-
Kulcsszó
Audi R8 LMS és Audi RS e-tron GT tanulmány: amikor jelen és jövő találkozik
2020-10-27
Mindketten Neckarsulmból származnak, a jelen és a jövő sportautóinak
vonzerejét képviselik és tükrözik mindazt a szenvedélyt, amellyel az Audi fejleszti
és építi autóit. Az Audi R8 LMS, mint sikeres GT3 versenyautó és az új Audi RS
e-tron GT prototípus most először találkozik a világ legnagyobb GT3-as eseményén, a
Spa-i 24 órás versenyen.
"Az Audi R8 és az RS e-tron GT prototípus kifejező formatervével a
jelen és jövő sportosságát jelképezi, mind az utakon, mind pedig a versenypályán."
- nyilatkozta Chris Reinke, az Audi Sport ügyfélsport programjának vezetője. "A
magával ragadó Aud RS e-tron GT tanulmány tökéletes alap egy elektromos hajtással
rendelkező, ígéretes koncepció számára a GT versenysorozatban, ahogy azt a Stéphane
Ratel Organisation is megerősítette a GTX World Tour indításával." A versenysorozat
keretében a jövőben különböző alternatív hajtásrendszerek küzdenek meg egymással
párhuzamos versenyeken. A szabályokat pedig úgy alkotják meg, hogy a leggyorsabb és
egyben a leghatékonyabb autó legyen a győztes.
"Az Audi RS e-tron GT tanulmány az első, tisztán elektromos, nagyteljesítményű
modell az Audi márkától, egyben az RS modellkínálat következő ikonikus darabja." -
véli Rolf Michl, az Audi Sport GmbH értékesítésért és marketingért felelős
vezetője. "Ezzel új korszakot nyitunk az Audinál az RS jelöléssel bíró modellek
világában." Az Audi RS e-tron GT prototípus bepillantást enged a márka első,
tisztán elektromos modellsorozatába, amely Németországban, a neckarsulmi Audi
Böllinger Höfe üzemében gördül le a gyártósorról. A kisszériás gyártásra
berendezkedett üzemben készült eddig az Audi R8, most pedig kibővítették,
továbbfejlesztették és az új feladatnak megfelelően alakították azt át. A két,
teljesen különböző hajtásrendszerrel szerelt autó integrált összeszerelését egy
soron végző üzem teljesen egyedülálló a Volkswagen Csoporton belül.
A hagyományos R8 modellt alapul véve az Audi Sport ügyfélsport részlege 2009 óta
már a GT3-as versenyautók második generációját építi, egyéb versenyváltozatok
mellett. A hétvégén ötödik Spai-i összetett győzelméért harcba szálló modell
elemeinek 50 százaléka megegyezik a sorozatgyártású modell részeivel. Mielőtt
szombaton 15.30-kor felemelkedik a rajtzászló, az Audi RS e-tron GT prototípus
mögött sorakozik fel a mezőny a 24 órás verseny felvezető körére és vezeti egyúttal
a GT sorozatot egy izgalmas jövő felé.