Audi hírek

Az Audi és a goodwoodi Festival of Speed: ahol a legendás versenyautók és a modern motorsport találkozik

2017-06-22

Az idei Festival of Speed június 29. és július 2. között kerül megrendezésre Goodwoodban, Dél-Angliában, ahol az Audi Tradition három Le Mans győztes versenyautóval képviselteti magát. Tom Kristensen vezeti a 2000-ben győztes Audi R8 LMP versenyautót, amellyel ő szerezte meg az Audi első győzelmét Le Mans-ban. A dán versenyző tiszteletére az Audi egy különleges kiállítással készül, amelyen két további Le Mans diadalt hozó autót is bemutat majd.

Most először nyílik a fesztivál közönségének lehetősége arra, hogy az Audi középmotoros S-csoportos rali prototípusát akció közben láthassa, a kormány mögött pedig a rali világbajnok Hannu Mikkola foglal majd helyet. A négykarikás márka járműbemutatóját egy, a 2017-es DTM sorozatban szereplő Audi RS 5 illetve a nürburgringi 24 órás verseny legutóbbi győztese, egy Audi R8 LMS teszi teljessé, amelyet Connor De Phillippi vezet majd.

Kilenc győzelem a legendás 24 órás Le Mans-i versenyen, ebből hét diadal egy Audi kormánya mögött: Tom Kristensen láthatóan igazán hosszú és sikeres versenyzői karrierre tekinthet vissza. Három évvel az utolsó versenye után Kristensent egy igen különleges ünnepléssel köszöntik az idei Festival of Speed keretében: az esemény házigazdája - és nem mellesleg hatalmas motorsport rajongó - Charles Henry Gordon-Lennox, Earl of March and Kinrara egy olyan kiállításra invitálja a látogatókat, amely a július 7-én 50. születésnapját ünneplő dán pilóta motorsport karrierjének legfontosabb versenyautóit mutatja be. Az Audi Tradition Kristensen három, Le Mans győztes versenyautóját viszi Goodwoodba: a 2000-ben győztes Audi R8 LMP mellett a 2008-as bajnok Audi R10 és a 2013-as első Audi R18 is szerepel majd a kiállításon.

A népszerű motorsport fesztiválon egy másik legendás versenyző is elkíséri az Audi Traditiont: a repülő finnként is ismert Hannu Mikkola a legendás B-csoport világbajnoki címét hódította el 1983-ban egy Audi Rallye quattro kormánya mögött, amely az ingolstadti csapat első világbajnoki címeként vonult be a sporttörténelembe. Mikkola egy S-csoportos Audi prototípust kerget majd meg a goodwoodi kanyarokban. Ez a versenyautó eredetileg az 1988-as rali szezonban szerepelt volna, amikor is az új S-csoportos szabályzat felváltotta volna a B-csoportosat. Azonban az Audi részvétele nélkül zajló Portugál ralin történt súlyos baleset után ez a terv lekerült a napirendről, a nemzetközi motorsport szövetség, a FIA törölte a B-csoportos raliversenyeket az 1987-es szezonra. Ez a tervezett S-csoport végét is jelentette, így az ebben a csoportban bevethető középmotoros Audi rali prototípus sem kapott lehetőséget egy versenyen sem. A tavalyi évben az Audi Tradition előhozta raktárából az autót és átfogó felkészítésnek vetette alá, hogy óriási tömeg előtt megfuthassa első útját a Daunban rendezett Eifel Rallye Fesztiválon. Az S-csoportos Audi versenyautó történetének második útja pedig a dél-angliai Goodwoodba vezet.

Az óriási hagyományokkal és történettel bíró járművek mellett a négykarikás márka elhozza jelenlegi modelljeit is az Audi Sport motorsport kínálatából. Így például most először találkozhatnak a látogatók Goodwoodban az Audi RS 5 DTM versenyautóval, amelynek társai ezzel párhuzamosan vesznek részt a DTM hétvégi, norisringi fordulóján. Az előző versenyen szerzett jól látható nyomokat magán viselve érkezik Angliába egy másik szupersportautó az Audi kínálatából: az Audi Sport Land csapat zöld-fehér Audi R8 LMS versenyautója májusban diadalmaskodott a nürburgringi 24 órás futamon, megszerezve ezzel az Audi negyedik győzelmét ezen a pályán. A győztes csapat egyik pilótája, Connor De Phillippi foglal helyet a kormány mögött és kápráztatja el a nagyközönséget a GT3-as sportautó V10-es motorjának hangjával és sebességével.

Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés