Audi Q4 e-tron concept

Egy további, tisztán elektromos hajtásrendszerű modelljére is betekintést kínált az Audi a 2019-es Genfi Autószalon alkalmával: a négyajtós, 4,59 méter hosszú kompakt SUV-modell neve Audi Q4 e-tron concept és már első pillantásra felismerhető rokonsága az Audi e-tronnal.

Két elektromos motorja 225 kW rendszerteljesítményt biztosít a Q4 e-tron concept számára, amely quattro összkerékhajtáson keresztül juthat az útra. Kiváló vonóerőátadási képességeinek köszönhetően a koncepciómodell mindössze 6,3 másodperc alatt teljesíti a 0 - 100 km/h sprintet, végsebességét pedig elektronikus úton leszabályozva a 180 kilométer/órás értéknél éri el. Nagyméretű akkumulátora szinte a tengelyek közötti teljes padlózatra kiterjed, energiatároló képessége pedig 82 kilowattóra. A WLTP-szabvány szerinti, több mint 450 kilométeres hatótáv mércéül szolgál a kategóriában. A Q4 e-tron concept műszaki alapjául a Moduláris elektromos platform (MEB) szolgál, amely a jövőben a Volkswagen Csoport számos elektromos hajtásrendszerű járművében megjelenik majd, a kompaktszegmenstől egészen a felső-középkategóriáig.

A Moduláris elektromos platform (MEB) hajtásrendszer-változatok és teljesítménylépcsők széles palettájára kínál lehetőséget, az Audi Q4 e-tron concept például az elektromos hajtásrendszer nagyteljesítményű változatával készült. Egy-egy villanymotor hajtja az első és a hátsó tengelyt - a Q4 így vérbeli quattro-modell. A tengelyek között nincs mechanikus kapcsolat, hanem elektronikus szabályzórendszer gondoskodik a forgatónyomaték-értékek optimális összehangolásáról, mégpedig a másodperc tört része alatt - az elektromos SUV-modell így mindenfajta időjárási körülmények között és útfelületen optimális vonóerőátadási képességekkel szolgálhat.

Kívül kompakt…

Hosszúsága 4,59, szélessége 1,90, magassága pedig 1,61 méter - méretei alapján az Audi Q4 e-tron concept a kompaktkategória felső harmadába tartozik, így az általa elfoglalt felület szerint a városban is fordulékony, sokoldalú tehetség az elektromos SUV-modell. Ezzel szemben 2,77 méteres tengelytávja beltér-méretei tekintetében legalább egy kategóriával feljebb sorolja.

Az e-tron vízió azonban nem csupán érzetében magával ragadó - hanem megjelenésében is. Az Audi e-tron Sportback concept lélegzetelállító elektromos autó és rendkívül sportos vonalvezetésével, széles felületeivel és laposan ívelő hátsó tetővonalával kelt mély benyomást. További különlegességei között megvilágított Audi-karikái és virtuális külső visszapillantó tükrei tűnnek fel. Megjelenése egyszerre erőteljes és elegáns. Utasterében innovatív stílusú, fényes lakkfelületek szolgálnak különösen izgalmas stílusjegyként.

... belül óriási

A tágas térérzetet a színvilág is hangsúlyozza. Az utastér felső részét világos, meleg tónusok határozzák meg, amelyhez a lábtérben sötét szőnyeg szolgál kontrasztként. A mennyezetet, az ajtóoszlopokat és az ajtókárpitok felső részét, valamint a műszerfalat fehér és bézs mikroszálas textíliák borítják. A hosszú távú fenntarthatóság korántsem csupán az Audi Q4 e-tron concept elektromos hajtásrendszerében élvez abszolút prioritást: a padlózat borítása újrahasznosított anyagokból készül, a krómozott fém díszszegélyeket pedig igényes, többrétegű fényezésű felületek váltják fel. A dekorbetétek lakkozott frost-plexiüveg borítása intenzív mélységi hatást kölcsönöz számukra. Az integrált fejtámlával kiformált négy ülést manufaktúra-minőségben megmunkált, kellemes tapintású Alcantara borítja, a párnázat steppelését pedig vastag cérnával készült, kettős díszvarrások rögzítik.  

A volán mögött a Virtuális Cockpit digitális műszeregység jeleníti meg a legfontosabb információkat, például a sebességet, az akkumulátor töltöttségi szintjét és a navigációs útmutatásokat. Újdonság a kiterjesztett valóság (Augmented Reality) funkcióval kiegészített, nagyméretű Szélvédő-kijelző (Head-up Display), amely a fontos grafikus információkat - például a bekanyarodások iránymutató nyilait - közvetlenül az út vonalvezetésébe tükrözve jelenítheti meg.

Jól láthatóan Audi, jól láthatóan e-tron

Külső megjelenés

Singleframe hűtőrácsáról a Q4 e-tron concept már az első pillantásra Audiként, legkésőbb a másodikra pedig elektromos hajtásrendszerű Audi e-tron modellként azonosítható. Akárcsak az első elektromos hajtásrendszerű, sorozatgyártású Audi, az új koncepciómodell is jellegzetes struktúrájú, zárt felületet hordoz a hagyományos hűtőrács helyett a széles és majdnem függőleges állású, nyolcszögletű keretben. A levegőbevezetésről a két LED-Matrix fényszóró alatt kiformált, s egészen az első légterelő peremig húzódó, nagyméretű légbeömlő nyílások gondoskodnak.

Ugyancsak az Audi márka jellemzői a - klasszikus Audi-dizájnelemként - mind a négy keréknél markánsan kiformált sárvédők. A Q4 e-tron concept esetében e sárvédőszélesítések hangsúlyosan organikus, folyamatosan ívelő kialakításukkal karakteres stílusjegyekkel ruházzák fel az oldalnézetet. Szintén jellegzetes e-tron megoldás a tengelyek közötti küszöbök környezetének kiemelése, ahol az akkumulátor formájában a SUV-modell erőforrása található. Nagyméretű, 22 col peremátmérőjű kerekei aligha hagynak kétséget az Audi Q4 e-tron concept képességei felől, miközben a tetővonal hátrafelé enyhén ereszkedve kölcsönöz hangsúlyosan dinamikus karaktert körvonalainak.

Az Audi Q4 e-tron concept hátulján a két lámpatestet összekötő, s ezzel az Audi e-tron egyik formai elemét idéző, széles fénysáv tűnik fel - már erről is jól érzékelhető az e-tron rokonság. Mindez a lámpák belső kialakítására is érvényes, ahol a LED-szegmensek határozott nyilazása szintén a nagyobb testvér motívumát idézi.

Végül pedig kettős értelemben is hosszú távon fenntartható innováció a karosszéria a fény beesési szögétől függően változó árnyalatú, Solar Sky kék fényezése. A kifejezetten az Audi Q4 e-tron concept számára kifejlesztett és környezetkímélő módon előállított festék hatékonyan tükrözi vissza a napfény közeli, rövidhullámú infravörös részét, jelentősen mérsékelve a karosszériafelület és a beltér felhevülését. Ez egyrészt az utasok szubjektív kellemes közérzetét segíti, másrészt csökkenti a légkondicionálás energiaigényét, mivel a meleg napokon jóval kevésbé szükséges hűteni az utasteret. Mindez pedig ismét csak nagyobb hatótávot és kedvezőbb globális szén-dioxid-mérleget jelent a Q4 e-tron concept számára.

e-tron hírek

Folyamatosan tájékoztatjuk Önt: regisztráljon most az e-tron hírekre!
Regisztráció