FőoldalInnovációprogress.audiSebastian Copeland
  • quattro
  • Audi connect
  • e-tron / Audi elektromos autói
  • E-Mobilitás
  • g-tron
  • Plug-in Hybrid
  • Audi ismertető videók
  • Functions on Demand
  • progress.audi
  • A1
    A1 Sportback
    A1 allstreet
    A1 Sportback
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 5,6-7,0 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 126-157 g/km

    A1 Sportback megtekintése
    Konfigurálás most
    Azonnal elvihető járművek
    A1 allstreet
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 5,9-6,4 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 133-146 g/km

    A1 allstreet megtekintése
    Konfigurálás most
  • A3
    A3 Sportback
    A3 Sportback TFSI e
    A3 Sportback g-tron
    A3 Limousine
    S3 Sportback
    S3 Limousine
    RS 3 Sportback
    RS 3 Limousine
    A3 Sportback
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 3,5-5,1 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 92-116 g/km

    A3 Sportback megtekintése
    Konfigurálás most
    A3 Sportback TFSI e
     

    Üzemanyag-fogyasztás, kombinált: 1,5-1,4 l/100 km Elektromosáram-fogyasztás, kombinált: 13,8-13,0 kWh/100 km Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált: 34-30 g/km

    A3 Sportback TFSI e megtkintése
    A3 Sportback g-tron
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás: CNG 3,5-3,6 kg/100km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás: CNG 96-99 g/km

    A3 Sportback g-tron megtekintése
    Konfigurálás most
    A3 Limousine
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 3,6-5,0 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 96-114 g/km

    A3 Limousine megtekintése
    Konfigurálás most
    S3 Sportback
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 7,4 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 169-170 g/km 

    S3 Sportback megtekintése
    Konfigurálás most
    S3 Limousine
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 7,2- 7,3 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 165-166 g/km 

    S3 Limousine megteniktése
    Konfigurálás most
    RS 3 Sportback
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 8,3-8,8 l/100km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 190-201g/km

    RS 3 Sportback megtekintése
    RS 3 Limousine
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 8,2-8,7 l/100km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 188-198 g/km 

    RS 3 Limousine megtekintése
  • A4
    A4 Limousine
    A4 Avant
    A4 Avant g-tron
    A4 allroad quattro
    S4 Limousine
    S4 Avant
    RS 4 Avant
    A4 Limousine
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 4,9-7,6 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 129-181 g/km

    A4 Limousine megtekintése
    Konfigurálás most
    Azonnal elvihető járművek
    A4 Avant
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 5,1-7,7 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 133-185 g/km

    A4 Avant megtekintése
    Konfigurálás most
    A4 Avant g-tron
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: CNG 3,9-4,1 kg/100km

    Széndioxid-kibocsátás*: CNG 105-113 g/km 

    A4 Avant g-tron megtekinése
    Konfigurálás most
    A4 allroad quattro
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás: 6,3-7,8 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás: 165-184 g/km

    A4 allroad quattro megtekintése
    Konfigurálás most
    S4 Limousine
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás: 6,9 l/100km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás: 181 g/km

    S4 Limousine megtekintése
    Konfigurálás most
    S4 Avant
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás: 7,1 l/100km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás: 185 g/km

    S4 Avant megtekintése
    Konfigurálás most
    RS 4 Avant
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 9,6 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 218 g/km

    RS 4 Avant
    Konfigurálás most
  • A5
    A5 Coupé
    A5 Sportback
    A5 Sportback g-tron
    A5 Cabriolet
    S5 Coupé TDI
    S5 Sportback TDI
    S5 Cabriolet TFSI
    RS 5 Coupé
    RS 5 Sportback
    A5 Coupé
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 3,7-5,4 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 98-143 g/km

    A5 Coupé megtekintése
    Konfigurálás most
    A5 Sportback
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 3,7-5,4 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 98-143 g/km

    A5 Sportback megtekintése
    Konfigurálás most
    A5 Sportback g-tron
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: CNG 3,8-4,1 kg/100km

    Széndioxid-kibocsátás*: CNG 103-111 g/km  

    új A5 Sportback g-tron
    Konfigurálás most
    A5 Cabriolet
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 3,7-5,4 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 98-143 g/km

    A5 Cabriolet megtekintése
    Konfigurálás most
    S5 Coupé TDI
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás: 6,1-6,2 l/100 km

    Kombinált szén-dioxid-kibocsátás*: 160-161 g/km

    új S5 Coupé
    Konfigurálás most
    S5 Sportback TDI
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás: 6,1-6,2 l/100 km

    Kombinált szén-dioxid-kibocsátás*: 160-162 g/km

    új S5 Sportback
    Konfigurálás most
    S5 Cabriolet TFSI
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 9,0 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 205 g/km

    Az új S5 Cabriolet TFSI megtekintése
    Konfigurálás most
    RS 5 Coupé
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 9,1 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 208 g/km

    Az új RS 5 Coupé megtekintése
    Konfigurálás most
    RS 5 Sportback
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 9,2 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 209 g/km

    Az új RS 5 Sportback megtekintése
    Konfigurálás most
  • A6
    A6 Limousine
    A6 Limousine TFSI e
    A6 Avant
    A6 Avant 55 TFSI e
    A6 allroad quattro
    S6 Limousine
    S6 Avant
    RS 6 Avant
    RS 6 Avant performance
    A6 Limousine
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 5,2-9,0 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 136-205 g/km

    A6 Limousine megtekintése
    Konfigurálás most
    Azonnal elvihető járművek
    A6 Limousine TFSI e
     

    Üzemanyag-fogyasztás, kombinált*: 1,9-2,1 l/100 km

    Elektromosáram-fogyasztás, kombinált*: 17,4-17,9 kWh/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 43-47 g/km

     

    A6 Limousine TFSI e megtekintése
    A6 Avant
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 5,6-8,3 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 146-190 g/km

    A6 Avant megtekintése
    Konfigurálás most
    Azonnal elvihető járművek
    A6 Avant 55 TFSI e
     

    Üzemanyag-fogyasztás, kombinált*: 1,9-2,1 l/100 km
    Elektromosáram-fogyasztás, kombinált*: 17,6-18,1 kWh/100 km
    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 44-48 g/km

    A6 Avant 55 TFSI e megtekintése
    A6 allroad quattro
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás: 7,4-7,6 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás: 193-198 g/km

    A6 allroad quattro megtekintése
    Konfigurálás most
    S6 Limousine
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 7,8 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 203 g/km

    S6 Limousine megtekintése
    Konfigurálás most
    Azonnal elvihető járművek
    S6 Avant
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 7,9 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 206 g/km

    S6 Avant megtekintése
    Konfigurálás most
    Azonnal elvihető járművek
    RS 6 Avant
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 12,4 l /100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 281 g/km

    RS 6 Avant megtekintése
    RS 6 Avant performance
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 12,2-12,7 l/100 km

    Kombinált szén-dioxid-kibocsátás*: 277-289 g/km

    RS 6 Avant performance megtekintése
  • A7
    A7 Sportback
    A7 Sportback TFSI e
    S7 Sportback
    RS 7 Sportback
    RS 7 Sportback performance
    A7 Sportback
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 5,6-8,0 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 146-184 g/km

    A7 Sportback megtekintése
    Konfigurálás most
    Azonnal elvihető járművek
    A7 Sportback TFSI e
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 2,1-1,9 l/100 km 

    Elektromosáram-fogyasztás, kombinált: 18,1-17,5 kWh/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 48-44 g/km

    A7 Sportback TFSI e megtekintése
    S7 Sportback
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 7,8 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 205 g/km

     

    S7 Sportback megtekintése
    Konfigurálás most
    RS 7 Sportback
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 12,3 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 279 g/km

    RS 7 Sportback megtekintése
    RS 7 Sportback performance
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 12,2-12,7 l/100 km

    Kombinált szén-dioxid-kibocsátás*: 277-289 g/km

    RS 7 Sportback performance megtekintése
  • A8
    A8
    A8 L
    S8
    A8
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás: 8,1-10,7 l/100km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás: 186-245 g/km

    A8 megtekintése
    Konfigurálás most
    A8 L
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás: 8,1-10,7 l/100km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás: 186-245 g/km

    A8 L megtekintése
    Konfigurálás most
    S8
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás: 10,7 l/100km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás: 245 g/km

    S8 megtekintése
    Konfigurálás most
  • Q2
    Q2
    SQ2
    Q2
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 5,8-6,1 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 132-138 g/km

    új Q2 megtekintése
    Konfigurálás most
    SQ2
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 7,7 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 176 g/km

    SQ2 megtekintése
    Konfigurálás most
  • Q3
    Q3
    Q3 Sportback
    Q3 Sportback TFSI e
    RS Q3
    RS Q3 Sportback
    Q3
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 5,8-8,8 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 149-199 g/km

    Q3 megtekintése
    Konfigurálás most
    Azonnal elvihető járművek
    Q3 Sportback
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 5,9-8,6 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 154-195 g/km

    Q3 Sportback megtekintése
    Konfigurálás most
    Q3 Sportback TFSI e
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 1,4-1,7 l/100 km

    Kombinált elektromosáram-fogyasztás*: 14,6-15,9 kWh/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 33-38 g/km

    Q3 Sportback TFSI e megtekintése
    RS Q3
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 9,8 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 222 g/km

    RS Q3 megtekintése
    Konfigurálás most
    RS Q3 Sportback
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 9,8 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 223 g/km

    RS Q3 Sportback megtekintése
    Konfigurálás most
  • Q4
    Q4 e-tron
    Q4 Sportback e-tron
    Q4 e-tron
     

     

    Kombinált elektromosáram-fogyasztás*: 15,8-17,8 Wh/km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 0 g/km

    Q4 e-tron megtekintése
    Konfigurálás most
    Q4 Sportback e-tron
     

    Kombinált elektromosáram-fogyasztás*: 15,8-17,9 Wh/km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 0 g/km

    Q4 Sportback e-tron megtekintése
    Konfigurálás most
  • Q5
    Q5
    SQ5 TDI
    Q5 TFSI e
    Q5 Sportback
    SQ5 Sportback
    Q5 Sportback TFSI e
    Q5
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 5,3-5,4 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 139-143 g/km

    A Q5 megtekintése
    SQ5 TDI
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 7,0 l/100 km
    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 185 g/km

    Az SQ5 TDI megtekintése
    Konfigurálás most
    Q5 TFSI e
     

    Üzemanyag-fogyasztás, kombinált*: 1,5 l/100 km
    Elektromosáram-fogyasztás, kombinált*: 19,3-19,5 kWh/100 km
    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 35 g/km

     

    A Q5 TFSI e megtekintése
    Konfigurálás most
    Q5 Sportback
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 5,3-7,6 l/100 km
    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 140-182 g/km

    Q5 Sportback megtekintése
    Konfigurálás most
    SQ5 Sportback
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 8,2 l/100km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 214 g/km

    SQ5 Sportback megtekintése
    Konfigurálás most
    Q5 Sportback TFSI e
     

    Üzemanyag-fogyasztás, kombinált*: 1,5 l/100 km
    Elektromosáram-fogyasztás, kombinált*: 19,3-19,6 kWh/100 km
    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 36 g/km

     

    Q5 Sportback TFSI e megtekintése
  • Q7
    Q7
    Q7 TFSI e
    SQ7
    Q7
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 8,3-10,5 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 218-237 g/km

    Q7 megtekintése
    Konfigurálás most
    Azonnal elvihető járművek
    Q7 TFSI e
     

    Üzemanyag-fogyasztás, kombinált*: 2,8-3,0 l/100 km

    Elektromosáram-fogyasztás, kombinált*: 21,9-22,9 kWh/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 64-69 g/km

    új Q7 TFSI e
    SQ7
     

    Üzemanyag-fogyasztás, kombinált*: 7,4-7,6 l/100 km

    Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált*: 194- 200 g/km

    SQ7 megtekintése
    Konfigurálás most
  • Q8
    Q8
    Q8 TFSI e
    SQ8
    RS Q8
    Q8
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 8,2-10,3 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 214-235 g/km

    Az Audi Q8 megtekintése
    Konfigurálás most
    Q8 TFSI e
     

    Üzemanyag-fogyasztás, kombinált*: 2,6-2,8 l/100 km
    Elektromosáram-fogyasztás, kombinált*: 21,9-22,9 kWh/100 km
    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 59-63 g/km

    új Q8 TFSI e
    SQ8
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás:* 12,6 l/100km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás:* 286 g/km

     

    Az Audi SQ8 megtekintése
    RS Q8
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 13,2 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 300 g/km

    Az Audi RS Q8 megtekintése
  • TT
    TT Coupé
    TT Roadster
    TT 20 years
    TTS Coupé
    TTS Roadster
    TT RS Coupé
    TT RS Roadster
    TT Coupé
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 6,8 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 153 g/km

    TT Coupé megtekintése
    Konfigurálás most
    TT Roadster
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 7,0 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 158 g/km

    TT Roadster megtekintése
    Konfigurálás most
    TT 20 years
     
    TT 20 years megtekintése
    TTS Coupé
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 8,0 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 180 g/km

    TTS Coupé megtekintése
    Konfigurálás most
    TTS Roadster
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 8,2 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 185 g/km

    TTS Roadster megtekintése
    Konfigurálás most
    TT RS Coupé
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 7,1 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 161 g/km

    TT RS Coupé megtekintése
    Konfigurálás most
    TT RS Roadster
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 9,4 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 213 g/km

    TT RS Roadster megtekintése
    Konfigurálás most
  • R8
    R8 Coupé V10 quattro
    R8 Spyder V10 quattro
    R8 Coupé V10 RWD
    Spyder V10 RWD
    R8 Coupé V10 performance quattro
    R8 Coupé V10 perfomance RWD
    R8 Spyder V10 performance quattro
    R8 Spyder V10 performance RWD
    R8 Coupé V10 quattro
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 13,1 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 297 g/km

    R8 Coupé V10 quattro megtekintése
    Konfigurálás most
    R8 Spyder V10 quattro
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 13,3 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 301 g/km

    R8 Spyder V10 quattro megtekintése
    Konfigurálás most
    R8 Coupé V10 RWD
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 12,9 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 293-294 g/km

    Megjegyzés: Ez a modell egyelőre nem konfigurálható.

     

    R8 Coupé V10 RWD
    Spyder V10 RWD
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 13,1 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 298-299 g/km

    Megjegyzés: Ez a modell egyelőre nem konfigurálható.

     

    R8 Spyder V10 RWD
    R8 Coupé V10 performance quattro
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 13,3 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 302 g/km

    R8 Coupé V10 performance quattro megtekintése
    Konfigurálás most
    R8 Coupé V10 perfomance RWD
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 12,9 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 294-295 g/km

     

    R8 Coupé V10 perfomance RWD megtekintése
    Konfigurálás most
    R8 Spyder V10 performance quattro
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 13,3 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 302 g/km

    R8 Spyder V10 performance quattro megtekintése
    Konfigurálás most
    R8 Spyder V10 performance RWD
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 13,0 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 297-299 g/km

     

    R8 Spyder V10 performance RWD megtekintése
    Konfigurálás most
  • RS
    RS 3 Sportback
    RS 3 Limousine
    RS 4 Avant
    RS 5 Coupé
    RS 5 Sportback
    RS 6 Avant
    RS 6 Avant performance
    RS 7 Sportback
    RS 7 Sportback performance
    RS Q3
    RS Q3 Sportback
    RS Q8
    TT RS Coupé
    TT RS Roadster
    RS 3 Sportback
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 8,3-8,8 l/100km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 190-201g/km

    RS 3 Sportback megtekintése
    RS 3 Limousine
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 8,2-8,7 l/100km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 188-198 g/km 

     

    RS 3 Limousine megtekintése
    RS 4 Avant
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 9,6 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 218 g/km

    RS 4 Avant
    Konfigurálás most
    RS 5 Coupé
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 9,1 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 208 g/km

    Az új RS 5 Coupé megtekintése
    Konfigurálás most
    RS 5 Sportback
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 9,2 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 209 g/km

    Az új RS 5 Sportback megtekintése
    Konfigurálás most
    RS 6 Avant
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 12,4 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 281 g/km

    RS 6 Avant megtekintése
    RS 6 Avant performance
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 12,2-12,7 l/100 km

    Kombinált szén-dioxid-kibocsátás*: 277-289 g/km

    RS 6 Avant performance megtekintése
    RS 7 Sportback
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 12,3 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 279 g/km

    RS 7 Sportback megtekintése
    RS 7 Sportback performance
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 12,2-12,7 l/100 km

    Kombinált szén-dioxid-kibocsátás*: 277-289 g/km

    RS 7 Sportback performance megtekintése
    RS Q3
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 9,8 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 222 g/km

    RS Q3 megtekintése
    Konfigurálás most
    RS Q3 Sportback
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 9,8 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 222 g/km

    RS Q3 Sportback megtekintése
    Konfigurálás most
    RS Q8
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 13,2 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 300 g/km

    RS Q8 megtekintése
    TT RS Coupé
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 9,2 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 208 g/km

    TT RS Coupé megtekintése
    Konfigurálás most
    TT RS Roadster
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: 9,4 l/100 km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás*: 213 g/km

    TT RS Roadster megtekintése
    Konfigurálás most
  • g-tron
    A3 Sportback g-tron
    A4 Avant g-tron
    A5 Sportback g-tron
    A3 Sportback g-tron
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás: CNG 3,5-3,6 kg/100km

    Kombinált széndioxid-kibocsátás: CNG 96-99 g/km

    Megjegyzés: az új Audi A3 Sportback g-tron hamarosan megrendelhető.

    A3 Sportback g-tron megtekintése
    A4 Avant g-tron
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: CNG 3,9-4,1 kg/100km

    Széndioxid-kibocsátás*: CNG 105-113 g/km 

    A4 Avant g-tron megtekinése
    Konfigurálás most
    A5 Sportback g-tron
     

    Kombinált üzemanyag-fogyasztás*: CNG 3,8-4,1 kg/100km

    Széndioxid-kibocsátás*: CNG 103-111 g/km  

    új A5 Sportback g-tron
    Konfigurálás most
  • Q8 e-tron
    Q8 e-tron
    Q8 Sportback e-tron
    SQ8 e-tron
    SQ8 Sportback e-tron
    Q8 e-tron
     

    Kombinált elektromosenergia-fogyasztás*: 24,4-20,1 kWh/100 km

    Kombinált szén-dioxid-kibocsátás*: 0 g/km

     

    A Q8 e-tron megtekintése
    Konfigurálás most
    Q8 Sportback e-tron
     

    Kombinált elektromosenergia-fogyasztás*: 24,1-19,5 kWh/100 km

    Kombinált szén-dioxid-kibocsátás*: 0 g/km

    A Q8 Sportback e-tron megtekintése
    Konfigurálás most
    SQ8 e-tron
     

    Kombinált elektromosenergia-fogyasztás*: 28-24,6 kWh/100 km

    Kombinált szén-dioxid-kibocsátás*: 0 g/km

    Az SQ8 e-tron megtekintése
    SQ8 Sportback e-tron
     

    Kombinált elektromosenergia-fogyasztás*: 27-23,5 kWh/100 km

    Kombinált szén-dioxid-kibocsátás*: 0 g/km

    Az SQ8 Sportback e-tron megtekintése
  • e-tron GT
    e-tron GT quattro
    RS e-tron GT
    e-tron GT quattro
     

    Elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 19,9-21,6 (WLTP);
    szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0

    e-tron GT quattro megtekintése
    Konfigurálás most
    RS e-tron GT
     

    Elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 19,9-21,6 (WLTP);
    szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0

    RS e-tron GT megtekintése
    Konfigurálás most
  • Kulcsszó
  • Főoldal
  • Hírek
    • Aktuális hírek
  • Modellek
    • Összes modell megtekintése
    • Azonnal elvihető járművek
    • Audi árlisták
    • Audi sport modellek
    • Audi exclusive
  • Szerviz és tartozék
    • Szerviz
    • Szerviz érdeklődés
    • Tartozékok
    • Mobilitásgarancia
    • Garancia
    • Audi CarCheck
    • Audi LongLife szerviz
    • Információk szervizeknek és pályázóknak
    • Online szervizidőpont
    • Szervizszolgáltatások - pdf formátumban
    • OBFCM gyártói adatvédelmi tájékoztató
  • Innováció
    • quattro
    • Audi connect
    • e-tron / Audi elektromos autói
    • E-Mobilitás
    • g-tron
    • Plug-in Hybrid
    • Audi ismertető videók
    • Functions on Demand
    • progress.audi
  • Használtautó
    • Das WeltAuto
  • Élményvilág
    • Audi quattro Golf Kupa
    • Audi events
    • Audi collection
    • Audi YouTube
    • Audi Facebook
    • Audi magazin
    • Audi márkanagykövetek
    • Audi Driving Experience
  • Finanszírozás
    • Zárt végű pénzügyi lízing
    • Nyílt végű pénzügyi lízing
    • Operatív lízing, tartós bérlet
    • Biztosítás
Menu
Modellek
Szélesítsd a horizontod
Az új Audi városi koncepciómodelljével
  • Főoldal
  • Innováció
  • progress.audi
  • Sebastian Copeland
FőoldalInnovációprogress.audiSebastian Copeland
  • quattro
  • Audi connect
  • e-tron / Audi elektromos autói
  • E-Mobilitás
  • g-tron
  • Plug-in Hybrid
  • Audi ismertető videók
  • Functions on Demand
  • progress.audi

„Egyedül senki sem mentheti meg a világot”

Középpontban a környezetvédelem - beszélgetés Sebastian Copeland sarkkutatóval, fotóssal és klímaaktivistával, illetve Dr. Rüdiger Recknagellel, aki az Audi környezetvédelmi vezetője, egyben az Audi Környezetvédelmi Alapítvány ügyvezető igazgatója - szén-dioxid-mentesítésről, felelősségről és Földünk állapotáról.

Viharos időjárás a Melchior-szigetek felett, az Antarktiszi-félsziget partjainál

Viharos időjárás a Melchior-szigetek (Antarktisz) felett - Sebastian Copeland felvételén. Számára a sarki zónák a klímaváltozás "epicentrumai"

 

Dr. Recknagel, Ön már öt éve az Audi környezetvédelmi vezetője, egyben az Audi Környezetvédelmi Alapítvány ügyvezető igazgatója és igazgatósági szóvivője. Feltételezem, ritkán unatkozik…

Így igaz. Miután egyre nagyobb figyelem irányul bolygónk állapotára, valóban bőven akad tennivalónk. Sokat el is értünk azonban, idejekorán felismerve, hogy az ipar is felelősséggel tartozik érte. Végül is immár nem kevesebb, mint tizenkét éve működik az Audi Környezetvédelmi Alapítvány, s indulásakor e témák még közel sem álltak annyira előtérben, mint napjainkban.

 

Copeland úr, Ön szintén igen aktívan igyekszik a hosszú távú fenntarthatóság kérdéseire irányítani a figyelmet, expedícióival és fotóival is kiemelve a klímaváltozás folyamatát. Nos, hogy van a Föld?

Azt szoktam mondani, e kérdés megválaszolásához elég a sarki régiókra pillantani, mert ezek a változások "epicentrumai". 2009-ben jártam először gyalogosan az Északi-sarkon, már kamaszkorom óta álmodtam erről a kalandról. 2017-ben ismét megpróbáltam, ma, 2021-ben pedig az Északi-sarki-óceán jégtakarójának olvadása miatt már nem is vagyok biztos benne, hogy egyáltalán el lehet még gyalogolni az Északi-sarkig. Sehol sem érzékelhető jobban a klímaváltozás, mint a sarkvidéki vizeken. Tudom, két lányomnak - öt és hat évesek - már aligha lesz lehetőségük gyalog eljutni az Északi-sarkra, mivel egyszerűen nem lesz elég jég hozzá. Szorosan figyelemmel kell kísérnünk a sarki régiókat, mivel ami ott történik, bolygónk többi részén is megismétlődhet. Más szavakkal, mindannyiunk közvetlen közelében is mindinkább megjelennek ezek az "epicentrumok", egyre komolyabb és gyakoribb klímakatasztrófák formájában.

 

Milyen szerepet játszik az ipar a környezet védelmében és mi a felelőssége ebben az Audihoz hasonló vállalatoknak?

Recknagel: Mivel az ipar az ember által előidézett klímaváltozás egyik katalizátora, logikus, hogy az éghajlati probléma megoldásában is kulcsszerepet játszik. Az iparnak lehetősége nyílik a mérleg szerint szén-dioxid-semleges¹ jövő megvalósításához szükséges technológiák kifejlesztésére és alkalmazására. Felelősségteljes vállalatként az Audi szintén ki kívánja venni a részét ebből, egyben elkötelezett a Párizsi Éghajlatvédelmi Egyezmény azon célkitűzése mellett, amely legfeljebb két Celsius fokban határozza meg a Föld légkörének felmelegedését.

 

Copeland: A változás három meghatározó szereplője a politika, a gazdaság és a közvélemény, vagyis a média és a fogyasztók. Mivel ezek gyakorlatilag egymáshoz kötötten mozognak, csakis olyan tempóban haladhatnak előre, mint a leglassúbb közülük. Az emberek cselekedeteit különböző komplex motivációik határozzák meg, amelyek közül minden bizonnyal a kényelem a legnyilvánvalóbb. Mindannyian jól akarjuk érezni magunkat, miközben azt sem szeretnénk, hogy túl sokba kerüljön - végső soron így működik ez az algoritmus. Kézzelfogható megoldásokat találni ezen elvárások teljesítésére, nos ez a gazdaság és a politika feladata. A mérleg szerint szén-dioxid-semleges¹ közlekedés megvalósítása a legsürgősebben megoldandó kihívás, amire többféle megközelítés is létezik. Kiváló példa erre az Audi, amely meggyőzően színvonalas technikákat fejleszt, amelyeket magasfokú megbízhatóság jellemez. Remélem, sikerrel alakítjuk majd át a mobilitást, mégpedig proaktívan felül is múlva az elvárásokat, s nem csupán reagálva a politika részéről megfogalmazott követelményekre.

Sebastian Copeland a hóban, egyik expedíciója alkalmával, fényképezőgépével a kezében

Elemében Sebastian Copeland - egy jégen és havon át vezető expedíció során, mindig készenlétben álló fényképezőgépével

A vizet borító jégréteg

2008-as fotó az Északi-sarki-óceánról - jól láthatóan olvad a vizet borító jégréteg, mutatott rá Copeland

   

"Szorosan figyelemmel kell kísérnünk a sarki régiókat, mivel ami ott történik, bolygónk többi részén is megismétlődhet"

Sebastian Copeland

Madár köröz alacsonyan a vízfelszín felett

Fotóival Copeland úgy mutatja meg a természetet, ahogyan csak kevesen tapasztalhatják meg testközelből. Az ilyen képek expedíciói során készülnek - a fotós egyedül a sarki régiókban 8000 kilométert tett már meg gyalogosan. 

 

Általánosságban az emberek gyakran a szén-dioxid-kibocsátás csökkentésével azonosítják a környezetvédelmet. Elegendő ennyi?

 

Recknagel: Egyáltalán nem. Ezért is foglalkozik "Mission: Zero" környezetvédelmi programunk korunk négy legnagyobb globális környezetvédelmi kihívásával. Kétségkívül akut és széles körben ismert tényező, ám a szén-dioxid-mentesítés akkor is csupán a klímaváltozás mérséklésének egyik összetevője. Terveink szerint 2025-re már mérleg szerint szén-dioxid-semlegesen¹ működnek fő üzemeink Ingolstadtban, Neckarsulmban, Brüsszelben, Győrben és San José Chiapában. Második fő célkitűzésünk a vízfelhasználás csökkentése. A jövőben esővíz felhasználásával és körforgásos folyamatokkal tovább kívánjuk mérsékelni az ivóvíz termelési célú alkalmazását. Harmadik fő szempontunk a természeti erőforrások kíméletes használata. Egyértelmű célokat tűztünk ki magunk elé, nem csupán a csomagolóanyagok mennyiségének csökkentésére, hanem az anyagok újrahasznosításának növelésére is termelésünkben. Környezetvédelmi programunk negyedik alappillére a biológiai sokféleség erősítése, mégpedig ilyen irányú projektek indításával, illetve bővítésével az Audi minden fő termelési helyszínén.

 

Copeland: Mindez már a társadalmi hozzáállás témájához vezet, amit még inkább előtérbe kell helyezni, s amely során a környezetvédelem és a gazdaság már nem szemlélhetők egymástól függetlenül - a 21. században e két terület már régóta szimbiózisban működik egymással. Szilárd meggyőződésem, hogy a működőképes környezetvédelmi koncepció nélkül már nem valósítható meg működő gazdaság. Fel kell ismernünk, hogy rendszerszintű válsággal állunk szemben, amelynek oka jól látható, és amelyre megoldások is rendelkezésre állnak.

A mérleg szerint szén-dioxid-semleges¹ közlekedés és a szén-dioxid-kibocsátás megadóztatása a környezetvédelem meghatározó elemei, csakúgy, mint a szén-dioxid leválasztása, megkötése és altalajbeli geológiai tárolása. Sőt, véleményem szerint minden vállalatnak már most a szén-dioxid-negatív működésre kellene törekednie. Megújuló forrásokból származó energiák előállításával, illetve globális rendelkezésre bocsátásával lehetővé kell tennünk bolygónk regenerációját.

Hullámszerű bordázat a hófelületen a szél hatására - az úgynevezett sastrugi

Az úgynevezett sastrugi jelensége az Antarktiszon - a hó "hullámait" a szél alakítja ki.

Dr. Rüdiger Recknagel az Audi környezetvédelmi vezetőjeként és a vállalat környezetvédelmi alapítványának ügyvezető igazgatójaként foglalkozik a klímaváltozás kérdésével

   

"Korlátozhatjuk az éghajlatváltozás hatásait - és így is kell tennünk"

Dr. Rüdiger Recknagel

 

Milyen konkrét intézkedésekkel felelhet meg környezetvédelmi felelősségének egy olyan vállalat, mint az Audi?

Recknagel: Alapvető fontosságú a teljeskörű gondolkodás. Az elektromos mobilitás meghatározó szerepet játszik számunkra, így 2025-re már 20 tisztán elektromos modellt tervezünk kínálni. Egy autó szén-dioxid-lábnyoma azonban nagyon összetett fogalom és több fázisra oszlik. Ezért vizsgáljuk környezeti hatásaink megállapításakor járműveink teljes életciklusát, a fejlesztésüktől a beszállítói láncolaton át, egészen gyártásukig üzemeinkben. Fontos azonban, hogy a teljes életciklusban a használati szakasz, valamint az erőforrások visszajuttatása, illetve - újrahasznosítás révén - újbóli felhasználása is szerepel. Az autó élettartamának minden szakaszában egyedi megoldásokra van szükség. A gyártás különösen fontos számunkra környezeti hatásaink mérséklésében, mivel saját szakterületünkön nagymértékben alakíthatjuk és saját kezünkbe vehetjük a dolgokat, így érve el eredményeket. Mindemellett bármely tevékenységünk áttételes hatást is kifejt, ha úgy tetszik, egyfajta példa beszállítóink és szolgáltatóink számára gyártási láncolatunk előzetes (upstream) szakaszában.

 

S hol tart jelenleg az Audi?

Recknagel: Azon kibocsátási értékekkel összevetve, amelyeket fő üzemeink az eddig foganatosított intézkedések nélkül produkálnának, máris jelentős haladást értünk el a gyáraink mérleg szerinti szén-dioxid-semlegessége¹ felé vezető úton. Brüsszelben például - egyebek mellett a tetőfelületekre telepített napelem-rendszereknek köszönhetően - immár 2018 óta mérleg szerint szén-dioxid-semleges¹ a termelés, az Audi győri termelési helyszínén pedig több mint 160 ezer négyzetméteren bő 36 ezer napelemmel Európa egyik legnagyobb tető-napelemrendszere üzemel. Emellett a gyár hőigényének több mint 70 százalékát geotermikus rendszerrel biztosítjuk. Mindezeken túl - például a zöld villamosenergia használatával - az ingolstadti, a neckarsulmi és a San José Chiapa-i (Mexikó) üzemünkben is jelentős előrelépést értünk el, Ingolstadtban pedig már 2012 óta használunk megújuló forrásokból származó elektromos áramot.

 

Copeland úr, hogyan értékeli az Audi jelenlegi erőfeszítéseit?

Copeland: Feltétlenül jelentős előrelépés egy olyan gyártó, mint az Audi azon bejelentése, hogy 2026-tól már csak elektromos hajtásrendszerű új modellekkel jelenik meg a világpiacon. Úgy gondolom, alapvető fontosságú, hogy a meghatározott követelmények teljesítésén túl saját indíttatásból is a természet igényeihez alakítsuk stratégiáinkat - különben nem jutunk előrébb. Az Audinál minden a fejlesztés körül forog, s a márka a legjobb német hagyományok szellemében kínál magas szintű luxust és technikát, miközben azonban mindvégig a maga útját járja. Úgy gondolom, az Audi meghatározó szerepet játszik majd a további műszaki fejlődésben.

Bálna úszik az Északi-sarki-óceánban

Bálna úszik az Északi-sarki-óceánban - Copeland fotóján. Mint kiemelte, a sarkvidékek változásai korántsem csupán a helyi ökoszisztémát érintik, hanem egész bolygónkra is kifejtik hatásaikat

Jéghegy az Északi-sarkvidéken

Jéghegy az Északi-sarkvidéken - a képet a hó és a jég birodalmába vezető egyik expedícióján készítette Sebastian Copeland 

 

Dr. Recknagel, milyen szerepet tölt be e tekintetben az Ön által irányított Audi Környezetvédelmi Alapítvány?

Recknagel: Az Audi Környezetvédelmi Alapítvány tizenkét évvel ezelőtti megalapítása fontos lépésként a négy karika a környezet védelme iránti elkötelezettségét is bizonyította. Mivel a Környezetvédelmi Alapítvány a hosszú távon fenntartható jövő építésének eszközeként tekint az innovatív technikákra, ezek megalkotásának hajtóerejéül is szolgálunk. Az egyik fő terület, amelyre munkánk során összpontosítunk a természeti erőforrások kíméletes felhasználását szolgáló, úgynevezett "Greenovation" projektek támogatása.

 

Copeland: Éppen az eszmecsere teszi oly izgalmassá napjaink technikáját. A vállalatoknak érdeklődniük kell a jó és konkrét ötletekkel rendelkező start-up vállalkozások iránt és keresniük kell a párbeszéd lehetőségét, támogatva és integrálva a magas színvonalú fejlesztést. Ugyancsak nagyon fontossá válhat, hogy bizonyos szakterületeken nyílt forráskódú (open-source) technológiákat dolgozzunk ki, ugyanis sürgősen jobban működő, illetve alacsonyabb szén-dioxid-kibocsátású technológiákra van szükségünk, mégpedig széles körben is elfogadható árszinten. A haladás mindannyiunk érdeke, s ha mindenki kiveszi a részét belőle, mindannyian profitálhatunk is belőle. Ellenkező esetben csak vesztegetjük az időnket, amiért drágán kell majd megfizetnünk.

 

Sokat használt kifejezés a "hosszú távú fenntarthatóság", ebben az összefüggésben talán túl sokat is. Hogyan ellensúlyozható a "fenntarthatósági fásultság", továbbra is aktivitásra ösztönözve az embereket?

Copeland: Azt hiszem, a "regeneráció" kifejezés hatásosabb, mint a fenntarthatóság, mivel utóbbi már igencsak elcsépeltté vált, emellett pedig a fenntarthatóság önmagában nem is elegendő. Itt már nem elég nullára csökkenteni a kibocsátást, sokkal inkább szén-dioxid-negatívvá kell válnunk. Vagyis több oxigént kell előállítanunk és több szén-dioxidot kell megkötnünk, nem csupán kiegyenlítenünk a kettő arányát. Immár a nulla kibocsátást meghaladó cél szükséges a továbblépéshez. A folyamatos adatszolgáltatás a média felé szintén jó stratégia a fenntarthatósággal szembeni fásultság ellen, mivel a számok drámaiak, mi pedig még mindig nem vagyunk elég hatékonyak a széles nyilvánosság tudományos művelésében.

 

Recknagel: Való igaz, hogy igencsak elkoptatták napjainkra a "hosszú távú fenntarthatóság" kifejezést. Feltétlen meg kell jegyeznünk azonban, hogy a fenntarthatóság nemcsak a környezet védelmét, hanem annak gazdasági és társadalmi összetevőit is magában foglalja. Természetesen nagyrészt az iparnak kell viselnie a globális felmelegedés elleni intézkedések terheit, s a szén-dioxid-mentesítés kétségkívül a világ előtt álló egyik legnagyobb kihívás az elkövetkező néhány évtized során, azonban azt is észrevettem, hogy egyre többen éreznek késztetést az együttműködésre a környezet védelmében, illetve igyekeznek megóvni személyes kereteik között. Ez pedig nagyon jó hír! Szerintem az emberek hosszú távú elkötelezettsége szolgálatában először is rá kell venni őket, hogy gondolják át tetteik és életmódjuk hatásait. A következő lépésben már arra ösztönözhetjük őket, hogy változtassanak is valamin, végül különböző környezetvédelmi projektek támogatására is bátoríthatjuk őket. Meggyőződésem, hogy a maga módján mindenki hozzá tud járulni - és hozzá is kell járulnia - mindehhez.

Jéghegy a távolban a Déli-sarkvidéken

A "Búcsú" ("Farewell") címet viseli ez a 2009-ben az Antarktisznál készült kép - Copelandet már gyerekkora óta lenyűgözték és vonzották a sarkvidékek 

Sebastian Copeland és Dr. Rüdiger Recknagel 

Sebastian Copeland sarkkutatóként, fotósként és előadóként expedícióival irányítja a figyelmet az éghajlatváltozásra. Munkássága során - amelyért több díjban is részesült - többek között az Északi sarkvidékre, az Antarktiszra és Grönlandra is eljutott, s egyaránt gyalogosan hódította meg az Északi- és a Déli-sarkot. Az Audihoz partneri együttműködés fűzi, amelynek keretében a négykarikás márka standján mutatta be képeit a 2021-es Greentech Fesztivál alkalmával.

Dr. Rüdiger Recknagel több pozícióban is tevékenykedik a környezet védelme szolgálatában: 2016 óta az Audi Csoport környezetvédelmi vezetője, emellett az Audi Környezetvédelmi Alapítvány (Audi Stiftung für Umwelt GmbH) igazgatósági szóvivője. A folyamatmérnöki doktori címmel is rendelkező szakember 1994 óta dolgozik az Audinál. Pályafutása során Dr. Rüdiger Recknagel több munkakört is betöltött, egyebek mellett az ingolstadti termelési helyszín minőségbiztosítási vezetőjeként, s több modell fényezőüzeméért is felelt a márka székhelyén.

 

A környezet iránti puszta lelkesedés azonban önmagában még nem hoz elég gyors változásokat...

Recknagel: Természetesen a jogszabályi előírások szolgálnak minden alapjául, mint például az Európai Unió Zöld Megállapodása. A jogszabályok betartásának biztosítása környezetvédelmi munkám fontos része, ám aligha becsülhető túl az Audi Környezetvédelmi Alapítvány hozzájárulása az emberek motiválásához. Egyedül senki sem mentheti meg a világot, de még egy olyan vállalat, mint az Audi is csupán a teljes kép kis részlete. A fontos, hogy mindenki tegyen valamit, helyes döntéseket hozzon és járuljon hozzá valami módon a közös munkához.

 

Ha már helyes döntésekről van szó, hol tartunk Önök szerint társadalmi szinten?

Recknagel: Azt hiszem, elég későn indultunk útnak, ám örök optimistaként meggyőződésem, hogy végül sikerrel korlátozhatjuk majd az éghajlatváltozás hatásait - s egyszerűen így is kell tennünk. Míg bizonyos károk már nem tehetők jóvá, még mindig annyi minden megmenthető. Küldetésemnek tekintem, hogy küzdjek ezért, és biztos vagyok benne, jók az esélyeink a változtatásra.

 

Copeland: Feltartóztathatjuk egyáltalán a klímaváltozást? Vagy már késő? Nos, csak akkor, ha semmit sem teszünk. A valódi változáshoz sohasem késő. Azonban, mint elhangzott, többet kell tennünk a törvényi előírások puszta betartásánál. Nagyratörő célokat kell kitűznünk és fokoznunk kell erőfeszítéseinket.

 

Tehát fejlődésre van szükség, de hosszú távon fenntartható módon. Mit jelent ez az Ön számára?

Recknagel: Olyan technológiákat kell alkalmaznunk, amelyek nem terhelik tovább, hanem ideális esetben még tehermentesítik is a környezetet. Nem elegendő pusztán csökkenteni szén-dioxid-kibocsátásunkat és szén-dioxid-semlegessé¹ válnunk, hanem el is kell távolítanunk a légkörből az elmúlt évtizedek során kibocsátott szén-dioxid-többletet. A műszaki megoldások mellett minden korosztályban érzékennyé kell tennünk az embereket a környezet védelmének témája iránt. Például bátoríthatjuk a munkatársakat és önkéntes környezetvédelmi projektek indítására ösztönözhetjük őket, ami ideális esetben társadalmi környezetüket is aktivizálhatja - és hosszú távon is bővülhet a társadalmi hozzájárulás.

 

Ezzel el is érkeztünk az Audi mottójához: "A jövő hozzáállás kérdése"

Copeland: Pontosan. Valóban a hozzáállás számít, ha sikeresen akarjuk kezelni az klímaválságot. A felkészülés a jövőre azt is jelenti, hogy nem félelmeink határozzák meg cselekedeteinket, hanem inkább kihívást látunk bennük. Bátorságra van szükség, és aktív részvételre, elkötelezettségre és beruházásokra - illetve a jövőbe vetett bizalomra és reményre. Mindezek együttesen szolgálhatnak a változások hajtóerejeként egy új jövő felé vezető úton, nyitottan az újra, s bátran szakítva a múlttal.

 

1 Mérleg szerint szén-dioxid-semlegesség alatt az Audi azon állapotot érti, amelyben az Audi termékei vagy tevékenységei által okozott, s a csökkentésére irányuló egyéb intézkedési lehetőségek kimerülését követően is fennmaradó szén-dioxid-kibocsátás, és/vagy az Audi járművek beszállítói láncolata, gyártása és újrahasznosítása okozta, jelenleg nem megelőzhető szén-dioxid-kibocsátás egyaránt önkéntes és globálisan végrehajtott kompenzációs projektek révén legalább mennyiségileg kiegyenlítésre kerül. A jármű használati - vagyis az ügyfél felé történő átadását követő - szakasza alatti szén-dioxid-kibocsátást itt nem veszi figyelembe.

Modellek
Összes modell megtekintése
Azonnal elvihető modellek
WLTP
Ügyfeleknek
Das WeltAuto
Bemutató és fiatal autók
Szerviz
Finanszírozás
Biztosítás
Audi Magazin
Márkakereskedések
myAudi
Audi gyártó üzemek termelési tájékoztatója
COVID-19 tájékoztató
Innováció
quattro
Audi e-tron
Audi Magyarország
Audi történelem
Audi gyárak világszerte
Karrier az Audinál
  • Konfigurátor
  • Márkakereskedések
  • Kapcsolat
  • myAudi
  • myAudi
  • Márkakereskedők
  • Konfigurátor
  • Azonnal elvihető járművek
  • Kapcsolat
  • Impresszum
  • Cookie Settings
  • Adatvédelem és adatkezelés
  • Cookie tájékoztató
  • Az Audi AG bejelentési rendszere
  • Compliance & Integrity

© 2023. Audi Magyarország. Minden jog fenntartva.