Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés
Audi hírek

4,5 százalékkal bővült az Audi értékesítése az első félév során

2018-07-19

Mintegy 164 ezer gépkocsiját adta át ügyfeleinek június folyamán az AUDI AG, értékesítése így 3,8 százalékkal maradt el az előző év azonos időszakának magas szintjétől. Az Amerikai Egyesült Államokban 0,3 százalékkal haladták meg a négykarikás márka eladásai az előző évi szintet, ezzel az Audi of America sorozatban immár kilencvenedik rekordhónapját zárhatta. Kínában a bejelentett vámcsökkentések miatt a kiszállítások nem érték el (-7,2 százalék) a 2017-es év rekordszintjét, s az Audi Európában is 1,8 százalékkal kevesebb gépkocsiját értékesítette az előző évinél. Világszerte és a teljes modellpaletta tekintetében azonban az év eleje óta 4,5 százalékkal emelkedtek a eladások, a kumulált értékesítés 949 300 darabot tesz ki.

"Az ázsiai térségben és Észak-Amerikában elért kedvező eredményeknek köszönhetően a kihívást jelentő körülmények közepette is jól teljesítettünk az első félév során" - emelte ki Bram Schot, az AUDI AG igazgatótanácsának ideiglenes elnöke, egyben az igazgatótanács az értékesítés és a marketing területeiért felelős tagja. "Nehéz, ám izgalmas második félévre számítunk, további modellváltásokkal és első tisztán elektromos hajtásrendszerű modellünk, az Audi e-tron bemutatójával."

Az Amerikai Egyesült Államokban a júniusi kiszállítások 0,3 százalékkal haladták meg a tavalyi volument, s 19 471 eladott autójával az Audi of America sorozatban immár kilencvenedik rekordhónapját zárhatta júniussal. A vállalat hónapról-hónapra növelte eladásait, az év eleje óta összesen 107 942, azaz 2017 azonos időszakánál 4,8 százalékkal több autóját szállítva ki. A júniusi eladások Kanadában is az előző év szintjén alakultak (+0,1 százalék), ahol 3859 ügyfél vehette át új Audiját. Észak-Amerikában összességében 0,5 százalékkal csökkent az értékesítés az elmúlt hónap során, a féléves mérleg azonban továbbra is erősen pozitív: a prémiumgyártó 5,3 százalékkal összesen 135 ezer darabra növelte észak-amerikai eladásait.

Kínában a január óta kumulált 306 590 darabos kiszállítási volumen 20,3 százalékkal múlta felül az előző év megfelelő értékét, míg júniusban az Audi 48 177, azaz 7,2 százalékkal kevesebb autóját adta át, mint 2017 azonos időszakában. Az ügyfelek a kínai kormány azon bejelentésére fogták vissza vásárlásaikat, amely szerint bizonyos gépkocsik és alkatrészek vámtételeinek csökkentése várható. Jelentős növekedést könyvelhetett el a márka az Audi A4L (+29,1 százalékkal 12 763 darabra) értékesítésében, a középkategóriájú modell első félévi eladásai 65,1 százalékkal alakultak a tavalyi azonos időszaké felett. Az év eleje óta nagyjából minden negyedik kínai vásárló az A4 hosszított változata mellett döntött. Összesen 74 741 darabos idei volumenével jelenleg e modell a legkeresettebb Audi Kínában.

Európában az előző évihez képest 1,8 százalékkal, nagyjából 78 750 autóra csökkent a kereslet júniusban. A régió kumulált értékesítése ezzel az év közepére mintegy 439 450 darabot tett ki, ami 4,2 százalékos visszaesést jelent. Modelloffenzívája keretében az Audi 2018 folyamán több modelljét is leváltja Európában, amelyek együttesen teljes értékesítése mintegy harmadát teszik ki. Míg az első félév során az új Audi A7 (+41,7 százalék) és A8 (+21,3 százalék) jelentős növekedést produkált, a flottavásárlók körében is népszerű A6 küszöbön álló generációváltása fékezőleg hatott (-10,2 százalék) az európai eladásokra. Az A6 Limousine piaci bevezetésére rövidesen sor kerül, a nyár végén pedig az új A6 Avant is megérkezik az európai márkakereskedőkhöz.

Németországban a júniusban kiszállított 27 603 gépkocsi 2,5 százalékos csökkenést jelent. A márka második legjelentősebb európai piacán, Nagy-Britanniában, az Audi 14 502 autóját (-4,7 százalék) értékesítette az elmúlt hónapban. Az év eddigi időszakában a brit értékesítés csupán kismértékben (-0,9 százalékkal) maradt el az előző év erős megfelelő időszakától.

A további jelentős európai piacok közül elsősorban Spanyolországban (+8,6 százalék) és Olaszországban (+6,8 százalék) sikerült növekedést elérni. Olaszország a kumulált mennyiség (+1,5 százalék) szerint is az első félév legsikeresebb európai exportpiacai közé tartozott, amit 31 505 kiszállítással (+4,1 százalék) Spanyolország követett.

Fontos lendületet adott az európai eladásoknak az Audi Q2, amely az idei első hat hónap során mintegy 45 950 eladott példányával (+7,8 százalék) az európai Audi-ügyfelek harmadik legkedveltebb modelljének bizonyult.

Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés