Megújultak az Audi Q5, A6 és A7 Sportback modellek hálózatról tölthető (plug-in) hibrid változatai: az TFSI e modellek most még nagyobb akkumulátor kapacitással rendelkeznek. A lítium-ion akkumulátorok mostantól nettó 14,4 kWh (bruttó 17,9 kWh) energia tárolására képesek és ezzel együtt megnövekedett a tisztán elektromos üzemmódban elérhető hatótávolság is, amely a NEDC ciklus szerint mérve elérheti akár a 91 kilométert is (a WLTP ciklus szerint pedig a 73 kilométert). Az A6 Avant modellből is elérhető már az 50 TFSI e quattro modell (üzemanyag-fogyasztás l/100 km*: 1,6 – 1,5 (kombinált), energiafogyasztás kWh/100 km*: 18,1 - 17,5 (kombinált); CO2-kibocsátás g/km*: 37 - 34 (kombinált)). Bővebben
Az Audi Hungariánál kiemelt stratégiai cél a fenntarthatóság. Ezen a téren 2020-ban fontos mérföldkőhöz érkezett a vállalat, hiszen a tavalyi évben elérte a karbonsemlegességet. Az Audi Hungaria nem csak termékeinél és azok gyártása során törekszik a fenntarthatóságra, hanem a termeléshez szorosan kapcsolódó tevékenységek, mint például a logisztika területén is. Ennek szellemében vesz részt tesztjelleggel egy teljesen elektromos kamion a járműgyártás logisztikai folyamataiban. Bővebben
A GREENTECH FESTIVAL és az Audi, mint a Sven Krüger és Marco Voigt által létrehozott fenntarthatósági platform egyik alapító partnere, Nico Rosberggel együtt most először adta át a GREEN FUTURE díjat. Az Audi e-tron GT világpremierjének keretében adományozott díj a GREEN AWARDS részeként olyan projekteket és személyeket jutalmaz, akik a környezettel összeegyeztethető városiasodást népszerűsítik és ezzel együtt jelentősen hozzájárulnak a városi infrastruktúrában tapasztalt életminőség javításához. A győztes a tel-avivi székhelyű Zencity startup a közösségi média bejegyzéseket és a helyi városi híreket gyűjtő és elemző algoritmusával. Bővebben
Az e-tron GT modelljével az Audi jól érzékelteti, milyen vonzó is lehet az elektromos mobilitás. A négyajtós kupé érzelmekben gazdag formavilágát erőteljes hajtásrendszerrel és dinamikus irányíthatósági tulajdonságokkal ötvözi. Új korszak hajnalát képviseli – a jövő Gran Turismo modellje. Bővebben
Februártól egy Audi Q5-tel utazik Istenes Bence, a sportos műsorvezető márkanagykövetként népszerűsítheti az Audit a továbbiakban. Az együttműködés keretében számos izgalmas tartalom készülhet, amelyek az autózással, közlekedéssel kapcsolatos szemléletformálásban is fontos szerepet játszhatnak majd. Bővebben
Egy energiától duzzadó menetbemutató és egy igazán elismerésre méltó résztvevőket felvonultató világpremier: az Audi bemutatta új elektromos zászlóshajóját, az Audi e-tron GT modellt. A digitális „Haladás napja” rendezvény két eseményén a négykarikás márka prezentálta tisztán elektromos gran turismo modelljének legfontosabb vonásait: a dinamikus teljesítményt, az érzelemgazdag formavilágot és a fenntarthatóságot. Bővebben
Az Audi Hungaria tavaly év végén a plug-in hibrid hajtásláncú Audi Q3 modellek gyártásával az elektromobilitás következő szintjére lépett. A járműgyártás rugalmasságának köszönhetően a vállalat sikerrel integrálta a plug-in hibrid modellek gyártását a meglévő gyártási infrastruktúrába. Ennek érdekében a gyártást új berendezésekkel, robotokkal és specifikus munkaállomásokkal egészítették ki, valamint egy speciális tűzoltóautót is üzembe helyeztek. Bővebben
Máris igénybevehető: az AudiStream révén az érdeklődők online, angol nyelven ismerkedhetnek meg az Audi neckarsulmi termelési helyszínének világával. A virtuális programot túravezetők kísérik, akik valós időben válaszolnak a kérdésekre. Különlegesség: a résztvevők a Neckarsulmban készülő, tisztán elektromos hajtásrendszerű Audi e-tron GT gyártási folyamataiba is betekintést nyerhetnek. Bővebben
A leggyönyörűbb autó, amelyet valaha is rajzoltam.” Az Audi formatervezési vezetője, Marc Lichte ezeket a szavakat választotta 2018. őszén, amikor a márka Los Angelesben koncepcióautóként bemutatta az Audi e-tron GT tanulmányt. Két évvel később az Audi első, tisztán elektromos gran turismo modelljének sorozatgyártású változata ünnepli premierjét. Ez a tökéletes pillanat arra, hogy Marc Lichtével az e-tron GT jelentőségéről beszélgessünk. Bővebben
Egy hónappal az új szezon kezdete, az első, Rijádban (Szaúd-Arábia) rendezett verseny előtt a Formula E virtuális bajnokságának egy új kiadásával jelentkezik. A „Formula E Accelerate” néven futó eseményen a résztvevők szimulátoron mérkőznek meg egymással január 28-tól. Az Audi Sport ABT Schaeffler az Audi család egyik profi autóversenyzőjét, Kelvin van der Lindét jelöli a megmérettetésre. Bővebben
Tovább erősíti partneri együttműködését az FAW vállalattal a négykarikás márka, újabb sikerei alapjait rakva le Kínában. Az Audi igazgatótanácsa, valamint a Volkswagen Csoport felügyelőbizottsága és az FAW Group vezetése az északkelet-kínai Csangcsun városát jelölte meg az újonnan alapítandó Audi-FAW vállalat székhelyéül, amit a Csangcsunban és Pekingben tartott január 18-i ünnepélyes szerződésaláírás alkalmával jelentettek be. Az AUDI AG és a Volkswagen Csoport Kína együttesen hatvanszázalékos részesedéssel rendelkezik az új társaságban, amely így – a Porschéval közösen kifejlesztett PPE (Premium Platform Electric) műszaki alapjaira épülő, tisztán elektromos hajtásrendszerű Audi-modellek gyártására – az Audi első többségi tulajdonú kínai vegyesvállalataként jöhet létre. Bővebben
A 2021-es naptári év kezdetével az Audi az Euro 6d kipufogógáz-szabvány új szintjére állította át modellválasztékát, így jelenlegi értékesítési programjában szereplő minden gépkocsija megfelel az Euro 6d-ISC-FCM szabvány szigorú határértékeinek. Bővebben
Ha sok elektromos autó töltődik egyszerre, kialszanak az utcai lámpák – ilyen komor jövőkép formájában festik le félelmeiket az elektromos mobilitás szkeptikusai. Egy modelltesztje során azonban az Audi egyértelmű választ ad erre: az intelligens és hálózat-optimalizált töltés tehermentesítheti az elektromos hálózatot, így segítve elő az elektromos mobilitás elfogadottságát. Az Audi e-tron modellek és a connect töltőrendszer már ma is készen állnak erre. Bővebben
Böllinger Höfe üzemében a szenvedély egyesül a precizitással, innovációval és fenntarthatósággal: itt zajlik ugyanis a tisztán elektromos Audi e-tron GT sorozatgyártásának előkészítése. A kiemelkedő teljesítmény és a környezettudatosság itt kéz a kézben jár. A 100 százalékban öko áramot és megújuló forrásból származó hőt használó gyártás nettó szénsemleges. Az erőforráskímélő járműgyártási folyamat a papír és a csomagolás használatát is kerüli, zárt alumínium és műanyag láncokat alkalmaz és ez az első új Audi modell, amelyet fizikai prototípus létrehozása nélkül terveztek. Bővebben
Ezzel a következő öt évre szóló beruházási tervvel az AUDI AG tovább folytatja hálózatba kapcsolt, fenntartható prémium mobilitási szolgáltatóvá való átalakítását: a közel 35 milliárd eurós összeggel a beruházások magas szintje – a nehéz üzleti környezet ellenére - továbbra is biztosított, különösképpen a jövő járműprojektjeit illetően. A befektetésre szánt összeg felét – közel 17 milliárd eurót – kizárólag a jövő technológiáira fordítják. A teljes Volkswagen Csoporthoz hasonlóan az Audi is jelentős összegeket fordít az elektromobilitás területére. A prémium gyártó közel 15 milliárd eurót különített el erre a célra, illetve a hibridizáció jövőbemutató területére, ezzel is hangsúlyozva az elektromos stratégia jelentőségét. A szükséges pénzügyi hátteret a Volkswagen Csoporton belüli –az elektromos platformot és a szoftverfejlesztési stratégiát érintő - együttműködés biztosítja. A fix költségek javulása, a szűkebb modellkínálat és a nem járműveket érintő beruházások megtakarításai tovább erősítik az Audi márka szilárd pénzügyi helyzetét. Bővebben
Az Audi e-tron GT a négykarikás márka első modellje, amelynek gyártását teljes egészében fizikai prototípus nélkül tervezték meg, amit több olyan műszaki fejlesztés tett lehetővé, mint például a háromdimenziós épületszkennelés, a gépi tanulási folyamatok (Machine Learning), valamint a virtuális valóság (Virtual Reality; VR) alkalmazása. Ennek során az összes szerelési folyamatot – mint például az egyes eljárások és a dolgozók kézmozdulatai – a valódiakat a legapróbb részletekig leképező virtuális helyiségekben tesztelik és optimalizálják. A virtuális tervezést időközben több termelési helyszínen is alkalmazzák, így – s nemcsak a koronavírus-járvány idején – üzleti utak és külföldi kiküldetések nélküli, digitális és hálózatba kapcsolt munkát tesz lehetővé. A 3D-szkennelés és a virtuális térbeli tervezés hatékonyabbá és hosszú távon fenntarthatóbbá teszik a folyamatokat. Bővebben
A napokban indult el a sportos, tisztán elektromos Audi e-tron GT gyártása az AUDI AG neckarsulmi Audi Böllinger Höfe gyártótelephelyén. Az Audi Konszern nemzetközi termelési hálózatának keretében az Audi Hungaria nagymértékben hozzájárul a projekthez: az elektromos meghajtású Gran Turismo nagy komplexitású alumínium karosszériaelemei a győri szerszámgyárban készülnek. Bővebben
Még karakteresebb, sportosabb és gazdaságosabb: a továbbfejlesztett Audi SQ5 TDI (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km)*: 7,0 - 7,0; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km)*: 185 - 185) még magabiztosabbá és meggyőzőbbé vált. Háromliteres, V6-os dízelmotorja 251 kW (341 LE) teljesítményt produkál, s mindvégig harmonikusan és dinamikusan fejti ki tekintélyes erejét. Tovább „élesített” dizájnja a sportos SUV-modell erőteljes karakterét emeli ki. A Q5-sorozat csúcsmodelljéhez** extrafelszerelésként az új, digitális OLED-technikával működő hátsó lámpák is rendelhetők. Bővebben
Gyorsabb töltés és még nagyobb kényelem a kormány mögött: az Audi következetesen tökéletesíti e-tron modelljeit. A tisztán elektromos SUV és az e-tron Sportback SUV kupé modellek felszereltsége számos út tétellel bővült. Bővebben
Győzelem öt kategóriában: Az Audi hatalmas sikert ért el az Auto Trophy 2020 olvasói szavazásán, a szakmagazin Auto Zeitungban. Az A1 Sportback, A3 Sportback, Q2, Q8 és e-tron Sportback mind nyertek a kategóriájukban. Az A3 számára ez már a harmadik fontos díj volt az elmúlt pár hét alatt. Korábban kategóriájában győzelmet aratott az autós, motoros és sportos „autonis” tervező versenyén és az Auto Bild „Arany Kormánykerekén”. Bővebben
Megújult a kompakt szegmens sportos SUV-tagja: az Audi felfrissítette SQ2 modelljét (üzemanyag-fogyasztás, kombinált (l/100 km): 7,7 - 7,7*; szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 176 - 176*). Megjelenése az új fényszóróknak és lökhárítóknak is köszönhetően még sportosabbá és markánsabbá vált, vezetését pedig új Audi connect szolgáltatások és vezetői segédrendszerek teszik még kényelmesebbé és élvezetesebbé. Nemkülönben színvonalasak menetteljesítményei, 221 kilowattos (300 LE) 2.0 TFSI aggregátjával ugyanis az SQ2** álló helyzetből mindössze 4,9 másodperc alatt gyorsít fel 100 kilométer/órás tempóra, quattro összkerékhajtásának és S sportfutóművének köszönhetően pedig mindenkor magabiztosan továbbítja erejét az útfelületre. Bővebben
Késő nyári nap, Neuburg an der Donau: az Audi Versenysport-kompetenciaközpontjának épülete előtt négy férfi gyűrűjében egy szériaközeli RS e-tron GT áll. Lucas di Grassi, az Audi Sport ABT Schaeffler csapat Formula-E pilótája és a 2016/17-es szezon bajnoka épp az e-tron GT három fejlesztőjével értekezik: Dennis Schmitz az Auditól, Jaan-Mattes Reiling az Audi Sport GmbH-tól, míg Christian Schröder az Audi leányvállalatától, a PSW fejlesztőpartnertől érkezett. Bővebben
28 győzelem, 95 dobogó, 29 pole pozíció, 28 leggyorsabb kör és mind a hat bajnoki cím: az Audi RS 5 DTM, amely múlt vasárnap teljesítette utolsó versenyét a Hockenheimringen, mindössze két év alatt számos rekordot megdöntött vagy állított fel. Részben hatékonyságának köszönhetően az egyik legsikeresebb versenyautó a DTM történetében, amelyet 2021-től GT3-as autókkal rendeznek. Bővebben
Immár 40 esztendeje az Audi meghatározó műszaki szakterülete és alappillére a quattro összkerékhajtás. E nagyszabású sikertörténet az 1980-as, manuálisan zárható központi differenciálműtől egészen az Audi e-tron sorozat új S-modelljeinek három elektromos motorjáig ível. Négy karika és négy hajtott kerék, 40 szám 40 évből – olyan tények gyűjteménye, amelyeket nem mindenki ismer. Bővebben
Az Audi Hungaria 2005-ben nyitotta meg szerszámgyárát présszerszámok, karosszériagyártó berendezések és karosszériaelemek gyártására. A folyamatos fejlesztések eredményeként az elmúlt 15 évben 18 000 négyzetméterről 52 000 négyzetméterre nőtt a gyártóterület, a munkatársi létszám a kezdeti 150 főről 700 főre emelkedett. Bővebben