8, amely egyfajta esszenciaként hordozza együttesen mindazt, ami a versenysport és az exkluzivitás jellemzője. Az Audi R8 Coupé V10 quattro színtiszta Audi - a legmagasabb színvonalon
V10-es atmoszférikus motor – belső erő középről
Az Audi R8 szíve az első és a hátsó tengely között elhelyezett V10-es atmoszférikus erőforrása. Az 5,2 literes FSI-aggregát óriási erejével még határozottabbá teszi az autó karakterét - 6200-as percenkénti fordulatszámnál 560 newtonméter maximális forgatónyomaték áll rendelkezésre. E motor a versenysport csúcstechnikáival közeli rokonsága számos helyen mutatkozik meg egyértelműen, szárazkarteres kenési rendszere például különösen mély beépítési pozíciót tesz lehetővé, ami szintén kedvező hatást gyakorol az Audi R8 minden menethelyzetben rendkívül pontos irányíthatóságára. A tízhengeres erőforrás különleges gyújtási sorrendje abszolút karakteres, mélyen süvítő és dörgő hanghatásokban nyilvánul meg.
Futómű – precizitás minden tekintetben
A teljesítmény nagysága mellett örök kérdés a versenysportban, hogy milyen pontosan
és közvetlenül adható át az útfelületre. A válasz döntőrészt a futóműben rejlik: az
Audi R8 mind a négy kerekét kettős alumínium háromszög-keresztlengőkarok vezetik.
Az Audi R8 már alapfelszerelésként kínálja a négy üzemmóddal szolgáló Audi drive
select menetdinamikai szabályzórendszert fedélzetén, az Audi magnetic ride
formájában pedig extraként áll rendelkezésre a csillapítás-szabályzás, amely
pontosan az Ön vezetési stílusához és az út jellegéhez illeszti a lengéscsillapítók
karakterisztikáját - mégpedig minden keréken önállóan és ezredmásodperces
ütemben.
Az új hangolású kormányrásegítés még közvetlenebbül közvetíti az Ön
kormánymozdulatait és különösen pontos visszajelzésekkel szolgál az útfelület
felől, a kívánságra rendelhető dinamikus kormányzás pedig a bekormányzási szöget a
pillanatnyi sebességhez igazítva tesz lehetővé extrém agilis irányíthatósági
tulajdonságokat. A lendületet már alapkivitelben perforált és belső szellőzésű acél
féktárcsák segítik visszafogni, miközben feltűnő Wave-dizájnjuk jól érzékelteti,
mennyire komolyan alkalmazza az Audi az R8 minden részletében könnyűszerkezetes
konstrukcióit. A féknyergek gyárilag feketére fényezve, kívánságra pedig vörösben
tűnnek fel.
Bővebben a versenysportról
A versenysport a példakép
Az Audi R8 "nagytestvére", az Audi R8 LMS világszerte híres versenypályákon
bizonyult sikeresnek: eddig négy-négy összesített győzelmet aratott a Nürburgring
és Spa, valamint egyet Dubaj 24-órás futamán, illetve - további sprint- és bajnoki
címek mellett - már háromszor diadalmaskodott Bathurst 12-órás versenyén.
Jól érzékelteti e két nagyteljesítményű sportgép szoros rokonságát a verseny- és a
sorozatgyártású változat azonos alkatrészeinek aránya, ami a GT3-verziónál -
például a csaknem megegyező V10-es motort is beleértve - 50, míg az Audi R8 LMS GT4
versenyautó esetében már 60 százalékot tesz ki.
Dizájn – ideális ívek
Arra született, hogy élen járjon - az Audi R8 előretolt utasterével, erőteljesen
kiemelt kerékjárataival és markáns diffúzorelemével a versenyautók és az Audi
versenysport-történetének számos dizájnelemét sorakoztatja fel.
Hangsúlyosan vízszintes és mély vonalvezetése eleje szélességét hangsúlyozza, az
Audi R8 így még laposabb és sportosabb hatást kelt. Oldalnézetét karakteres
pengeeleme (Blade) határozza meg, míg hátulján a levegő-kilépőnyílások teljes
szélességben húzódó rácsozata és az új, ovális kipufogóvégcsövek gondoskodnak
hatásos lezárásról. Az alapkivitel 19 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsái
kívánságra marással készült, új tervezésű 20 colos tárcsákkal helyettesíthetők,
amelyek 5 V-küllős "Dynamik" dizájnnal és háromféle felülettel szerepelnek a
kínálatban.
Bővebben a járműkonstrukcióról
Könnyűszerkezetes építés – könnyedén az élen
Mindössze 200 kilogrammot nyom az Audi R8 Coupé V10 quattro karosszériaszerkezete, e csekély tömeg az alumínium és a szénszálerősítésű műanyag (CFK) kombinációjának köszönhető. A kis tömeg és a nagy teljesítmény azonban még korántsem minden egy nagyteljesítményű sportkocsi esetében, konstrukciójának ugyanis a rá ható erőket is tökéletesen kell kezelnie. Az Audi R8 esetében erről eleje és hátulja sajtolt profilokból készült, átgondolt vázszerkezete gondoskodik, amely nagyban hozzájárul a szupersportgép közvetlen és pontos irányíthatóságának és nyugodt lengési tulajdonságainak alapjául szolgáló, kiemelkedő torziós merevséghez.
Utastér – összpontosítás és elegancia
A versenysport közelsége az Audi R8 utasterében is jól érzékelhető. Közvetlenül Ön előtt széles és pontosan kidolgozott ív fogja össze vizuálisan az összes kezelőelemet, a monoposto-versenygépek pilótára összpontosító formavilágát idézve. A fűthető és elektromosan, illetve pneumatikusan állítható sportüléseket Feinnappa bőr borítja, amely az Audi R8 Coupé V10 quattro kínálatában újdonságként pasztellezüst színben, sziklaszürke kontrasztárnyalatú díszvarrásokkal, valamint palominobarna árnyalatban, acélszürke varrásokkal és feketében, utópiakék varrásokkal is rendelhető. Természetesen az Ön egyéni kívánságainak sem szabunk határokat, s az Audi Exkluzív számos igényes szín- és anyagkombinációval szolgál.
Az Audi virtual cockpit – minden szem előtt
Az utastér alapkoncepciója - amely a vezető lehető legintenzívebb összpontosítását hivatott segíteni - az MMI Navigációs rendszer plusz és az Audi virtual cockpit szériafelszerelésként kínált kombinációjával immár digitálissá vált. A teljes kezelési koncepció annak jegyében született, hogy Ön anélkül kezelhessen minden fontos funkciót, hogy kezeit le kellene vennie a volánról, illetve tekintetét az útról. Az Audi virtual cockpit 12,3 col átmérőjű kijelzőfelületén a fordulatszámmérő áll a középpontban, körülötte pedig olyan további teljesítményközpontú adatok rendezhetők el, mint a forgatónyomaték, a nehézségi gyorsulással (g) kifejezett tömegerők, a köridők, a motor- és a sebességváltóolaj hőmérséklete, illetve a gumiabroncsok légnyomása és hőmérséklete. Az MMI kezelési rendszer intelligens beszédfelismeréssel működik és alapvetően szintén anélkül vezérelhető, hogy Önnek el kellene engednie a kormánykereket.
Egyéni kialakítás – exkluzív kézjegy
Vegyen részt Ön is az Audi R8 külső megjelenésének kialakításában - az Audi exkluzív egyéni árnyalatú külső fényezésre kínál lehetőséget, az oldalsó pengeelemek (Blade) kontraszthatására pedig öt színvariáció és az egyéni fényezés áll rendelkezésre. Az Ön választása szerinti logó vagy felirat révén első ízben nyílik lehetősége arra, hogy jól láthatóan egyéni jelével lássa el Audi R8 modelljét.