-
Kulcsszó
A teljesítmény új dimenziója – Az új Audi RS Q8
Az Audi Sport legerősebb SUV-Coupé modellje: a 441 kW (600 LE) teljesítményű Audi RS Q8, amely RS-menetteljesítményei mellett kiemelkedő alkalmazkodóképességével is meggyőzőnek bizonyul - vezetési élménye és dizájnja tekintetében egyaránt.
High-Performance számokban
Teljesítmény
441
kW
(600 PS)
Gyorsulás
3,8
s
0 - 100 km/h
Nyomaték
800
Nm
Max
Izgalom gombnyomásra – a hajtásrendszer
Kövesse impulzusait - az Audi RS Q8 volánja mögött példátlan természetességgel sikerülhet. A 4,0 literes V8-as TFSI-motor (üzemanyag-fogyasztás, kombinált: 12,1 l/100 km; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált: 276-277 g/km) 441 kW (600 LE) teljesítményével és 800 newtonméter maximális forgatónyomatékával - a quattro állandó összkerékhajtással és a nyolcfokozatú tiptronic automata sebességváltóval közösen - színtiszta dinamikáról gondoskodik. A 0 - 100 km/h gyorsulás mindössze 3,8 másodpercet igényel, ám a gazdaságosság is alapvető erényei közé tartozik, mégpedig a 48-voltos mild-hibrid rendszernek és a cylinder on demand technikájának köszönhetően. Utóbbi az alacsony és a közepes terhelési, illetve fordulatszám-tartományokon négy hengert leállítva takaríthat meg jelentős mennyiségű üzemanyagot.
Bőséges erő – intelligens módon továbbítva az útra
Váljon ki a tömegből - mégpedig egyértelműen! Ehhez áll rendelkezésre például az Audi RS Q8 - a kerekenkénti forgatónyomaték-elosztás szolgálatában extrafelszerelésként quattro sport-differenciálművel kiegészíthető - quattro állandó összkerékhajtása. Jól illik hozzá az RS-hangolású, az alapkivitelhez tartozó adaptive air suspension sport légrugózás, valamint az agilis kormányzási reakciók és a magasfokú menetstabilitás érdekében az ugyancsak a szériafelszereltséget bővítő összkerékkormányzás. Az extrafelszerelésként rendelhető elektromechanikus oldalirányú billenésstabilizálás tovább növeli a menetdinamikai képességeket, különösen kanyarmenetben. Az autó alapvető karaktere az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer révén a kormánykerék RS-gombjával egy mozdulattal változtatható meg, kívánságra pedig 250-ről egészen 305 kilométer/óráig is emelhető az Audi RS Q8 végsebessége.
Bővebben a menetdinamikáról
Valódi nagyság – jól látható módon
Az új Audi RS Q8 már alapkivitelben 22 col peremátmérőjű, 10-küllős "Stern" dizájn szerinti könnyűfém keréktárcsákkal készül, de extrafelszerelésként az RS-specifikus optikai csomagokhoz illeszkedve, különböző színekben 23-colos, 5 Y-küllős "Rotor" dizájn szerinti könnyűfém keréktárcsák is választhatók. A kerekek küllői közül ugyancsak a színtiszta performance-karakter sejlik fel - ezúttal az extrafelszerelésként kínált RS-kerámiafékek szürkére, vörösre vagy kékre fényeztethető féknyergei formájában.
Erőteljes és dinamikus – a dizájn
Már első pillantásra is jól érzékelhető az Audi RS Q8 performance-karaktere, amiről olyan RS-specifikus elemei gondoskodnak, amelyek minden irányból rátekintve atletikus stílusát emelik ki. Markáns hátulja valósággal újraértelmezi a dinamika fogalmát, egyebek mellett a szénszálerősítésű műanyag (karbon) vízszintes összekötőidommal kialakított, RS-specifikus, fényes fekete diffúzorbetétnek, illetve a jellegzetes ovális RS-kipufogóvégcsöveknek köszönhetően. Az RS-tetőlégterelő nagy sebességnél is kiegyensúlyozott erőeloszlásról gondoskodik. Oldalnézetében hátrafelé ereszkedő tetővonala, 10 milliméterrel kiszélesített kerékjáratai és a karosszéria színére fényezett, vizuálisan körbefutó RS-küszöbborítás hangsúlyozzák az Audi RS Q8 erőteljes kiállását. Elején a méhsejt-mintázatú hűtőráccsal és nagyfelületű, fényes fekete légbeömlő nyílásokkal kialakított, sportosan dinamikus RS-lökhárítója az első légterelővel és a szénszálerősítésű műanyag (karbon) Singleframe-hűtőmaszkkal kelt mély benyomást.
Hátulnézet
Oldalnézet
Elölnézet
Bővebben az egyéni kialakítási lehetőségekről
Túl a különleges határán
További dinamikus stílusjegyeket kínál a szénszálerősítésű műanyag (karbon)/fényes fekete elemek extrafelszerelésként rendelhető optikai csomagja, amely egyaránt sportos megjelenést kölcsönöz az első légterelő, a Singleframe hűtőmaszk és a hátsó keresztirányú összekötőidom számára. Ez az összeállítás extraként fényes feketében is rendelkezésre áll. Az optikai csomagokkal együtt az Audi-karikák és a feliratok elöl és hátul opcióként fényes feketében is megrendelhetők.
Minden részletében következetes – az utastér
Ön tudja a saját útját - és ne engedje, hogy letérítsék róla. Az Audi RS Q8 szintén következetesen hű marad dinamikus karakteréhez, például utastere letisztult kialakításával. A karcsú műszerfal és a határozottan vízszintes orientációjú vonalvezetés tágas térérzetet közvetít. A széles, szimmetrikus középkonzol meghatározó dizájnelem, matt Köper-mintás karbonszegélyekkel. Az RS-nyomattal díszített, fekete bőr/Alcantara kombinációval bevont, s a szériafelszereltséghez tartozó sportülések még kihívást jelentő vezetési stílus mellett is határozott oldaltartást biztosítanak, s kívánságra méhsejt-mintázatú steppeléssel varrott, perforált Valcona bőrrel bevont RS-sportülésként is rendelkezésre állnak. Egészen a legapróbb részletekig terjednek az ugyancsak opcionális, szürke vagy vörös dizájncsomagok, az Alcantara és a bőr kontrasztárnyalatú díszvarrásokkal készült, még sportosabb hangulatról gondoskodó kombinációiként.
Látni, tapintani, megélni
Az Audi RS Q8 beltere digitális technikák sokaságát sorakoztatja fel, amelyek minden egyes úton és más-más módon segíthetik Önt. Az alapkivitelhez tartozó Audi virtual cockpit műszeregység RS-specifikus kijelzői igény szerint tájékoztatják Önt a forgatónyomaték, a teljesítmény, a gyorsulás, a köridők és a nehézségi gyorsulással (g) kifejezett tömegerők értékeiről.
Ahol a performance - karakter mindennapos használhatósággal találkozik
Az Audi RS Q8 számos lehetőségre nyitott - s impozáns teljesítménye mellett magasfokú mindennapos használhatóságot is kínál. Sőt, lehajtott üléstámlákkal még többet is, ugyanis ily módon akár 1755 literig bővíthető a teljes csomagtér, amihez a háromrészes hátsó ülés már alapkivitelben hosszirányban állítható.