Az Audi kiszállításai 7 százalékkal emelkedtek júliusban
Az AUDI AG július hónapban közel 165 350 prémium járművet adott át
ügyfeleinek, amely 7 százalékos emelkedés a tavalyi eredményhez képest. A márka
három kulcsfontosságú piaca pozitív eredményeket ért el. 2017. júliusához képest
Kínában 3,8 százalékkal emelkedtek a kiszállítások, az Egyesült Államokban 2,1
százalékos volt a bővülés, míg Németországban 37,5 százalékkal több autó került az
ügyfelekhez. Összesességében a márka hazai kontinensén, Európában a különleges
hatások igen pozitívan befolyásolták a júliusi eredményt. Az összesített, minden
piacot felölelő eredmények alapján világszerte összesen eddig 1 114 650 járművet (+
4,8 százalék) szállított ki a négykarikás
márka.
"Az Audi új modelljeivel és
struktúráival határozottan a jövőre készül." - nyilatkozta Bram Schot, az Audi AG
igazgatótanácsának ideiglenes elnöke, egyben az igazgatótanács az értékesítés és a
marketing területeiért felelős tagja. "Jelenleg pozitívak a modelljeinkkel
kapcsolatos visszajelzések, de a következő hónapokban induló, a márka történetének
legnagyobb modelloffenzívája illetve a WLTP eljárásra történő átállás döntő
fontosságú lesz."
Európában emelkedtek a kiszállítások, a hónap végén 14,3
százalékkal több, közel 79 250 ügyfél vehette át új autóját. Ez a raktáron lévő
modellek generálta különleges hatásnak volt köszönhető. A WLTP tesztciklusra való
átállás és az Audi modelloffenzívája miatt az ingolstadti székhelyű autógyártó már
előre a kereskedői hálózat igényeihez igazította készleteit és raktárkészletet
halmozott fel az egyes piacokon. Az Audi ezzel képes a szabadon konfigurálható
modellek körének átmeneti leszűkítését ellensúlyozni, amely a korábban említett
WLTP tesztciklusra való átállás illetve modellváltások miatt következett be. A
raktárkészleten lévő járművek értékesítése a kiszállításokra is hatással van.
Németországban az Audi júliusban 32 489 autót adott át
ügyfeleinek, ami 37,5 százalékos bővülés. Így a januártól júliusig terjedő
időszakban regisztrált kiszállítások száma mindössze 0,9 százalékkal csökkent a
tavalyi év hasonló időszakához képest. Európa második legnagyobb piacán, az
Egyesült Királyságban az Audi 5,5 százalékkal 13 510 darabra növelte
kiszállításait, ellensúlyozva a közelgő rendszámcsere miatti relatíve gyenge
értékesítési tendenciát. Az év első hét hónapját vizsgálva az Audi az
Egyesült Királyság piacán megközelítette az előző év igen erős
eredményét és mindössze 0,1 százalékkal kevesebb kiszállítást teljesített a tavalyi
évben regisztráltnál.
Észak-Amerikában a négykarikás márka 0,3 százalékos bővüléssel
zárta a júliust. A januártól júliusig tartó időszakban a teljes régió pozitívan
teljesített és közel 158 150 kiszállításával az Audi 4,6 százalékkal több autót
adott át ügyfeleinek. Az Egyesült Államokban az elmúlt hónapban
2,1 százalékkal több, összesen 19 221 Audi modellt vehettek át tulajdonosaik. Ezzel
az ingolstadti autógyártó immár hét év fél éve töretlenül növekszik ezen a piacon.
Az Audi 1 325 járművet szállított ki Mexikóban júliusban, amely a
tavalyi eredményhez képest 22,7 százalékos növekedés.
A vámtételek várható csökkenése miatti gyengébb júniusi eredményeket követően a
kereslet ismét megélénkült Kína piacán. A júliusban átadott 53 191
jármű 3,8 százalékos bővülést jelent a tavalyi év hasonló időszakához képest és ez
egyben a vállalat történetének eddigi legjobb júliusi eredménye Kínában. A
legkeresettebb modell az elmúlt hónapban az Audi A4L volt, amelyből 33,3
százalékkal több, összesen 13 985 kiszállítást teljesített a márka. Az év eleje óta
nagyjából minden negyedik vásárló a középkategóriás autó hosszított kivitele
mellett tette le a voksát, így ennek a modellnek a kiszállításai az év első hét
hónapjában 59,1 százalékkal bővültek. Ugyanebben az időszakban az Audi 17,6
százalékkal több, összesen 359 781 autót szállított ki, ami új rekord a négykarikás
márka számára a kínai piacon.