Erőteljes dinamika elektromos hajtásrendszerrel
Két elektromos motorja erőteljes hajtást biztosít az Audi e-tron számára, dinamikusan gyorsítva az elektromos SUV-modellt álló helyzetből 100 kilométer/órás tempóra. Menetteljesítményei már induláskor a sportautókat idézik. Az optimális vonóerőátadási képességekről és magasfokú dinamikáról a quattro összkerékhajtás új generációjaként az elektromos összkerékhajtás gondoskodik.
Kiváló vonóerőátadási képességek
Az Audi e-tron már alapkivitelben a quattro összkerékhajtás legújabb generációjával készül. Az elektromos összkerékhajtás folyamatosan és teljes mértékben változó módon szabályozza a tengelyek közötti forgatónyomaték-arányt, mégpedig a másodperc tört része alatt. A lehető legmagasabb hatásfok érdekében az elektromos SUV-modell a legtöbb esetben elsősorban hátsó elektromos motorját használja, szükség esetén azonban - mielőtt síkos útfelületen vagy gyors kanyarban kipörögne a kerék, illetve az autó alul- vagy túlkormányozottá válna - az elektromos összkerékhajtás rendszere előretekintő módon az első tengely kerekeit is meghajtja. Különösen az alacsony súrlódási tényezőjű útfelületeken, illetve talajon - például havon - érvényesülhetnek jól az Audi e-tron menetdinamikai képességei.
Sportos karakter
A sportos karakter és a kiemelkedő oldalirányú menetdinamikai képességek egyik kulcsfontosságú tényezője a hajtásrendszer komponenseinek alacsony beépítési pozíciója. Az akkumulátorrendszer kialakítása optimálisan illeszkedik az Audi e-tron méreteihez, s lapos és széles akkumulátorblokk formájában az utastér alatt, a tengelyek között kapott helyet. Az Audi e-tron tömegközéppontjának magassága így a limuzinokéhoz hasonlóan alakul. Az első és a hátsó tengely közötti tömegeloszlás tökéletesen, 50:50 arányban kiegyensúlyozott.
Hosszú távokra is ideális hatótáv
A hosszú távú utazásokra is kiválóan alkalmas hatótávhoz az energia-visszatáplálás, azaz a mozgási energia fékezés alatti részleges visszanyerésének (rekuperáció) magas hatásfoka is nagyban hozzájárul. Az Audi e-tron a lassulási folyamatok bő 90 százaléka során kizárólag elektromos gépeivel fékez, illetve rekuperál. Sorozatgyártású elektromos hajtásrendszerű autóban a világszerte első gyártóként az Audi által alkalmazott elektrohidraulikus integrált fékszabályzás rendszere mindenkor célzottan aknázza ki teljes mértékben az elektromos SUV-modell energia-visszatáplálási képességeit.