Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés
Audi hírek

A nyugalom szigete – A nagyszínpadon az Audi e-tron prototípus

2018-07-10

Egészen újszerű dimenzióban élvezhetik igényes környezetüket az Audi e-tron prototípus vezetője és utasai. Nagyvonalú térkínálata és elegáns, visszafogott dizájnja mellett az Audi első tisztán elektromos hajtásrendszerű modellje különösen csendes és nyugodt utasteret kínál, ami a Bang & Olufsen 3D Premium Sound System térhangzású audio-berendezés számára is ideális feltételekkel szolgál. A felsőkategóriájú SUV-modell a kezelés- és kijelzőtechnika új, digitális élményével is szolgál, egyben az első sorozatgyártású modell, amely virtuális külső visszapillantó tükrökkel is készülhet.

Nagyszínpadon az Audi e-tron prototípus

A koppenhágai Royal Danish Playhouse színpadán mutatja be a négykarikás márka első ízben az Audi e-tron prototípus utasterét. Ahol máskor színészek és más művészek lépnek fel akár 650 néző előtt, a rivaldafény most csakis a tisztán elektromos hajtásrendszerű, felsőkategóriájú SUV-modellre irányul. Külsőleg még e-tron specifikus álcaruhájában mutatja be az Audi e-tron prototípus sokoldalú utastérkialakítását a nagyközönség előtt - a balett-táncosok könnyedségével, a karakterszínészek intelligenciával és az operaénekesek rendkívüli színpadi teljesítményével. Az elektromos SUV-modell a koncerttermeket idéző, különleges hangzásélménnyel szolgál, kívánságra a Bang & Olufsen Premium Sound System háromdimenziós térhangzásával kényeztetve vezetőjét és utasait. A zene itt pontosan úgy szólalhat meg, ahogyan eredetileg rögzítették - azaz mesterséges effektek nélkül -, amiről 705 watt teljesítményű erősítő és összesen 16 hangsugárzó gondoskodik.

Geometrikus formai nyelvezet és virtuális külső visszapillantó tükrök - az utastér-dizájn
Az Audi e-tron prototípus utasterének formavilágát elöl a tágas "wrap-around" ív határozza meg, amely hangsúlyos vízszintes vonalakkal a műszerfal teljes szélességében végighúzódik, egészen az ajtókárpitok szoborszerűen plasztikus formáiig. Az ívmotívum harmonikusan integrálja az extrafelszerelésként rendelhető virtuális külső visszapillantó tükrök képernyőit és a műszerfal árnyékolóját, amely a karcsú kijelzőfelületével vizuálisan szabadon álló hatást keltő, s az alapkivitelhez tartozó Audi virtual cockpit fölé nyúlik. A virtuális külső visszapillantó tükrök az Audi e-tron prototípus sorozatgyártású változatában tartják világpremierjüket - immár új szintre emelve a járműbeli digitalizációt.

A virtuális külső visszapillantó tükrök technikája nem csupán az újszerű műszaki megoldás élményével, hanem a kényelem és biztonság terén egyaránt számos praktikus előnnyel szolgál. Lapos kialakítású tartóik végén egy-egy kisméretű kamera működik, amelyek digitálisan feldolgozott képe hét col képátlójú, kontrasztos OLED-kijelzőkön jelenik meg a beltérben. A vezető érintés útján választhatja ki az egyes beállításokat, ily módon a kép egyrészt igény szerint eltolható és a kívánt látómezőhöz igazítható, másrészt pedig közelíthető, illetve távolítható (zoom +/-). A vezető háromféle nézet közül választhat az MMI-rendszerben: autópálya, bekanyarodás és parkolás.

További tekintetet vonzó különlegesség a középső alagút nyitott oldalfelületekkel készült konzolja, amely felett szinte lebegő hatást kelt a menetfokozat integrált választókapcsolóját hordozó kéztámasz - a könnyedség és a teljesítmény harmonikus ötvözete. A teljes cockpit egyértelműen a vezetőre összpontosít.

Elektromos utalások - anyagválasztás és kidolgozás
Az Audi e-tron prototípus minden felszereltségi szintjén gondosan összeválogatott anyagokkal, színekkel és dekorbetétekkel érkezik. Legyen éppen szó nemes hatású Valcona bőrről vagy sportos stílusú, sötét szálcsiszolt alumíniumról, kidolgozása és anyagválasztása tekintetében a tisztán elektromos hajtásrendszerű SUV-modell a legmagasabb minőségi igényeknek is megfelel. Az ülések varrásmintája az elektronikus nyomtatott áramköröket idézi. Kívánságra narancsszínű kontrasztárnyalatú díszvarrások és díszhajtások utalnak a nagyfeszültségű fedélzeti hálózatra. Az extrafelszerelésként rendelhető kontúr-/Ambiente-világításcsomag lágyan világítja meg a felületeket, miközben precízen rajzolja ki az utastér meghatározó vonalait. Ekkor a műszerfal e-tron emblémája is háttérvilágítást kap.

Bőséges hely akár öt személy számára is - a térkínálat
Hosszú, 2928 milliméteres tengelytávjával az Audi e-tron prototípus akár öt személy és csomagjaik számára is bőséges helyet kínál. Utasterének hosszúsága, első és hátsó fejtere, valamint a második üléssor térdmagasságban mérhető lábtere egyaránt a felsőkategóriájú SUV-modellek piaci szegmensének élvonalát képviseli. Hátul a hagyományos modelleknél megszokott középső alagút helyett sík padlózat gondoskodik további szabad térről.

Csaknem zavartalan - nyugalom a fedélzeten
Elektromos hajtásrendszere és éppoly kényelmes, mint igényes utastere különleges kombinációja révén az Audi e-tron prototípus a mobilitás egészen újszerű élményét kínálja. Különösen városi forgalomban jellemzi utasterét csaknem teljesen nyugodt környezet, ahol csupán a gumiabroncsok gördülési zaja és az elektromos motorok halk surrogása hallható. Akusztikai komfortjuk az Audi összes modelljének egyik fő erőssége, az Audi e-tron prototípus azonban még ezt a szintet is tovább emelve szolgál a hosszú távokon is valóban kiemelkedő kényelemmel. Karosszériája minden olyan részét, amely zavaró hanghatásokat adhat át, célzottan leszigetelték. Itt az autókban általában mintegy 85 kilométer/órás tempó felett előtérbe kerülő szélzajok is alig jutnak el a bennülőkhöz, az utasok még nagy sebességeknél is kényelmesen beszélgethetnek.

További információ az Audi e-tron prototípusról: www.e-tron.audi

Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés