Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés
Audi hírek

Magyarországon is bemutatkozott az új Audi A8

2017-12-19

Különleges helyszínen mutatkozott be november végén az új Audi A8 hazánkban, amellyel a felsőkategóriás luxus új jelentését alkotta meg a gyártó. A márka zászlóshajója alapjaiban épült újjá, s minden eddiginél szebb, elegánsabb lett, ráadásul a kocsi kezelhetőségét is tovább finomították a mérnökök: szinte minden funkciót egy-egy érintéssel vezérelhetünk a fedélzeten. Az A8-as számtalan újdonságot hozott, például egyedül parkol a kocsi, és az önálló vezetés sem jelent neki gondot. A négykarikás márka az Origó Filmstúdiót választotta a rendezvény otthonául, ahol az egyik legnagyobb műtermet alakították át a megújult luxusautó bemutatójára. Az esemény során Istenes László és Gianni Annoni ismertették a kocsival kapcsolatos tudnivalókat.

Egy estére Audi "showroom"-má változott az Origó Filmstúdió egyik legnagyobb műterme, miután a négykarikás márka a XV. kerületben található helyszínt választotta az új Audi A8 bemutatójának helyszínéül. Az Origo Film Group 2010 tavaszán nyitotta meg Európa egyik legnagyobb és legmodernebb filmstúdiójának kapuit Budapesten, s kialakításának köszönhetően tökéletes helyszínnek bizonyult a Audi zászlóshajójának leleplezésére. A márka hazai importőre egy rendkívül elegáns termet alakított ki a stúdióból, amely ezen az estén minden tekintetben azt a magas nívót sugallta, amit a márka is képvisel. Finom italok, kellemes ételkülönlegességek várták a vendégeket, s az egész este során lágy jazz szólt a hangszórókból a Peet Project együttes jóvoltából. A este fő attrakciójaként három Audi A8 gördült be a színpadra, amikből Mátrabérci Sándor, az Audi márkaigazgatója, valamint Istenes László és Gianni Annoni szálltak ki. A márkaigazgató köszöntője után a két műsorvezető vidám beszélgetés keretében mutatta be az Audi új büszkeségét, ami már 1994-ben, az első példány érkezésekor alapjaiban változtatta meg a felsőkategóriával kapcsolatos elképzeléseket. Szemben a többi gyártóval a négykarikás márka acél helyett alumínium vázra építette a kocsiját, így nagyobb stabilitást ért el könnyebb testsúly mellett. Az utódok később 7-8 évente következtek, tehát 2002-ben és 2009-ben frissült a kínálat. Újabb nyolc évet követően idén novemberben érkezett meg hazánkba a negyedik generációs modell, amely a jövőt testesíti meg: az Audi A8-cal a márka egy új tervezési korszakba lépett, hiszen ez az első olyan szériagyártású gépkocsi, melyet kimondottan automatizált vezetésre fejlesztettek ki.

Az Audi A8 orrészén a Singleframe maszk sportos eleganciát, kifinomultságot és progresszivitást sugároz, az első fényszórókban használt LED technika pedig a mérnöki teljesítmény csúcsát képviseli: az Audi lézervilágításával kiegészített, az A8 számára extrafelszerelésként kínált HD Matrix LED fényszórókkal mintegy tízszeres fényintenzitás érhető el. A formán tovább haladva a tetővonal lágyan ívelt, az autó hátulja finom előkelőséget sugall, letisztultak a hátsó lámpák és a kipufogók is, de persze összességében igazán erőteljes kisugárzással rendelkezik a luxus szedán, amit csak nyomatékosít az 5,17 méteres tengelytáv.

Az óriási külső méretek a belsőben is visszaköszönnek, szinte egy társalgóba lépünk, amikor elfoglaljuk helyünket a kocsiban. A bőr és fa rendkívül igényes megmunkálásának köszönhetően mindent hamisítatlan manufaktúra-karakter jellemez, ahol relaxációs ülésekben utazhatunk, masszíroztathatjuk, melegíttethetjük a lábunkat. De a luxus itt nem ér véget, az utastérben ugyanis minden kijelző - köztük a műszerfal - és kapcsoló digitális, így már nem csak egy nagy navigáció található a középkonzolon, hanem alatta még egy hasonló méretű kijelző is helyet kapott, amin például a fűtést szabályozhatjuk. Apropó fűtés: a lamellák alapesetben megbújnak a műszerfal mögött, azonban egy érintéssel működésre bírhatjuk a levegőbefúvókat. Érintőképernyős kijelzőből hátulra is jutott: kívánságra az A8 hátsó utasa minden kényelmi és szórakoztató funkció felett átveheti az irányítást.

A  futómű teljesen elektronikusan működik, és minden egyes keréknél önállóan, a pillanatnyi menethelyzetnek megfelelően állítja a kellő csillapítóerőt, de az A8-hoz extrafelszerelésként aktív futóművet is rendelhetünk, amely egyrészt a jármű oldal- és hosszirányú stabilizálásáról gondoskodik, másrészt pedig a passzív biztonságot is hatékonyan növeli: vészfékezéskor a fékerő lehető legpontosabb elosztását támogatja, valamit oldalirányú ütközés esetén - mintegy fél másodperc alatt - akár 80 milliméterrel is megemeli a karosszériát, így növelve az utastér biztonságát. A stabilitáshoz az összkerékkormányzás is jelentősen hozzájárul: kanyarodáskor nem csak az első, hanem a hátsó tengely is dolgozik, a rendszer a pillanatnyi sebesség függvényében határozza meg a kormányzási szögeket. A vezetői kényelmet és biztonságot egyébként - akár - 41 féle asszisztens rendszer segíti, szabadabbá és biztonságosabbá téve az autózást. Az autó önállóan parkol, úgy, hogy a vezetőnek elég a kocsi mellett tartózkodnia, illetve dugó esetén teljesen egyedül vezet: 60 kilométeres sebesség alatt gyorsít, lassít, megáll, mindezt úgy, hogy a járművet mindig a sávban tartja.

Az új Audi A8 motorkínálatában a bevezetés során két V6-os, turbófeltöltős erőforrás közül választhatunk: a 3.0 literes TDI (286 Le) valamint a 3.0 literes TFSI (340 Le) áll rendelkezésre, s mindkét változat az új mild-hibrid hajtásrendszerrel szerelt.

Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés