Az Audi a Genfi Autószalonon – Sportos kilátások

2017-03-17

Több új modelljével érkezett a Genfi Autószalonra az Audi. Világpremierjét tartja az Audi Q8 sport concept, amelynek hajtásáról mild-hibrid rendszerrel kiegészített 3.0 TFSI V6-os motor gondoskodik, illetve az új RS 5 Coupé, vagyis az RS-modellcsalád Gran Turismo tagja. Versenysport-változata, az Audi RS 5 DTM több mint 500 lóerővel áll rajthoz az idei szezonban. Két további premier is bővíti a márka sportos megjelenését: az Audi RS 3 Sportback és az Audi SQ5 TFSI, amely első ízben most mutatkozott be a nagyközönség előtt.

Prof. Rupert Stadler (az AUDI AG igazgatótanácsának elnöke) az új Audi Q8 sport concept mellett

Kiemelkedően gazdaságos "erőmű" - az Audi Q8 sport concept

Hangsúlyosan sportos megjelenés, dinamika és luxus - így gondoskodik mély benyomást keltő fellépésről a felsőkategóriában az Audi Q8 sport concept, amely a legszínvonalasabb presztízs, a határozott sportosság és a minden területen vizuálisan is jól érzékelhető fejlett technika megtestesítője. Mindenekelőtt a tanulmánymodell különösen gazdaságos hajtásrendszere jövőbemutató, ugyanis világújdonságként mild-hibrid rendszerrel és elektromos hajtású kompresszorral kiegészített, hathengeres 3.0 TFSI motorral mutatkozik be. Az eredmény pedig egy igazán sokoldalú tehetség. Az Audi Q8 sport concept 350 kW (476 LE) teljesítményének és 700 newtonméter maximális forgatónyomatékának köszönhetően álló helyzetből mindössze 4,7 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig 275 kilométer/óra. A hosszú távú utazásokra több mint 1200 kilométernyi hatótávolsága teszi különösen alkalmassá. Az Audi Q8 sport concept tanulmány megjelenését elsősorban karakteres aerodinamikai elemei határozzák meg. Az impozáns orrkialakítás alapvető eleme a méhsejt-mintázatú rácsbetéttel ellátott, nyolcszögletű Singleframe hűtőrács, amit két tekintélyes méretű légbeömlő nyílás fog közre. A Detroitban bemutatott Q8 concept modellel összevetve a kerékjáratok szélessége itt további 12 milliméterrel nőtt. A hasonlóan sportos lezárásról hosszú tetőlégterelő, alumínium diffúzorelem és a kipufogórendszer markáns, ovális végcsövei gondoskodnak. Az Audi Q8 sport concept utastere a színtiszta luxus megtestesítője, tágan ívelő, feszes hatású vonalakkal, igényes anyagválasztással és bőséges térkínálattal. Az új kezelési koncepció alapjául nagyméretű érintőképernyők szolgálnak, amelyeket az Audi virtual cockpit új fejlesztési lépcsője és a kontakt-analóg Head-up kijelző egészít ki. Utóbbi az intelligens kiterjesztett valóság (Augmented Reality) technológiáját alkalmazza, optimálisan ötvözve a valós és a virtuális világot.

Stephan Winkelmann (az Audi Sport GmbH ügyvezető igazgatója) az új Audi RS 5 Coupé mellett

Új RS formai nyelvezet és hatalmas erő - az Audi RS 5 Coupé

Az új Audi RS 5 Coupé az Audi Sport RS modelljei kínálatának Gran Turismo tagja. A nagyteljesítményű kupé az elegáns esztétikum és a zavartalan mindennapos használhatóság igényes ötvözete. Teljes egészében új fejlesztésű, V6-os biturbo motorjának teljesítménye 331 kW (450 LE), 600 newtonméter maximális forgatónyomatéka pedig 170 newtonméterrel múlja felül elődjéét. Az A5-család csúcsmodellje álló helyzetből mindössze 3,9 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, végsebessége pedig az opcionális RS dinamika-csomaggal eléri a 280 kilométer/órát. A V6-os aggregát ereje sportos hangolású, nyolcfokozatú tiptronic sebességváltón keresztül jut a quattro állandó összkerékhajtásra, amely aszimmetrikusan (40:60 arányban) osztja el a forgatónyomatékot a tengelyek között. Az RS 5 Coupé kialakításakor az Audi 90 quattro IMSA GTO markáns versenysport-részletei ihlették a formatervezőket. A jóval szélesebb és alacsonyabb Singleframe hűtőrács mellett masszív hatású légbeömlő nyílásai határozzák meg az RS 5 Coupé elejét. Oldalt a "quattro blister" motívumok emeli ki még jobban a 15 milliméterrel kiszélesített kerékjáratok felett húzódó, erőteljesen domborodó formákat. A dinamikus megjelenést az RS-specifikus diffúzorbetét, az RS-kipufogórendszer ovális végcsövei és a kiegészítő légterelő perem teszik teljessé. Utasterében az RS-sportülések, az alul egyenesített karimájú, bőrbevonatú RS-sportkormány, az Audi virtual cockpit speciális RS-kijelzői és "RS" feliratok emelik ki a nagyteljesítményű kupé sportos karakterét. További csúcstechnika a Head-up kijelző és a Matrix-LED fényszórók, a vezetői segédrendszerek kínálatában pedig számos fejlett berendezés növelheti a biztonságot, a kényelmet és a gazdaságosságot.

Dieter Gass (az AUDI AG versenyigazgatója) az új Audi RS5 DTM mellett

500 lóerő feletti teljesítmény és tökéletes aerodinamika - az Audi RS 5 DTM

A sorozatgyártású modellel egy időben mutatja be az Audi Sport az Audi RS 5 Coupé DTM versenyváltozatát. A szabályzatnak megfelelően végzett számos módosítás mellett az új RS formai nyelvezet is jól látható, az Audi RS 5 DTM így nem csupán technikájában, hanem megjelenésében is jelentősen eltér két nagysikerű elődjétől. Összhatása még progresszívebb, ami elsősorban elején és hátsó kerékjáratain tűnik fel. Az Audi emellett tovább javította a külső elemek illesztési pontosságát és az aerodinamika színvonalát. Az Audi RS 5 DTM négyliteres V8-as motorja immár több mint 500 lóerős. A hagyományos idénynyitóra Hockenheimben, május 5. és 7. között kerül sor.

Új öthengeres motor és high-tech futómű - az Audi RS 3 Sportback

További különlegességként RS 3 Sportback modelljét is elhozta az Audi Genfbe. Az új, öthengeres 2.5 TFSI motor 294 kilowattot (400 LE) teljesít, maximális forgatónyomatéka pedig 480 newtonméter. A sportos alsó-középkategóriájú modell mindössze 4,1 másodpercet igényel a 0 - 100 kilométer/órás sprinthez. Az RS 3 Sportback hatalmas erejét "quattro" feliratot hordozó, tekintélyes Singleframe hűtőrács, nagyméretű légbeömlő nyílások és szögletes küszöbborítások is jelzik. Hátul a markáns RS légterelő, a diffúzorbetét és az RS kipufogórendszer nagyméretű ovális végcsövei vonzzák a tekintetet. Az alapmodelléhez képest megnövelt nyomtáv a progresszív kormányzással, a négykaros hátsó felfüggesztésekkel és a viszonylag feszes futóműhangolással közösen gondoskodik magas fokú stabilitásról. A quattro összkerékhajtás már alapkivitelben az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer részeként működik, akárcsak a kormányberendezés, az S tronic sebességváltó, a motormenedzsment, a kipufogó kapcsolható szelepei és az adaptív csillapítás-szabályozással kiegészített, opcionális RS sportfutómű plusz. A vezető igény szerint a comfort, auto, dynamic és individual üzemmódok szerint változtathatja e főegységek működését. Az irányíthatósági tulajdonságokat a kerekenkénti forgatónyomaték-szabályozás funkciójával kiegészített és RS-specifikus sport-üzemmódot is kínáló elektronikus menetstabilizáló rendszer (ESC) tökéletesíti tovább. A vezetés ezen érzelmekben gazdag élményét az utastér RS-részletei és az öthengeres aggregát utánozhatatlan hangja teszi teljessé.

Dr. Dietmar Voggenreiter (az AUDI AG igazgatótanácsának a marketing és az értékesítés területeiért felelős tagja) az Audi SQ5 TFSI mellett

A V6-os aggregát ereje és a csúcs-dinamika - az Audi SQ5 TFSI

Már a Detroiti Autószalonon bemutatkozott, Genfben pedig európai premierjét tartja az Audi SQ5 TFSI. A sorozat csúcsmodelljének hajtásáról 260 kW (354 LE) teljesítménnyel háromliteres, turbófeltöltésű V6-os motor gondoskodik, amelynek 500 newtonméter maximális forgatónyomatéka már 1370-es percenkénti fordulatszámtól rendelkezésre áll. Az új SUV-modell így álló helyzetből mindössze 5,4 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, s dinamikus menetteljesítményeit a quattro állandó összkerékhajtás és a gyors működésű, nyolcfokozatú tiptronic sebességváltó is nagyban segíti. Az agilis menettulajdonságokat a forgatónyomatékot a hátsó kerekek között aktívan elosztó, extrafelszerelésként rendelhető sport-differenciálmű, illetve a változó áttételű, ugyancsak opcionális dinamikus kormányzás támogatja. E két komponens működése mellett az Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer a motor és a tiptronic sebességváltó működését, és az alapfelszereltséget bővítő csillapítás-szabályozást is befolyásolja, többféle üzemmód szerint téve lehetővé a vezető számára az SQ5 karakterének alakítását. A kívánságra rendelhető légrugózással a szabadmagasság is az adott menethelyzethez igazítható. Az Audi SQ5 TFSI külsejét és utasterét számos S-specifikus stílusjegy és az alapmodellénél gazdagabb felszereltség jellemzi. Ezek között említhetők egyebek mellett az Alcantara/bőr kárpitozású sportülések, a LED-fényszórók, valamint a 20 col peremátmérőjű, 5 duplaküllős "Stern" dizájn szerinti alumíniumöntvény keréktárcsák.

Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés