Audi hírek

Euro NCAP – Öt csillag az Audi A5 és az Audi Q2 számára

2016-12-08

•    A legmagasabb minősítésű aktív és passzív biztonság, gyalogosvédelemmel
•    Az Audi Q2 már alapkivitelben vészfék-asszisztenssel
•    Fokozott biztonság az Audi A5 alapfelszereltségéhez tartozó pre sense city révén

Egyaránt a legmagasabb, azaz ötcsillagos minősítést szerezte meg az Audi A5* és az Audi Q2* az Euro NCAP töréstesztjén, így a legbiztonságosabb autók közé tartoznak vetélytársaik körében. Ez a felnőtt- és gyermekutasok védelmére éppúgy érvényes, mint a gyalogosokéra, valamint a további fejlett biztonsági rendszerek kínálatára.

Az új értékelési eljárás 2016 óta a vészfék-asszisztensekre is kiterjed. Az Audi Q2* esetében a vészfék-asszisztens az Audi pre sense front rendszerének részeként már alapfelszerelésként áll rendelkezésre. E technika azt figyeli, hogy tartózkodnak-e éppen más járművek vagy gyalogosok az autó közlekedési folyosóján. Amennyiben ütközés- illetve gázolásveszélyt érzékel, figyelmezteti a vezetőt és szükség esetén automatikus vészfékezést aktivál.

Az új Audi A5 Coupé* és A5 Sportback* ugyancsak a legmagasabb, azaz ötcsillagos minősítést szerezte meg. Mindkét modellváltozat színvonalas biztonságot kínál felnőtt- és gyermekutasai számára, emellett hatékony gyalogosvédelem is jellemzi őket.

Az A5 Coupé és az A5 Sportback esetében egyaránt az alapkivitelhez tartozó Audi pre sense city segít a balesetek megelőzésében. A szélvédő mögé épített, több mint 100 méter hatótávú első kamera 85 kilométer/óra sebességig ellenőrzi az autó előtti útszakaszt, érzékelve más járművek és gyalogosok feltűnését. Amennyiben ütközés veszélyét állapítja meg, fokozatos koncepció szerint figyelmezteti a vezetőt és szükség esetén akár önálló vészfékezést is generál. A 40 kilométer/óráig terjedő sebességtartományban a rendszer - működési határain belül - akár meg is előzheti a balesetet, míg nagyobb tempónál (85 kilométer/óráig) figyelmeztető funkciója és fékezési beavatkozása az ütközési sebességet hivatott mérsékelni.

Az A5 mindezeken túl, további fejlett vezetői és egyéb rendszerek széles palettáját kínálja, amelyen egyebek mellett a kikerülés-asszisztens és a bekanyarodás-asszisztens is megtalálható. Míg a kikerülés-asszisztens az akadályok kikerülésében segíti a vezetőt, a bekanyarodás-asszisztens alacsony sebességű balra kanyarodáskor figyeli a szemből érkező forgalmat és veszélyhelyzetben az autót akár megállásig is fékezve akadályozza meg szembeforgalom esetén a bekanyarodást.

Az 1997-ben életre hívott Euro NCAP (New Car Assessment Program) az új modellek ütközésbiztonsági mutatóit vizsgálja. Annak érdekében, hogy még pontosabban képezhessék le a valós baleseti körülményeket, a konzorcium folyamatosan fejleszti ütközésbiztonsági követelményeit.



* Az említett modellek üzemanyag-fogyasztási és szén-dioxid-kibocsátási adatai:

Audi Q2:
Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 5,7 - 4,1**
Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 134 - 109**

Audi A5 Coupé:
Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 7,4 -4,1**
Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 170 - 107**

Audi A5 Sportback:
Üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 7,5 - 4,2**
Szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 170 - 109**

** Az üzemanyag-fogyasztás és a szén-dioxid-kibocsátás a választott keréktárcsák/gumiabroncsok, illetve motor/sebességváltó függvénye.

Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés