A négykarikás márka első SUV modellje hosszú tengelytávval: a Pekingi Autószalonon mutatkozott be az Audi Q5L
4,77 méter hosszú és rengeteg helyet kínál öt utas és temérdek csomag
számára: az Audi az április 25. és május 4. között megrendezett Pekingi
Autószalonon mutatta be az új Q5L modellt. A népszerű SUV modell hosszított
változata kifejezetten a kínai ügyfelek számára készül. Az Audi Q5L öt
felszereltségi szinttel, 2.0 TFSI erőforrása pedig két teljesítményváltozattal
érhető el, a quattro összkerékhajtás pedig az alapfelszereltséghez tartozik
majd.
Az Audi kínai ügyfelei hagyományosan azokat a modelleket részesítik
előnyben, amelyek tágas belső térrel és magas presztízsértékkel rendelkeznek. Az
Audi jelenleg három modellt kínál hosszú tengelytávú változatban: az A4L, az A6L és
az A8L modellek szerepelnek a márka palettáján. Ezekhez csatlakozik most az Audi
Q5L. Világpremierjét április 25-én a Pekingi Autószalonon tartotta, amely egyike a
legfontosabb autóipari kiállításoknak a világon. Az Audi Q5L a négykarikás márka
első SUV modellje megnövelt tengelytávval. Az alapmodellhez képest a tengelytáv és
az autó külső hossza egyaránt 88 milliméterrel nőtt. Ez a hátsó utasoknak kedvez,
hiszen ők 110 milliméter extra térdhelyhez jutnak ezáltal. A hátsó ülésrendszer
helyzetétől függően a csomagtér befogadóképessége nem változik, továbbra is 550 és
1 550 liter között kínál helyet a poggyászoknak.
Az Audi Q5L vásárlói az erőforrástól függően a Vogue, a Lifestyle, a Design, a
Sport és a Sport Plus felszereltségi szintek közül választhatnak. Ezek
meghatározott külső és belső elemekben térnek el egymástól. Már a Q5L alapmodellnek
számító Vogue felszereltségi szintnél alapfelszereltség a háromzónás
légkondicionáló berendezés és az Audi smartphone interface. A Lifestyle
felszereltségi szinttől indulva a legmodernebb MMI navigációs rendszer plusz és a
teljesen digitális Audi virtual cockpit is bekerül a modell szériafelszereltségébe.
A Design, Sport és Sport plus kivitelek pedig tartalmazzák a térhangzású Bang &
Olufsen Sound System rendszerét is.
Az Audi pre sense basic és az Audi pre sense city rendszerek minden csomagnál a
szériafelszereltség részét képezik, emellett a városi és elővárosi közlekedést
segítő asszisztens csomagok is elérhetők az új modellnél. A Lifestyle
felszereltségi szinttől kezdődően opcionálisan megvásárolhatók a maximális
kényelmet nyújtó Audi Matrix-LED fényszórók is. A panoráma üvegtető szintén az
alapfelszereltséghez tartozik.
Az Audi Q5L hajtásrendszere a kínai piac legkeresettebb megoldása: az erőteljes és
hatékony négyhengeres 2.0 TFSI erőforrás két teljesítményszinttel, 140 kW (190 LE)
illetve 185 kW (252 LE) változatban érhető el az ügyfelek számára. Segítségével az
SUV álló helyzetből 100 km/óra sebességre 8,6 illetve 6,7 másodperc alatt gyorsít
fel. A C5 kínai kibocsátási norma alapján az Audi Q5L fogyasztása 20 col
kerékátmérővel számolva 6,9 illetve 7,3 literre adódik 100 kilométerenként, amely
164 illetve 174 g/km szén-dioxid-kibocsátásnak felel meg. A szériafelszereltség
részeként hétfokozatú kettős tengelykapcsolós S tronic sebességváltó gondoskodik az
erőátvitelről a quattro összkerékhajtás felé. Az Audi drive select menetdinamikai
szabályozórendszer használatával a vezető a komfort, auto, dinamikus, takarékos és
egyéni vezetői profilok közül választhat. A kerékátmérő 18 és 20 col között
választható.
A normál tengelytávú Q5 modellhez hasonlóan a Q5L is az Audi és a FAW-VW közös
vállalatánál készül Changchun üzemében, Kína északi részén. Az előregyártott
alkatrészek egy része az Audi mexikói gyárából, San José Chiapa-ból érkezik. Az új
Q5L modellel az Audi tovább kívánja erősíteni pozícióját a kínai SUV piacon. Az
újdonság értékesítése 2018. nyarán indul majd.