Még karakteresebb, még markánsabb – Az Audi R8 V10 RWD és az Audi R8 LMS GT4
Különleges sorozatból az alapprogramba: a hátsókerék-hajtású Audi R8 V10
(üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 13,1 - 12,9; szén-dioxid-kibocsátás,
kombinált (g/km): 299 - 293) a modellpaletta állandó tagjává lép elő, amely során
külső dizájnja még markánsabbá válik, s ugyanazon fejlesztéseket kapja, mint az R8
V10 quattro változatok**. Az itt 397 kW (540 LE) teljesítményű, V10-es középmotor,
valamint a hátsókerék-hajtás a vezetés színtiszta élvezetét kínálja. Ezzel
párhuzamosan érkezik a szériaközeli, ugyancsak hátsókerék-hajtású Audi R8 LMS GT4
versenyautó, mégpedig szintén új dizájnnal és jól érzékelhető menetdinamikai
fejlesztésekkel. A nemzetközi GT4-kategória ügyfélsport-versenygépe a jövőben még
finomabb hangolási lehetőségeket kínál a privát pilóták
számára.
"2018 elején korlátozott darabszámú
sorozatként mutattuk be Audi R8 V10 RWS** modellünket" - hangsúlyozta Oliver
Hoffmann, az Audi Sport GmbH ügyvezető igazgatója. "Az R8 LMS versenyautóból
származó hátsókerék-hajtásával és különleges dinamikájával egy csapásra
meghódította ügyfeleinket, s most R8 V10 RWD** változatként az R8-család önálló
tagjává vált, amivel ugyanazon karakteres külsőt is megkapja, mint az új R8 quattro
modellek. A sorozatgyártású modellel egyidejűleg az R8 LMS GT4 versenyautó
megjelenése is megújul."
A sorozatgyártású modell - az Audi R8 V10 RWD
Az R8 V10 RWD dizájnja
Új dizájnelemei tökéletesen kifejezésre juttatják a Coupé és Spyder
kivitelben egyaránt kapható Audi R8 V10 RWD** dinamikáját. Singleframe hűtőrácsa
még szélesebbé és alacsonyabbá vált, a motorházfedelének pereme előtt sorakozó
nyílások pedig a márka Audi Sport quattro ikonját idézik.
A légbeömlő nyílások, az első légterelőelem (splitter) és mindenekelőtt a hátsó
légkilépő nyílás rácsozata szélesebb lett, a két ovális kipufogóvégcső által
közrefogott diffúzor pedig még magasabbra nyúlik. A motortérben a levegőszűrő új
fedél alatt helyezkedik el, amely igény szerint műanyagból vagy szénszálerősítésű
műanyagból (karbon) készülhet.
Az Audi R8 V10 RWD** oldalsó pengemotívumai (Sideblade) e modell különleges voltára
utalnak, a felső ugyanis fényes Mítoszfekete árnyalatban, míg az alsó a karosszéria
színében tűnik fel. Az első pengeelem (blade), az oldalküszöbök betétjei és a
diffúzor alapkivitelben egyaránt fényes fekete bevonatot kap, alternatívaként pedig
a szénszálerősítésű műanyag (karbon) elemek optikai csomagja, illetve a fekete
elemek a Spyder számára összeállított, bővített optikai csomagja szolgál. Új
árnyalatként a Kemora-szürke bővíti a színpalettát, s kívánságra az Audi-karikák és
-feliratok fényes feketében is megrendelhetők. A beltérben a vezető és utasa bőr-
és Alcantara-bevonatú sportülésben foglalhat helyet, az utas előtt pedig "RWD"
feliratú plakett tűnik fel.
A nagyteljesítményű sportautó szíve - az 5.2 FSI aggregát
Az Audi R8 V10 RWD** nagyteljesítményű sportautó szíve az utascella
mögött dobog. Az atmoszférikus V10-es erőforrás színtiszta vonzerő - semmi mással
össze nem téveszthető hangjával, villámgyors gázadási reakcióival és különösen
pörgős karakterével. Az 5.2 FSI aggregát teljesítménye 397 kW (540 LE) és 6500-as
percenkénti fordulatszámnál 540 newtonméter maximális forgatónyomatékot produkál,
amit hétfokozatú S tronic sebességváltón és mechanikusan zárható hátsó
differenciálművön keresztül juttat a hátsó kerekekre.
Az R8 V10 RWD Coupé (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 12,9;
szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 293 - 294) álló helyzetből mindössze 3,7
másodperc alatt katapultál 100 kilométer/órás tempóra, s a gyorsítás csupán 320
kilométer/óránál ér véget. A Spyder (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km):
13,1; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 298 - 299) megfelelő értékei 3,8
másodperc, illetve 318 kilométer/óra.
Extrém menetdinamika ínyenceknek
Az R8 V10 RWD** hátsókerék-hajtása a vezetés élvezetének egészen
különleges formáját kínálja. Az elektronikus menetstabilizáló rendszerben (ESC) a
sport-üzemmód aktiválásakor a futóműhangolás és a szabályzórendszerek a kontrollált
driftre is lehetőséget kínálnak, miközben a szervokormány intenzív kapcsolatot
biztosít az útfelülettel. Alapkivitelében az Audi R8 V10 RWD** 19 col
peremátmérőjű, fekete, kovácsolt könnyűfém keréktárcsákra szerelt, elöl 245/35,
hátul 295/35 méretű gumiabroncsokon gördül. Emellett 20 colos keréktárcsák éppúgy
rendelhetők, mint sport-gumiabroncsok, amelyek nagy terhelések és igénybevétel
mellett még kedvezőbb dinamikai, tapadási és lassulási tulajdonságokat
kínálnak.
A tengelyterhelés-eloszlás 40:60 arányú, s a Coupé tömege (üresen, vezető nélkül)
mindössze 1595 kilogramm. A kardántengely, a quattro összkerékhajtás lamellás
tengelykapcsolója és az első differenciálmű elhagyása nyomán az R8 V10 RWD**
mintegy 65 kilogrammal könnyebb, mint az R8 quattro, míg az R8 Spyder V10 RWD**
1695 kilogrammos tömege 55 kilogrammal marad az R8 Spyder V10 quattro** modellé
alatt. Mint minden R8 változaté, a karosszéria ez esetben is az Audi Space Frame
(ASF) technológiával alumíniumból és jelentős részben szénszálerősítésű műanyagból
(CFRP) épül fel.
Az R8 V10 RWD** túlnyomórészt kézi munkával az Audi neckarsulmi termelési
helyszínén, a Böllinger Höfe területén működő manufaktúrában készül. A
hátsókerék-hajtású, nagyteljesítményű sportautó 2020 elején érkezik az európai
piacokra, a Coupé alapára várhatóan …, míg a Spyder változaté …
alakul.
A versenyautó - az Audi R8 LMS GT4
A nagyjából 60 százalékban közös alkatrészekkel közvetlenül a
sorozatgyártású modellből kialakított, s ugyancsak Neckarsulmban, a Böllinger Höfe
területén működő Audi-manufaktúrában készülő GT4-versenyautót kizárólag a privát
pilóták számára fejlesztették ki. Az elődmodell 2018 óta máris 17
versenysport-címet gyűjtött be világszerte, s most megérkezett a továbbfejlesztett
változat. A megjelenésében közvetlenül a sorozatgyártású modellt idéző, új
versenyautót még kedvezőbb menetdinamikai képességek jellemzik, s hajtásáról
hétfokozatú, kettős tengelykapcsolós sebességváltón keresztül a versenyszabályoktól
függően akár 364 kW (495 LE) teljesítményű, 5,2 literes V10-es aggregát
gondoskodik.
Két újdonság is segíti a pilótát, hogy nehéz körülmények között is sikerrel
küzdhessen a pontokért és trófeákért. Első ízben kínál finomszabályzást a
blokkolásgátlóval (ABS) ellátott fékrendszer és a kipörgésgátló (TC). A
program-karakterisztikák egyaránt nyolc különböző, a vezető által egyénileg
kapcsolható beállítást tesznek lehetővé, például az időjárás, a pálya jellemzői és
a gumiabroncs tapadása versenyüzemi alakulása függvényében. Az Audi R8 LMS GT4
ehhez a GT2-es versenyváltozat kormánykerekét kapta meg. A blokkolásgátló (ABS) és
a kipörgésgátló (TC) egy-egy forgatókapcsolója közvetlenül a vezető látómezejében,
a kormánykerék közepén kapott helyet, így anélkül reagálhat azonnal az új
kihívásokra és konfigurálhatja a két rendszerben személyes hangolását, hogy
tekintetét le kellene vennie a pályáról. Mivel a legtöbb GT4-versenysorozat
pilótacserét is előír, az egyéni preferenciák a boxkiállás előtt és után egyaránt
könnyen és hibamentesen hívhatók le. Mindezen kibővített hangolási lehetőségekkel
az Audi R8 LMS GT4 pilótái még versenyképesebbé válhatnak. Amerikában, Ázsiában,
Ausztráliában, Európában és Dél-Afrikában jelenleg összesen 27 versenyzési
lehetőség kínálkozik, többségében teljes szezonos bajnokságok formájában, de olyan
önálló rendezvényeken is, mint a Nürburgring vagy Dubai 24-órás futama. Az Audi
Sport Seyffarth R8 LMS Cup Európában, míg az Audi Sport R8 LMS Cup ázsiai és
ausztrál futamokon kínál lehetőséget a résztvevőknek, hogy azonos autókkal
mérkőzzenek meg egymással. A további versenyeken az Audi R8 LMS GT4 más gyártók
akár tizenegy modelljében találhat vetélytársra, s a GT4-versenyzésben akár negyven
vagy még több induló sem számít ritkaságnak.
További információ:
A megadott felszereltségek, adatok és árak a németországi modellprogramra
érvényesek. A változtatás és a tévedés joga fenntartva!
* A tartományként megadott üzemanyag-fogyasztási és széndioxid-kibocsátási értékek,
illetve gazdaságossági besorolások az alkalmazott gumiabroncsok/keréktárcsák
függvényében alakulnak.
** Az összes említett és a német piacon elérhető modell összegyűjtött
üzemanyag-fogyasztási értékei a jelen médiainformáció végén található felsorolásban
tekinthetők meg.
Az említett modellek üzemanyag-fogyasztási adatai
(A tartományként megadott üzemanyag-fogyasztási és széndioxid-kibocsátási értékek,
illetve gazdaságossági besorolások az alkalmazott gumiabroncsok/keréktárcsák
függvényében alakulnak.)
Audi R8 Coupé V10 RWD:
Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 12,9
Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 293 - 294
Audi R8 Spyder V10 RWD:
Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 13,1
Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 298 - 299
Audi R8 Coupé V10 performance quattro:
Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 13,1
Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 297
Audi R8 Spyder V10 performance quattro:
Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 13,3
Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 301
Audi R8 Coupé V10 quattro:
Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 12,9
Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 293
Audi R8 Spyder V10 quattro:
Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 13,0
Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 297