-
Kulcsszó
Elektromos, sportos és progresszív – Az Audi e-tron GT
2021-02-16
Az e-tron GT modelljével az Audi jól érzékelteti, milyen vonzó is lehet az
elektromos mobilitás. A négyajtós kupé érzelmekben gazdag formavilágát erőteljes
hajtásrendszerrel és dinamikus irányíthatósági tulajdonságokkal ötvözi. Új korszak
hajnalát képviseli - a jövő Gran Turismo modellje.
Audi, amilyen még sosem volt: e-tron GT modelljével a márka
bemutatja, milyen érzelemdús és vonzó módon alakítja a mobilitás jövőjét. A tisztán
elektromos hajtásrendszerű Gran Turismo előzetes értékesítése 2021 februárban két
modellváltozatában - e-tron GT quattro és RS e-tron GT - kezdődik meg. Mindkettő
erős, gyors és dinamikus, s mindkettő helyi szinten károsanyag-kibocsátás nélkül
közlekedik. E tulajdonságok összességéből pedig olyan erős karakter születik, amely
újraértelmezi a Gran Turismo alapgondolatát.
Az Audi e-tron GT külseje dinamikus műalkotás. Minden felületét és vonalát harmónia
jellemzi, az extrafelszerelésként az Audi lézervilágításával is rendelhető
fényszóróktól egészen a nagyméretű hátsó diffúzorig. Összességében e részletek
végül olyan szoborszerű alakzatot alkotnak, amelyet mintha maga a menetszél formált
volna. Mivel a vonalvezetést színvonalas aerodinamikai kvalitások jellemzik, a
légellenállási együttható (cw) mindössze 0,24-ra adódik. A beltér is a klasszikus
Gran Turismo modellek sajátja: a vezető és az első utas egymástól széles
középkonzollal elválasztva, sportosan mélyen ül, s a hátsó ülések felnőttek számára
is elegendő helyet kínálnak. A belső kialakítás progresszív eleganciája szintén az
autó alapvető karakterét hangsúlyozza.
A Gran Turismo színvonalas menetdinamikai képességekkel rendelkező, sportos
túraautó, egyfajta egyéni stílusú "cirkáló" - az Audi e-tron GT karakterét is ez
határozza meg. Modellváltozattól függően elektromos motorjai együttesen 350 kW (476
LE) vagy 440 kW (598 LE) teljesítményt nyújtanak, ami igazán dinamikus sprinteket
tesz lehetővé, ám éppilyen fontos a 85 kWh nettó energiatároló képességű
akkumulátor biztosította akár 487 kilométeres hatótáv (a WLTP-ciklus szerint) is. A
800-voltos technika a gyors egyenáramú töltések lehetőségét is kínálja, mégpedig
akár 270 kW teljesítménnyel.
A futómű konstrukciójának alapjául szintén a dinamika és a kényelem egyensúlya
szolgál, amihez olyan technikák járulnak nagyban hozzá, mint az Audi drive select
menetdinamikai szabályzórendszer, az összkerékkormányzás, a csillapításszabályzás,
a háromkamrás légrugók, az elektromos összkerékhajtás és a hátsó tengely
differenciálzárja. A kerekek peremátmérője akár 21 col, az extrafelszerelésként
szénszálerősítésű kerámia kivitelben is rendelhető féktárcsák átmérője pedig akár
420 milliméter is lehet.
Mint minden Audi, az e-tron GT is széleskörűen hálózatba kapcsolt jármű, az
infotainment-berendezés, az Audi connect online-szolgáltatások és a vezetői
segédrendszerek egyaránt a technika legfrissebb állását tükrözik. S mivel e
dinamikus műalkotásnak jól is kell szólnia, az Audi saját hangot is komponált az
e-tron GT számára, amely erőteljes és progresszív - vérbeli Audi.
A megadott felszereltségek, adatok és árak a németországi modellprogramra
érvényesek. A változtatás és a tévedés joga fenntartva!
1. Audi e-tron GT quattro - Elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km):
19,6 - 18,8 (NEDC), 21,6 - 19,9 (WLTP); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km):
0
2. Audi e-tron GT quattro - Elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km):
19,6 - 18,8 (NEDC), 21,6 - 19,9 (WLTP); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km):
0
3. Audi RS e-tron GT - Elektromosenergia-fogyasztás, kombinált (kWh/100 km): 20,2 -
19,3 (NEDC), 22,5 - 20,6 (WLTP); szén-dioxid-kibocsátás, kombinált (g/km): 0
Az üzemanyag-/elektromosenergia-fogyasztási és a szén-dioxid-kibocsátási adatok a
megadott tartományban a jármű választott felszereltsége függvényeként alakulnak.