Audi hírek

Folytatja e-üzemanyagai fejlesztését az Audi – Új e-benzin tesztje zajlik

2018-03-09

Az Audi meggyőződése, hogy nagy lehetőség rejlik az e-üzemanyagokban (e-fuel) - e-gáz (e-gas), e-benzin (e-gasoline) és e-dízel (e-diesel) -, s folytatja ezirányú stratégiáját. A szintetikus benzin fejlesztése során az ingolstadti gyártó fontos köztes célkitűzését valósította meg: az első motortesztek számára - fejlesztőpartnereivel közösen - első alkalommal állítottak elő jelentősebb mennyiségben megújuló forrásokból származó üzemanyagot.

Leunában (Németország, Szász-Anhalt tartomány), a Global Bioenergies S.A. vállalattal közösen az Audi az eddigi legnagyobb mennyiségben - 60 liter - állított elő e-benzint (e-gasoline). "Mint minden Audi e-fuel, az új üzemanyag is számos előnnyel szolgál. Nem függ a nyersolajtól, kompatibilis a meglévő infrastruktúrával és a zárt szénciklus távlatát kínálja" - hangsúlyozta Reiner Mangold, az AUDI AG hosszú távon fenntartható termékei fejlesztésének vezetője. Az Audi e-gasoline tulajdonképpen folyékony izooktán, amit jelenleg biomasszából, két lépésben állítanak elő. Először a Global Bioenergies gázhalmazállapotú izobutént (C4H8) fejleszt bemutatóüzemében, majd Leunában a Fraunhofer Center for Chemical Biotechnological Processes (CBP) további hidrogén felhasználásával izooktánná (C8H18) alakítja. Ez az üzemanyag kén-, illetve benzolmentes, így égése különösen alacsony károsanyag-kibocsátással jár.

Az Audi mérnökei most tesztmotorban vizsgálják e megújuló forrásokból előállított üzemanyag égési, illetve károsanyag-fejlődési jellemzőit. Különösen kedvező kopogásmegelőző tulajdonságokkal rendelkező, nagytisztaságú szintetikus üzemanyagként az Audi e-benzin a belsőégésű motorok sűrítési arányának - s ezzel hatásfokának - további növelésére kínál lehetőséget. Középtávon a projektpartnerek úgy szeretnék átdolgozni a gyártási folyamatot, hogy már ne igényeljen biomasszát, hanem megújuló forrásokból származó szén-dioxid és hidrogén legyen csupán alapanyaga.

Az Audi alternatív üzemanyagai már most is nagy lehetőségeket kínálnak a hosszútávon fenntartható mobilitás terén, hatékonyan segítve elő a belsőégésű motorok szén-dioxid- kibocsátásának mérséklését - a márka g-tron modelljei esetében például akár 80 százalékkal**. Az Audi számára az e-üzemanyagok jóval többet jelentenek csupán laboratóriumi kutatásnál. A négykarikás márka immár 2013 óta kínálja megújuló forrásokból származó e-gáz üzemanyagát a piacon, amely részben a vállalat saját, werltei (Németország, Emsland) power-to-gas üzemében készül. Az ügyfelek bármely tetszőleges töltőállomáson megtankolhatják járműveiket a normál gázárat fizetve, az Audi pedig az elszámolt mennyiségnek megfelelő e-gáz üzemanyagot a földgázhálózatba táplálva biztosítja a program "zöld" előnyeit, köztük a szén-dioxid-kibocsátás megfelelő csökkentését.

Az e-dízel (Audi e-diesel) ugyancsak része az Audi e-üzemanyag-portfóliójának. Az Audi együttműködő partnereként a Sunfire 2014 végétől 2016 októberig működtette kísérleti üzemét Drezdában. Akárcsak Werltében, az energiát itt is "zöld" áram, az alapanyagot pedig víz és szén-dioxid szolgáltatta. A végtermék az úgynevezett Blue Crude volt, amit azután Audi e-dízellé finomítottak. Az Audi most a svájci Aargau kantonban, Laufenburgban tervezi gyártási kapacitás kiépítését. A tervek szerint az Audi és partnerei, az Ineratec GmbH, illetve az Energiedienst Holding AG közös, új kísérleti üzeme éves szinten mintegy 400 ezer liter Audi e-dízel üzemanyagot állítana elő, amelyhez mindeddig első alkalommal kizárólag vízenergiát használnak majd.

Az említett modellek üzemanyag-fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási adatai:

Audi A3 Sportback g-tron
- üzemanyag-fogyasztás (földgáz; CNG) (kg/100 km): 3,5 - 3,3*; üzemanyag-fogyasztás, kombinált (benzin) (l/100 km): 5,4 - 5,1*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (földgáz; CNG) (g/km): 96 - 89*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (benzin) (g/km): 126 - 117*
Audi A4 Avant g-tron - üzemanyag-fogyasztás (földgáz; CNG) (kg/100 km): 4,3 - 3,8*; üzemanyag-fogyasztás, kombinált (benzin) (l/100 km): 6,5 - 5,5*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (földgáz; CNG) (g/km): 117 - 102*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (benzin) (g/km): 147 - 126*
Audi A5 Sportback g-tron - üzemanyag-fogyasztás (földgáz; CNG) (kg/100 km): 4,2 - 3,8*; üzemanyag-fogyasztás, kombinált (benzin) (l/100 km): 6,3 - 5,6*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (földgáz; CNG) (g/km): 114 - 102*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (benzin) (g/km): 143 - 126*

* Az üzemanyag-fogyasztási és a szén-dioxid-kibocsátási értékek a megadott tartományokban a választott gumiabroncsok/keréktárcsák függvényében alakulnak.

** Tisztán gázüzemben (CNG) a well-to-wheel számítás (környezetvédelmi mérleg, amely az üzemanyag előállítását és a jármű üzemét is magában foglalja) szerint egy hagyományos benzinmotorral készült, ugyanezen teljesítménykategóriába tartozó egyenértékű modellel összevetve


További információ az új személygépkocsik hivatalos üzemanyag-, illetve elektromosáram-fogyasztási és hivatalos fajlagos szén-dioxid-kibocsátási adatairól a "Guide on the fuel economy, CO2 emissions and power consumption of all new passenger car models" ("Tájékoztató az új személygépkocsik üzemanyag-fogyasztásáról, szén-dioxid-kibocsátásáról és elektromosáram-fogyasztásáról") kiadványban található, amely minden értékesítési helyen, valamint a DAT Deutsche Automobil Treuhand GmbH társaságtól (D-73760 Ostfildern-Scharnhausen, Hellmuth Hirth Str. 1.) vagy a www.dat.de internetes oldalról térítésmentesen beszerezhető.

Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés