-
Kulcsszó
A népszerű modell még tökéletesebb lett: az Audi bemutatja a megújult külsejű Q5 modellt
2020-07-07
Az Audi Q5 már évek óta a prémium középkategória egyik legkeresettebb SUV
modellje az európai piacokon. Az Audi pedig most még jobbá és vonzóbbá varázsolta
népszerű modelljét. A tökéletesített Q5 egyesíti a sportos karaktert és a
kiemelkedő hétköznapi használhatóságot, mindemellett infotainment és
vezetéstámogatási lehetőségek széles választékát kínálja. A kiemelkedően sikeres
modell még élesebb vonalakkal rajzolt külső formavilága tovább hangsúlyozza a Q
család jellemzőit és itt debütálnak világszerte először a digitális OLED
technológiával szerelt hátsó világítótestek.
Külső formavilág: az Audi Q-dizájn formai nyelvezete most
még szembetűnőbb
Az erőteljes Q identitás határozza meg az Audi Q5 külső, erőt és
biztonságot sugárzó megjelenését. A külső formavilág tökéletesítése során az Audi
mérnökei számos feltűnő részlettel erősítették tovább ezt a képet és érzetet. A
nyolcszögletű Singleframe hűtőrács még laposabb lett és minden korábbinál
szélesebbnek hat. Az oldalsó légbeömlők magassága nőtt és trapézformájú betétekre
tagolódnak. A LED fényszórók felső részében a nappali menetfény új rajzolatú
világítási képet kapott. Oldalnézetből az átdolgozott küszöbbetéteknek köszönhetően
a Q5 megjelenése könnyedebbé vált és a szabadmagassága is nőtt. Az autó hátsó
részén egy új dekorelem található, amely a világítótestek és az új diffúzorbetét
között húzódik a vízszintes síkban. Az alapfelszereltség mellett két opcionálisan
választható dizájn csomag is elérhető. Az "advanced" csomagnál a Singleframe
hűtőrács króm függőleges rácsokat, míg az első és hátsó lökhárítók alatti
alvázvédelem a fekete szín helyett ezüst borítást kapott. Az "S line" csomagban a
Singleframe hűtőrácsnál sportos méhsejtmintázatot alkalmaztak és egy króm csík
keretezi a hátsó diffúzort.
A tizenkét elérhető fényezésből kettő új szín található a kínálatban, ezek district
zöld és ultra kék névre hallgatnak. Opcionálisan fekete optikai csomag is
választható.
Belső tér: finom érintés és elsőosztályú minőség
A hangsúlyosan vízszintes belső kialakítás a tágasság és világosság
érzetét közvetíti. Egy szoborszerűen megformált, elegánsan ívelt dekorbetét
választja ketté a műszerfal felső és alsó részét, amelynek középpontjában az új,
szabadon álló, akusztikus visszajelzést kínáló MMI touch kijelző áll. A
középkonzolon található korábbi forgatható nyomógomb eltűnt, helyét most egy
tárolórekesz foglalja el.
A Q5 vásárlói a belső tér kialakításánál is három kivitelből választhatnak: az alap
változat mellett egy "design selection" és egy "S line" változat is elérhető, ezek
kívánság szerint kombinálhatók a külső csomagok bármelyikével. A "design selection"
beltér körvonal/hangulat világítási csomaggal érkezik, amely fényhatások széles
spektrumát kínálja, tökéletesen kiemelve az Audi márkára jellemző megmunkálási
minőséget.
Világelső: digitális OLED technológiával szerelt hátsó világítótestek az
Audi Q5 kínálatában
A következő generációs OLED világítástechnológia most először
érhető el a tökéletesített Q5 modellben. Az OLED-ek kiemelkedően hatékony szerves
fénykibocsátó diódák, amelyek homogén világítási felületet biztosítanak. Az
extraként elérhető OLED hátsó világítás három, egyenként hat részre osztott elemre
tagolódik. Ez lehetővé tette az Audi formatervezői és fejlesztői számára, hogy
különböző világítási formákat és képeket jelenítsenek meg egyetlen komponens
segítségével.
"A digitális OLED diódák biztosította tökéletes kontraszt mellett a megoldás előnye
a nagyfokú homogenitás és a részek közötti minimális távolság." - nyilatkozta
Stephan Berlitz, az Audi innovatív világítási megoldásokért, fejlesztésért felelős
vezetője. "A jövőbe tekintve láthatjuk, hogy a digitális OLED éppen ezért tökéletes
technológia a személyre szabott világítási formatervek megvalósításánál, hiszen
nagyfokú pontosságot és széleskörű variálhatóságot tesz lehetővé. Ez a technológia
számos lehetőséget tartogat a további fejlesztések számára."
A Q5 modell rendelésénél az ügyfelek három hátsó világítási kép közül
választhatnak, ahol mindegyikhez saját, egyedi tervezésű hazavezető
(Coming-Home/Leaving-Home) fény tartozik. Az Audi drive select menetdinamikai
rendszer "dynamic" üzemmódjába kapcsolva a világítás másik képet mutat. Az OLED
hátsó világítótesteket egy közelségérzékelővel is felszerelték: ha egy közlekedési
résztvevő kevesebb, mint két méterre megközelíti az álló Q5 modellt, az összes OLED
világítási egység felkapcsol. Amikor a Q5 elindul, visszatér az eredeti világítási
kép. Az OLED hátsó világítótestek spektrumát a dinamikus irányjelzők teszik
teljessé. A Q5 alapfelszereltségében jelenleg a LED fényszórók kapnak helyet,
opcionálisan azonban Matrix LED fényszórók is elérhetők. Az intelligens és
szabályozható fényszórók még nagyobb biztonságot és kényelmet kínálnak a Q5 utasai
számára anélkül, hogy a többi közlekedőt elvakítanák.
Tágas és jól variálható: külső méretek és a belső tér
4,68 méteres hosszával az átdolgozott Audi Q5 most 19 milliméterrel
hosszabb, köszönhetően elsősorban nagyobb lökhárítóinak. Változatlan maradt
szélessége (tükrök nélkül), amely eléri az 1,89 métert illetve magassága, amely
1,66 méterre adódik. 2,82 méteres tengelytávja igazán nagyvonalú helykihasználást
biztosít a belső térben. Opcionálisan elérhető az Audi hosszirányban mozgatható,
állítható háttámlájú "plus" hátsó üléspadja. Ebben az esetben a csomagtér mérete
550 és 1 550 liter között mozog. A szériafelszereltség része a megfordítható
csomagtérszőnyeg, az elektromos mozgatású csomagtérajtó pedig extraként rendelhető.
Intelligens anyagösszetételének köszönhetően a Q5 büszkélkedhet szegmensének egyik
legkönnyebb karosszériájával, míg 0,30-as légellenállási együtthatója
kategóriájának egyik legjobb értéke. A tovább finomított aeroakusztikának hála
kiemelkedően csendes belső térben foglalhatnak helyet a Q5 utasai.
Vezérlés, infotainment és Audi connect: elsőosztályú
összekapcsolhatóság
Az új vezérlőegység mögött az átdolgozott Audi Q5 egy teljesen új
központi egységet rejt. A moduláris infotainment platform (MIB 3) harmadik
generációjának számítási teljesítménye tízszerese az előd, MIB 2
teljesítményének.
A rendszer alapja a hagyományos műszerfal, amelyen központi helyet kapott a
vezetőinformációs rendszer. A kínálat csúcsát az Audi virtual cockpit plus jelenti,
amely nagyfelbontású, 12,3 col átmérőjű digitális kijelzőjén három különböző
grafikai elrendezést képes megjeleníteni. A vezető a multifunkciós kormánykerék
segítségével vezérli a kijelzőket. Opcionálisan a szélvédőre vetített kijelző
(head-up display) rendszere is rendelkezésre áll.
A Q5 alapfelszereltségének része a központi, 10,1 col átmérőjű MMI touch kijelző,
amely a szabad szöveges keresést is biztosítja. A vezető választhat, hogy a
karaktereket és betűket kézzel vagy hangvezérléssel viszi be, utóbbit segíti, hogy
a rendszer a hétköznapokban előforduló kifejezések széles skáláját megérti. Az Audi
connect navigáció és infotainment elemet magába foglaló MMI Navigációs rendszer
plus infotainment rendszer esetében a hangvezérlés rendszere hozzáfér a felhőhöz
is, még nagyobb rugalmasságot biztosítva ezzel.
Az Audi connect online szolgáltatásai szorosan összekötik az Audi Q5 modellt az
internettel és a közlekedési infrastruktúrával. A navigációs rendszer a Google
Earth nagyfelbontású műholdképeit kínálja, sávra lebontott forgalmi információkkal
és forgalmi előrejelzésekkel együtt. A DAB+ digitális rádió szintén az
alapfelszereltség része, míg Amazon Alexa hangvezérléses szolgáltatása Alexa több
ezer ismeretéhez biztosít hozzáférést. Az Audi connect által kínált Car-to-X
szolgáltatások gondoskodnak a még nyugodtabb vezetésről, hiszen segítségükkel nem
lesz nehéz találni egy útmenti parkolóhelyet vagy élni a jelzőlámpák
kommunikációjával és kihasználni a zöld hullám adta lehetőséget. A myAudi
alkalmazás pedig a kapcsolatot biztosítja az autó és a felhasználó okostelefonja
között.
A személyes beállítások széles skálája elérhető, a leggyakrabban használt
navigációs céloktól a leginkább kedvelt üléspozícióig vagy légkondicionáló
beállításig bármilyen személyes preferencia lementhető a hat felhasználói
profilban. Az adatokat a myAudi ügyféloldal felhőjében tárolják, ahonnan a
jogosultsággal rendelkező felhasználó bármikor lehívhatja azokat egy arra alkalmas
Audi modellben.
Igény szerinti funkciók: vásárlás után bármikor hozzáférhető
A megújult Audi Q5 egyik fontos újdonsága az "igény szerinti
funkciók" elérhetősége, amely lehetővé teszi az ügyfelek számára, hogy olyan
funkciókhoz, mint például az MMI Navigációs rendszer plus és az Audi okostelefon
interfész bármikor hozzáférhessenek a vásárlás után is. Ezt megtehetik a myAudi
okostelefon alkalmazás segítségével vagy a myAudi online oldalon is. A funkciók
ezután vezeték nélkül, adatcsomagként kerülnek aktiválásra. A felhasználási időt
illetően is több választás áll rendelkezésre: lehet egy hónap, egy év vagy akár
korlátlan időtartamra szóló.
A hajtásrendszer: erőteljes teljesítmény, alacsony
károsanyag-kibocsátás
A tökéletesített prémium kategóriás SUV az európai piacokra az Audi
Q5 40 TDI (üzemanyag-fogyasztás l/100 km*: 5,4 -5,3 (kombinált), CO2-kibocsátás
g/km*: 143 - 139 (kombinált)) modellel érkezik. Erőteljes, kétliteres, négyhengeres
dízel aggregátja 150 kW (204 LE) teljesítményre és 400 Nm nyomatékra képes.
Alumínium forgattyúsháza közel 20 kilogrammot nyom, amely kevesebb az előző
motorhoz képest, míg a főtengely hozzávetőleg 2,5 kilogrammal könnyebb.
A mild-hibrid (MHEV) rendszer hozzájárul az alacsony üzemanyag fogyasztáshoz. A
szíjhajtású indítógenerátor (Riemen-Starter-Generator, RSG) táplálja a 12 voltos
fedélzeti hálózatot, amely magába foglalja a kompakt lítium-ion akkumulátort. Az
indítógenerátor gondoskodik a fékezési energia rekuperációjáról, amelyet az
akkumulátorban tárol. A mild-hibrid rendszer lehetővé teszi az Audi Q5 számára a
lekapcsolt motorral történő vitorlázást és a start-stop rendszer használatát 22
km/óra sebesség alatt. Ezek együtt 100 kilométerenként közel 0,3 literes üzemanyag
megtakarítást eredményeznek. Az Audi Q5 40 TDI álló helyzetből 7,6 másodperc alatt
gyorsít 100 km/órás tempóra, legnagyobb sebessége pedig 222 km/óra.
Az erőteljes dízelmotor nem csupán hatékony, de tiszta erőforrás is, hiszen
teljesíti az EU 6 AP és a legújabb Euro 6d-ISC-FCM kibocsátási normát. Az
átdolgozott Q5 bemutatkozását követően további motorváltozatok is bevezetésre
kerülnek. Kettő közülük a négyhengeres TDI motor valamely variációja, rajtuk kívül
még a V6 TDI erőforrást és a 2.0 literes TFSI aggregátot választhatják az ügyfelek.
A sikeres hálózatról tölthető (plug-in hibrid) Q5 TFSI e modellnél ismét két
teljesítményszint lesz elérhető.
Az Audi Q5 40 TDI (üzemanyag-fogyasztás l/100 km*: 5,4 -5,3 (kombinált),
CO2-kibocsátás g/km*: 143 - 139 (kombinált)) modellnél egy hétfokozatú S tronic
sebességváltó továbbítja a motortól érkező erőt az ultra technikával szerelt
quattro összkerékhajtás felé. Normál körülmények között a rendszer a teljes
nyomatékot az első kerekekhez irányítja. Amennyiben szükség van az
összkerékhajtásra, például csúszós utakon vagy dinamikus vezetésnél, két
tengelykapcsoló a másodperc törtrésze alatt kapcsolja be a hátsó kerekeket a
hajtásláncba. Ez számos helyzetben prediktíven történik meg. Vonóerő-átadás és
teljesítmény tekintetében a rendszer nem hagy semmi kívánnivalót maga után.
A futómű: még nagyobb kényelem és agilitás
Egyaránt sportos és kényelmes: a kiegyensúlyozott futómű az Audi Q5
egyik nagy erőssége. Az első és hátsó többlengőkaros felfüggesztés különösen
könnyű, amellyel nem csupán a kezelhetőség, de a hatékonyság is javul. Kívánságra
elérhető az Audi dinamikus kormányzása, amely a sebesség és a kormányzási szög
függvényében akár 100 százalékos tartományban változtatja a kormánymű
áttételét.
A Q5 vásárlók négy változat közül választhatnak. A sportfutómű alternatívát kínál
az acélrugókkal szerelt alap futómű mellett. Ez utóbbi elérhető csillapítás
szabályzással is, széles skálát kínálva a kényelmes és dinamikus beállítások
között. Az adaptive air suspension légrugózásnál a csillapítás szabályzás mellett a
karosszéria szabadmagassága öt fokozatban állítható, tökéletes párost alkotva az
átdolgozott Q5 modellel.
A számos rendszer karakterisztikáját befolyásoló Audi drive select menetdinamikai
szabályozórendszer az alapfelszereltség részeként érhető el. A vezető akár hét
profil közül is választhat, többek között az off-road és - a légrugóval elérhető -
all-road beállítások mellett is dönthet. A lejtmenet vezérlő a meredek emelkedőkön
kínál további támogatást. Az Audi Q5 a szériafelszereltség részeként 17 col
peremátmérőjű kerekeken gördül. Az "advanced line" és az "S line" csomag esetében
18 col peremátmérőjű kerekekkel szerelik a modellt, míg az Audi és az Audi Sport
további, 19, 20 és 21 col kerékméreteket is kínál.
Vezetéstámogató rendszerek: a haladás biztonsága és kényelme
Az átdolgozott Q5 vezetéstámogató rendszerek széles kínálatával
érkezik. A szériafelszereltség része az Audi pre sense city rendszere, amely segít
elkerülni a jármű előtt haladóval történő ütközést vagy mérsékli annak
következményét. Az opcionálisan elérhető kanyarodás-asszisztens, ütközést megelőző
asszisztens és kiszállás-figyelmeztető szintén hozzájárul a teljes biztonsághoz. Az
adaptív menetasszisztens a hosszabb utazások alatt segít a vezető mentesítésében a
gázadást, fékezést és sávtartást illetően. A prediktív hatékonysági asszisztens
pedig az előrelátó vezetési stílus támogatásával az üzemanyag-fogyasztás
csökkentésében partner.
Piaci bevezetés: 2020. őszén
Az Audi Q5 Mexikóban, a San José Chiapa településen található
üzemben készül és a nemzetközi piacokra 2020. őszén érkezik. A Q5 40 TDI
(üzemanyag-fogyasztás l/100 km*: 5,4 -5,3 (kombinált), CO2-kibocsátás g/km*: 143 -
139 (kombinált)) alapára Németországban 48 700 euró lesz.
Edition one: exkluzív megjelenés különleges részletekkel
Az ügyfelek most egy különleges, "edition one" névre hallgató
változatban is megrendelhetik az átdolgozott Audi Q5 modellt. A külső megjelenés
alapja az S line külső csomag, amelyet egy fekete optikai csomaggal egészítettek
ki. A különleges modell egyedi dizájn elemekkel hangsúlyozza sportos megjelenését,
ilyen például a fekete Audi jelvény a jármű első és hátsó részén illetve a hátsó
ajtókon, a fekete tetősínek, a külső visszapillantó tükrök fekete háza és a
szénszálas ajtóbetét. A járműbe történő beszálláskor LED világítás vetíti az Audi
négy karikáját a földre. Ez a felszereltségi csomag tartalmazza a piros
féknyergeket, a 19 col átmérőjű kerekeket és a sportüléseket. A külső fényezést
illetően az ügyfelek a district zöld és ultra kék új árnyalatok mellett
választhatják a gleccserfehér és mítoszfekete színeket is.
A fenti modellek üzemanyag-fogyasztása:
*Az üzemanyag-fogyasztásról és a CO2-kibocsátásról, valamint a hatékonysági
osztályról szóló információk függnek a használt gumiabroncsoktól és könnyűfém
keréktárcsáktól.
Audi Q5 40 TDI:
Üzemanyag-fogyasztás l/100 km:
5,4 - 5,3 (kombinált);
CO2 kibocsátás g/km: 143 - 139 (kombinált)