-
Kulcsszó
Teljesítmény: a határ a csillagos ég – Az Audi R8 Spyder V10 performance quattro
Közeli rokonság a versenysporttal és elkötelezettség a karakteres formák iránt - a 620 lóerős Audi R8 Spyder V10 performance quattro modellel már véget ér az utca és kezdetét veszi a versenypálya - az átmenetet pedig Ön is intenzíven érezheti és hallhatja, illetve nyitott tetővel élvezheti.
Mindig egy lépéssel tovább – ezt jelenti a „performance”
Az Audi R8 szíve az első és a hátsó tengelye között elhelyezett V10-es atmoszférikus erőforrása, amely a performance változatban további 50 lóerővel többet, azaz összesen 456 kilowattot (620 LE) teljesít. A 0 - 100 km/h sprint ezzel 3,5-ről 3,2 másodpercre rövidül, miközben a végsebesség hét kilométer/órával 322-ről 329 kilométer/órára nő, de a forgatónyomatékban is egyértelmű különbség mutatkozik: 6500-as percenkénti fordulatszámnál 580 newtonméter áll a vezető rendelkezésére. Az Audi R8 Spyder V10 performance quattro szénszálerősítésű műanyag hátsó szárnya motorja mély benyomást keltő teljesítményének egyértelmű jelzése.
V10-es atmoszférikus motor – belső erő középről
Nem lehet nem látni és nem hallani - miközben szinte határtalan erővel teszi még intenzívebbé az Audi R8 Spyder V10 performance quattro karakterét: az 5,2 literes FSI-aggregát 6200-as percenkénti fordulatszámnál 560 newtonméter maximális forgatónyomatékot bocsát rendelkezésre. Szárazkarteres kenési rendszere különösen mély beépítési pozíciót tesz lehetővé a középmotor számára, ami szintén kedvező hatást gyakorol az R8 minden menethelyzetben rendkívül pontos irányíthatóságára. A tízhengeres erőforrás különleges gyújtási sorrendje szintén abszolút karakteres, mélyen süvítő és dörgő hanghatásokban nyilvánul meg - ami elsősorban nyitott tető mellett szolgálhat útjai egyedülálló akusztikai aláfestéséül. A csúcssebesség felé tartva új fejlesztésű, sportosan szoros fokozatosztású hétfokozatú S tronic sebességváltó kísér, illetve a továbbfejlesztett quattro összkerékhajtás, amely minden pillanatban optimális forgatónyomaték-elosztásról gondoskodva biztosít döntő előnyt a vonóerőátadási képességek, a dinamika és a biztonság terén.
Futómű – precizitás minden tekintetben
A teljesítmény nagysága mellett örök kérdés a versenysportban, hogy milyen pontosan
és közvetlenül adható át az útfelületre. A válasz döntőrészt a futóműben rejlik: az
Audi R8 mind a négy kerekét kettős alumínium háromszög-keresztlengőkarok vezetik.
Az Audi R8 Spyder V10 performance quattro már alapfelszerelésként kínálja a négy
üzemmóddal szolgáló Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszert fedélzetén,
az Audi magnetic ride formájában pedig extraként áll rendelkezésre a
csillapítás-szabályzás, amely pontosan az Ön vezetési stílusához és az út
jellegéhez illeszti a lengéscsillapítók karakterisztikáját - mégpedig minden
keréken önállóan és ezredmásodperces ütemben.
Az új hangolású kormányrásegítés még közvetlenebbül továbbítja az Ön
kormánymozdulatait és különösen pontos visszajelzésekkel szolgál az útfelület
felől, a kívánságra rendelhető dinamikus kormányzás pedig a bekormányzási szöget a
pillanatnyi sebességhez igazítva tesz lehetővé extrém agilis irányíthatósági
tulajdonságokat.
A lendületet az Audi R8 Spyder V10 performance quattro esetében az alapkivitelhez
tartozó szénszálerősítésű kerámiafékek segítik visszafogni, amelyek különösen
hőállóak, hosszúéletűek és mindenekelőtt jóval könnyebbek. A féknyergek gyárilag
antracitszürkére fényezve, kívánságra pedig vörösben tűnnek fel.
Soundcheck – indítás
Forma és vonzerő – a dizájn
Zárt állásában a vászontető az Audi R8 Spyder V10 quattro atletikus összhatását
hangsúlyozza, míg lenyitva az erőteljesen kiemelt kerékjáratokra irányítja a
figyelmet. Ezek az Audi versenysport-történetének utalásai, akárcsak a Singleframe
hűtőrács feletti keskeny nyílások.
Hangsúlyosan vízszintes és mély vonalvezetése eleje szélességét hangsúlyozza, az
Audi R8 így még laposabb és sportosabb hatást kelt. Hátulján a magasra húzott
diffúzor, a levegő-kilépőnyílások teljes szélességben húzódó rácsozata és az
ovális, fényes fekete kipufogóvégcsövek gondoskodnak sportosan hatásos lezárásról.
Az alapkivitel 19 col peremátmérőjű könnyűfém keréktárcsái kívánságra marással
készült, új tervezésű 20 colos tárcsákkal helyettesíthetők, amelyek 5 V-küllős
"Dynamik" dizájnnal és háromféle felülettel szerepelnek a kínálatban. A különösen
dinamikus bevetésekre és a még tovább fokozott menetteljesítményekre új, 20 col
peremátmérőjű nyári és sport-gumiabroncsok is rendelkezésre állnak.
Utastér – összpontosítás és elegancia
A versenysport közelsége az Audi R8 utasterében is jól érzékelhető. Közvetlenül Ön előtt széles és pontosan kidolgozott ív fogja össze vizuálisan az összes kezelőelemet, a monoposto-versenygépek pilótára összpontosító formavilágát idézve. Az Audi Spyder V10 performance quattro kagylóülésekkel készül, az utasteret alapkivitelben bőr-/Alcantara-kárpitok borítják, Mercato-kék színes elemekkel és fényes szénszálerősítésű műanyag (Carbon) dekorelemekkel. A pedálok és a lábtámasz nemesacél borításai, illetve a szénszálerősítésű műanyag (Carbon) dekorbetétek egyaránt az alapfelszereltséghez tartoznak. Természetesen az Ön egyéni kívánságainak sem szabunk határokat, s az Audi exkluzív számos igényes szín- és anyagkombinációval szolgál, amelyekkel pontosan személyes stílusának megfelelően alakíthatja ki szupersportkocsija belterét.
Az Audi virtual cockpit – minden szem előtt
Az utastér alapkoncepciója - amely a vezető lehető legintenzívebb összpontosítását az útra hivatott segíteni - az MMI Navigációs rendszer plusz és az Audi virtual cockpit szériafelszerelésként kínált kombinációjával immár digitálissá vált. A teljes kezelési koncepció annak jegyében született, hogy Ön anélkül kezelhessen minden fontos funkciót, hogy kezeit le kellene vennie a volánról, illetve tekintetét az útról. Az Audi virtual cockpit 12,3 col képátlójú kijelzőfelületén a fordulatszámmérő áll a középpontban, körülötte pedig olyan további teljesítményközpontú adatok rendezhetők el, mint a forgatónyomaték, a nehézségi gyorsulással (g) kifejezett tömegerők, a köridők, a motor- és a sebességváltóolaj hőmérséklete, illetve a gumiabroncsok légnyomása és hőmérséklete. Az Audi Spyder V10 performance quattro egy további kapcsolót is kínál, amellyel különleges hangolású performance-menetprogramokat választhat közvetlenül.