Erőteljes elegancia: az Audi Q3 Sportback
Az Audi egy kupé formájú SUV-val egészíti ki modellpalettáját: az Audi Q3
Sportback. Az új modell ötvözi egy SUV erőteljes megjelenését és sokoldalú
kényelmét a sportos eleganciával és a kupé könnyed vezethetőségével. Ez jellemzi az
Audi márka első kompakt crossoverét.
Alacsony tetővonal, sportos megjelenés: a dizájn
Az Audi Q3
Sportbacket az erő és a precizitás egyaránt jellemzi, és ezt minden dizájn
részletében tükrözi. A nyolcszögletű Singleframe fekete rácsa erősen háromdimenziós
kialakítású, ami rendkívül sportossá teszi. Ugyanez vonatkozik a trapéz alakú
légbeömlőkre és a hangsúlyos, vízszintes lamelákkal rendelkező lökhárítóra is. A
coupé-szerű utastér ellentétben áll a kontrasztos színekre fényezett jellegzetes
kiegészítőkkel, melyek kiemelik az autó SUV karakterét. Az alacsony tetővonal a sík
D oszlopokhoz vezet, és egy tetőlégterelőben végződik. Ennek eredményeként az Audi
Q3 Sportback sokkal hosszabbnak tűnik, mint a Q3 testvérmodellje. Ezen túlmenően a
SUV-coupé közel három centiméterrel alacsonyabb, és így erőteljesebb megjelenést
mutat. A kerekek fölött az erős kontúrok hívják fel a figyelmet a
quattro-meghajtásra, amely a legtöbb motor esetében szériatartozék. Számos fény- és
árnyékhatás keletkezik a plasztikus kialakítású hátsó részen. Az alacsony ablak,
melyet légterelők szegélyeznek, és a sportos lökhárító, aminek a megjelenését a
légbeömlőnyílások határozzák meg, hangsúlyozza az Audi Q3 Sportback szélességét. A
hátrameneti lámpák is ehhez járulnak hozzá: kúpos alakban futnak be, csakúgy mint a
lapos fényszórók. Az Audi az utóbbit három változatban kínálja egészen a Matrix LED
technológiáig, melynek adaptív, magas fényereje intelligensen, a vezetési
helyzetnek legmegfelelőbb módon világítja meg az utat.
Sportos az úton és terepen is: a futómű
Az Audi Q3 Sportback vezetési élményét kínálja különböző terepeken. A városban, a
hosszú távú útvonalakon vagy a könnyű terepen - a kompakt crossover egy dinamikus
all-rounder. Szériában sport felfüggesztéssel és progresszív kormányzással
rendelkezik, melynek áttételezése a kormányzási szög növekedésével egyre
közvetlenebb. Kérésre a felfüggesztés csillapítás szabályozással is elérhető, ami
tovább növeli a dinamizmus és a kényelem közötti tartományt. A vezetési helyzettől,
az útviszonyoktól és a személyes preferenciáktól függően a járművezető a
hagyományos dinamikus kezelőrendszeren, az Audi drive select menetdinamikai
szabályozórendszerben, hat profilban, beleértve az offroad módot is,
megváltoztathatja az autó jellemzőit. A motor és a sebességváltó beállításai
mellett ez a rendszer befolyásolja az elektronikusan állítható lengéscsillapítók és
a kormányzás segédprogramját is. Opcionálisan a lejtmenet vezérlő is támogatást
biztosíthat: a vezető által kiválasztott sebességet folyamatosan megtartja 6% -nál
nagyobb lejtőn.
TFSI, TDI, S tronic, quattro: a meghajtás
Európai bevezetéskor az Audi Q3 Sportback számára egy benzin és dízelmotor áll
rendelkezésre. A 169 kW-os (230 LE) teljesítményt nyújtó 2,0 TFSI a legerősebb
motor (Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro S tronic: Kombinált üzemanyag-fogyasztás l
/ 100 km * -nél: 7,7 - 7,3 (30,5 - 32,2 US mpg); kibocsátás g / km *: 174 - 166
(280,0 - 267,2 g / mi). A 2.0 TDI teljesítménye 110 kW (150 lóerő) (Audi Q3
Sportback 35 TDI S tronic: Kombinált üzemanyag-fogyasztás l / 100 km * -ban: 4,9 -
4,7 (48,0 - 50,0 US mpg); km *: 129 - 123 (207,6 - 197,9 g / mi)). Röviddel a piaci
bevezetés után manuális sebességváltóval és quattro hajtással is elérhető lesz. Az
év folyamán további motorok fognak megjelenni, többek között egy erősebb dízel és
egy belépő szintű benzinmotor, amely egy 48 V-os mild-hibrid rendszert kap
kiegészítésnek. Fékezés során visszanyeri az energiát; az alacsony sebességről való
gyorsítás során támogatja a motort. A valós vezetési helyzetekben akár 0,4 l
üzemanyagot is megtakaríthat 100 km-enként (62,1 mérföld).
A nagyobb motoroknál a quattro hajtáslánc alapfelszereltségként biztosítja az
erőátvitelt. Központi alkatrésze a hátsó tengelyen található hidraulikus
többlemezes tengelykapcsoló. Elektronikus menedzsmentje a kiváló stabilitást és a
nagy vonóerőt ötvözi a magas szintű vezetési élvezettel. A teljesítmény mellett a
quattro hajtás szorosan együttműködik a kerék-szelektív nyomatékvezérléssel. Ez a
quattro hajtás esetén a belső oldali kerekekre, elsőkerék hajtás esetén az első,
belső oldali kerékre kifejtett gyenge fékhatás révén teszi még dinamikusabbá és
stabilabbá az autót.
Változtatható kényelem: Belső és tér koncepció
Az Audi Q3 Sportback 4,50 m (14,8 ft) hosszú, 1,84 m széles és 1,56 m magas;
tengelytávja 2,68 m (8,8 láb). Ez egy tágas és nagymértékben változtatható belső
teret eredményez. A hátsó ülések három személy számára biztosítanak helyet. Ezek
130 mm-es (5.1 hüvelyk) hosszirányban mozgathatóak; a háttámla három részre
osztott, és dőlésük hét fokozatban állítható. A csomagtér térfogata 530 l (18,7 cu
ft) és 1400 l (49,4 cu ft) között mozog. A raktér padlómagassága két szintre
állítható, a hátsó polc ez alatt helyezkedik el. Opcióként az Audi egy elektromos
hátsó ajtót is kínál, amelyet lábmozdulattal is lehet nyitni és lezárni. Az
elektromosan állítható és igény szerint fűthető első ülések sportos pozíciót és
magas szintű kényelmet biztosítanak. A kontrasztos varrással ellátott sportülések
és színes díszítőcsíkok az ajtópaneleken felszereléstől függőek. Emellett az
Alcantara felületek a műszerfalon és a kartámaszokon hangsúlyozzák a progresszív
tervezési filozófiát. A sötétben az opcionális kontúr / hangulat világításcsomag 30
választható színnel világít.
Digitális világ: Kijelzők és kezelés
A kezelési és megjelenítési koncepció bizonyítja, hogyan halad előre az Audi a
digitalizálással: már az alapfelszereltség része a 10,25 hüvelykes képátlójú
digitális műszerfal, melyet a vezető a többfunkciós kormányról működtet. Az MMI
navigation plus csúcskategóriás rendszerben, a jelzések az Audi virtual cockpit
10,25 col átlójú kijelzőfelületén jelennek meg, amely számos további funkciót
kínál. A műszerfal közepén egy 10,1 hüvelykes méretű érintőképernyő található.
Funkcióválasztásnál akusztikus visszajelzést ad. Csakúgy, mint a márka felső
kategóriás modelljeiben, széles, magasfényű fekete keret veszi körül. Az alatta
elhelyezkedő légkondicionáló vezérlőegységgel együtt a kijelző ergonómikusan 10
fokkal a vezető felé fordul. Kérésre a 12,3 hüvelykes Audi virtual cockpit plus is
elérhető három választható megjelenéssel, beleértve egy különösen dinamikus
megjelenésűt is.
Az átlátható menüstruktúrát hangvezérlés egészíti ki, mely a mindennapos élőbeszéd
jellemző fordulatait is felismeri. A navigációs célállomás és az MMI-keresés
megadása a szabad szövegbevitelen alapul. A rendszer a korábbi utazások alapján
felismeri a vezető leggyakoribb célpontjait a megfelelő javaslatok megadásában.
Ennek során statisztikai empirikus értékeket vesz figyelembe a napszakra és
forgalmi viszonyokra vonatkozóan.
Átfogó hálózatkezelés: Infotainment és Audi connect
Az MMI navigation plus-szal az Audi connect online szolgáltatásai LTE Advanced
sebességgel érhetők el egy állandóan telepített SIM-kártyán keresztül. Ide
tartoznak például az online forgalmi információk és az online point-of-interest POI
szolgáltatása, amely az útvonal megmutatását fényképekkel, nyitvatartási idővel és
felhasználói értékelésekkel egészíti ki. Az Audi flotta konnektivitásának
köszönhetően a Q3 Sportback a fedélzeti kamera és a jármű érzékelőinek segítségével
kap és nyújt tájékoztatást az útszéli parkolóhelyről, a veszélyeztetett
területekről és a sebességkorlátozásokról. A közlekedési lámpákra vonatkozó
információ új funkció a Car-to-X szolgáltatások között. Az autó adatokat fogad a
város forgalmirányító számítógépéről, aminek eredményeként a járművezető az Audi
virtual cockpitben kap tájékoztatást a közlekedési lámpák helyzetéről. Ez a
járművezetők számára lehetővé teszi, hogy előre beállítsák sebességüket, ami növeli
a hatékonyságot és javítja a forgalom haladását. Ez az ajánlat kezdetben csak egyes
európai városokban elérhető, és a városi terület infrastruktúrájának fejlődésétől
függően fokozatosan bővül.
Egy újabb újdonság az Amazon Alexa felhőalapú hangszolgáltatás, amely zenét és
hangoskönyveket közvetít, és több mint 80 000 Alexa Skill-hez is hozzáférést
biztosít. A Google Earth™ navigáció és a hibrid rádió, amely a vétel körülményeitől
függően automatikusan vált az FM, DAB és az online streaming között, szintén az
Audi connect navigation és infotainment plus csomag részét képezi. A hangvezérlő
rendszer a felhőben rögzített részletes tudásbázist használja, hogy válaszoljon a
vezetői kérdésekre és parancsokra.
Az ingyenes myAudi App és az Audi okostelefon interfész biztosítja az
összekapcsolhatóságot az autó és a smartphone között. Ez integrálja az Android és
iOS mobiltelefonokat a fedélzeti információs és szórakoztató rendszerbe. Az
okostelefon tartalma az MMI kijelzőn az Apple CarPlay-en vagy az Android Auto-n
keresztül jelenik meg, és nincs szükség kábelre, ha a csúcskategóriás információs
és szórakoztató rendszert használják egy iPhone készülékkel. Az Audi phone box és a
Bang & Olufsen Premium Sound System virtuális 3D-s hangzással egészíti ki ezt
az átfogó ajánlatot.
Kiváló minden helyzetben: az asszisztensrendszerek
Az Audi Q3 Sportback esetében négy alaprendszert használnak a biztonság érdekében.
Ezek közé tartozik a sáv elhagyásra figyelmeztetés és a sávváltás figyelmeztetés.
Míg az előbbi segít a sofőrnek a sávban maradni, az utóbbi a sávváltáskor adódó
kritikus helyzetekre figyelmeztet, például, ha egy jármű van a holttérben. A
Németországban forgalmazott modellek az Audi pre sense rendszert is megkapják. Ha
ütközésveszély lép fel, vizuális, akusztikus és haptikus figyelmeztetést küld a
vezetőnek. Vészhelyzetben teljes fékezést generál, és megindítja az Audi pre sense
alapvető biztonsági intézkedéseit. Ez magában foglalja az első biztonsági övek
meghúzását, az ablakok és az opcionális tolótető bezárását, és aktiválja a
figyelmeztető lámpákat.
Az adaptive cruise assist az opcionális rendszerek kiemelkedő része. A rendszer
leveszi a vezetőről a hosszanti és keresztirányú irányítás terhét. Az ultra-modern
rendszerek, például a 360 fokos kamerák segítséget nyújtanak a parkoláshoz és a
manőverezéshez. Az MMI kijelzőjén az SUV kupé közvetlen környezetét mutatják, és a
vezető több perspektíva közül is választhat. A park assist automatikusan be- és
kiparkolja az autót. Ha például a vezető egy bejáratból szeretne kitolatni, a hátsó
keresztirányú forgalomfigyelő asszisztens figyelmeztet a rendszer értékelése
szerint veszélyesen közeledő járművekről.
Kereskedelmi forgalomban ősztől kapható: piaci bevezetés és bevezető
modell
Az Audi Q3 Sportback szállítása Európában ősszel kezdődik. Németországban a 35 TDI
S tronic** ára 40 200 €, míg a 45 TFSI quattro S tronic** 46 200 € kezdőártól
érhető el. A forgalmazás kezdetekor egy exkluzív "Edition" modell lesz elérhető két
dizájnnal. A karosszéria fényezésétől függően "edition one dew silver" és "edition
one mythos black." nevet kapták. Mindkét modell az S-Line vonalaira alapoz fekete
stíluscsomaggal. A sötét dekoratív panelek a mátrix LED-es fényszórókban és a 20
collos kerekek még sportosabb megjelenést biztosítanak. Az ezüst sorozat egy élénk
színekkel díszített előkelő belső kialakítást, míg a fekete modell az S-Line sötét
belsőjére épül, amelyet a műszerfalon és az ajtók kartámaszain lévő kék Alcantara
felületek egészítenek ki.
A felsorolt modellek üzemanyag-fogyasztása
(Az üzemanyag-fogyasztásról és a CO2-kibocsátásról, valamint a hatékonysági
osztályról szóló információk függnek a használt gumiabroncsoktól és könnyűfém
keréktárcsáktól)
Audi Q3 Sportback 35 TDI S tronic
Kombinált üzemanyag-fogyasztás l / 100 km: 4,9 - 4,7 (48,0 - 50,0 US mpg);
kombinált CO2-kibocsátás g / km-ben: 129 - 123 (207,6 - 197,9 g / mi)
Audi Q3 Sportback 45 TFSI quattro S tronic
Kombinált üzemanyag-fogyasztás l / 100 km: 7,7 - 7,3 (30,5 - 32,2 US mpg);
kombinált CO2-kibocsátás g / km-ben: 174 - 166 (280,0 - 267,2 g / mi)
* Az üzemanyag-fogyasztási és a szén-dioxid-kibocsátási adatok a
megadott tartományban a választott keréktárcsák/gumiabroncsok függvényeként
alakulnak.
** Az említett és a német piacon elérhető modellek üzemanyag-fogyasztási és
szén-dioxid-kibocsátási értékei együttesen a jelen médiainformáció végén található
felsorolásban tekinthetők meg.