-
Kulcsszó
A vezetés sportos élménye Menetdinamika
Az Audi Q8 mindenkor, mindenütt sportosan, dinamikusan és gazdaságosan közlekedik. Tisztán mechanikusan működő központi differenciálműve alapesetben 40:60 arányban osztja el a forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között, szükség esetén azonban túlnyomó részét az éppen hatékonyabb vonóerőátadási képességekkel rendelkező tengelyre irányíthatja. Az ugyancsak az alapkivitelhez tartozó progresszív kormányzás mellett, amelynek áttétele a bekormányzási szög növekedésével egyre közvetlenebbé válik, az Audi extrafelszerelésként összkerékkormányzást is kínál. E technika akár öt fokos tartományon kormányozza be a hátsó kerekeket, kis sebességeknél az agilitás növelése érdekében az első kerekekkel ellentétes, míg a magasabb sebességtartományokban a fokozott stabilitás szolgálatában velük megegyező irányban. Az új mild-hibrid technikának (MHEV) köszönhetően a hajtásrendszer különösen gazdaságos.
Igény szerint - a futómű
Az Audi Q8 tisztán mechanikusan működő központi differenciálműve alapesetben 40:60 arányban osztja el a forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között, szükség esetén azonban túlnyomó részét az éppen hatékonyabb vonóerőátadási képességekkel rendelkező tengelyre irányíthatja. 254 milliméteres szabadmagassága, rövid karosszéria-túlnyúlásai és lejtő-asszisztense révén az Audi Q8 ott is folytathatja útját, ahol a műutak már véget érnek. A csillapítás-szabályzással kiegészített futómű az alapkivitel része, de kívánságra az ugyancsak csillapítás-szabályzással kínált adaptív légrugózás (adaptive air suspension) is rendelkezésre áll, igény szerint különösen kényelmes vagy hangsúlyosan sportos hangolással. E rendszer a pillanatnyi menethelyzet és a vezető igényei szerint akár 90 milliméteres tartományon is változtathatja a karosszéria magasságát.
Fokozott agilitás - a dinamikus összkerékkormányzás
Az alapkivitelhez tartozó progresszív kormányzás mellett - amelynek áttétele a bekormányzási szög növekedésével egyre közvetlenebbé válik -, extrafelszerelésként dinamikus összkerékkormányzás is szerepel a kínálatban, amely akár öt fokos tartományon kormányozza be a hátsó kerekeket. Az Audi Q8 kormányzása így eltérően működhet a pillanatnyi sebesség függvényében: alacsony tempónál az agilitás növelése, s ezzel - például parkoláskor - a könnyebb manőverezhetőség érdekében az első és hátsó kerekek bekormányzása ellentétes, míg a magasabb sebességtartományokban a fokozott stabilitás szolgálatában egymással megegyező irányú.