Az új Audi A5 és S5 Cabriolet – Sportosan és elegánsan a tavaszra

2017-03-03

Az új Audi A5 Cabrio* érkeztével immár teljes az A5 család második nemzedéke. A nyitott középkategóriájú modellben akár négy személy is élvezheti az autózás intenzív élményét. Az Audi S5 Cabrio* számára - 354 lóerővel és 500 newtonméter forgatónyomatékkal - új, hathengeres turbófeltöltésű motor gondoskodik csúcsszínvonalú menetteljesítményekről.

Az új Audi A5 Cabrio dizájnjának megalkotásakor a Coupé karcsú formáit vették alapul az Audi formatervezői. A hátsó ablak laposabb állásával erősíti e sportos fellépést, akárcsak a karosszéria rövid túlnyúlásai és a jellegzetes "powerdome" domborulattal kiformált, hosszú, egészen a sárvédőkbe nyúló motorházfedél. Az új Audi A5 Cabrio 4673 milliméteres hosszúsága 47 milliméterrel haladja elődjéét. A 14 milliméterrel megnyújtott tengelytávval és a kompakt konstrukciójú ülésekkel összességében jóval nagyobb hely áll a vezető és utasai rendelkezésére.

A klasszikus stílusú vászontető tökéletesen illeszkedik az atletikus formavilágba, és hatékony szigetelésének köszönhetően kiváló aeroakusztikai tulajdonságai vannak. Új komfortnyitási funkciója nagyban megkönnyíti a - szériafelszereltséget bővítő - akusztikai vászontető kezelését: elegendő röviden meghúzni a kapcsolót, és a tető - 15 illetve 18 másodperc alatt - teljesen automatikusan nyílik és záródik, 50 kilométer/óra tempóig akár menet közben is.

Menetdinamikai képességei terén az új A5 Cabrio sportosan agilis menettulajdonságokkal bizonyul meggyőzőnek. A mérnökök további 40 százalékkal növelték az előd eleve tekintélyes torziós merevségét, az Audi A5 Cabrio karosszériaszerkezete ezzel a legszilárdabb a vetélytársak körében. Az új generáció - kiviteltől függően - akár 40 kilogrammal is könnyebb lehet a korábbinál. Az első kerekeknél továbbfejlesztett ötkaros felfüggesztéseket alkalmaztak a tervezők, hátul pedig ugyancsak ötkaros konstrukció váltja fel az előd trapézkaros rendszerét. Extrafelszerelésként adaptív lengéscsillapítók is rendelhetők, amelyek a dinamikus és kényelmes vezetés élményét kínálva a szériafelszereltséget bővítő Audi drive select menetdinamikai szabályozórendszer részeként működnek. Az új fejlesztésű elektromechanikus szervokormány pontos visszajelzésekkel és még precízebb irányíthatósággal szolgál. Kívánságra a dinamikus kormányzás is rendelkezésre áll, amely a pillanatnyi sebesség és bekormányzási szög szerint változtatja áttételét.

A motorpalettán eleinte három erőforrás sorakozik: egy 2.0 TFSI (185 kW/252 LE), egy 2.0 TDI (140 kW/190 LE) és egy 3.0 TDI (160 kW/218 LE). A piaci bevezetést követően, a későbbiekben egy 2.0 TFSI (140 kW/190 LE) és egy 3.0 TDI (210 kW/286 LE) egészíti majd ki a választékot. Az elődmodellhez képest a motorok teljesítménye akár 17 százalékkal is növekedett, miközben üzemanyag-fogyasztásukat csökkentették a tervezők.

Az új A5 Cabrio alapkivitelben elsőkerék-hajtással készül, opcióként pedig a quattro összkerékhajtás ultra technikájú, illetve állandó változatával is kapható. Utóbbi a 210 kilowattos (286 LE) 3.0 TDI esetében széria, akárcsak az S5 Cabrio sportos csúcsmodellben, amelynek feltöltött, hathengeres aggregátja 2995 köbcentiméter összlökettérfogatából 260 kW (354 LE) teljesítményt produkál, azaz 15 kilowattal (21 LE) többet, mint elődje. A 0 - 100 kilométer/órás sprint itt mindössze 5,1 másodpercet igényel, a végsebességet pedig 250 kilométer/óránál határolja az elektronika.

Az új A5/S5 Cabrio fedélzetén széles körű infotainment-kínálat fogadja a vezetőt. Az Audi connect nagysebességű LTE-modul segítségével hozza el a márka online-szolgáltatásait a fedélzetre, köztük a Google Earth és a Google Street View képeivel, közlekedési, utazási és parkolóhely-információkkal, illetve Twitter-eléréssel. Az utasok WLAN-hotspot segítségével szörfözhetnek mobil külső eszközeikkel a világhálón. A beépített SIM-kártyának köszönhetően a connect-szolgáltatások rögzített díjas adatforgalma három évig ingyenes, az európai roaminggal együtt. Ezen szolgáltatás Németországban, valamint egyes európai országokban érhető el, de Magyarországon jelenleg nem. Az Audi MMI connect App használatával a vezető a távolból hívhatja le okostelefonjára a jármű egyes állapotjelzőit, illetve pillanatnyi parkolási pozícióját, vagy éppen nyithatja és zárhatja az autót. Bizonyos tartalmak - mint például navigációs, telefon- vagy zenei adatfájlok - az Apple Car Play és az Android Auto segítségével egyszerűen továbbíthatók a fedélzeti MMI-rendszerre. Utóbbi kezelése könnyű és logikus, elsősorban a természetes hangvezérlésnek, a szabadszöveges keresőnek és a multifunkciós kormánykeréknek köszönhetően. A középkonzolon kialakított érintőfelületen (touchpad) a vezető egyszerűen görgethet (scroll), nagyíthat (zoom), illetve vihet be különböző írásjeleket. A vezető és utasa számára egyaránt az alapkivitelhez tartozó biztonságiöv-mikrofon szolgál nyitott tető mellett is jobb hangminőséggel.

Akár harminc - csúcsérték e piaci szegmensben - vezetői segédrendszer növelheti a biztonságot, a kényelmet és a gazdaságosságot. Az A5/S5 Cabrio emellett az első Car-to-X technikákat is kínálja, a kollektív intelligencia részeként jelenti mobiltelefon-hálózaton keresztül az érzékelt sebességkorlátozásokat és veszélyes helyeket - például meghibásodott jármű vagy síkos útfelület - a felhőtechnológia megfelelő szervere felé. Ez az adatok összegyűjtését és feldolgozását követően a többi Audi-vezetőt is tájékoztatja.

Nagyban fokozza a funkcionalitást az automatikus nyitású csomagtérfedél, amely már alapkivitelben a rádióhullámú távirányítású kulccsal vagy a vezető ajtajának gombjával működtetve teszi szabaddá a 380 literes csomagtartót. Nyitott vászontető mellett a csomagtér 320 literes, ami a legjobb értéknek számít e piaci szegmensben. Kívánságra az Audi mozdulatvezérlésű csomagtérfedelet is kínál, amely ekkor a megfelelő lábmozdulatokra tárul fel. Mindezeken túl számos további high-end technika is rendelkezésre áll, köztük a Head-up kijelző, a térhangzású Bang & Olufsen Sound System, az ülés-masszázsfunkció, valamint a dinamikus első és hátsó irányjelzőkkel kiegészített Matrix-LED fényszórók.

Az új Audi A5 és S5 Cabrio 2017 márciusban érkezik az európai márkakereskedésekbe. Bőséges szériafelszereltségében egyebek mellett a xenon-fényszórók, LED-technikájú hátsó lámpák, a részben bőrkárpitozású ülések, a hét col képátlójú monitorral működő MMI Rádió plusz rendszer, a biztonságiöv-mikrofonok és az Audi pre sense city is megtalálhatók. Az A5 Cabrio ajánlott fogyasztói bruttó alapára 13.324.389,- Ft a 2,0 TFSI 190LE-s változat esetén, az S5 Cabrio csúcsmodellé pedig 21.572.170,- Ft.



* Az említett modellek üzemanyag-fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási adatai:

Audi A5 Cabrio
Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 6,6 - 4,5***
Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 151 - 118***

Audi S5 Cabrio
Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 7,8 - 7,7**
Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 177 - 175**

Audi A5 Coupé
Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 6,7 - 4,0***
Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 153 - 105***

** Az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás a megadott tartományban a választott keréktárcsák/gumiabroncsok függvénye.
*** Az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás a megadott tartományban a választott keréktárcsák/gumiabroncsok, illetve motor/sebességváltó függvénye.

Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés