A leggyorsabb modell még frissebb és izgalmasabb formában: megújult az Audi R8
"A pályán született, az utakra épült." - A sorozatgyártású modell megújult
változata most debütál a 2018-as Párizsi Autószalonon bemutatkozó R8 LMS GT3 modell
világpremierjét követően. A sportosabb megjelenés mellett az R8 Coupé és Spyder
modellek erőteljes motorjaikkal hódítanak. Európában az értékesítés 2019. elején
veszi majd kezdetét.
"Az R8 minden szempontból
különleges helyet foglal el az Audi életében." - nyilatkozta Michael-Julius Renz,
az Audi Sport GmbH ügyvezető igazgatója. "És most még erősebb és gyorsabb is lett."
- tette hozzá Oliver Hoffmann, az Audi sport GmbH műszaki igazgatója. "A motorsport
a DNS-ünk része. Nincs még egy olyan autó, amely ennyire közeli rokonságban lenne
az autósporttal, mint az R8, hiszen alkatrészeinek 50 százaléka megegyezik az R8
LMS GT3 modellel, az R8 LMS GT4 modellel pedig még nagyobb, 60 százalékos az
egyezőség."
Még több erő: a motorok
Azonnal reakció, egy szempillantás
alatt elért magas fordulatszám-tartomány és páratlan hangzás: ez az Audi R8 szíve,
egy 10 hengeres szívó benzinmotor, amely két teljesítményváltozatban is elérhető az
ügyfelek számára. A R8 LMS GT3 és az R8 LMS GT4 modellek jó hasznát veszik V10
erőforrásuk közel azonos hajtástechnológiájának a versenypályákon. Az igen kompakt
V10-es aggregát az Audi győri gyárában készül. Külön hűtéssel gondoskodnak a
motorolaj megfelelő hőmérsékletéről. A szárazkarteres olajozást az autóversenyek
világából vette át a márka és ennek köszönhetően lehetőség nyílik a motor extrém
alacsonyan történő elhelyezésére, amely így alacsony tömegközéppontot eredményez. A
szivattyú pedig minden körülmények között - még az R8 esetében teljesíthető 1.5 G
oldalgyorsulás során is - biztosítja a megfelelő kenőolaj-ellátást. Mindkét motort
benzines részecskeszűrővel szerelik.
Borotvaéles pontosság: a felfüggesztés
A felfüggesztésen
végrehajtott módosítások még nagyobb stabilitást és pontosságot kínálnak a vezető
számára. A vezető támogatását mind az opcionálisan elérhető dinamikus
kormányzásnál, mind az elektromechanikus szervokormány esetében tovább
finomították, így az útról érkező visszajelzések a teljes sebességtartományban még
pontosabbak lettek.
A választott motortól függően három további - száraz, nedves illetve havas úthoz
alkalmazkodó - programot is választhatunk a performance profilon belül a már jól
ismert Audi drive select rendszer segítségével. Itt a rendszer a legfontosabb
dinamikai paramétereket az út súrlódási együtthatójához igazítja hozzá. A
továbbfejlesztett elektronikus menetstabilizáló rendszernek (ESC) és a
csúcskategóriát képviselő fékeknek köszönhetően a modellnek 1,5 méterrel csökkent a
fékútja a 100 km/óra sebességről álló helyzetre történő fékezés során. 200
km/óra sebességről pedig akár 5 méterrel is rövidülhet a fékút, de mindkét esetben
természetesen ez a külső körülményeken is múlik.
Az új Audi R8 gyárilag 19 col peremátmérőjű kerekekkel érkezik. Az ultrakönnyű, 20
colos fényes könnyűfém felnivel szerelt kerekekkel még precízebbé válik az autó
kezelhetősége. Az öt V-küllőt formázó keréktárcsák az új nyári és sport gumikkal az
opcionálisan választható tételek sorát bővítik. A hagyományos acél féktárcsák
mellett extraként az Audi kerámia tárcsákat is kínál a modellhez. Az orr részen
található stabilizátor opcionálisan CFRP szénszálas anyagból és alumíniumból is
kérhető, ezzel közel két kilogrammal válik könnyebbé az autó.
Feszesebb és feltűnőbb formaterv
Az új R8 frissített
karaktere már ránézésre egyértelműen tetten érhető. A Singleframe hűtőrács
szélesebb és laposabb megjelenést kapott, a nagyméretű légbeömlőket széles sávokkal
határolták. A motorháztető és a hűtőrács közötti lapos bemetszések a márka
ikonjával, az Audi Ur-quattro modellel való rokonságot idézik. A feltűnően alul
helyet kapó szellőző rács szélesebb lett és a felfelé megnövelt diffúzornak ad
határozott keretet. Mindezek az Audi R8 sportos karakterét erősítik. A motortérben
a légszűrő egy új, három részes takarólemez alatt kap helyet, ennek anyaga lehet
műanyag vagy akár szénszálas is.
Az R8 vásárlók a választott motortól függően akár három külső csomagból is
választhatnak. Ezekben számos kiegészítővel módosíthatják az első lökhárítót, az
oldalsó küszöböket és a diffúzort. Opcionálisan lehetséges az Audi négy karikáját
és a további jelvényeket fényes fekete színben is rendelni. A rendelhető színek
listájára két új metálfény is felkerült, így az ügyfelek mostantól a Kemora szürke
és az Ascari kék színeket is választhatják. Az Audi exclusive programnak
köszönhetően lehetőség nyílik személyre szabni az Audi R8 számos külső és belső
elemét.
Az új R8 modellek Németországban és a többi európai piacon 2019. első negyedévében
érkeznek a kereskedésekbe. Az értékesítés 2019. elején indul majd.