A tiszta ivóvíz világszerte az egyik legértékesebb források egyike. Az Audi ezért a hatékony és gazdaságos vízhasználatot kulcsfontosságú szempontként foglalta bele Mission:Zero környezetvédelmi programjába. A vállalat saját vízfogyasztását is minimalizálni kívánja, és a jövőben megszünteti a járműgyártásban az ivóvíz használatát. Ennek érdekében az Audi hatékony folyamatokat és zárt vízköröket kíván alkalmazni, továbbá növeli az esővíz felhasználást. Hosszú távon az Audi minden gyártási helyszínen zárt vízkörök alkalmazását tervezi. Bővebben
Markáns vonalak, lágy felületek és a tekintetet vonzó, erőteljes sárvédő-domborulatok („quattro blister”): Q4 e-tron modelljével az Audi újabb lépést tesz elektromos modelljei formai nyelvezetében. A kompakt SUV azon vonalvezetést hozza el a sorozatgyártásba, amely 2019 elején az Audi Q4 concept show-modellen mutatkozott be. A pontos kivitelezésért pedig az Audi szerszámkészítő részlege felel, amely már közvetlenül a gyártásba ülteti át a formatervezők ötleteit, s formálja fémlemezekbe érzelmeiket. A szerszámok tervezése és elkészítése során ezredmilliméteres pontosság szükséges, a szerszámkészítés így a magas minőség meghatározó eleme az Audinál. Bővebben
Az Audi RS 3 LMS február 5-i világpremierjét követően az Audi Sport új TCR modellje egy intenzív tesztprogramon vesz részt. Az ingolstadti szélcsatornában végzett tesztek után jöhetnek az első versenypályás tapasztalatok a Katalóniában található Castellolí, a Róma melletti Vallelunga és az észak-spanyolországi Aragon pályáin. A versenyautónak a WTCR – FIA Túraautó Világkupa sorozatban történő nyári bemutatkozásáig több további teszt is szerepel a menetrendjében. Bővebben
Az AUDI AG következetesen hajtja végre szén-dioxid-programját az ellátási láncban, hogy az Audi modellekben felhasznált alkatrészek gyártása minél kisebb szén-dioxid-kibocsátással történjen. Úttörő mintaprojekt részeként a vállalat az Audi e-tron GT számára olyan felniket szerez be, amelyet az Alcoa szén-dioxid-csökkentett, valamint szénmentes alumínium alapanyagának feldolgozásával a RONAL Group állít elő. Bővebben
Az Audi visszatér a gyökereihez: a tradicionális német vállalat első autógyárának helyszínén, a szászországi Zwickauban megkezdődött az Audi Q4 e-tron összeszerelése. A teljesen elektromos kompakt modell az első elektromos szabadidő-autó, amelyet az Audi Németországban gyárt. A Q4 e-tron a Volkswagen-csoporton által kifejlesztett moduláris elektromos platformra (MEB) épül, amely rendkívül sokoldalú, többféle elektromos modell számára alkalmas és jelentős teret kínál a csoporton belüli szinergiák kiaknázására. Bővebben
Az Audi Hungaria és a Porsche Hungaria Audi márkája tavaly közösen indított jelöltet az Év Magyar Autója 2021 versenyben. A győri gyártású Audi Q3 Sportback lágy hibrid változata a szakmai zsűri döntése alapján az Év Magyar Autója 2021 díj ezüst fokozatú oklevelében részesült. Bővebben
Az Audi Hungaria a magas termelési volumennek köszönhetően stabil pénzügyi eredményekkel zárta a kihívásokkal teli 2020-as évet. A munkatársak a koronavírus miatti korlátozások ellenére 1 661 599 motort és 155 157 autót gyártottak. A vállalat árbevétele 2020-ban 7,518 milliárd euró* volt. Az Audi Hungaria a tavalyi évben tovább folytatta beruházásait, az összberuházás összege a vállalat alapítása óta meghaladja a 11,7 milliárd eurót*. Az Audi Hungaria 12 226 munkatársat foglalkoztatott a tavalyi év végén, ezzel a vállalat továbbra is a régió egyik legnagyobb munkáltatója, valamint Magyarország legvonzóbb munkaadója. Bővebben
Üdvözlet a fedélzeten: az új Audi Q4 e-tron teljesen új dimenziók élményét kínálja, vezetője és utasai számára. A tisztán elektromos hajtásrendszerű kompakt SUV-modell térkínálata messze meghaladja a méretosztály jelenlegi határait és már a felsőkategória szintjét idézi. Kijelző-koncepciója szintén új nagyságrendet képvisel, a Kiterjesztett valóság head-up-kijelző (Augmented Reality Head-up-Display) a valós és a virtuális világot kapcsolja össze, míg az MMI-képernyő akár 11,6 col képátlóval is rendelkezésre áll (extrafelszerelésként az év végétől). A kormánykerekek új, érintő-kezelőelemekkel kialakított generációja ugyancsak az elektromos modell jövőbe vezető útját jelzi, rakodóhelyei tekintetében pedig – amelyek különlegességei az ajtók felső részén kialakított palacktartók – mintegy 25 liternyi össztérfogattal szolgál. A levegős és progresszív beltér-dizájn a technika új korszakának élményét nyújtja. Bővebben
Újabb lépést tesz az Audi a még biztonságosabb és intelligensebb mobilitás felé vezető útján. A prémiumgyártó első ízben vesz igénybe nagypontosságú kollektív adatokat helyi veszélyhelyzeti riasztások (Local Hazard Alerts) Car-to-X szolgáltatása fejlesztéséhez. Az új verzió olyan Car-to-Cloud alkalmazást használ, amely a súrlódási tényezőt a kerekek kipörgéséből megbecslő, új módszeren alapul. E technika az útfelület tapadásának legkisebb változásait is képes észlelni, az adatokat pedig feldolgozás céljából felhőbe továbbítja és csaknem valós időben figyelmeztetheti az adott helyre érkező járművezetőket például a jeges útfelületre. Bővebben
Megújultak az Audi Q5, A6 és A7 Sportback modellek hálózatról tölthető (plug-in) hibrid változatai: az TFSI e modellek most még nagyobb akkumulátor kapacitással rendelkeznek. A lítium-ion akkumulátorok mostantól nettó 14,4 kWh (bruttó 17,9 kWh) energia tárolására képesek és ezzel együtt megnövekedett a tisztán elektromos üzemmódban elérhető hatótávolság is, amely a NEDC ciklus szerint mérve elérheti akár a 91 kilométert is (a WLTP ciklus szerint pedig a 73 kilométert). Az A6 Avant modellből is elérhető már az 50 TFSI e quattro modell (üzemanyag-fogyasztás l/100 km*: 1,6 – 1,5 (kombinált), energiafogyasztás kWh/100 km*: 18,1 - 17,5 (kombinált); CO2-kibocsátás g/km*: 37 - 34 (kombinált)). Bővebben
Az Audi Hungariánál kiemelt stratégiai cél a fenntarthatóság. Ezen a téren 2020-ban fontos mérföldkőhöz érkezett a vállalat, hiszen a tavalyi évben elérte a karbonsemlegességet. Az Audi Hungaria nem csak termékeinél és azok gyártása során törekszik a fenntarthatóságra, hanem a termeléshez szorosan kapcsolódó tevékenységek, mint például a logisztika területén is. Ennek szellemében vesz részt tesztjelleggel egy teljesen elektromos kamion a járműgyártás logisztikai folyamataiban. Bővebben
A GREENTECH FESTIVAL és az Audi, mint a Sven Krüger és Marco Voigt által létrehozott fenntarthatósági platform egyik alapító partnere, Nico Rosberggel együtt most először adta át a GREEN FUTURE díjat. Az Audi e-tron GT világpremierjének keretében adományozott díj a GREEN AWARDS részeként olyan projekteket és személyeket jutalmaz, akik a környezettel összeegyeztethető városiasodást népszerűsítik és ezzel együtt jelentősen hozzájárulnak a városi infrastruktúrában tapasztalt életminőség javításához. A győztes a tel-avivi székhelyű Zencity startup a közösségi média bejegyzéseket és a helyi városi híreket gyűjtő és elemző algoritmusával. Bővebben
Az e-tron GT modelljével az Audi jól érzékelteti, milyen vonzó is lehet az elektromos mobilitás. A négyajtós kupé érzelmekben gazdag formavilágát erőteljes hajtásrendszerrel és dinamikus irányíthatósági tulajdonságokkal ötvözi. Új korszak hajnalát képviseli – a jövő Gran Turismo modellje. Bővebben
Februártól egy Audi Q5-tel utazik Istenes Bence, a sportos műsorvezető márkanagykövetként népszerűsítheti az Audit a továbbiakban. Az együttműködés keretében számos izgalmas tartalom készülhet, amelyek az autózással, közlekedéssel kapcsolatos szemléletformálásban is fontos szerepet játszhatnak majd. Bővebben
Egy energiától duzzadó menetbemutató és egy igazán elismerésre méltó résztvevőket felvonultató világpremier: az Audi bemutatta új elektromos zászlóshajóját, az Audi e-tron GT modellt. A digitális „Haladás napja” rendezvény két eseményén a négykarikás márka prezentálta tisztán elektromos gran turismo modelljének legfontosabb vonásait: a dinamikus teljesítményt, az érzelemgazdag formavilágot és a fenntarthatóságot. Bővebben
Az Audi Hungaria tavaly év végén a plug-in hibrid hajtásláncú Audi Q3 modellek gyártásával az elektromobilitás következő szintjére lépett. A járműgyártás rugalmasságának köszönhetően a vállalat sikerrel integrálta a plug-in hibrid modellek gyártását a meglévő gyártási infrastruktúrába. Ennek érdekében a gyártást új berendezésekkel, robotokkal és specifikus munkaállomásokkal egészítették ki, valamint egy speciális tűzoltóautót is üzembe helyeztek. Bővebben
Máris igénybevehető: az AudiStream révén az érdeklődők online, angol nyelven ismerkedhetnek meg az Audi neckarsulmi termelési helyszínének világával. A virtuális programot túravezetők kísérik, akik valós időben válaszolnak a kérdésekre. Különlegesség: a résztvevők a Neckarsulmban készülő, tisztán elektromos hajtásrendszerű Audi e-tron GT gyártási folyamataiba is betekintést nyerhetnek. Bővebben
A leggyönyörűbb autó, amelyet valaha is rajzoltam.” Az Audi formatervezési vezetője, Marc Lichte ezeket a szavakat választotta 2018. őszén, amikor a márka Los Angelesben koncepcióautóként bemutatta az Audi e-tron GT tanulmányt. Két évvel később az Audi első, tisztán elektromos gran turismo modelljének sorozatgyártású változata ünnepli premierjét. Ez a tökéletes pillanat arra, hogy Marc Lichtével az e-tron GT jelentőségéről beszélgessünk. Bővebben
Egy hónappal az új szezon kezdete, az első, Rijádban (Szaúd-Arábia) rendezett verseny előtt a Formula E virtuális bajnokságának egy új kiadásával jelentkezik. A „Formula E Accelerate” néven futó eseményen a résztvevők szimulátoron mérkőznek meg egymással január 28-tól. Az Audi Sport ABT Schaeffler az Audi család egyik profi autóversenyzőjét, Kelvin van der Lindét jelöli a megmérettetésre. Bővebben
Tovább erősíti partneri együttműködését az FAW vállalattal a négykarikás márka, újabb sikerei alapjait rakva le Kínában. Az Audi igazgatótanácsa, valamint a Volkswagen Csoport felügyelőbizottsága és az FAW Group vezetése az északkelet-kínai Csangcsun városát jelölte meg az újonnan alapítandó Audi-FAW vállalat székhelyéül, amit a Csangcsunban és Pekingben tartott január 18-i ünnepélyes szerződésaláírás alkalmával jelentettek be. Az AUDI AG és a Volkswagen Csoport Kína együttesen hatvanszázalékos részesedéssel rendelkezik az új társaságban, amely így – a Porschéval közösen kifejlesztett PPE (Premium Platform Electric) műszaki alapjaira épülő, tisztán elektromos hajtásrendszerű Audi-modellek gyártására – az Audi első többségi tulajdonú kínai vegyesvállalataként jöhet létre. Bővebben
A 2021-es naptári év kezdetével az Audi az Euro 6d kipufogógáz-szabvány új szintjére állította át modellválasztékát, így jelenlegi értékesítési programjában szereplő minden gépkocsija megfelel az Euro 6d-ISC-FCM szabvány szigorú határértékeinek. Bővebben
Ha sok elektromos autó töltődik egyszerre, kialszanak az utcai lámpák – ilyen komor jövőkép formájában festik le félelmeiket az elektromos mobilitás szkeptikusai. Egy modelltesztje során azonban az Audi egyértelmű választ ad erre: az intelligens és hálózat-optimalizált töltés tehermentesítheti az elektromos hálózatot, így segítve elő az elektromos mobilitás elfogadottságát. Az Audi e-tron modellek és a connect töltőrendszer már ma is készen állnak erre. Bővebben
Böllinger Höfe üzemében a szenvedély egyesül a precizitással, innovációval és fenntarthatósággal: itt zajlik ugyanis a tisztán elektromos Audi e-tron GT sorozatgyártásának előkészítése. A kiemelkedő teljesítmény és a környezettudatosság itt kéz a kézben jár. A 100 százalékban öko áramot és megújuló forrásból származó hőt használó gyártás nettó szénsemleges. Az erőforráskímélő járműgyártási folyamat a papír és a csomagolás használatát is kerüli, zárt alumínium és műanyag láncokat alkalmaz és ez az első új Audi modell, amelyet fizikai prototípus létrehozása nélkül terveztek. Bővebben
Ezzel a következő öt évre szóló beruházási tervvel az AUDI AG tovább folytatja hálózatba kapcsolt, fenntartható prémium mobilitási szolgáltatóvá való átalakítását: a közel 35 milliárd eurós összeggel a beruházások magas szintje – a nehéz üzleti környezet ellenére - továbbra is biztosított, különösképpen a jövő járműprojektjeit illetően. A befektetésre szánt összeg felét – közel 17 milliárd eurót – kizárólag a jövő technológiáira fordítják. A teljes Volkswagen Csoporthoz hasonlóan az Audi is jelentős összegeket fordít az elektromobilitás területére. A prémium gyártó közel 15 milliárd eurót különített el erre a célra, illetve a hibridizáció jövőbemutató területére, ezzel is hangsúlyozva az elektromos stratégia jelentőségét. A szükséges pénzügyi hátteret a Volkswagen Csoporton belüli –az elektromos platformot és a szoftverfejlesztési stratégiát érintő - együttműködés biztosítja. A fix költségek javulása, a szűkebb modellkínálat és a nem járműveket érintő beruházások megtakarításai tovább erősítik az Audi márka szilárd pénzügyi helyzetét. Bővebben
Az Audi e-tron GT a négykarikás márka első modellje, amelynek gyártását teljes egészében fizikai prototípus nélkül tervezték meg, amit több olyan műszaki fejlesztés tett lehetővé, mint például a háromdimenziós épületszkennelés, a gépi tanulási folyamatok (Machine Learning), valamint a virtuális valóság (Virtual Reality; VR) alkalmazása. Ennek során az összes szerelési folyamatot – mint például az egyes eljárások és a dolgozók kézmozdulatai – a valódiakat a legapróbb részletekig leképező virtuális helyiségekben tesztelik és optimalizálják. A virtuális tervezést időközben több termelési helyszínen is alkalmazzák, így – s nemcsak a koronavírus-járvány idején – üzleti utak és külföldi kiküldetések nélküli, digitális és hálózatba kapcsolt munkát tesz lehetővé. A 3D-szkennelés és a virtuális térbeli tervezés hatékonyabbá és hosszú távon fenntarthatóbbá teszik a folyamatokat. Bővebben