-
Kulcsszó
Audi e-tron FE04: gyors és megbízható versenyautó
2017-10-10
Az új Audi e-tron FE04 igen jó benyomást tett a Formula-E elektromos
versenysorozat hivatalos valenciai tesztjén. A hétfőtől csütörtökig tartó teszten
az Audi Sport ABT Schaeffler csapat teljesítette a legtöbb tesztkilométert az
összes alakulat közül. De az első, tisztán elektromos Audi versenyautó által elért
köridők is igen ígéretesek voltak.
Az Audi új gyári pilótája, Daniel Abt (Németország) és a bajnoki címvédő Lucas di
Grassi (Brazília) az Audi Sport ABT csapat négy autójával egy átfogó tesztprogramot
teljesített a legnagyobb nyári meleget idéző 30 fokos valenciai melegben. A
tesztelés központi elemei ezúttal a versenyszimulációk voltak illetve az új
fejlesztésű, összesen egy sebességfokozattal szerelt motor-generátor együttes (MGU)
energiamenedzsmentjének optimalizálása volt.
A forróság ellenére mind a négy Audi e-tron FE04 megbízhatóan működött mindhárom
napon, így Daniel Abt és Lucas di Grassi összesen 474 kört teljesített a három
kilométer hosszú valenciai Ricardo Tomo versenypályán. Ez hozzávetőleg egy 1466
kilométeres távnak felel meg, amely egy teljes Formula-E szezon alatt teljesített
versenytáv. A hat tesztszakasz során mindkét Audi pilóta folyamatosan az
élmezőnyben teljesített, azonban a legjobb idők csupán jelzésértékkel bírnak.
Autónként ugyanis naponta kétszer volt lehetőség az időmérőn elérhető legnagyobb,
200 kW teljesítménnyel autózni. Emellett a tesztek során alkalmazott pályavezetés
is eltért, a rajt-cél egyenest ugyanis egy második sikán kialakításával
módosították.
"Daniel és Lucas már a kezdetektől fogva remekül érezték magukat az autóban és
megerősítettek abban, hogy kitűnő fejlesztői munkát végeztünk, az új váltóval pedig
óriási lépést tettünk előre." - értékelte a teszteket a csapatfőnök Allan McNish.
"Azt, hogy igazából hol tartunk, csak a hongkongi szezonnyitón látjuk majd. Addig
pedig még rengeteg munka van előttünk, de a valenciai teszttel ettől függetlenül
nagyon elégedettek lehetünk. Az Audi e-tron FE04 megbízható és gyors. Most már csak
azon kell dolgozzunk, hogy az autó energiagazdálkodását és a szoftvert a tesztpadon
és a szimulátoron tovább optimalizáljuk."
"Egy jól sikerült teszten vagyunk túl." - erősítette meg a csapatfőnök szavait a
jelenlegi Formula-E bajnok Lucas di Grassi. "Úgy gondolom, hogy az új autónk
felveszi a küzdelmet a konkurenciával. Az Audi, ABT és Schaeffler hármas nagyon jó
munkát végzett. A három tesztnapot optimálisan ki tudtuk használni, hogy a
hongkongi szezonnyitóra megfelelően felkészüljünk. Az élmezőny időeredményei igen
közel vannak egymáshoz, úgyhogy izgalmas szezonra számítok."
"A valenciai teszt zökkenőmentesen zajlott." - nyilatkozta Daniel Abt. "Az új
szoftver és egyéb dolgok kapcsán még rengeteg tanulnivalónk akad. Sokat haladtunk a
három nap alatt, különösen az utolsó nap során. Az autó tökéletesen működik és igen
gyors. Alig várom, hogy Audi gyári pilótaként első versenyemen Hongkongban végre
autóba ülhessek."
A Formula-E december 2-3-i hongkongi szezonnyitója előtt teszttilalom van
érvényben. A négy Audi e-tron FE04 versenyautót a csapat kempteni központjában még
egyszer szétszedik és újra felépítik, majd november közepén repülővel szállítják
őket az Egyesült Királyságból Hongkongba.
Teszteredmények, Valencia, 2017. október 2-5.
1-es számú pályakialakítás: (3 090 km, egy sikán, hétfő)
Lucas di Grassi (Audi e-tron FE04 #1), 1.18, 579 perc, 71 kör
Daniel Abt (Audi e-tron FE04 #66), 1.18, 697 perc, 85 kör
2-es számú pályakialakítás (3 094 km, két sikán, kedd és
csütörtök)
Daniel Abt (Audi e-tron FE04 #66), 1.21,946 perc, 160 kör
Lucas di Grassi (Audi e-tron FE04 #1), 1.22,215 perc, 158 kör