Audi hírek

Dobogóra állhatott az Audi TT Cupban a magyar pilóta

2016-09-27

A hétvégén a Hungaroringen rendezték meg a DTM Túraautó világbajnokság futamát, melynek betétfutamaként szerepelt az Audi TT Cup sorozat is. Az Audi TT Cup egyik specialitása, hogy a 18 fős állandó mezőny mellé a gyár 5-6 vendégversenyzőt is meghív, a hungaroringi futamon a Ducati csapat két Superbike versenyzője, a világbajnok Chaz Davis és Xavi Fores mellett három újságíró is helyet kapott. Ezúttal magyar versenyző is kipróbálhatta magát egy vendégautóban, Telek Gábor a Bors újságírója a 99-es rajtszámú autóval rajtolhatott.

A márkakupa sorozatok kiegyenlített mezőnye mindig nagy küzdelmeket hoz, nincs ez másként az Audi TT Cupban sem. A pilóták munkáját neves autóversenyzők segítik, a korábbi Forma-1 versenyző Marcus Winkelhock és a háromszoros Le Mans-i győztes Marco Werner folyamatosan felügyeli a fiatalok munkáját:

- A sorozatban résztvevő 16-25 éves fiatalok számára a TT Cup egyfajta ugródeszka, így érthetően minden beleadnak a jó eredmény érdekében - tájékoztat Marco Werner-  Gyakoriak a balesetek, nem is volt talán az évad során olyan versenyünk, amikor baleset miatt ne kellett volna beküldeni a biztonsági autót. A mezőny számára ismeretlen Hungaroring technikás pályája úgy tűnik megzabolázta a fiatalokat, hiszen a szokásos nagy autótörések elmaradtak, cserébe viszont látványos küzdelmet láthatott a közönség, és a második futamot megúsztuk biztonsági autó nélkül. 

A vendégpilóták számára külön értékelést tart a sorozat szervezője, hiszen az egy alkalommal beülő pilóták nem igazán tudnak beleszólni az állandó versenyzők csatáiba. A Hungaroringen ugyanakkor a két Superbike versenyző magasra tette a lécet, hiszen folyamatosan a mezőnnyel tudtak autózni. 

A magyar színeket képviselő Telek Gábor is szépen zárta a hétvégi fordulót, hiszen a szombati versenyen a vendégpilóták közt a harmadik, míg vasárnap már a második helyet szerezte meg.

- Nagyon élveztem a hétvégi két futamot, gyakorlatilag folyamatosan találtunk egymásra az autóval, amit az időeredmények javulása is mutatott. A gyáriak komolyan veszik a vendégpilótákat is, külön csapat segített bennünket az adatok elemzésében, a belső kamerás felvételeink visszanézésében. Egy ilyen versenyautónál körről körre jön meg a bizalom, hisz elsőre hihetetlennek tűnik az a kanyarsebesség vagy éppen fékhatás, amire az Audi TT Cup versenyautó képes. A 310 lóerős motor, melyet a verseny során 17 alkalommal egy gomb segítségével 340 lóerőre lehet erősíteni a célegyenesben közel 230 km/h tempóra gyorsítja az autót, de a négyes kanyart is 200 felett közelítettük meg. A második versenyen már sikerült sokáig a mezőnnyel menni, de mikor meglett a második hely, már egy kicsit kiengedtem, és inkább csak élveztem az autózást-mesélt élményeiről a magyar újságíró.

Telek Gábornak az Audi csapat nevében is gratulálunk, köszönjük a színvonalas versenyzést.

Weboldalunk futtatásához és a használhatóságának növeléséhez „cookie”-kat használunk.
Elfogadás és továbblépés